Jump to content
jenda.gregor

aditivum - FAP

Recommended Posts

Tak po dlouhém pátrání když mi řekli v peugeotu cenu cca 5.000kč za aditivum, jsem zjistil neoficiálně od pracovníka servisu že na toto aditivum jezdí 80%nákladáků a sít čerpacích stanic toto již pro ně nabízí

Tak stačí s kanystrem zajet a natankovat si a doma si toto aditivum nalít sám. Říkal že jsou dva druhy ale podstata funkčnosti je naprosto stejná!!!!! Pouze se musí na diag a naprogramovat doplnění. A to hlavní na závěr-cena u pumpy je cca 10kč/litr. Já jsem najel na zkoušku 500km a vše v pořádku.

[upravil dne 1/4/10 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

500km je fakt vzdalenost na ktery poznas, jestli to FAP odsere nebo ne, musim se smat. Nevim no, mas-li na mysli aditivum AD-Blue, tak to ma za ucel snizovat mnozstvi oxidu dusiku NOx ve vyfukovych plynech, coz je docileno reakci mocoviny s NOx (mocovina se rozklada na amoniak a CO2 a amoniak reaguje s NOx na dusik N2 a vodu H2O, jde tedy chemicky o redukci)

Naproti tomu aditivum Eolys od peugeotu ma za ucel zvysovat oxidaci castecek sazi, tedy uhliku C, zachycenych ve FAPu, takze tyto shori dle reakce C+O2 -> CO2, jedna se tedy o oxidaci - opak redukce.

Z toho vypliva, ze AD-Blue nemuze fungovat jako nahrada za Eolys, pac jde o uplne jine reakce uplne jinych prvku ve vyfukovych plynech :papa

Navic to Ad-Blue, coz je vodny roztok mocoviny, se nevstrikuje do nafty pred motorem, ale az do katalyzatoru na vyfuku, cili neprijde do styku s motorem, kdyz to nalejes do peugeotu, smicha se to s naftou jeste pred spalenim a co to bude delat napr. se vstrikovacema to se muzes jen dohadovat ...

Eolys obsahuje slouceniny tzv. kovu vzacnych zemin, predevsim Ceru, je to chemicky uplne neco jineho a vzhledem k tomu, ze to neni prachobycejna mocovina, tak proto i ta vysoka cena.

jj nechci slevu zadarmo, neni nad to, nechat si poradit od nekoho, kdo tomu prd rozumi, byt tebou, necham nalit aditivum co tam patri a toho, kdo ti poradil tu volovinu, kopnout nekam a poradit mu, at si hledi toho, cemu rozumi

[upravil dne 1/4/10 Ferry]

[upravil dne 1/4/10 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to hlavně vylej, nebo tě oprava vyjde na pár desítek tisíc. Třeba ti to v Servisu řekli, aby měli pořádnej kšeft :)

ale vážně, okamžitě bych to vyndal. Riskuješ FAP, vstřiky a vlastně celý Rail. Třeba to nic neudělá, ale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nelze verit vsemu co ti kdo nakuka, nejlepe je si to overit sam z vice zdroju a spolehnout se na vlastni rozum. To si do ty nadrzky fakt radsi nech nalejt cistou naftu misto aditiva, ale pocitej se zkracenou zivotnosti FAPu, tu mocovinu vypust, fakt to muze uskodit DRV ventillu, cerpadlu, vstrikum atd. Ten pridavek aditiva pri kazdym natankovani je sice malej, ale ne zanedbatelnej. Navic ta napln vydrzi na min. 80tis km, zalezi jakej mas rok vyroby, muze to byt klidne i 120 tis. km, hlavni je netankovat male mnozstvi casto, pac ti to vstrikne vzdy pri otevreni nadrze. Aditivum ti zvedne naklady na provoz asi tak o 4 az 6 haliru na km, ale s tou mocovinou misto usetrenych par tisic vyplaznes 3x tolik za pripadnou opravu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji za rady spoléhal jsem na to že to jsou odborníci. Už jsem to nechal vypustit ale nevím jaký tip tam příjde. Mám 2,2 hdi - 2003 výroba. Ještě potřebuji vyčisti FAP ale nevím jak a čím jelikož jim to dávat nechci!

A jaký je názor na přilévání klasického adetiva při tankování?dnes se nedá pořádně věřit žádné pumpě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo jo.

Z vlastni zkusenosti muzu potvrdit ze v nekterych autor.servisech jsou spis kuchari nez mechanici.

Mrzi to mne samotneho no nikdo s tim nic neudela kdyz ne samotny majitel servisu.....:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem opravdu moc rád že jsou tu i lidi kteří opravdu peugeotu fandí a hlavně rozumí. Ferry , naprosto souhlasim s tou přednáškou nahoře. A fakt je to mrzutý když tady lidi píšou o tom jak jsou mechanici v autorizovaným servisu na dvě věci. Jsou to kokoti a dělaj značce špatný jméno.....i mě.:bojim:bojim:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

neviete mi niekto poradit ake aditivum doliat do Peugeot - 307 sw 2,00l 79 kw 2002, VIN: vf33hrhsb82408978

je to prelomovy rok tak neviem ci DPX176 alebo DPX42 prípadne kde alebo ako by som to zistil ... rozmyslal som ze by som odtialto kupil http://eshop.dpfcentrum.sk/produkt/186-aditivum-walker-eolys-dpx-176-3l.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim vsechny.

Chtel bych poprosit o radu. Mam 307 r.v.2004 2.0hdi 100Kw.

Cca pres mesicem se mi stalo ze pri akceleraci to obcas trochu cuklo.a pak jelo normalne.Ted mi uz zniceho auto vubec netahne.na pocitaci mi to hlasi antipolution fault....na diagnostice mi to hlasi elektro magneticky ventil.A sviti mi kontrolka motoru

Tak jsem ho nechal vymenit,a stale to same.Tak mi automechanik vymenil jeste vahu vzduchu,ale furt to same... 

Nekde jsem cetl ze by to mohlo byt i nedostatkem mocoviny,je to mozne nebo je to blbost.

Dekuju predem za kazdou radu chlapi:-)

Edited by Petrapbeli

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Petrapbeli napsal:

....na diagnostice mi to hlasi elektro magneticky ventil.A sviti mi kontrolka motoru

 

Když už jsi byl na diagnostice , tak je lepší do dotazu napsat kód závady , informace hlásí mi to elektromagnetický ventil ( jaký ? , čeho ? ) je tak všeobecná , že se není čeho chytit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak už excelentně vysvetlil Ferry:

AdBlue: Močovina pro nové "bluemotion" motory. Lze ji dotankovat třeba i na benzínce.

Aditivum filtru pevných částic (v případě PSA je to FAP filtr):

speciální aditivum pro všechny vozy, které mají FAP (i pro ty nové, kde je FAP a zároveň i technlogie "bluemotion"). Dolití ideálně v servisu, protože je k tomu potřeba i DIAG.

307 z roku 2004 bude mít případně "pouze" FAP variantu, takže kontrola aditiva v servisu+kontrola funkce filtru FAP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja len nechápem,prečo mechanik s diagnostikou nevyskúša akčné členy a nezistí všetky požadované hodnoty online na bežiacom motore,ale mení prvý elektromagneticý ventil,ktorý na motore nájde...a pre istotu aj váhu vzduchu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...