zidrad 0 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 Zdravím koupil jsem Peugeot 308 e-hdi 84kw rok 2013 naj. 240000km. Majitel říkal že mu tam servis dával olej 5w-40, ale podle mazacího plánu tam má přijít 5w-30. Můj dotaz zní mohu tam dát 5w-30? V servise mi tvrdí že nelze přejít z horšího oleje na lepší (že by lepší olej začal rozpouštět usazeniny co jsou v motoru). Děkuji Quote Link to post Share on other sites
Vena garážmistr 3,163 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 no pokud auto má najeto to co píšeš. A předchozí majitel mu dával 5w40 tak v tom klidně pokračuj protože předchozí majitele asi věděl proč přešel na 5w40. A přechod na lepší olej v podobě 5w30 by možný byl ale musel by se udělat několikanásobný průplach motoru a to je myslím si zbytečné. Hlavně by to bylo ekonomicky dost náročné. Quote Link to post Share on other sites
celda1970 289 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 Ve 240000 km už je původní mazací plán jaksi mimo mísu........nech tam 5W/40...nic tím nezkazíš. ozzy56 and Agrafik 2 Quote Link to post Share on other sites
pavelu96 1,868 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 Není tam nějaká souvislost s FAP filtrem? 5W40 má vyšší produkci sazí a zanáší FAP. A jestli tam posledně dal "servis" 5W40, protože mu 5W30 došel a je jim to šumák, tak proč né... Šalda 1 Quote Link to post Share on other sites
vagi 1,470 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 Jsou oleje 5W40, které jsou vhodné pro FAP filtr. Musí mít označení ACEA C3 a jako jeden z mnoha jmenuji Sunoco Xenon 5W40. Agrafik and slimboy 2 Quote Link to post Share on other sites
vagi 1,470 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 před 3 hodinami, Vena garážmistr napsal: no pokud auto má najeto to co píšeš. A předchozí majitel mu dával 5w40 tak v tom klidně pokračuj protože předchozí majitele asi věděl proč přešel na 5w40. A přechod na lepší olej v podobě 5w30 by možný byl ale musel by se udělat několikanásobný průplach motoru a to je myslím si zbytečné. Hlavně by to bylo ekonomicky dost náročné. Změna viskozity neznamená nutný proplach. Proplach bych dělal, pokud původní majitel dělal nesmyslně dlouhé intervaly výměn (20 tis a víc km) Quote Link to post Share on other sites
krtek 2 690 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 ja prechadzal z 10W-40 na 5W-40 na viac autach a nic vsetko v poho , dnes to je uz len mytus ze nemozes ,to sa vravelo mozno za socializmu dnes to mozes pomiesat vseliako tie oleje su uplne ine ako kedysi otazka ci to vobec ma zmysel pokial auto ide v poho Quote Link to post Share on other sites
vagi 1,470 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 Je tu pár ALE a to jsou jiné specifikace oleje (ACEA, API atd.) než jen viskozita. Quote Link to post Share on other sites
krtek 2 690 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 (edited) pokial motor neni total zakarbonovany staci sa pozriet cez nalivacie hrdlo ,a das tam olej ktory splna normu od vyrobcu auta nemoze sa tomu nic stat pre pokoj duse spravit aspon dva preplachy motora,jeden vecsinou nestaci ked to nikdy nebolo cistene kolkokrat sa stane ze clovek kupi auto a ani nevie aky tam bol olej a servisak mu tam supne olej z plechoveho sudu som to videl x-krat ,aj taki ludia su Edited June 21, 2020 by krtek 2 Quote Link to post Share on other sites
ozzy56 7,021 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 s tím rozpouštěním karbonu a bordelu to platilo někdy po válce, nee?? , myslím WW II David 106s16 and krtek 2 2 Quote Link to post Share on other sites
krtek 2 690 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 (edited) po experimentoch s preplachovou naftou v motore uz proste na take myty neverim rozpusti ti karbon zalepi ti saci kos atd bu bu bu Edited June 21, 2020 by krtek 2 Quote Link to post Share on other sites
vagi 1,470 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 Pro motor je šetrnější, když se dá pár výměn oleje ve zkráceném režimu. Olej taky čistí. slimboy, krtek 2 and foma2805 3 Quote Link to post Share on other sites
Milan+ 2,763 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 Čeho bych se bál, tak je to, že ten motor může začít sáknout. Quote Link to post Share on other sites
vagi 1,470 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 Agresivní čističe...tam je to loterie. Quote Link to post Share on other sites
krtek 2 690 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 (edited) mam vyskusany zeleny Teec 2000 a je dobry (ale drahy) cisti dobre ,neublizi potom nejaky polsky K2 cleaner ten je slabsi ale obe kvapaliny pachnu stejne , len toho teecu je viac tak asi preto vyssia ucinnost ono si to zase nepredstavuj tak ze ti to tam odlupne nejaky 5cm kus karbonu,pretoze karbon je mazlavina neni to tvrde ako cement takze sa to rozpusta postupne ako blato na drobne castice a stale tam mas dostatok oleja aby mazanie fungovalo viem po cisteni otvorit olejovy filter nikdy tam neboli ziadne kusy karbonu ani vo vypustenom oleji nic neni jedine riziko co moze nastat je ze ten olej moc rozriedis a bude riedky a znizi ti to potom tlak mazania napr ked som skusal preplach 2litre oleja a 2 litre nafty vtedy musis davat pozor na kontrolku mazania lebo poklesne tlak mazania ale ked tam nalejes 3dcl plechovku cistica do 4 litrov oleja to nehrozi ale koli predsudkom stejne kukam na kontrolku Edited June 21, 2020 by krtek 2 Quote Link to post Share on other sites
zidrad 0 Posted June 21, 2020 Author Share Posted June 21, 2020 Pokud pokračovat v 5w-40 tak nevím jaký olej. Nenašel jsem žádný který by plnil normu psa b71 2290. Jak už tady někdo zmínil mám strach o filtr pevných částic. Olej 5w30 je prý předepsaný právě kvůli dpf. Když dám 5w40 tak se prý bude rychleji zanášet. A pokud dát zpět 5w30 jak udělat proplach? Ve speciální proplachovaci přípravky nevěřím. Dát tedy 5w30 a po třeba 2000km vyměnit znovu? Quote Link to post Share on other sites
vagi 1,470 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 Pokud chceš striktně dodržet normu PSA B71 2290 - https://www.motora.cz/oleje/mobil/5w30-plne-synteticky-olej/1-esp-formula-5w30-1l-71277554.htm Lepší olej s touto normou pravděpodobně nenajdeš. Dal bych tedy ten a sledoval, jak se bude vypařovat...pokud vůbec bude. První výměnu bych dal na 3000km jako proplach a potom další výměnu na těch cca 10000km. pavelu96 and slimboy 2 Quote Link to post Share on other sites
zidrad 0 Posted June 21, 2020 Author Share Posted June 21, 2020 Jak často byl olej měněn nevim. Auto mám chvíli takže poznatky zatím žádné nemam ale olej je před výměnou a nevím jak to resit. Olej od výměny do výměny prý nebylo treba dolévat. Motor jde a jede krásně, spotřeba také. Quote Link to post Share on other sites
vagi 1,470 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 (edited) Potom propláchni olejem, vyměň to poprvé dřív a potom pokračuj v pravidelných výměnách. Netřeba se toho bát. A u každé výměny také vyměnit filtr. (Mann, Purflux...) Edited June 21, 2020 by vagi Agrafik 1 Quote Link to post Share on other sites
Agrafik 397 Posted June 21, 2020 Share Posted June 21, 2020 Vidíš, já spíše přemýšlím opačně nad změnou z 5W30 (ESP Formula1 ), na 5W40, ale nevím zatím jaký, musím to nastudovat. Výměna do 15tis km. Ale mazací plány výrobvů nabízejí něco jiného , třeba i A3/B3? https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-total-quartz-ineo-c3-5w-40-5l_165513 https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-millers-oils-xf-longlife-5w-40-5l_174650 https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-millers-oils-trident-longlife-5w-40-1l_178980 https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-liqui-moly-top-tec-4100-5w-40-5l_54273 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.