Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vibrovani pri jízdě


Terunka6

Recommended Posts

Ahoj pezotaci. Mam cc 2.0 100kw a potrebovala bych radu. Setkal se nekdo s problemem ze by jel rychlosti 90km a auto najednou zaclo vibrovat? Jak preradim na 5 a zrychlim např na 130 vibrovani prestane. Ale opět jak zpomalim auto zase zacne cukat. Dělali mi v servise cepy, tahla a nejake kostní něco a geometrii ale bohuzel nepomohlo. Našla sem i pár lidí co jim pomohlo prezut jen na zimaky. Gumy mam tedka cinske rotala tak nevim jestli to nemůže být i tím. Dále sem našla vyvážení kol ale to mi myslim taky delali. Díky za rady uz sem fakt zoufalá 😔

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak já bych začal tím že bych nechal znova vyvážit kola. A pak kontrola všeho co se udělalo jestli někde nezůstala nějaká chyba. A pokud tohle vše bude dobře tak zkusit ty zimní kola. Nebo vyměnit mechanika za jiného který ví co dělá. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Gumy čínské rotala - může to být tím. Pro začátek dej jinou sadu kol (zimní, letní, půjč od známého).

Vibruje celé auto (podlaha)? A zvláště když přidáš plyn? Pak by to byla poloosa.

Vibruje jenom volant? Pak jsou to nevyvážené, anebo nekvalitní gumy.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, já mám to samé na 308SW. Při cca 110 vibruje na šestku, při 90 vibruje na pětku a při cca 70 na čtyřku. Už to nějak neřeším, ale vyvážením to asi nebude. Stačí lehce přidat plyn a vibrace zmizí.
Kdyby někdo věděl funkční řešení, tak budu rád.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže poloosy a jejich uložení v převodovce, ty se projevují jen při přidání plynu.

Odborníci zde poradí, jak na to, zda stačí zkoušet vůli poloosy, nebo zda je tam nějaké pomocné ložisko (na pravé poloose) anebo prý nějaká závlačka.

Sem na sever nejezdíš?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já takhle dlouhodobě řešil vibrace volantu - když jsem při těch vibracích volant pustil, videl jsem jak se třepe jak zmrzlý pes . Nepomohlo nic ani repase mého řízení. Otázka je, jak teda byla provdena ta repase, ale rozhodně výsledek byl jen vyhozené peníze. Mimo to jsem na autě vyměnil táhla, čepy spodní i čepy řízení, silentbloky ramena i uložení tlumičů.  A zajímavé bylo ,že na zimních gumách to vibrovalo méně, případně vůbec. Menší vibrace byly i na plechových discách v porovnaním s hliníkovýma. Prostě čím těžší a tvrdší kolo, tím byly vibrace výraznější. Nakonec pomohla až výměna samotného řízení za jiné z vrakáče (cca 1000kč za materiál).

K tomu řízení, ono bylo pravděpodobně vyběhané v té poloze kol "na jízdu rovně", ať už počáteční příčinou bylo cokoliv. Když jsem při vibracích měnil směr jízdy (typicky přejíždění z pruhu do pruhu), vibrace byly tlumenější, případně po dobu jízdy do zatáčky mizely.

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosímtě, o kterém silenbloku teď píšeš? Cuká mi RFN při puštění/přidání plynu a stále mi to nikdo nevyřešil, tak že bych zkoukl ten silen. Tuším je to tento? 

https://www.autorozvody.cz/cs/katalog/tecdoc/osobni/peugeot/307-sw-3h/2-0-16v/ulozeni-motoru/zaveseni-motoru/corteco/80004624/88/4882/16613/100002~100535~100538/59557189/172548

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...