Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

@sitlerNebuď taký pesimista. Tvoji ekoteroristi, ekozmrdi a ekosocani sú tu už pekných pár rokov a stále nám tu, aj keď nie vo veľkom počte, čmudia prastaré V3S, Tatry 138, traktory Zetor, ale aj embéčky a trabanty, ktoré nemajú nárok ani na Euro I. Spaľováky v ére elektrických aut vyradí až to, že neprejdú TK a EK platnou pre kontrolované auto. Je ale možné, že štát bude raz dávať také "šrotovné", že si to elektrické auto kúpiš.:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ragazzi, skúste sa na to pozrieť takto. Nazvime ich slušne ekoaktivisti (vrátane rôznych environmentálne zameraných občianskych združení), poukazujú, žiaľ, niekedy aj príliš agresívne, na to, čo by sa malo zmeniť, aby ŽP neutrpelo škody. Na druhej strane, výrobnej sfére prd záleží na tom, či znečisťujú ŽP (česť výnimkám). Potrebujú byť konkurencieschopní a dosahovať zisk. Niekde medzi tým sú politici, ktorí to musia robiť tak, aby vlk bol ako-tak sýty (výroba) a aj koza to prežila (ŽP), čiže nejaký kompromis. Bez tých ekoaktivistov by nebol tlak na politikov a napr. z kvalitou ovzdušia by to vyzeralo ako napr. v Číne. Podobne to je teraz aj s riadením covidovej pandémie. Odborníci (zdravotníci, štatistici) požadujú maximálne obmedzenia, ale podnikateľia zase chcú uvoľnenia. A politici musia brať do úvahy obe strany mince. S výsledkom ich rozhodnutí logicky nie je spokojná ani jedna strana. Politická opozícia zo svojej podstaty nebude spokojná nikdy.🥴

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a byl jsi nekdy v Tokiu,New Yorku... a dalsich 999 mestech?

Ja prozil v souctu hodne mesicu v Cine a znam 999 dalsich nadhernych mist v Cine i v prumyslovych aglomeracich.

Strasne me rozciluje tohle poukazovani na Cinu kdyz vsude jinde je to mnohdy 1000x horsi. 
A bud rad ze jsi nebyl v Indii to je teprve kulturni sok...

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/foto-podivejte-se-jak-zivot-ve-svete-zahaluje-smog/r~i:gallery:29117/

Upraveno uživatelem rhinos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@rhinosUviedol som NAPRÍKLAD!!! A Čína, konkrétne Peking preto, že som tam bol a som to osobne zažil. Inak nemám nič proti Číne, ak sa ťa to dotklo. A bolo to o kvalite ovzdušia, nie o iných kultúrach a o krásnej prírode v Číne. A viem o čom píšem, pretože som v tejto oblasti celý život pracoval. Nie každá inverzná hmla je považovaná smog, teda zmes zdraviu škodlivých častíc a chemických zlúčenín vo vodnom aerosóle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Akoc napsal:

@rhinosTo si píš, že som tam bol, niekoľkokrát. Zažil som smog v Pekingu, a to radšej nevylezieš z hotela. Kde sa hrabe Ostravsko. Daj si do googlu Beijing smog a pozeraj obrázky a videá.

dejte už ostravě pokoj, jsme nejzelenější město,  sem někde čet'--šachta žádná atd., když už jste byli všude a někde i dvakrát, tak navštivte i ostravu 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

A víte co je nejlepší pohled ?  Když se do elektro autobusu tankuje nafta..🤣  Čisté elektro je nesmysl dobrý akorát pro novináře nebo k oblbování lidí..  Ta praxe je naprosto odlišná.

Už jsem to někde uváděl, ale ještě jednou.  U nás ve firmě došlo k nákupu elektrických autobusů pro použití v městské dopravě. Velká sláva, velký pokrok, čisté ovzduší ve městě 🤣.  Protože ale el.bus není možné provozovat bez funkčního topení (elektrické použít nejde, nedojel by ani na druhou křižovatku) musela být ještě ve výrobě namontována naftová nádrž, která bude ono topení zásobovat palivem. Autobus během směny po městských ulicích najede zhruba 100 km, topení je zaplé non stop a během této směny propálí zhruba 25 - 30 l nafty. Všechny splodiny ze spálené nafty jdou přímo bez jakéhokoliv katu nebo filtru výfukem ven do ovzduší. Ale používáme super bezemisní vozy...

Když k tomu připočtete elektřinu nutnou k provozu, nemluvím o výrobě elektřiny a cenu autobusu, která je oproti stejnému naftovému euro 6 s ad blue čtyřnásobná... tak je to prostě k smíchu.

Jen pro srovnání - naftový euro 6 autobus - spotřeba cca 25 l na 100km.

Tak to je jen malý příklad z praxe. Z toho plyne, že ne vše co je nám prezentováno jako super čisté a výhodné tak ve skutečnosti je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Petr 3008Ono je takový standard říkat řidiči busu jak funguje autobus přitom dotyčný s tím nemá zkušenosti a nikdy to neřídil, stejně jako říkat Ostravákovi jaké to má v Ostravě když tam nikdy nebyl. Pak z těchto lidí vyleze, že jak je to možné že to tak není, když jim to říkal kamarád. 

Upraveno uživatelem Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...