lsvw 0 Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 Setkal se někdo z vás se závadou, kdy po startu motor naskočí a cca 30sek se začne třepat jako by jel na 3válce? Quote Link to post Share on other sites
ozzy56 6,172 Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 ano, setkal Péťa and ferinko2 2 Quote Link to post Share on other sites
Péťa 9,805 Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 Ne, nesetkal. ferinko2 and ozzy56 2 Quote Link to post Share on other sites
Hafity 1,798 Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 Ano, setkal.... Péťa and inoxing 2 Quote Link to post Share on other sites
Radeq 3 Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 U mě to byl nakonec karbon v motoru. Když to přetrvávalo i po vyčištění klapky, výměně zap.lišty, a podobných pokusech, tak jsem si vygůglil, že to dělá ten karbon. Začal jsem dávat do benzínu VIF, a od té doby mám pokoj... Quote Link to post Share on other sites
VojtouNerCZ 346 Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 Setkal u RFN (100kW). A v mém případě vážně chvíli jel na 3 válce. Výměna zapalovací lišty pomohla. Quote Link to post Share on other sites
lsvw 0 Posted November 12, 2020 Author Share Posted November 12, 2020 Mě to po proturování přestane a jede normálně, takže lišta asi ne. Karbon v motoru? Svíčky jsou vyměněný, ale co tam dali nevím. Quote Link to post Share on other sites
VojtouNerCZ 346 Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 (edited) Měl jsem stejný projev Stačilo přidat plyn a chytl se. Víc neporadím. EDIT- Ale je pravda, že teď v zimě se to sem tam vrátí, tentokrát už ale bez té chyby co mi dia psala předtím se zapalováním. hydroštely jdou po startu trochu slyšet, ale po chvíli je to OK. Edited November 12, 2020 by VojtouNerCZ Quote Link to post Share on other sites
ozzy56 6,172 Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 před 1 hodinou, lsvw napsal: Mě to po proturování přestane a jede normálně, takže lišta asi ne. Karbon v motoru? Svíčky jsou vyměněný, ale co tam dali nevím. dělalo to i před výměnou svíček? Quote Link to post Share on other sites
David 106s16 435 Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 Zkusil bych zmeřit tlak oleje. Možná chvilku trvá než se natlakujou hydroštely, celkově toto je trošičku slabší místo tohoto motoru. VojtouNerCZ 1 Quote Link to post Share on other sites
lsvw 0 Posted November 13, 2020 Author Share Posted November 13, 2020 Před výměnou jsem si toho nevšiml, protože ještě nebylo moje. Bazar vyměnil svíčky(místo slevy), až po mojí projížďce a kontrole, ale když bylo venku nad 15°C tak se to neprojevovalo. Co tam ale dali nevím. Nevíte někdo přesné označení svíček co tam patří? Quote Link to post Share on other sites
VojtouNerCZ 346 Posted November 13, 2020 Share Posted November 13, 2020 Hele, svíčky jsem dal ty, co tam byly původně od výroby, já měl bosch. Nicméně znám dost lidí s tímto motorem a těmito projevy. Většinou to skončí tak, že si buď zvyknou, nebo mění motor, protože ať vymění a opraví vše co je napadne, problém přetrvá. Respektive někomu pomohly hydra, někomu škrtící klapka, někomu nic... Já si na to třeba zvykl a když po startu v zimě slyším, že to začne haprovat, trochu dupnu na plyn a mám pokoj. Jenže já mám najeto 400+k, takže se nedá říct, že by ten motor byl teprve mírně zajetej A jelikož jinak funguje, neřeším. David 106s16 and 307rg 2 Quote Link to post Share on other sites
lsvw 0 Posted November 15, 2020 Author Share Posted November 15, 2020 U žádného jiného výrobce motorů jsem se s tímto nesetkal co to může být?A jen v zimě? Quote Link to post Share on other sites
VojtouNerCZ 346 Posted November 15, 2020 Share Posted November 15, 2020 (edited) Tak jsem trochu hledal... A prostě je to u těchto motorů běžný problém Nicméně na zahraničních fórech se píše, že může pomoct tam dát řidší olej (5w30/10w30)... Nebo tam dát hydra z 1.8 (ew7). Ale to ti nepotvrdím, nikoho, kdo by tohle udělal osobně neznám. A případy kdy výměna za origo pomohla e nepomohla jsou tak 50/50. Bejt tebou si na to zvyknu. Zní to blbě, ale ve své podstatě to ničemu nevadí. Tyhle motory klidně bez problému naklepou 700k, takže nějakého případného poškození z tohoto důvodu bych se nebál. když už jsem se bavil s někým, komu tenhle motor vypověděl službu, tak to většinou bylo potkaný, protože srali na rozvody xD Konkrétně je zajímavý právě tento odstavec- hi there all i work as a master tech in a Peugeot dealer and this fault is very common on 2 litre RFN engine vehicles , its caused by the hydraulic tappets over pumping when the oil is cold and thicker , some sucess may be found by changing to a 5w30 oil for a while , the fault is usually worse in winter from a cold start but will be there all year round !!, bringing the revs up off idle usually stops it and as you have noticed only a few minutes of running the car will be ok , The permanent cure is to replace the hydraulic tappets with ones from the 1.8 litre engine (ew7) the peugeot part numbers for 2 litre engine has been superceded to the 1.8 ones, do not use pattern parts as some of our customers have found to their cost they do not cure the fault . hope this helps Reply | Report as offe https://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=96595 Edited November 15, 2020 by VojtouNerCZ 307rg 1 Quote Link to post Share on other sites
Radeq 3 Posted November 18, 2020 Share Posted November 18, 2020 Tady máte něco o tom karbonu. Moc lidí to ale neví, ani můj jinak dobrý mechanik o tom neslyšel. Ale jak říkám, od té doby, co to používám, tak to neudělalo. A taky se to projevovalo až tak pod venkovních 10stupňů.... https://www.petrol.cz/petrol-awards/petrolawards-15/vif-super-benzin-aditiv-overeni-cisticich-ucinku-6499 Quote Link to post Share on other sites
lsvw 0 Posted November 21, 2020 Author Share Posted November 21, 2020 Ten karbon se mi nezdá dělalo by to pořád. Jak to řeší autorizák? Quote Link to post Share on other sites
Georginho_cz 0 Posted December 21, 2020 Share Posted December 21, 2020 Mě to dělala zapalovaví lišta. Chytlo to jen na tri válce a dokud jsem nepotůroval anebo se neohrálo, tak to jelo jakoby na tři. Po ohřatí ok. Zeně na Berlingu s 1.4 to samé. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.