Jump to content

Vyšší spotřeba po demontáži fapu, 2.2 Hdi


sharpers
 Share

Recommended Posts

Ahoj, sice se nejedná o peugeot ale motor je v tom stejný :P A přecejenom za dob, kdy jsem měl peugeota tak mi tady vždy lépe poradili než nyní na c5 klubu, tak to zkusím. Snad mě neukamenujete :)

 

Jedná se o Citroena C5 s motorem 2.2 Hdi 16V 98kw.

 

Při koupi mělo auto průměrnou spotřebu něco málo nad 8 litrů, což mi na naftu přišlo dost. Jako odstranění možné příčiny a jako přítrž všem možným budoucím problémum sem chtěl nechat preventivně odstranit Fap Filtr. Nabídl se zde na klubu John, za doboru cenu připravil program řídící jednoty s vypnuým Fap filtrem, vypnutým EGRem který i zaslepil a navíc se zvýšil výkon motoru na 120kw. První dojmy super. Výkon šel nahoru, spotřeba šla citelně dolů. Jako příklad uvedu výlet za ním kvůli toho chipování.

 

Obě trasy stejné , Ostrava -> Brno, 130km/h na tempomatu. Ve dvou lidech. Průměrná spotřeba cestou tam 7,4 litru, cestou zpátky 6,2 litru :o

 

Bylo to v době kdy Fap byl stále mechanicky ve výfuku, i tak sem si říkal že super výsledek. Měl sem trochu problém sehnat člověka který mi fap vytáhne, a bohužel sem mezitím musel jet na delší trasu. Havířov - Nymburk. 700km :roll  Jelo se dobře, spotřeba v 5ti lidech 7,4 litru, ale věřím že motor musel trochu trpět.

 

Poté tedy auto putovalo do servisu kde byl požadavek jednoduchý. Vyčistit vše, co zasvinil EGR a mechanicky vyrubat FAP z výfuku. Pánové kývly, vše prý pujde. Po víkendu jsem si auto vyzvedl ale začaly problémy. Ten hlavní, že s autem proste nejde zajet pod 8 litrů ani když jedu sám, bez klimy, s lehkou nohou meziměsto :roll Pánové v servise tedy řekl, že pouze sundali výfuk, vymlátili vnitřek fapu, výfuk pak dali zpátky dokupy, připojili zpět nějakou hadičku nebo hadičky co do něj vedla. Dále vyčistili ty dvě bachraté hadice před motorem - sání. Nevím tedy proč tam když EGR je dále v systému ale tak dobré no.

 

Od té doby není tedy možné s autem zajet pod 8 litrů. Auto bylo v jiném servisu na přetěsnění vstřikovačů a opravu táhla swirlu které pánové v předchozím servsie šikovně ulomili. Doufal sem tedy že tohle je ta závada ale bohužel problem trvá.

 

Mám tedy pár otázek a snad někdo poradí

 

1. Co mohli pánové poničit nebo odpojit nebo nezapojit dole pod autem při demontáži výfuku co by dělalo o více než litr vyšší spotřebu ?

2. Co mohli pánové udělat špatně vepředu na motoru když demontovali hadice sání a udajně je lehce vyčistili ?

 

Na c5 klubu je jasná odpověď že zato může chip, což já neberu, protože do zmíněného servsiu to jelo super a spotřeba byla taková jak sem chtěl, tedy s klidnou nohou sám kolem 7l. Já si stojím za tím, že buďto pánové něco udělali špatně nebo se něco poškodilo tím ježděním kdy byl vypnutý fap ale nebyl mechanicky odstraněn.

 

Co můžu říct nebo co sme zjistili :

1. Výfuk je průchozí, nejde slyšet že by nějak někde fučel pod autem nebo tak.

2. Auto tahá hezky, stále mu trochu trvá než se probere ale to přikládám zanesenému motoru kůli EGRu, od těch 2tis ot táhne jak střelené

3. Z auta nic neteče, nic nekape

4. Po demontáži fapu je více slyšet turbo, což mi přijde normální , ale kolem 2000tis ot se ozívá vysokofrekvenční pískání. Nevím jeslti turbo nebo něco jiného, ale je to v celku nepřijemné a nevím jeslti je to normální.

5. Diagnostika krom výbojky xenonu nepíše žádné závady.

6. Vyšší spotřeba se týká hlavně nízkých otáček. Dle PP ( nevim jak moc se tim mužu řidit ) , spotřeba šíleně roste na volnoběh nebo jízdu po městě. Když jedu jako čuně nebo prostě rychleji tak se spotřeba zdá více v normálu.

7. Kdysi sem měl najetu dle PP 70km a spotřeba 7.4L. na volnoběh při 5ti minutovém stání šla na 7.3L . Teď mám najeto 50km, ukáže spotřebu 8.4L a při 5ti minutovém stání tam svítí 11L

 

Nevim jak postupovat. Nechci investovat zbytečně moc. Protože vím, že přijedu do servsisu, naučtujou si 5tis kč za blbosti a problem nezmizí. Originál servsi nepřipada v uvahu protože vím že jsou schopní mi tam dát nový fap, přehrát soft a potom teprve pátrat po závadě :D

 

Po čem tedy jít ? Turbo ? Váha vzduchu ? Poškodili něco u sání ? Mohli nějak poškodit výfuk či nějaké čidlo ?

 

Poslední otázka je, jeslti tady někdo v okolí Ostravy nemá diag na tyhle motory, ktetý by byl ochotný to za levnou kaču projít diagnostikou, zkontrolovat hodnoty vstřiků, váhy atd, případně se podívat na ten motor.

 

je to trochu dlouhé, proto asi označím předmulu a hlavní problém :D Díky za případnou pomoc kluci :mad:

Edited by sharpers
Link to comment
Share on other sites

Na c5 klubu mi bylo doporučeno zkontrolovat Intercooler v jakém je stavu, jeslti není od oleje. Stav je, že strana u motoru je ve spodní části značně od oleje, přední stranu nejde poznat protože je zanesena olejem a nějakým bordelem :mad:

Link to comment
Share on other sites

Hele muzu byt totalne vedle, ale co treba jako celou pricinu to, ze ten FAP OFF neni dobry - zpocatku, nez se ti zanesl FAP (nez jsi ho nechal vytlouct) a doslo po urcitem najezdu k tomu, ze proste prisel cas regenerace a od te doby ti auto v podstate porad regeneruje -> velka spotreba a pribyvani oleje. Regenerace bezi porad, protoze behem ni nedochazi k poklesu difencialniho tlaku (on uz pri vytlucenem FAP nema kam padat) a RJ motoru je toho zmatena a nikdy pro ni neni regenerace zakoncena jako uspesna a tak to zkousi porad dokola. 

 

Samozrejme tento scenar ma predpoklad, ze softwarovy FAP OFF nebyl proveden tak, jak by mel.

 

Sorry, ale nakonec si neodpustim: delat preventivne FAP OFF mi prijde docela zoufale. Zpravidla si tim muzes privodit taky hodne problemu. Nechat nekoho stourat v aute, ktere funguje zavani dycky problemem. Mam osobne hruzu, kdyz mam dat auto nekam do servisu a ze to delam fakt jen vyjimecne, protoze mi dycky nekde neco podelaji a ja tam pak mam co spravovat. Myslim si, ze pricina toho, ze auto je v nizkych otackach line, je v necem uplne jinem, nez zanesenem motoru z duvodu EGR ventilu. 

Edited by HonzaC2
Link to comment
Share on other sites

Upřímně si myslím ten samý problém. Že je problém v tom, že od toho momentu vytáhnutí Fapu se motor snaží regenerovat. Sem laik takže se v tom samozřejmě nevyznám, ale ono to vypadá jako celkem logické řešení. Fap off byl proveden člověkem co se v tom snad vyzná tak tomu zase věřím, i když mi někdy přijde,že ty auta mají svojí hlavu.

 

Ano, taktéž z toho nejsem nadšen. Primárně sem chtěl trochu snížit spotřebu a zamezit blížícím se problémům, fap už byl udajně v poslední části životnosti, i v posledním servisním záznamu byla poznámka vyměnit nebo vyčistit fap. Taky jsem proti jakýmkoliv zbytečným zásahům, ale řekl jsem si že se nemůže nic stát. Tohle je přesně ta ukázka toho, že si příště radši dám pár facek a nechám si zajít chuť. Každopádně díky za názor, tenhle víkend bude provedena diagnostika a určitě dám připomínku o zkontrolování stavu té regenerace.

Link to comment
Share on other sites

Já mám na svém autě FAP po výplachu. Delal mi to jruze z C5clubu a od te doby mi auto regeneruje zase v delsich intervalech. Pred vyplachem co 250km ted nekdy po 500km. Cisteni stalo rozhodne mene nez by mne stal FAP OFF.

 

Ale to uz je ted u tebe jedno. Ted hlavne zjistit pricinu, v cem je problem :( Redeni oleje naftou je dost na houby a motoru to samozrejme neprospeje. Tak drzim palce.

Edited by HonzaC2
Link to comment
Share on other sites

Jsem laik, tak jsem si preventivně nechal rozbít auto úpravou, u které jsem doufal ve snížení spotřeby... To mi hlava nebere... Potažmo když tato úprava z hlediska právních předpisů vyřazuje vozidlo z provozu na pozemních komunikacích, neboť vozidlo takto nebylo homologováno a tento zásah homologaci podléhá.

Link to comment
Share on other sites

Tím že jsem laik sem samozřejmě myslel to, že opravdu neznám celý postup regenerace filtru a podobné věci, auto opravdu neřídím ani nevidim poprvé :roll

 

Tvoje ironie je samozřejmě super, velice mi pomohla v řešení mého problému :super

 

Ano, filtr by se musel v blízké době měnit nebo nějakým způsobem řešit protože už se blížil konec jeho životnosti. Zvolila se možnost vybrání filtru jakožto možnost levnější . Vím, je to extrémně brutální zásah do auta který mnoho lidí nerozchodí, budu teď hlavní ničitel našeho ovzduší a samozřejmě mě to šíleně štve. Kdyby nový filtr nestál jako půlka toho auta při koupi tak bych vybral možnost nového filtru.

 

Přesně sem tušil že půlka lidí bude řešit to jeslti fap do auta patří nebo ne a vůbec nebudou mít ochotu nebo tušení mi poradit, co se mohlo udělat špatně vzhledem k tomu že je tu X tisíc aut kterým stejná uprava nic neudělala. Ale jak říkám, přesně jsem tohle tušil že zato budu hned kamenován

Link to comment
Share on other sites

Sám to neopravíš (kdybys to uměl, tak se tady neptáš a uděláš si to). Tzn. otázka stojí tak, na koho se obrátit. Že by tady někdo zdarma podal kouzelnou radu, který šroubek přitáhnout, to asi ne.

Takže jsou dvě možnosti:

- pokračovat ve FAP-OFF, s tím že se obrátíš na někoho z minulých servisáků, anebo na nového, který to dokáže. Samozřejmě za peníze.

- dát zpět FAP a uvést do původního stavu. FAP už nyní stojí rozumné peníze, slyšel jsem kolem 3 až 4 t. Kč, a pak nahrát zpět původní tovární software.

 

Tak si vyber.

 

Asi jsi očekával zdarma tu radu o tom šroubku. Ale to asi nejde tak jednoduše.

Link to comment
Share on other sites

Oldo neočekával jsem kouzelnou radu, ale spíše tu co jsi mi dal. Kterou cestou se vydat. Ano, taky myslím že ten fap off neproběhl správně proto bude první krok kompletní diagnostika a kontrola software.

 

Řešil sem to takhle protože při dotazu v servsiu chtěl první mechanik měnit vstřiky a druhý chtěl repasovat turbo. Ani jeden třeba neřekl vrátit fap, zkontrolovat soft atp...Mě bylo z obou stran které dělali fap off 100x přesně řečeno, že je to určitě v pohodě a není co zkazit :roll

Link to comment
Share on other sites

Ja mam jen poznamku ke spotrebe.
Koukat na Pc je zcestne navic po chipu - / osobni zkusenost - ano jsem odpurcem ale mame ho v auticku taky /
kdy navic po vynulovani a prave stani na volnobeh jde spotreba nauveritelne nahoru - dolu jede hodne pozvolna.Samotny Pc meri az tusim od 20km/h - opravte me.
Tak ze na popojizdeni v kolone to bude jen smes cisel.

Nejlepsi mereni je dotankovani do plne treba na druhe vypnuti pistole idealne na stejne benzine i stojanu a pak spocitat z najezdu km - u naseho Pc neni problem v prumeru +0,7l/100km ;) a po chipu i +1l/100km
Ono tim chipem se "asi" zmeni / zkresli / i mereni Pc - ale to se treba pletu.

Jinak mame take Egr + Fap off  a se spotrebou jsme zhruba na stejnu pokud jezdime svizneji 7l/100km a pokud jedeme do limitu tak o cca -0,5 - 0,8l/100km
A kapitola sama o sobe bude i kvalita nafty ......
Kdy se menil komplet olej + filtry .... tady take netreba setrit spis naopk a menit vse drive.

Link to comment
Share on other sites

pro sharpers:

 

Ja bych teda zkontroloval fyzicky, ze v sani za turbem neni nekde netesnost (ten intercooler nepocitam) a taky, jak dobre je proveden fyzicky EGR OFF, jestli to tam opravdu tesni a nesaje vyfukove plyny vesele dale.

Link to comment
Share on other sites

Tak to shrňme:

 

Po Fapoff a chip u Johna auto jelo v poho ,spotřeba klesla tudíž tot je v poho a nemá to s následnou trvalou regenerací nic společného.

Po demontáži Fapu neslyšíš pískání turba ,ale vzduchu který prochází přes prázdnou pikslu po fapu a vydává pískání.....nejsi sám....

Je třeba někoho znalého diagnostiky a udělat dg.při jízdě....jak tlačí turbo....v jakém stavu jsou vstřiky (přetěsňovaly se)...atd.atd....jinak se ničeho nedopídíš....!!!.....zdar.

Link to comment
Share on other sites

Hmm ,ak vykuchali FAp tak ,že ti zostala iba prázdna krabica ,tak si myslím,že by to mohlo byť príčinou.Do FAPu by mala byť diera o priemere potrubia ,kvôli protitlaku,alebo niečo v tom zmysle.Moc sa v tom nevyznám ,je to všetko iba sprostredkované.Ale ak bolo do vtedy všetko OK ,tak to smeruje práve sem :myslim

Link to comment
Share on other sites

Tak autíčko je jako nové a problém je vyřešen. Obrovský dík patří borci, který zde vystupuje jako Straki007

 

Všiml si diskuze na C5 klubu, kontaktoval mě a po domluvě sme se dnes sešli. Na autě byla provedena kompletní diagnostika i za jízdy, všechno vypadá v pohodě až tedy na provedený chip. Ten byl udajně proveden dost špatným způsobem a dělal neplechu. Pro jistotu byl zkontrolován fap off , ten byl naštěstí v pořádku.

 

Byla provedena uprava software, ten " ecochip " na udajných 120kw ( podle hodnot prý mnohem více ) byl odstraněn a nahrána menší, méně drastická uprava. Od rána jsem najel 100km, spotřeba šla dolů razantně, s lehkou nohou se pohybuje na PP pod 6,5L, ještě ji budu dále sledovat a zkontroluju po dotankování. Auto má stejný výkon, jenom má pozvolnější nástup a lepší zátah ve vyšších otáčkách, není veškterý krouťák a výkon směřován k 2500ot kdy auto silně škublo a zrychlilo a pak už nic. Spotřeba šla dolů , turbo tolik nepíská, já sem si obrovsky oddychl že to dopadlo tak dobře.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...