Jump to content

Svolávací akce - tažné zařízení


Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@doctortom508záleží na konstrukci celého TZ jestli se musí přiříznout nárazník nebo ne ale co vím já tak takový jak píšeš elektricky vysunovací aby nebylo nic vidět zabírá spousty místa pro svoji kons

A třeba škodovka měla u TZ z výroby u některých modelů větší váhu brzděného přívěsu než u dodatečně montovaného TZ, rozdíl byl snad 500kg a to už je pak taky celkem rozdíl. Kor pro někoho kdo ty váhy

Přesně takhle to mám na 508. Jen to není elektricky. Zatáhnu páčku a hák se vysune z pod auta, přizvednu ho až se zajistí. Na něm je i zásuvka. Je to tam krásně uděláno a to mám dvojitý výfuk který za

Posted Images

to by byla nějaká změna, co vím, tak TZ se na lince běžně montují, ale co mě vždycky zarazilo, tak tažné zadané do výroby k autu bylo vždycky dražší, než když ho montoval autorizák po dodání auta, což mi hlava nebere ještě dnes 🙈

Link to post
Share on other sites

když jsem chtěl TZ (auto objednáváno konec ledna 2020), tak mi prodejce řekl, že by se na "origo" tažné z výroby mohlo čekat o měsíc až dva déle, tak doporučil montáž u nich. Cena byla stejná, možná o kousek nižší než ve výrobě

Link to post
Share on other sites
Před hodinou, jardas napsal:

když jsem chtěl TZ (auto objednáváno konec ledna 2020), tak mi prodejce řekl, že by se na "origo" tažné z výroby mohlo čekat o měsíc až dva déle, tak doporučil montáž u nich. Cena byla stejná, možná o kousek nižší než ve výrobě

Přesto bych ze u nich radši zeptal, jestli se tě to týká.

před 1 hodinou, ozzy56 napsal:

to by byla nějaká změna, co vím, tak TZ se na lince běžně montují, ale co mě vždycky zarazilo, tak tažné zadané do výroby k autu bylo vždycky dražší, než když ho montoval autorizák po dodání auta, což mi hlava nebere ještě dnes 🙈

Aha, ja měl za to že se to na lince vubec nedává, no tak asi jo.

Link to post
Share on other sites

:) tak tuhle zkušenost mám z Berlinga i s 2008--pokaždé bylo tažné ve výrobě dražší, než montované následně v autorizáku, a poslední zkušenost s Tucsonem--montáž ve výrobě 18 tisíc, montáž v autorizáku 14 tisíc, pokaždé šlo o pevné nesundávací tažné, nejde to pochopit, já vím 😉

u Tucsona mi prodejce doslova řekl ,,to byste byl  hloupý objednávat do výroby, my ho montujeme o 4 tisíce levněji'',😯, jen dodám, že Tucson byl už vyrobený, takže to zadat do výroby ani nešlo...

Link to post
Share on other sites

tak jsem napsal prodejci a odpověď je "na Vaše vozidlo se nevztahuje svolávací akce. Vše je v pořádku. Pokud by se nějaká akce na Vaše vozidlo objevila, budeme vás kontaktovat"

Link to post
Share on other sites
V 19. 5. 2021 at 21:39, ozzy56 napsal:

:) tak tuhle zkušenost mám z Berlinga i s 2008--pokaždé bylo tažné ve výrobě dražší, než montované následně v autorizáku, a poslední zkušenost s Tucsonem--montáž ve výrobě 18 tisíc, montáž v autorizáku 14 tisíc, pokaždé šlo o pevné nesundávací tažné, nejde to pochopit, já vím 😉

u Tucsona mi prodejce doslova řekl ,,to byste byl  hloupý objednávat do výroby, my ho montujeme o 4 tisíce levněji'',😯, jen dodám, že Tucson byl už vyrobený, takže to zadat do výroby ani nešlo...

No nevím ale dokonce tady na Clubu jsem se někde dočetl, že auta co mají TZ z výroby tak jsou udělána trochu jinak. Že je to buď víc zesíleno na rámu nebo co - nerozumím tomu abych to mohl vysvětlit. Myslím, že o tom psal snad @Vena garážmistr

Jinak tažné z výroby je tak inteligentně a hezky uděláno, že bych to jinak ani nechtěl. Nejde poznat že tam nějaké TZ je. 4 tisíce rozdíl za to stojí než si tím hyzdit auto. Švagr koupil krásnou novou Kia Ceed a dělali mu v Kia TZ dodatečně a vypadá to hrozně, protože to jde vidět i se sundaným hákem. Ten zadek vypadá hrozně. U mě to bylo taky 25 z výroby vs 21 dodělávka a nepřemýšlel jsem ani vteřinu. 

Link to post
Share on other sites

Ja  mam bajonetovy  tazny na 5008 urcite dodelavany v salonu, protoze je videt rez dole do narazniku, ale kdyz je hak sundanej, tak nic videt neni

Jen na hak neni nikde v kufru misto

Lepsi by bylo tazny, co se vysune z narazniku a nejlip elektricky, ale zase by to bylo drahy a nevim, zda to na 5008 jde

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@doctortom508záleží na konstrukci celého TZ jestli se musí přiříznout nárazník nebo ne ale co vím já tak takový jak píšeš elektricky vysunovací aby nebylo nic vidět zabírá spousty místa pro svoji konstrukci a ty se fakt dávají asi jen z fabriky a ještě to umí dělat jen některý výrobce jak auta tak TZ. 

@HanysR ano vybraných modelů auto je z fabriky postavené jako " netahač " a už nejde předělat na " tahač " pokud chce majitel tahat tak se musí už do výroby auto zadávat jako " tahač " a buď s přípravou pro TZ nebo rovnou s montáží TZ . Rozdíly mezi autem " tahač " /" netahač"  jsou v dimenzování  brzdové soustavy, dimenzování chladicí soustavy to jsou asi největší rozdíly pak jsou tam trochu rozdíly v elektrice atd.  Všechno je to o tom že automobilky potřebují kvůli pokutám za vypouštěný " smrady " dělat auta s co nejmenší spotřebou a u auta " netahač " vs. "tahač " dokážou díky těm rozdílům ušetřit třeba 10-12 kg váhy vozu ano u jednoho auta je to nic ale když z fabriky vyjedou tisíce aut s takto sníženou váhou potažmo nižší spotřebou tak to je v celku velké číslo nehledě k tomu že na " netahač " se nespotřebuje tolik materiálu.  Tuším že když jsme se tady o tom bavili tak @Pe.Tr psal že u některého modelu MB je cena dodělání TZ pokud auto není z fabriky " tahač " otázkou několika desítek tisíc Kč právě protože se musí vyměnit zdánlivě nesouvisející díly. Škodovka s tím začala u modelu Scala co já vím.  O těch rozdílech v konstrukci a výbavě u Scaly se to dá dohledat ve starším Světě motorů zhruba tak v roce kdy se začala vyrábět Scala. 

Jo a pokud je auto  " netahač" tak se nedá se to legalizovat jako " tahač". A pokud je auto " netahač " tak se nedá na něj namontovaz TZ ani kvůli tomu že by majitel chtěl na TZ vozit jen nosič na bicykly. 

A automobilky svoje TZ většinou nevyvíjí to je otázka dodavatelů takže ty pohledové rozdíly u TZ vycházelí spíše z toho že každý výrobce TZ má svoji konstrukci a z toho jak se výrobci povedlo to konstrukčně udělat aby to moc " nečumělo " . Fabrika mívá jednoho dva dodavatele TZ k prvomontáži a jejich TZ montují takže jestli ho namontuje dealer nebo fabrika tak to nemusí být takový rozdíl pokud auto je plánované jako " tahač " . 

Edited by Vena garážmistr
Link to post
Share on other sites
Před hodinou, doctortom508 napsal:

Lepsi by bylo tazny, co se vysune z narazniku a nejlip elektricky, ale zase by to bylo drahy a nevim, zda to na 5008 jde

Přesně takhle to mám na 508. Jen to není elektricky. Zatáhnu páčku a hák se vysune z pod auta, přizvednu ho až se zajistí. Na něm je i zásuvka. Je to tam krásně uděláno a to mám dvojitý výfuk který zabírá dost místa. Jedna roura na každé straně. Moc tomu nevěřím že by to uměl někdo takto dodělat a taky jak píšeš nemusím vozit hák v autě. Na vysoké ceně auta už se ten rozdíl ztratí. 

@Vena garážmistr Díky za detailní objasnění, věděl jsem že to neodbydeš jednou větou 😁👍😉

Link to post
Share on other sites

já chtěl vždycky pevné tažné hlavně z důvodu , že ty různé sundávací systémy na zámek atd. většinou po jedné zimě nešly použít, (nebo obtížně použít), protože byly zarezlé, prostě nefunkční , kdežto pevné tažné je k dispozici imrvére :super, nakonec to dopadlo tak, že tažné nemám, bo bych s tažným v garáži nezavřel vrata :(, navíc mám k dispozici dodávku...

Link to post
Share on other sites

příklad z prace dodelavky TZ (westfalia)

GLC , E klasse 213 ....material cca 90 tisic  (automat/poloautomat TZ ) - je to vcetne tlacitek,nekolika jednotek a kabelazi, krytu v kufru , spojler pod naraznikem,.....

Sprinter 907/910 material  20 tisic + 3000 pokud nema el pripravu + 9000 pokud ma vzadu schod na nastupovani (pevne /odnimatelne)

Vito  mat 20 tisic + 12 tisic silnejsi sahara  (odnimatelne)

V klassa uz ma silnejsi saharu z vyroby takze cena jako Vito ale minus sahara 

no a pak tu jsou auta kde treba musis vymenit i trubky chlazeni automat prevodovky za vetsi , nebo na cklasse se meni pal nadrz za mensi apod 😉

ale samozrejme tohle je oem produkt a ofiko postupy , na GLC da treba @kirkiz obyc tazne za 20 a majitel je spokojeny 😉...

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A třeba škodovka měla u TZ z výroby u některých modelů větší váhu brzděného přívěsu než u dodatečně montovaného TZ, rozdíl byl snad 500kg a to už je pak taky celkem rozdíl. Kor pro někoho kdo ty váhy fakt využije.

Jinak 5let jsem používal bajonetové tažné od westfalie, a nikdy žádný problém. Je teda fakt že jsem hák dával opravdu jen když jsem ho potřeboval a poctivě dával zpět krytku. 

Edited by Charlie 607
Link to post
Share on other sites

Tak to ani nechtějte vědět,za kolik se dodává tz do škodovky a za kolik s tím sjede z linky,je to jen o nenažranosti výrobce auta . Něco jak píše Pe.Tr.,ten materiál tu hodnotu zdaleka nemá.

Kolega si dával včera na Mitsu asx,za tři hodky práce zaplatil 4200kc +tažné + el. A byl v tom celkem za 9800.

Link to post
Share on other sites

Tak to je jasná věc že je to nenažraností ale kde to dnes tak není že... Umělé navyšování všeho, neustálé zdražování a růst mezd které jsou tím pádem irelevantní. Zvednou se mzdy a vše vyleze nahoru a pořád dokola. 

Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Charlie 607 napsal:

A třeba škodovka měla u TZ z výroby u některých modelů větší váhu brzděného přívěsu než u dodatečně montovaného TZ, rozdíl byl snad 500kg a to už je pak taky celkem rozdíl. Kor pro někoho kdo ty váhy fakt využije.

Jinak 5let jsem používal bajonetové tažné od westfalie, a nikdy žádný problém. Je teda fakt že jsem hák dával opravdu jen když jsem ho potřeboval a poctivě dával zpět krytku. 

je to jako se vším--když o ten výrobek dbáš a udržuješ, je vše OK a vydrží věky, ale když tu westfalii necháš na autě přes zimu, je kuwa problém, pár těch tažných jsem rozchodil, pár už nešlo a staly se pevnými tažnými...:)

Link to post
Share on other sites

Ja mám ťažné už výroby. Blatník nie je "deravý" a vôbec nie je nič vidieť, keď sa vyberie. A ako píše Charlie 607, dávam ho asi 8-10 krát do roka, keď to potrebujem a krytka späť je samozrejmosťou. Za 2,5 roka žiaden problém. Navyše neviem, či u dodatočne montovaných sa programuje aj PP.  Od výroby áno, raz ma upozornil hláškou, že je "závada ťažného zariadenia, skontrolujte pripojené vozidlo". No a boli zaoxidované kontakty na smerovke - nefungovala. 

Link to post
Share on other sites

dodatečně montované (v mém případě přímo v autosalnu) se určitě taky programuje, parkovací senzory se s vozíkem neaktivují a přerušenou žárovku na vozíku to taky signalizuje

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...