Jump to content

Recommended Posts

přesně tak :potlesk--i když to zatuhlo v závitu, tak jsi to s čistým oblečením protočil a pneu vyměnil :super

na ten nový systém abys měl s sebou montérky a celtu :roker

Edited by ozzy56
Link to post
Share on other sites

Zabývám se tím dlouho, proto několik informací:

- koš se používá u aut, kde je rezerva vzadu na dosah. Nepoužívá se tam, kde je převislá záď (typický rozdíl mezi 307 HB, rezerva v kufru, a 307 SW, rezerva na navijáku. Podobně prodloužené dodávky, Transit, Boxer atd. Protože by koš pod autem nešlo nasadit a šroub by vyšel uprostřed kufru. Rovněž hraje roli váha kola, např. KIA Sorento má těžké kolo, takže je jednodušší točit navijákem, než ho zvedat v koši. Mmch, Sorento naviják funguje perfektně. Dlouho jsem si kladl tuto otázku, takto mi to vyšlo.

- na 5008 MPV se spouští rezerva točením kliky doprava (307 doleva). Převod je samosvorný. Kolo je nutno pořát silně táhnout. Při točení klikou, lano vychází v takových "krocích", protože při otáčce kliky lanko chvilku stojí a pak rychle povyleze.

- a teď to nejdůležitější: na 5008 MPV kolem r.v. 2010 byl bowden z materiálu, který přímo "miluje" rez. Lanko v bowdenu je plné rzi. Nemá cenu to repasovat. Má cenu koupit nyní nový naviják, je už z jiného materiálu a odolává rzi, stejně jako kdysi navijáky z 307 (rozebral jsem jich desítky). Na 307 nikdy nebyly známky rzi na bowdenu a lanku. Na 5008 značná rez.

- na fotce je místo, kde je blokováno rzí. Všimněte, že bowden vlevo je "opuchlý".

DSCN8807a.jpg

Edited by P607Olda
Link to post
Share on other sites

Tak ta rezerva je masakr.

A ten zvedák je jen tak hozený v rezervě? U 206ky jsem měl koš a v něm plastový box na zvedák. Takže neměl šanci takhle zrezazavět. 

Brácha má Citroën c4 grand Picasso. Rezerva taky na lanku, ale klíč se zvedákem má své úložné místo v zadu na pravé straně v podlaze mezi první a druhou řadou sedaček. 

Link to post
Share on other sites

Ruku na srdce kolikrát jste na silnici řešili takový defekt že bylo nutné měnit kolo?  Já když hodně zavzpomínám tak za 24 roků co jezdím jsem na silnici měnil na autě které jsem řídil kolo max. dvakrát. Netvrdím že se mi nestalo že jsem měl pocit že mám kolo měkké ale to většinou stačilo opatrně dojet na nejbližší pumpu  a tam to dofouknout aniž bych musel kolo měnit. Jasně pokud už na autě ten mechanizmus je a ta rezerva se tam dá vozit aby nebrala v kufru místo je dobré aby to fungovalo. Ale asi bych se z toho nehroutil že to nefunguje však pomoc s defektem je dnes i v té nejzákladnější asistenční službě u povinného ručení.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...