Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Na jaké otáčky jezdíte?


pap13

Recommended Posts

jezdi s otáčkama kolem maxima točivého momentu (odhaduju 1800 ot.), v ,,době záběhu'' toč motor do cca 3500 max.--ale jen krátkodobě!!, např. při předjíždění, normální provozní otáčky jsou cca 1800--3000

prostě motor nedusit malýma otáčkama, když je motor v zátahu, ale taky motor netočit do maxima otáček--tohle diesel nemiluje vůbec :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ale figu. Neboj sa ho vytočiť a naučiť ho na tvoj štýl jazdy. Hlavne tankovať kvalitnú naftu. Otáčkami mu neublížiš. Ja som od nova ho hnal i v Šport Režimu kľudne aj k 4000 otáčkam do kopca a motor si krásne sadnul. Mam to síce v EAT 8 a prevodovka radi krásne a plynulo. Bežný priemer mam 4,8 litra, diaľnica 5,5 litra. Adblue si prekvapivo bere minimálne. Pri 10 000km som dolieval 8 litrov. Olej neberie ani deco. Takže spokojnosť. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ucit diesel na svoj styl jazdy? Ked je to raz z podstaty konstrukcie nizkootackovy motor, tak tocit na nom 4000 je kontraproduktivne. Samozrejme obcas ho potocit viac pri predbiehani je OK, ale nie je dovod takto jazdit standardne a uz vobec nie v zabehu. Plati co napisal ozzy - idealne otacky niekde medzi 2 az 3000, cize ani nepodtacat, ani nevytacat.

P.S. Do tejto temy som daval grafy priebehu vykonu / krutaku / mernej spotreby niektorych PSA motorov a napr. 1,6 HDi 82 kW DV6C ma najnizsiu mernu spotrebu v rozmedzi otacok 2000 - 2400 (detail). Niektore diesle maju to pasmo posunute nizsie, ale napriek tomu vseobecne plati a idealne pre motor je, ak sa vzdy jazdi nad pasmom maximalneho krutaku a nie na nom alebo nebodaj pod nim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1,5 HDi, 96 kW EAT8, vyrobeno 10/2019.

Převodovka řadí a drží otáčky zhruba mezi 1400 až 1600 ot/min. Tzn.

5-ku řadí při 55,

6-ku při 66,

7 při 77 - ta je "delší" a pak

8 při 96.

Pokud vzpomínám, tak při 130 km/h točí 2000 ot/min - ověřím, zítra upřesním.

Otáčkoměr používám ten "vodorovná lišta" - je fakt, že po přepnutí na "ručička dokola" to ukazuje trochu jinak.

Tak snad to tvůrci nějak vymysleli - auto jede OK, zrychluje, motor se netrápí, ale v těch otáčkách kolem 1500 si hezky přede a má sílu.

 

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnesne automaty su zial väcsinou nastavene s ohladom na emisie na nizsie otacky nez by bolo idealne. To pozorujem aj na otcovom aute. Dvojhmota tie vibracie vyhladi. Ale to neznamena, ze je to ideal. Na otcovom aute musim prehodit na rezim sport aby to nebolo mierne podtocene. Tie tlaky na nizkych otackach nerobia dobrotu z dhodobeho hladiska.

Ad 1,5 HDi 96 kW - asi ide o DV5RC z tej temy co som na nu daval odkaz vyssie. Tam uz v grafe mernu spotrebu neuviedli, co je skoda, ale v kazdom pripade z priebehu krutaku sa ako idealne javia otacky od 1700 vyssie: https://www.peugeot-club.com/applications/core/interface/file/attachment.php?id=133648 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, na běžnou jízdu po městě, případně 90 km/h je potřebný pořádný krouťák:aut... Takže točit, točit, točit:aut.

Typ mého motoru podle TP nedovedu zjistit, takže není jisté, zda graf, který uvádíš, se týká mého motoru - ale hlavně zda se týká motoru tazatele, tedy pap13.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, slimboy napsal:

Ad 1,5 HDi 96 kW - asi ide o DV5RC z tej temy co som na nu daval odkaz vyssie. Tam uz v grafe mernu spotrebu neuviedli, co je skoda, ale v kazdom pripade z priebehu krutaku sa ako idealne javia otacky od 1700 vyssie: https://www.peugeot-club.com/applications/core/interface/file/attachment.php?id=133648 

Když tedy budeme přesní, uvedený graf přesně uvádí, že nejvyšší krouťák 300 Nm je při 1750 ot/min, a při dále vyšších už klesá, tedy nikoli jakýchkoli vyšších, jak ty uvádíš.

Takže při potřebě tahu (předjíždění) bych volil těch 1750, ale nikoli 3000 až 4000, jak psáno výše.

A pro běžnou jízdu, a s ohledem na spotřebu?

Vyhlásit, že automat je špatně nastavený, to je dobrá hláška. Tak si jezdi v režimu sport, když si občas auto půjčíš na projížďku. Krom toho, neuvádíš, co je to "otcovo auto".

Je fakt, že při jízdě je to moc dobře poznat, jak nízké otáčky motor dobře snáší. Starší dvoulitry pod 1700 vůbec nejely a třepaly se, rovněž 66 kW 1,6 HDi se dobře cítí těsně pod 2000 ot., naproti tomu 1,6 HDi 82 kW z roku 10 už pěkně snášela 1600 ot. a nynější 1,5 HDi jede hezky ještě níž. Denně ta auta střídám, projíždím, tak to cítím.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sam si vyssie uviedol, ze Tvoj automat radi medzi 1400 az 1600 otackami. Ak si napriek tomu grafu, z ktoreho vyplyva, ze idealny krutak motora je v rozmedzi 1700 - 2000 otacok aj nadalej myslis, ze ten Tvoj automat radi idealne, nebudem Ta presviedcat o opaku. Btw. maximalny krutak neznamena automaticky maximalnu ucinnost a efektivitu motora. Aj preto som pisal o pasme nad max. krutakom. Aj ta ucinnost sa z tych grafov mernej spotrebny da vycitat velmi lahko. Niekomu to mozno pomoze. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, slimboy napsal:

ale napriek tomu vseobecne plati a idealne pre motor je, ak sa vzdy jazdi nad pasmom maximalneho krutaku a nie na nom alebo nebodaj pod nim.

Když tedy píšeš, že se má jezdit otáčky nad max krouťákem, takže asi nad 1700 - 2000 tedy řekněme 2200 ot/min. Což původnímu tazateli (má manuál 6-kvalt) vyjde, že pojede trvale 90 km/h na čtyřku, s vytočeným motorem na 2200 ot/min a nedá si tam 5-ku ani 6-ku... to myslíš vážně?

Měl jsem ještě nedávno 1,6 HDi 6-kvalt a pamatuju přesně, že 4-ka točí 1000 ot při 40, takže 2250 při 90 km/h. Takže toto mu radíš.

(Automat v původní 5008 1,6 HDi 82 kW - robot - dával 6-ku při rychlosti 72 km/h.)

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prepac, ale na toto nemam naladu ani energiu. A ani som sem nepisal preto, aby som Ta o niecom presviedcal. Mas svoju pravdu a ja to respektujem. Pokojne jazdi na 1400-1500 otackach ked mas pocit, ze je to ideal. Ja som napisal vsetko co som povazoval za prinosne pre tuto temu a kazdy si z napisaneho a z grafov / faktov moze zobrat co uzna za vhodne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 1,5Hdi jsem nejel, ale meli jsme doma a stale mame a u taty v praci bylo take nekolik aut s 1,6hdi. Vzdy manual. A musim rict, ze souhlasim se Slimboyem, ze motory a razeni v automatech je nastaveno hodne nizko a to z duvodu, aby aytomobilka vykazala nizsi emise v testech. A at si kazdy mysli co chce, ale je to pro motor a zivotnost jeho komponent spatne. Uplne jsem silel, kdyz jsem videl, co ukazuje naseptavac rychlosti ze mam prepradit u DV6C (82kw), kde 6ku to zacalo napovidat nekdy v 60km/h. Zazil jsem lidi co podle toho radili a muzu rict, ze nekteri lidi asi nemaji usi. Ten zvuk motoru priserny a do karoserie se zacinaji prenaset vibrace, ale jsou lidi, co jim to neprijde. 

Rozhodne bych ale po techto lidech nechtel kupovat auto.

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to citlivé téma, které vyvolává spoustu vášní a mě, jako úplného laika, by opravdu zajímal názor odborníků, zejména konstruktérů těch motorů. Dá se něco takového dohledat? Nazajímají mě kecy, co si kdo myslí na internetových diskusích. Mě totiž také docela děsí ten našeptávač řazení, téměř pořád mi ukazuje, že mám zařadit vyšší rychlost. Ale je pravda, že když bych poslechl, tak se auto neklepe, jede normálně dál (jasně, že jsem to vyzkoušel).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslím, že se dá dnes dočíst odborných časopisech , co je pro diesel motor nejlepší, podle mě to @HonzaC2 popsal nejlépe :myslim, je přece jasné, že charakteristiky motoru diesel a benzín budou rozdílné, proto se zpravidla používá každý motor převážně u jiných vozidel (strojů), nejen u automatu, ale i v manuálu je našeptávač nastaven, abyste řadili 5 ve padesáti :), ale nakonec je správné, že si každý majitel používá svoje auto jak chce on--když to neslyší a necítí je to jenom jeho věc, má na to právo 🤠

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, slimboy napsal:

Prepac, ale na toto nemam naladu ani energiu. A ani som sem nepisal preto, aby som Ta o niecom presviedcal. Mas svoju pravdu a ja to respektujem. Pokojne jazdi na 1400-1500 otackach ked mas pocit, ze je to ideal. Ja som napisal vsetko co som povazoval za prinosne pre tuto temu a kazdy si z napisaneho a z grafov / faktov moze zobrat co uzna za vhodne.

S automatem ani jinak nemohu:aut. Je dělaný tak, aby splnil emise, tzn. drží nízké otáčky, a v případě potřeby, po stisknutí plynu na předjíždění, povolí i do vysokých otáček, kde je optimální krouticí moment. A při 96 km/h, na 8-ku jezdí běžně pod 5 litrů.

Pokud jste sledovali směrnice EU pro emise, a od nich odvozené pokuty automobilek, tak toto balancování na hranici je jediné řešení, abychom ta auta ještě mohli koupit. I tak pokuta tvoří už znatelnou část ceny - prostudujte např. ceník, jak stouply ceny stejného auta za poslední rok nebo dva. A Traveller se přestal v CZ prodávat, protože neplnil emise - pokuta je příliš veliká.

A ještě znovu napíšu, pro lidi, kteří píšou o autě a motoru, který nemají, ale mají jen svůj dojem. "Tvoje stará špatně šuká. Nezkoušel jsem to, ale mám ten dojem". Aneb - mám jiný motor, ale o 1,5 HDi mám jasné představy. Už mě štvete, chlapi.

Ještě pro zajímavost, měl jsem v 607 motor 2,2 HDi, 98 kW, nic moc (7 let, 200 t. km). Pak jsem měl 5008 1,6 Hdi 82 kW, byl znatelně lepší, živější(9 let, 200 t. km). Nyní mám v 5008 SUV motor 1,5 HDi 96 kW, jede nejlíp z uvedených. Takže slogan "objem ničím nenahradíš" je celkem nanic. Spíše rozhoduje rok výroby - vývoje.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, HonzaC2 napsal:

V 1,5Hdi jsem nejel,

Jj, přesně to jsem měl na mysli.

Nepřijde ti to srandovní, hodnotit, i když jsi v něm nejel? Tak raději dáš minus, protože TY víš předem, co je špatné.

Upozorňuji Tě, že jsi neodpověděl na základní otázku pap13: na jaké otáčky má jezdit, jak má řadit.

Aha, tys v 1,5 HDi nejel....

Stojíš si za tím, že našeptávač ukazuje řadit na 6 v 60 km/h? Nebo si to chceš ještě raději zkontrolovat? Měl jsem 5008 6-kvalt dost dlouho, abych věděl, že na 6 řadí v 72 km/h, když přidávám jemně. Když přidám razantně, tak podstatně později, při vyšších otáčkách. Že by tvůj našeptávač byl natolik jiný, než můj robot?

Upozorňuji, že jsem ani jednou nepsal, že se má řadit nízko. Pouze jsem uvedl fakt, že můj nynější automat řadí takto (1,5 HDi, mezi 1400 až 1600, až potom na 7 a 8 pouští více, případně když na to víc šlápnu, tak pouští více). A stojím si za tím, že tento motor se tomu nebrání, má dobrý zvuk, tah i žádné vibrace. Proto nesouhlasím, když paušálně někdo tvrdí, že 1,5 HDi se musí řadit při vysokých otáčkách.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...