Jump to content

P 208 II na ruční řízení


Recommended Posts

Ahoj Pežoťáci 

Najděte rozdíly. (kola prosím neřešit, už jsem přezul na zimní plechy) První pořízena pro syna 01/2020. Jeho mikro spánek 06/2020 = totální škoda. Objednána nová. Kolik nový vůz stál? Skoro nic. Původní byl pojištěn u ČPP produkt "Domovský autosalon"  + GAP. To znamená odtah nepojízdného vozu do domovského servisu zdarma a proplacení nového vozu. Platila se pouze spoluúčast. Havarovaný vůz pojišťovnou vydražen za nesmyslnou cenu a následně jej vydražitel prodal do Itálie. Ruční řízení bylo demontováno.

Jinak je to P 208 Active 1.2 Pure Tech 100 EAT8 + úprava na ruční řízení HURT MERO 3 ( jednou pákou se ovládá k sobě plyn a od sebe brzda ) + kulička na volantu. To je po vzoru vysokozdvižných vozíků pro možnost otáčení volantem kolem dokola jednou rukou. Na voze je plně zachováno původní řízení. To znamená, že zdravý řidič může normálně využívat pedál plynu a brzdy. Já vzhledem k své 47leté řidičské praxi řídím synovo auto většinou také jen rukama. Celkem si to užívám. Jen mám v pohotovosti pravou nohu u pedálu brzdy pro případné nouzové brždění. Zvyk je zvyk.

P 208 a.jpg

P 208 b.jpg

Link to post
Share on other sites

Dave_k

BINGO... SUPER... JSI JEDNIČKA...

Ano přední světla jsou jiná. Při loňském uvedení do prodeje byl, při výbavové variantě ACTIVE, standartní halogen a při letošním objednání již LED světlomet. Mřížka je stejná. Fotka má jiný úhel pohledu tak na  ní není vidět ten chrom. Jinak klobouk dolů nečekal jsem, že to někdo pozná. Fotky jsem poslal jen z hecu a spíš jsem čekal obligátní "JEDNA JE NABOURANÁ".    

Link to post
Share on other sites

RichVa

Hlavové airbagy mají všechny varianty modelu. Syn byl v pořádku. Jen trochu naražená žebra od bočního airbagu a přitaženého bezpečnostního pásu.  

 

Link to post
Share on other sites

Když se pozorně podíváte tak syn ještě sedí za volantem. Za návěsem je má DS4, kterou jsem přijel na místo nehody po synovo zavolání, že naboural. Byl jsem tam dříve než sanitka. Tím je nechci pomlouvat asi dostali informaci, že to není žádný vážný případ a není třeba spěchat. V okamžiku mého příjezdu byla na místě již nehodovka a sepisovala nehodu. Co mne maličko překvapilo bylo to, že záchranáře ze sanitky rozhodily zablokované řidičovo dveře. Vzal za kliku ta mu zůstala v ruce a narodil se problém. Když jsem viděl, že netuší jak se dovnitř dostat tak jsem otevřel zadní dveře a synovi jsem řekl ať zatáhne za páčku otvírání. Přední dveře se tím uvolnily. To se asi projevila má skoro celoživotní praxe v servisu osobních automobilů. Někdy se do nabouraných aut jde dost obtížně dostat když nemusíte a vlastně ani nechcete dělat další škodu na voze. 

Link to post
Share on other sites

ahoj Pežoťáci

Pokud to někoho zajímá tak přidávám fotku ručního řízení. Levá ruka řídí. Pravá toho má víc. Ovládá brzdu, plyn (dopředu se brzdí) dále pomocí přemostění blinkry (lze i přepínat dálková a tlumená světla) a stěrače.  

IMG_0203.jpg

Link to post
Share on other sites

Super.👍 Jen ta koule od Hurta mi přijde k tomu malýmu volantu strašně hupulácká.Sice má homologaci,ale já jsem tam dal radši tu nejmenší,co jsem našel.Funkci plní stejně,na tom malým volantu se mi líbí víc a uchycení tolik nedeformuje věnec volantu.Navíc zachovává průměr volantu,kdežto ta od Hurta je vsazená dovnitř,čímž se průměr de facto ještě zmenší. Nehledě na to,že ta od Hurta stojí tuším 3.500,- a ta od čajňana 200,-😀 Ale samozřejmě záleží,co komu vyhovuje.

Jinak paráda a přeju hodně dalších km bez nehod.

s-l1600.jpg

20180825_152917.jpg

Link to post
Share on other sites

ANO

je to humpolácké, ale také hodně pevné upevnění. Jak sám uvádíš, je to o tom co komu vyhovuje. Homologace se zápisem do TP je jen další plus kdy nehrozí žádné otázky od policie a na STK. Po demontáži kuličky bude vždy vidět její původní umístění. Na tom vzhledném volantu je každé další přídavné držátko jako piha (spíš bradavice) na kráse. Syn toto řízení již více než 7 let používal v Citu C3. Je na něj zvyklý. 

Link to post
Share on other sites

ještě jeden poznatek a tím vyplívající otázka. Není ta část, za kterou se vlastně drží volant, na té tvé kuličce moc nízká? Při rychlejším projetí zatáčky je důležité pevné držení volantu. V případě ručního řízení vlastně jen jednou rukou. Komu z nás se někdy nepovedlo přijet do zatáčky rychleji než to bylo správné. Mám, dle té tvé přiložené fotky pocit, že kuličku nedržíš v dlani, ale máš na ní jen položenou ruku. Firma HURT dodává dvě provedení s 4 a 6 cm výškou kuličky. Syn má ty 4 cm. 

s-l1600.jpg

IMG_2748.jpg

Edited by JVT
Link to post
Share on other sites

Ano mám na ní jen položenou ruku.Hezky padne do dlaně a prstama v podstatě držím volant jako normálně.Používám ji převážně v případech,kdy by zdravej ručkoval oběma rukama.Jinak držím volant klasicky za věnec.Ale samozřejmě záleží na úchopovejch schopnostech.Jestli si vzpomenu,tak vyfotím s rukou na kouli.😂 Jo a mám taky jeden poznatek.V předešlým autě sem měl na volantu klasickou kouli,a stalo se mi (ani neví jak),že se mi při točení volantem chytla o mikinu.To pak to byla docela hoňka,abych to nerozštípal.

Link to post
Share on other sites

Za mladých a blbých let když jsem začínal s ježděním a jezdil jsem u SÚS s trambusem jsem si na pumpě koupil taky kouli na volant abych byl za kinga jezdilo se s tím bezvadně dobrý to bylo hlavně když se v zimě jezdilo a jednou rukou se řídilo a druhou se ovládala sypací nástavba nebo radlice. Jenže na tom trambulínovy jsem normálně jezdil sám a když jsem měl volno tak byl jako záloha. No jednou jsem měl volno a kolega musel jet s mým trambusem protože na jeho zabouchal motor. A ráno když jsme střídaly jsem dostal jmen jako nikdo druhej. On si vzal nové montérky do práce bundy měl napůl rozepnutou a když vylejzal z trambus aby si naložil škváru na další okruh tak si natočil volant tou koulí jako ke dveřím a jak vylejzal tak se za tu kouli pověsil na tý montérkový bundě a říkal že tam vysel asi dvacet vteřin než si uvědomil co se děje a když si to uvědomil tak se ozvalo křupnutí a najednou se válel na zemi vedle auta a všechny knoflíky na kterých to drželo se vytrhli.  Takže koule musela dolů a musel jsem mu vyfasovat nové montérky

Link to post
Share on other sites

*nohafuc*

píšeš, že držíš volant běžně za věnec. OK to chápu Dovedu si to představit. Asi jsi na ruční řízení přešel po tom co jsi řídil s využitím nohou. Můj kluk se řízení rukama učil když si dělal řidičák v internátní autoškole. V té autoškole ho instruktor naučil držet volant za kuličku. (skoro se dá říct, že mu řekl "jiná varianta není možná") Já jsem se ho snažil naučit, že držet volant za věnec je na rovině lepší. Bohužel do toho se mu moc nechce. Má obavu zda aby stačil rukou, při nějaké nouzové situaci, správně uchopit tu kuličku. Je si jistější když drží volant za kuličku a já to asi i chápu.  

 

Jinak jsem byl svědkem řízení rukama vozu Ford Focus při ME rallycrossu  v Sosnové. Auto o výkonu cca 550 až 600k koní v největší divizi. Jméno jezdce si už nepamatuji. Mechanik mu ruku na páku, která byla místo volantu, připevnil lepící páskou. Jezdec nějak přidával plyn, řadil a brzdil pohybem lokte a ramena. Ve voze byly kolem sedačky opěrná místa spojená lanky s řadící pákou a pedály. Neviděl jsem to v akci v kabině. Co jsem, ale viděl byla ta neskutečná palba jak jezdil. Myslím, že i jednu rozjížďku i vyhrál. Hovořil jsem o něm se našimi účastníky ME (Kalný a Veverka) a ti mi potvrdili, že je to v tom roce pravidelný účastník ME rallycrossu.      

Edited by JVT
Link to post
Share on other sites

Vena garážmistr

Také se mi stalo, že při vystupování z vozu se mi kulička navlékla do kapsy kalhot a ty to nevydržely. 😀 A to už dvakrát. 😦  Od té doby se snažím abych jí nechal nahoře v nejvyšší poloze při vystupování

Link to post
Share on other sites
před 20 hodinami, Hafity napsal:
před 21 hodinami, *nohafuc* napsal:

vyfotím s rukou na kouli

Jenom bacha, aby se to nezvrhlo.... 

Přesně tuhle reakci sem čekal.😀

 

@JVT  Když je na to zvyklej,vyhovuje mu to a je si tak jistější,tak bych u toho asi taky zůstal.A přesně jak píšeš,já řídil už před úrazem,takže ty návyky jsou trochu jiný a vždy je nejdůležitější co komu vyhovuje nejvíc.

A jo,dnes jsou možnosti téměř neomezený(teda až na prachy).Vozíčkáři jezděj i Dakar,dokonce i na motorce.

Tady jen pro úplnost slíbené foto.

image.thumb.jpeg.1458fd3c488258ac12e680bb671f6c37.jpeg

image.thumb.jpeg.e81423f96ffbcfe57b850c3689e85706.jpeg

image.thumb.jpeg.0b6c7eeeda80a1c4e39160d713fa3412.jpeg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...