Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Automatická převodovka P5008


celda1970

Recommended Posts

co vím, tak 1.6 HDi má robotickou převodovku a 2.0 HDi klasický automat

robot má elektronicky řízenou převodovku, resp. i spojku--prostě spojku a řazení převodových stupnů ovládá elektrika, klasický automat spojku nemá

poslední modely 1.6 mají myslím už klasický automat :myslim

test robotu tady https://www.autorevue.cz/test-citroen-grand-c4-picasso-grandiozni-excentrik-s-robotem/ch-50054#articleStart

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky doporučím klasický měničový automat. Ale než mi dá někdo mínus ;) (!no flame!)- je to určitě o zvyku, existují i spokojení řidiči robotů. Absolvoval jsem zkušební jízdy s robotem (v G4P i P5008 - byl výrazně větší výběr) a vnímal jsem to z hlediska jízdního komfortu (předchozí 2 auta s HDM automatem) jako zhoršení. Margarín není špatnej, ale když sis zvyknul na máslo... :D Záviděl jsem jenom "pádla" pod volantem, to dostala myslím až nová generace automatu s EURO 6.
Ale pokud přecházíš z manuálu, tak ti možná některé vlastnosti vadit nebudou.
Nákup HDM automatu ve vyšším nájezdu (a bez doložené údržby) může být rizikový.

Jinak abych (subjektivně) vyjmenoval výhody HDM:
+ řazení bez cukání a ztráty krouťáku
+ plynulejší "plazení"
+ nemá dvouhmotový setrvačník
+ delší životnost (při nezanedbání výměny oleje)

- dražší (nevím, jak se projevuje u ojetin)
- vyšší spotřeba
- vyšší náklady v případě poruchy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Suditscher

Mám robota a nikdy nechápu ty recenze "odborníků", když píšou, jak je ten robot špatný, že to při řazení cuká apod. Jediný mírný cuknutí cítím maximálně při jízdě do prudšího kopce, pokud musím třeba ubrat za náklaďákem. Jinak to necuká při řazení vůbec (a dokonce to řadí i o 2-3 stupně + nebo - a nic). Spíš jde o to, že se s robotem musí jezdit jinak, než s klasickým automatem. Ten robot se dobře naučí fungovat podle toho, jak jezdíte a částečně ho lze ovládat nejen manuálním módem nebo pádly pod volantem, ale i prací plynového pedálu naprosto plynule. A spotřeba závisí stejně na způsobu jízdy. Dokážu plně naložený jezdit za 4,9 stejně jako za 6,9. Ale výš jsem se s průměrem zatím nedostal. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Suditscher: Hele, bud rad, ze nevis v cem je problem. A neznamena to, ze ti jini jej nemaji, ale spise, ze jsi mel stesti a funguje ti to dobre. Stejne tak nekteri meli smulu u tohoto auta s predni napravou - trepani volantu nebo s klepanim v predni ci zadni naprave. Jestli tyhle problemy nemas, tak jsi stastny majitel a pomyslene jsi vyhral v loterii. Naproti tomu jsou lide, co narozdil od tebe meli smulu a na jejich autech se toho ani ne jejich vinou kazi mnohem vice. Viz vse zminene. A ja bych taky robota nechtel, ten jejich robot prvni generace je statisticky docela dost problemovy, tak kdyz je to znamo, tak proc do nej lezt a nkoupit si budto primo automat a nebo manual.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Suditscher - omlouvám se vlastníkům robotů, pokud jsem se něčím dotknul. Odborník nejsem, jsem dlouholetý uživatel (automatů). Kolik lidí, tolik názorů - snažíme se primárně přispět @celda1970 k rozhodnutí (a ne se navzájem posekat). Roboty jsem sedlal v ojetinách, mohl to mít vliv.
Automat mám kvůli manželce. Jezdí "svátečně" = bez předvídání, brzda/plyn. HDM dle mého názoru lépe "žehlí" většinu řidičských nedokonalostí na plynu == nemusí se s ním učit jezdit. A zaparkuje i do řady :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je takový zvyk, že tady haní ti, co ho nemají. I kdyby tady skutečný uživatel stokrát chválil, najdou se kritici, kteří nemají, ale vědí to líp.

Takže: 1,6 HDi s robotem bych si klidně koupil znovu. Klasický hydrodynamický měnič řadí sice rychleji, ale žere o dobrý litr víc, a dával se jenom do dvoulitru. Ano, EAT je modernější, ale dělá se teprve asi dva roky, takže to je otázka rozpočtu, zda dotyčný má rozpočet na dvouleté, anebo např. šestileté auto.

EDIT: ve srovnání s manuální převodovkou je robot fajn. S hydrodynamickou jsem taky ujel hodně, a ta zvýšená spotřeba se mi nelíbila, proto jsem si ji nekoupil.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 1 měsíc později...
  • O 1 rok později...
před 54 minutami, Pacho69 napsal:

Helejky nebyl bych si tim tak jistej, já když v roce 2012 kupoval, automat byl 4st. nebo 6st robot. 6st automat se začal dávat až po FL, tedy 2014. Proto jsem si vzal manuál, robota jsem nechtěl a 4st manual byl v té době už dost out...

Manual - automat - hrušky - jablka :D 
4st. automat měly naposled 407 ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...