Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Elektromobil to je. Co jej pohání? Pouze a jen elektromotory. Spalovací motor se stará jen o nabíjení baterie, která se nabíjí i rekuperací. Něco podobnýho má vlastně i3 REX nebo to tuším chce dělat i mazda s jejich wankelem. Za mě dobré využití vlastností elektromotorů. Ale zvuk to má kosmickej. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 1. 2022 at 12:03, sitler napsal:

Prej elektromobil :D:D .... Akorát si elektriku dělá silným benzinakem no

...tohle je koncepce, co mi - narozdil od soucasnych elektromobilu - docela dava smysl.  Generator bezi v idelanim rezimu spalovaku, mala baterka vyrovna vykyvy ve spotrebe energie a elektromotory zase zjednodusi podvozek a pohon...  Dokonce to vypada, ze to Audi i docela funguje - na to, ze to jsou prototypy a poprve na zavodech...  Carlos Sainz dokonce jednu etapu vyhral....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, problem je, ze to nema nic spolecneho s bezemisnim provozem, ten spalovak generuje docela velkej hluk (coz je problem pri jakymkoliv pouziti mimo zavod) a uz vubec se neda mluvit o odklonu od fosilnich paliv. A krom toho, spojuje to nevyhody elektra a spalovaku. 

 

Jinak "funguje"... spalovaky maj omezeny aprametry, takze se technologicky moc neprehoupnou pres cca 400 koni (omezeny restriktor sani vzduchu). Tohle ma pres 650. Dost nepomer. Pokud bys proti tomu postavil stejne vykonny spalovak, najednou by to bylo nekde hodne vzadu.

Upraveno uživatelem sitler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jestli tohle příjde někomu normální...
A nebo dokonce to považuje za budoucnost tak by se měl jít léčit

A tady trošku normální pohled a není to AF tak snad je nikdo nebude podezřívat...

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijeni-zima.A220106_212627_automoto_fdv

Upraveno uživatelem Péťa
Upraven odkaz, aby v něm nebyly reklamy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 52 minutami, sitler napsal:

No, problem je, ze to nema nic spolecneho s bezemisnim provozem, ten spalovak generuje docela velkej hluk (coz je problem pri jakymkoliv pouziti mimo zavod) a uz vubec se neda mluvit o odklonu od fosilnich paliv. A krom toho, spojuje to nevyhody elektra a spalovaku. 

Jinak "funguje"... spalovaky maj omezeny aprametry, takze se technologicky moc neprehoupnou pres cca 400 koni (omezeny restriktor sani vzduchu). Tohle ma pres 650. Dost nepomer. Pokud bys proti tomu postavil stejne vykonny spalovak, najednou by to bylo nekde hodne vzadu.

..bezemisni provoz elektromobilu k dnesnimu datu je  P.I.C.O.V.I.N.A  v cele Evrope a globalne je to jeste horsi...    ... umim si predstavit takzvane "bezemisni" provoz (respektive spis uhlikove neutralni) v cyklu  bio-palivo (etanol treba) -> palubni generator -> elekromotor ...  ..s tim ze biopalivo pomuze vyrobit treba solar ....   ..ono cely ten cyklus SAMOZREJME NIKDY NEBUDE bezemisni  (vyroba solaru, baterek ....)  ..ale provoz se pak tomu muze aspon priblizit...

...jinak je to stejne cele k smichu, protoze EU Green Deal NIC nezachrani....     https://figshare.com/articles/preprint/The_Global_Carbon_Project_s_fossil_CO2_emissions_dataset/16729084/1  

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobré video a zajímavé poznatky z něj.

Zmíněná cena 13kč/kwh x průměrná spotřeba nevyznívá nijak pozitivně a to ta cena za energii ještě není zatížená nějakou mimořádnou daní?.

U Tesly jsem si zahlédnul nastavenou teplotu v kabině na 20-22st.C ?. u IONIQ jsem si nevšiml.

Výlet pěkný a za ty řízky :super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/hidlegard-muller-vda-autoprumysl-nemecko.A220116_201847_automoto_fdv  ... VDA bych nepodceňoval. Jsem - krome jineho - i IATF 16949 auditor, ale v Reichu ohledne QMS a norem pro Automotive ma stejne furt na vrch VDA.....   Frau Muellerova ma evidentne koule, ktery ji muze leckterej chlap zavidet... ..a trefila hlavicku na hrebicek... ...naprosto vecne a presne...

...Podle Müllerové často chybí ochota akceptovat rozdílné životní okolnosti různých skupin obyvatel. „Obyvatelé měst nesmí lidem na venkově diktovat, jak mají žít. Kdo vstává brzy ráno, aby otevřel obchod nebo si sedl za pokladnu v supermarketu, podpírá naši společnost. Těmto lidem nesmíme házet klacky pod nohy, mají nárok na jízdu vlastním autem, především tam, kde není dostatečná nabídka možností veřejné hromadné dopravy,“ vysvětluje a zdůrazňuje, že mobilita nesmí být privilegiem bohatých."

...akorat skoda, ze pak dal v clanku trochu "tanci v ho.v.ne.ch", aby ji tam v Reichu za takove rouhani neupalili za ziva....

 

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim ze to bude ako zo vsetkym.
Malo z dani za PHM? zvysime.
Ked klesne spotreba PHM? Znizime tazbu ropy, aby vyskocila cena za barel, ziadny problem.
Malo elektriny? Ziadny problem, cenu zvysime a kto zaplati, bude mat, kto nie, nema.
Bude zhanka po FVE? Ziadny problem, cena pojde hore, lebo je dopyt, tak preco predavat za lacno.
Je to rovnako ako so psenicou kukuricou, mukou, slaby rok? cena hore, lebo je malo, tak zarobime aj na tom co sa urodilo, dalsi rok je bohaty? no a ? cena je dobra, tak naco zlacnovat.
Takze elektrika pojde raketovo hore, noa, vsak nech si zapaltia ked chcu elektromobily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám síce ekonomické vzdelanie, ale je všeobecne známe, že cenu hlavných komodít určuje najmä trh. Platí to jednoznačne napr. u potravinárskych komodít. Nadúrodu/neúrodu v danom roku nemôže ovplyvniť žiaden úrad. Ak sa urodí málo, ceny idú hore a naopak. Platí to už od staroveku. V dnešnej dobe úrady môžu akurát z verejných financií kompenzovať straty pre pestovateľov/chovateľov dotáciami, a tým držať ceny na akceptovateľnej úrovni. V prípade nadúrody obchody nakupujú určite lacnejšie a je len na nich či cenu znížia. V konkurenčnom prostredí by tomu tak malo byť.

Nemyslím si, že cena elektrickej energie môže byť "raketovo" zvyšovaná len preto, že ju využívajú elektromobily. Na rozdiel od pohonných hmôt, elektrinu používajú všetci, nielen majitelia EV. Určite sa musí nájsť nejaký spôsob, ako v budúcnosti uvaliť spotrebnú daň len na elektrickú energiu pre EV. Ak si teda štát nedokáže inak vykompenzovať zníženie príjmov do rozpočtu zo spotrebnej dane pre PH. Na verejných nabíjačkách to nemusí byť problém. Ale v rodinných domoch apod. zatiaľ nejde rozlíšiť, či sa elektrinou vykuruje/svieti alebo sa nabíja elektroauto. To by musel mať dom ďalší elektromer a auto by sa dalo nabíjať len cez nejakú špeciálnu zásuvku/wallbox napájanú cez tento elektromer. Je celkom možné, že príde doba, keď wallboxy v rodinných domoch budú online komunikovať s distribútorom elektrickej energie a platiť sa bude bezhotovostne ako na čerpačke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...