Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

špony v palivové soustavě


sampon

Recommended Posts

Zdravím, tak dnes bych se s Vámi rád podělil o informace ze servisu vozidla Peugeot Traveller EAT6 2017 (105tis.)

 

Vozidlo mi vyhodilo chybu motoru, následně chybu emisního systému (grilované kuře). Tak jsem ho zavezl na diagnostiku do Peugeot Olomouc, kde diagnostikovali špatné relé NOx a vadné těsnění u čerpadla v nádrži. Psalo to na dia chybu vysokotlakého a nízkotlakého systému. Objednal jsem se a s vozidlem odjel. Dva dny na to šlo auto do nouzáku. 

Vozidlo jsem zavezl do Olomouce, kde dle diagnostiky provedly akce, ale zjistily, že jeden vstřik moc protéká a v systému jsou špony z čerpadla. Dle aut. servisu je požadována výměna palivového systému a vstřiků v celkové ceně ca 100k.

 

A teď bych se na Vás obrátil s žádostí, jestli neznáte mechanika, který provede vyčištění palivového systému, výměnu čerpadla a vyčištění vstřikovačů za jinou cenu. Díky za rychlou odpověď. Jirka

IMG_20210630_085640.jpg

IMG_20210630_085710.jpg

ŽÁDNÍK PALIVOVÁ SOUSTAVA.pdf

Upraveno uživatelem sampon
doplnění foto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je vždy pruser a bohužel je to na výměnu čerpadla a vstřiku.. a osobně ti doporučím, ačkoliv je ta částka vysoká, to udělám v autorizáku ;) oproti jakémukoliv repasu jsou dle zkušenosti vstřiky z autorizáku v pohodě... my už se natrápili tolikrát se vstřikama co někdo někde repasoval a stejně se nakonec dával repas od PSA. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde mi hlavně o to, že v psa mi třeba nevyplachnou nádrž, ale dají novou. Ta cena je bez práce a není jistě konečná. V záruce to není. Dnes jsou firmy, co dělají jen vstřiky a jsou v tom dobrý. Já nechápu to čerpadlo po 100tis. Jak se to může stát. 

Měl jsem p807 a prodával jsem ho s 350, palivová soustava naprosto v klidu. 

Jsem z toho zklamaný. Auto za milion

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jestli jsem dobře četl ten rozpis tak tam je spočítaná i práce tuším že na práci tam je cca 8 hodin. A že dávají novou nádrž atd. tak jasně jsou autorizovaný servis a dodržují tovární postupy a v továrním postupu je výměna nádrže. A je tam právě třeba z toho důvodu že mají vyzkoušeno že není jistota že se ty špony dokážou vypláchnout. To je stejné jako psal ChouLu o těch repasovaných vstřicích.  A další věc je že to vyplachování atd. zabere spoustu času navíc takže ve finále pokud je teď plánováno 8 hod tak s vyplachováním to může být 30-40 hodin a ve své podstatě to vyjde na podobné peníze protože co ušetří na materiálu to naskočí na práci. 

A probíral jsi ten rozpočet s někým z toho servisu aby se ti dostalo vysvětlení proč tohle a tamto? Nebo jsi si ho jen zběžně přečetl a hledáš někoho jiného protože na konci je taková číslovka?  Další věc je že i kdyby to dělal " nezávislí " mechanik tak se bude snažit co nejvíc dodržet tovární postup protože tam je jakás jistota že to bude fungovat a ušetříš možná troch na práci ale pokud bude měnit všechno jak je předepsáno tak v dílech to bude stejný protože na tyhle auta toho moc ve druhošce zatím není a když je tak to asi nebude s kvalitou žádná hitparáda. 

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No studoval jsem to i s mechanikem mimo PSA. Říkal mi cituji:

Jo, to je taková klasika, ale ne při sto tisících. Co musíš vyměnit: čerpadlo, trubky, vstřiky na repas, to bude ca 20 jenom za vstřiky, nádrž budeme vyplachovat. Do toho nějaké to těsnění. Uvidím, jak to rozdělám. 

Hele řeknu ti to narovinu, co budeš dělat, když se ti to stane po dalších sto znovu.... V PSA ti na to dají jakš takš záruku. Odhadoval cenu tak na polovinu oproti PSA.

 

Jirka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nádrž bych taky neměnil, protože tam špony z čerpadla nejsou--zachytí se až ve filtru a za ním..., zpátečkou do nádrže přiteče nula nula nic, ale samozřejmě člověk od stolu napíše ,,nutno vyměnit nádrž''..., z jeho pohledu chápu :), aspoň já špony v nádrži u dvou 406HDi neviděl, a to měly najeto 300 tisíc..., prostě čerpadlo ven a nádrž vysát vyčistit :myslim, ovšem jestli je to možné vrchem i u Travelera nevím, možná musí nádrž dolů..., jinak špony z čerpadla jsou klasika, to je pravda, bohužel hodně drahá klasika, nejen u PSA...

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera, jak mi to volali ze servisu, tak se mi udělalo úplně nevolno 😞 auto mám asi 14 dní, s prodávajícím jsem se dohodl na částečné kompenzaci, ale nepokryje to ani zdaleka cenu servisu v PSA. Proto jsem se dotazoval takto. Zároveň bych se ještě rád zeptal, jak tomu předcházet, jak to zjistit včas, budu li to řešit za tři roky další stovkou z pokladničky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Onehdá o šponách v naftě psali ve světě motorů, psal tam tehdy že je to vždy problém důkladně vyčistit a že jsou schopný prolézt i filtrem a pak vstřiky odpravit znovu. Doporučovali tam tehdy nějakej bazmek s magnety, který se vloží do palivového vedení a špony zachytává, prý to funguje spolehlivě a je to čistitelné. Jen cena byla někde kolem 6ti tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..nojo.. ..to samy potkalo tedka svaru s TDI oktavkou ....  pres 80 litru platil ... menili celou palivovou cestu i s nadrzi ..  staci jedna zapomenuta sponka nekde a jde to do rite znovu - proto to autorizak pokazde mení komplet  ...   .... pry nekde parkrat koupil spatnou naftu .......  ....predejit se tomu spis neda...  ...brat jen kvalitni naftu a peclive servisovat ....    a doufat ze Te nepotka nejaka materialova vada na cerpadle...

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..no princip vzniku tehle poruchy je jednoduchy...   v nadrzi je nizkotlake elektricke cerpadlo ... to sice umi taky chcipnout, ale zadne spony nedela. Spony dela vysokotlake cerpadlo na motoru, kdy bud vlivem nejake skryte vady materialu si zacne samo chroustat svoje pracovni plochy o sebe nebo bordel natankovany v nafte zpusobi poskozeni povrchu pracovnich ploch cerpadla a to pak uz vesele chrousta spony ..... .. ty pak zpetna vetev protlaci az zpatky do nadrze .... ..takze jsou ve finale uplne vsude...  .. je to uplne na howno ....  ...ale jedina solidni oprava je fakt vsechno, kudy tece nafta, vyhodit a vymenit za uplne nove........ 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...ne  spony nenatankujes na cerpacce. Natankujes mizernou kontaminovanou naftu - cituji Skoda forum...  "Obvykle to způsobí špatná údržba a nebo častá jízda na naftu s nízkou mazivostí. Ty čerpadla mají při správných podmínkách výdrž větší než karoserie vozu. Většinou první vstup pro poškození je natankování benzínu a dočerpání naftou a jízda na tuto směs atd. Popřípadě špatná údržba palivového filtru....."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v to s tebou souhlasím, prodávající tankoval dle informací na Shell jejich prémiovku a ještě do toho nas..l VIF aditivum. Této směsce přisuzuji to peklo, co se stalo. Měl jsem předtím P807, najeto 350tis. 270 jsem nakroutil já. Celou dobu jsem tankoval na MOL(předtím Slovnaft) jejich standardní diesel a co druhé tankování jsem přidal dávku VIF do 80lnádrže. Neprojevila se jediná závada. Když jsem jel párkrát na dovolenou, hledal jsem vždy ty nejlepší benzinky.

A teď tohle. Co už, že? Tak hold začnu od znova...

Upraveno uživatelem pavelu96
Necituj přímo předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze je problem tankovat PHM, kde je aditivum jiz obsazeno a do toho pridat dalsi aditivum? - tahle smeska tedy muze za vytvoreni spon ? ... to se me moc nezda. Chapu, ze je to celkem zbytecne, ale ze by to nejak az tak vadilo. Kdyz sem byl v zime na horach a cekal sem mrazy, tak sem do nafty frknul aditivum (pravda zimni), bez ohledu na to co uz je v nadrzi, resp. co jsem i zrovna tankoval (u 5008) ... u Proace v navodu je, ze se mohou nalit jen aditiva, ktera odpovidaji norme B715000, coz VIF ma nebo ne - nejsem u nich na strankach schopen najit. Tohle tu specifikaci ma https://www.citroeny.eu/do-nafty/aditivum-do-nafty-pro-motory-hdi-original-citroen-300ml.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..ne aditivum to poskodit nemohlo. Ty bud obvykle zvysuji "mazivost", vazou vodu, brani krystalizaci parafinu a podobne....  ..proste do toho auta driv nekdo parkrat koupil nekde nejakou s.ra.c.ku, ta nacala cerpadlo (treba korozi, krystaly siry...) a bylo... to se nestane ze dne na den .. to je proces na dlouho... ale ve finale cerpadlo namele spony a to je konecna......

Upraveno uživatelem BubakGS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...