Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

No vida, tak elektrická e2008 se líbila.

K předchozím komentářům - máte k těm 140 dobře nakročeno, samý zdravý duch a veselá mysl. A to je správné 😃. Ano, jsou tu i tací, co si moc nevěří, ale jak vidíš Pepito, půjdeme Ti příkladem a třeba těch 75 přehodnotíš alespoň na 80. Je ale jasné, že tohle vypadá lépe 💯 . Jinak jíst se musí a když člověku současně i chutná, krmí tělo i duši. 🥯 🍞 🍔🍟🍕🌭🍾 🍻 a spousty dalšího.  Já třeba ráno byl skoro vegetarián, jen domácí doma pečený žitný chleba s farmářským máslem a rajčaty, lehce posoleno,  zelený čaj Ahmad Tea. V poledne jsem šel v rámci práce do lehčího oběda, výborných špaget se švýcarským parmazánem , zelenými olivami a bílým Chardonay 2018 Vinařství Hnidák, jakostní víno s přívlastkem, výběr z hroznů, suché. Má ten home office něco o sebe, i když já si pivo nebo víno dávám i k meníčku normálně.  Zvláště pak, když jím obvykle v hospodách, kde mají pivní specialitky. No a večeře bude šumavský bochník, kmotrova pikantní klobása, červená cibule a asi červené Svatovavřinecké 2019 od Příkaských. I když ještě váhám, mám tam jak pivo z Garáže, tak klasicky Radegast Extra hořký nebo Ostravar 12, oboje s originál půllitry, takže to je dvojnásobná radost.

Jinak mně to na klubu baví, pravda spousta rubrik je o ničem (namátkou Tuning, Auto Hifi, Servis 🙃) ale třeba o srazech se pokecat dá, o elektromobilech taky, srazy samotné jsou perfektní a já myslím - ke zděšení hodně přítomných - že ten Peugeot do elektriky šlape čím dál tím více. 

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes poslední den s e2008. Máme spolu najeto necelých 600km se spotřebou 18kWh/100km. Snažil jsem s tím jezdit normálně tak, jak jezdím s jinými auty. Zjistil jsem, že cestu do/z práce/nákupu jsem v klidu schopný pokrýt jen domácím dobíjením. A když s tím o víkendu nebudu chtít jet někam dál, stačí to píchnout do zásuvky jednou za 4dny. Pokud ano, je třeba to mít v pátek ráno plně nabité, aby se to přes noc na sobotu stihlo zase plně dobít, což je nějakých +-300km.

Celkový dojem je takový, že jako přibližovadlo na běžné ježdění ideální varianta. Ideálně v rychlostech 0-80km/h. Ani na dálnici se neztratí, ale tam mizí baterka před očima. To mě přivádí k tomu, že si člověk musí zvyknout na to, že dojezd 150km je vlastně hodně :aut A na to, že dojezd se mění klidně o 20km během 30s. Jednou máš 40 a po 100m zase 60, takže jsi permanentně v nervu, kolik vlastně ještě zbývá :D

Nicméně jako ideální varianta to je jen do té doby, než bych si jí měl koupit za své. Na to, abych to používal, jako přibližovadlo v okruhu 100km je 2008 za 800tis až moc zbytečný luxus. Ale pokud budeme ignorovat cenu a budu se zabývat jen technickou stránkou, tak za mě nemám problém. Uvidíme do budoucna, kam se to posune. Ale pokud vydrží možnost doma nabíjet za 2-4Kč za kWh a cena takového ele. auta klesne na polovinu, tak super :myslim 

 

WP_20201118_18_21_03_Pro (2).jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 2 týdny později...

GRATULACE.  https://cz-media.peugeot.com/cs/node/90079756

 

MEZINÁRODNÍ DODÁVKA ROKU 2021: e-Expert

Nový Peugeot e-Expert byl ve čtvrtek 17. prosince 2020 zvolen Mezinárodní dodávkou roku 2021. Jde o ocenění úsilí týmů Peugeot, které se na projektu jakožto důležité součásti strategie značky, podílely.

Nový e-Expert je šestým vozem Peugeot korunovaným prestižní trofejí International Van of the Year od jejího vzniku v roce 1992.

Nový Peugeot e-Expert přináší řešení v mnoha různých situacích a dokáže se přizpůsobit jakékoli profesi zákazníka. Svým uživatelům poskytuje praktický pracovní prostor, nejmodernější palubní technologie a výrazný design. Se svým 100% elektrickým motorem umožňuje vjezd do městských center, kde platí ekologická omezení a představuje tak novou nabídku v  segmentu kompaktních furgonů.

Nový Peugeot e-Expert, který je dokonalým příkladem „power of choice“, nabízí:

  • 2 úrovně dojezdu, dle podle protokolu WLTP až 330 km;
  • 3 délky (L1, L2 a L3);
  • hmotnost přívěsu až 1000 kg a užitečné zatížení až 1275 kg;
  • objem nákladového prostoru shodný s verzí se spalovacím motorem, až 6,6 m³.

Má všechny vlastnosti vozu Peugeot Expert bez jakýchkoliv kompromisů, a navíc vykazuje nulové emise.

 

IVOTY

Tato zkratka označuje „International Van of the Year“ (Mezinárodní dodávka roku), tedy nejprestižnější ocenění, jaké může užitkový vůz získat. Vítěz je vyhlášen na základě hlasování poroty složené z 25 novinářů z různých zemí (Evropa, Rusko a Turecko), kteří zastupují časopisy specializované na užitkové vozy.

Vítězný model může používat titul po dobu jednoho roku, například zobrazením loga a nápisu „International Van of the Year“ na karoserii vozů. Tato cena odráží úsilí všech týmů projektu Peugeot e-Expert.

Značka Peugeot získala toto slavné ocenění od jeho vzniku v roce 1992 již šestkrát:

1994 Peugeot Boxer

1997 Peugeot Partner

2008 Peugeot Expert

2009 Peugeot Bipper

2019 Peugeot Partner

2020 Peugeot e-Expert

Sebevědomý styl

Peugeot e-Expert je věrný filosofii značky Peugeot označované jako „Power of choice“. Nový vůz si zachovává propracovaný, mohutný a současně elegantní styl, kterým se vyznačují verze se spalovacím motorem. Doplňuje ho však několika výraznými znaky specifickými pro elektrický pohon.

Exteriér vozu:

  • dichroická loga (mění barvu podle úhlu pohledu) vepředu i vzadu, jakožto součást doplňku „Pack Look“;
  • nabíjecí zásuvka na levém předním blatníku;
  • specifická střední část masky chladiče;
  • nápis „e-Expert“ vzadu.

Interiér vozu:

  • analogový přístrojový panel s barevnou matricí uzpůsobený pro elektrický pohon;
  • specifická grafika centrálního dotykového displeje s on-line 3D navigací TomTom Traffic, která nyní zahrnuje informace o dostupných nabíjecích stancích a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu;
  • nový ovladač automatické převodovky „e-Toggle“;
  • ovladač režimu jízdy pro přepínání mezi režimy:
    • Eco (60 kW, 190 Nm): optimalizace dojezdu,
    • Normal (80 kW, 210 Nm): optimální komfort pro každodenní použití,
    • Power (100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při převážení těžkého nákladu
  • elektrická parkovací brzda.

Potěšení z jízdy a praktičnost v každodenním životě

Ve voze nový Peugeot e-Expert se spojují kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je řízení stejně příjemné jako u verzí se spalovacím motorem.

Řidič vozu nový Peugeot e-Expert ocení přednosti vozu ve všech situacích, díky speciálně kalibrovanému systému posilovače řízení je totiž ovládání vozu snadnější. Průměr otáčení je 11,3 m (u verze L1) a výška nepřesahující 190 cm (v závislosti na dané verzi) zaručuje vjezd do většiny parkovišť.

Nový Peugeot e-Expert je k dispozici ve stejných variantách karoserie jako Peugeot Expert se spalovacím motorem, takže dokáže splnit všechny požadavky:

  • furgony (3 délky: L1 / 460 cm, L2 / 495 cm a L3 / 530 cm),
  • polocombi (5 nebo 6 pevných nebo sklopitelných sedadel, v délce L2 a L3),
  • plošina s kabinou (pro karosářské přestavby, délka L2). 

Trojmístné uspořádání s přepážkou Moduwork nabízí možnosti modularity, které jsou v segmentu furgonů zcela exkluzivní, a to díky velkému otvoru v přepážce a možnosti nadzvednout pravé boční sedadlo.  

Hmotnost přívěsu byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 1 000 kg.

Užitečný objem 6,6 m³ je stejný jako verzí se spalovacími motory, užitečné zatížení 1275 kg je specifické pro elektromotory.

100% elektrická technologie

Nový Peugeot e-Expert je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Peugeot e-Expert nabízí 100% elektrický motor s maximálním výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2.

Nový e-Expert je prvním elektrickým vozem značky Peugeot, který nabízí dva různé dojezdy.  Kapacita lithium-iontových baterií je v závislosti na potřebách 50 kWh nebo 75 kWh.

Verze L1, L2, L3, které jsou k dispozici s baterií o kapacitě 50 kWh, umožňují dosahovat dojezdu až 230 km[1], L2 a L3 mohou být také vybaveny baterií o kapacitě 75 kWh s dojezdem až 330 km1.

K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají všechny způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení přes jednofázový proud 7,4 kW a za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení přes třífázový proud 11 kW.

Možnosti nabíjení:

  • standardní zásuvka (8A): plné nabití během 31 hodin (baterie 50 kWh) nebo 47 hodin (baterie 75 kWh);
  • zesílená zásuvka (16A): plné nabití během 15 hodin (baterie 50 kWh) nebo 23 hodin (baterie 75 kWh);
  • Wall Box 7,4 kW: plné nabití během 7,5 hodiny (baterie 50 kWh) nebo 11 hod. 20 min. (baterie 75 kWh) pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
  • Wall Box 11 kW: plné nabití během 5 hodin (baterie 50 kWh) nebo 7,5 hodiny (baterie 75 kWh) pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW);
  • veřejná rychlodobíjecí stanice: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut (baterie 50 kWh) nebo 45 minut (baterie 75 kWh). 

Ekosystém Peugeot

Značka Peugeot nabízí nové služby s cílem podpořit zákazníky v přechodu na nové zdroje energie. Služby se opírají o tři pilíře:

Peugeot Easy charge:

  • nabíjení z domova díky nabídce instalace zesílené zásuvky nebo Wallboxu,
  • ve 190 000 veřejných dobíjecích stanicích po celé Evropě prostřednictvím dobíjecí karty umožňující přístup k síti.

Peugeot Easy move:

  • zákazníci si mohou naplánovat organizaci dlouhých cest pomocí nástroje „Trip planner“, který je k dispozici v telefonu prostřednictvím aplikace „Free2move services“,
  • služby pronájmu vozu umožňující mít podle potřeb kdykoliv vůz k dispozici prostřednictvím paušálu „Mobility Pass“.

Peugeot Easy care:

  • díky digitálním trasám se mohou klienti seznámit s používáním elektromobilů,
  • smlouvy o poskytování služeb a asistence na cestách
  • baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity. Při každé servisní prohlídce se se vydává osvědčení o kapacitě baterie, které usnadňuje další prodej vozu.

Nabíjení lze naprogramovat přes displej on-line navigace nebo pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot® Tento systém také umožňuje dobíjení kdykoli spustit nebo odložit nabíjení a zkontrolovat stav nabití.

Nový Peugeot e-Expert nabízí na míru širá řešení, takže dokáže uspokojit stále rostoucí potřeby zákazníků. Bude k dispozici v úrovních výbavy Pro a Premium, dále ve stupních výbavy Asphalt (pro silniční přepravu) a Urban (použití ve městě)[2]. Každá verze může být vybavena technologiemi a asistenčními systémy poslední generace.

Nový Peugeot e-Expert byl uveden na evropský trh letos na podzim. V České republice mohou klienti objednávat tento model od října.

Výrobní závod ve Francii poblíž Valenciennes je v plném provozu tak, aby co nejrychleji plnil rostoucí počet objednávek.

[1] Dle certifikačního protokolu WLTP

[2] V ČR zatím tyto verze nejsou k dispozici.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radime - mluvil jsi už někdy s nějakým kurýrem o tom, kolik hodin taková dodávka PPL, DHL nebo DPD je denně v provozu, kolik km za den najede, kolik kg balíčků má na hrbu a jak dlouho stojí "po práci" v depu, kdy by se jakože měla nabíjet? 

Sorry, ale myslím si, že z elektroverku by takoví kurýři byli fakt v sedmým nebi 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tzn. cca 12 hodin za den v provozu. Kolik km, kolik startů, topení versus zima venku....? 

Jediná zatím funkční výhoda je povolená ignorace modrých zón (ale to funguje SKORO s jakoukoli dodávkou, co jezdí rozvozy i teď - pokud cajt není vymaštěný hovado, tak je k těm klukům z rozvozů tolerantní) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozpoutáváte naprosto zbytečnou diskusi podpořenou akorát Vaší nechutí k elektromobilům a toho, že víte, že to nejde. Sorry jako. Rasťo chvála Vám prakticky ukázal, že to jde i v kopcích kolem Banské Bystrice, partyzánského slovenského města. A maník za volantem i u takového něpodarku, jakým VW eCrafter oproti třeba čínskému SAIC Maxusu EV80, (na trhu od roku 2017) je, chrochtal blahem.

Reálně jezdí po celém západě Nissany eNV200 Voltia se 40 kWh baterkou a kurýři a rozvozci rovněž nadšení. Voltia je už nějakou dobu oficiálním přestavovačem Nissanu. V Ostravě nám u DPD jezdí jak Nissan Voltia, tak Citroen Jumper Voltia (podobně po Rakousku a Německu už od roku 2017) a spokojenost je maximální. Běžně se vracejí s desítkami procent baterky zpátky na základnu. Ta auta vozí jen tehdy, pokud jsou na druhé straně příjemci a odesílatelé. Běžně je potkávám v nejužším centru, kde se tiše a čistě pohybují. A DPD na Slovensku Voltii stále kupuje A Francouzi taky

Německá pošta si rozjela svoje dodávky, když ji to dinosauři nebyli ochotni v elektrice smysluplně uživatelsky i cenově dodat. Stále nejsou, takže i přes obtíže s výrobou (pošta ji prostě neumí a dinosauři ji to nijak u svých dodavatelů dílů neulehčují) a původním plánem letos z jara skončit, vyrobí pro sebe ještě další tisíce kusů i v roce 2021

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...