Jump to content

Přechod z 5w-40 na 5w-30


Recommended Posts

Zdravím koupil jsem Peugeot 308 e-hdi 84kw rok 2013 naj. 240000km. Majitel říkal že mu tam servis dával olej 5w-40, ale podle mazacího plánu tam má přijít 5w-30. Můj dotaz zní mohu tam dát 5w-30? V servise mi tvrdí že nelze přejít z horšího oleje na lepší (že by lepší olej začal rozpouštět usazeniny co jsou v motoru). Děkuji

Link to post
Share on other sites
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@zidrad názory na motorový olej se na zdejším foru liší úplně stejně, jako názory 10. chlapů na jednu a tutéž ženu...

Jestli to má najeto s 5W40 240tis a FAP je původní, tak bych to teď vůbec neřešil a dával dál 5W40. Protože měnit viskozitu/normu oleje kvůli FAPu, který má za sebou 240tis km, je zbytečný stres. Příp

Pro motor je šetrnější, když se dá pár výměn oleje ve zkráceném režimu. Olej taky čistí.

Posted Images

no pokud auto má najeto to co píšeš. A předchozí majitel mu dával 5w40 tak v tom klidně pokračuj protože předchozí majitele asi věděl proč přešel na 5w40. A přechod na lepší olej v podobě 5w30 by možný byl ale musel by se udělat několikanásobný průplach motoru a to je myslím si zbytečné. Hlavně by to bylo ekonomicky dost náročné. 

Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, Vena garážmistr napsal:

no pokud auto má najeto to co píšeš. A předchozí majitel mu dával 5w40 tak v tom klidně pokračuj protože předchozí majitele asi věděl proč přešel na 5w40. A přechod na lepší olej v podobě 5w30 by možný byl ale musel by se udělat několikanásobný průplach motoru a to je myslím si zbytečné. Hlavně by to bylo ekonomicky dost náročné. 

Změna viskozity neznamená nutný proplach. Proplach bych dělal, pokud původní majitel dělal nesmyslně dlouhé intervaly výměn (20 tis a víc km)

Link to post
Share on other sites

ja prechadzal z 10W-40 na 5W-40 na viac autach   a nic  vsetko v poho , dnes to je uz len mytus ze nemozes ,to sa vravelo mozno za  socializmu 

dnes to mozes pomiesat vseliako tie oleje su uplne ine ako kedysi

otazka ci to vobec ma zmysel pokial auto ide v poho 

 

Link to post
Share on other sites

 pokial motor neni total zakarbonovany staci sa pozriet cez nalivacie hrdlo  ,a das tam olej ktory splna normu od vyrobcu auta  nemoze sa tomu nic stat 

pre pokoj duse spravit aspon dva preplachy motora,jeden vecsinou nestaci ked to nikdy nebolo cistene 

kolkokrat sa stane ze clovek kupi auto a ani nevie aky tam bol olej  a servisak mu tam supne   olej z plechoveho  sudu som to videl x-krat  ,aj taki ludia su 

Edited by krtek 2
Link to post
Share on other sites

mam vyskusany zeleny Teec 2000 a je dobry (ale drahy)  cisti dobre ,neublizi 

potom nejaky polsky K2 cleaner ten je slabsi ale obe kvapaliny pachnu stejne , len toho teecu je viac tak asi preto vyssia ucinnost 

ono si to zase  nepredstavuj tak ze ti to tam  odlupne  nejaky  5cm  kus karbonu,pretoze karbon je mazlavina  neni to tvrde ako cement 

takze sa to rozpusta postupne ako blato na drobne castice  a stale  tam mas dostatok oleja  aby mazanie fungovalo 

viem po cisteni  otvorit olejovy filter nikdy tam neboli ziadne kusy karbonu ani vo vypustenom oleji nic neni 

jedine riziko co moze nastat je ze ten olej moc rozriedis  a bude  riedky  a znizi ti to potom tlak mazania

napr ked som skusal  preplach 2litre oleja a 2 litre nafty vtedy musis davat pozor na kontrolku mazania lebo poklesne tlak mazania 

ale ked tam nalejes  3dcl plechovku cistica  do 4 litrov oleja  to nehrozi ale koli predsudkom stejne kukam na kontrolku 

Edited by krtek 2
Link to post
Share on other sites

Pokud pokračovat v 5w-40 tak nevím jaký olej. Nenašel jsem žádný který by plnil normu psa b71 2290. Jak už tady někdo zmínil mám strach o filtr pevných částic. Olej 5w30 je prý předepsaný právě kvůli dpf. Když dám 5w40 tak se prý bude rychleji zanášet. A pokud dát zpět 5w30 jak udělat proplach? Ve speciální proplachovaci přípravky nevěřím. Dát tedy 5w30 a po třeba 2000km vyměnit znovu?

Link to post
Share on other sites

Pokud chceš striktně dodržet normu PSA B71 2290 - https://www.motora.cz/oleje/mobil/5w30-plne-synteticky-olej/1-esp-formula-5w30-1l-71277554.htm

Lepší olej s touto normou pravděpodobně nenajdeš.

Dal bych tedy ten a sledoval, jak se bude vypařovat...pokud vůbec bude. První výměnu bych dal na 3000km jako proplach a potom další výměnu na těch cca 10000km.

 

Link to post
Share on other sites

Jak často byl olej měněn nevim. Auto mám chvíli takže poznatky zatím žádné nemam ale olej je před výměnou a nevím jak to resit. Olej od výměny do výměny prý nebylo treba dolévat. Motor jde a jede krásně, spotřeba také.

Link to post
Share on other sites

Vidíš, já spíše přemýšlím opačně nad změnou z 5W30 (ESP Formula1 ), na 5W40, ale nevím zatím jaký, musím to nastudovat. Výměna do 15tis km. Ale mazací plány výrobvů nabízejí něco jiného , třeba i A3/B3?

https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-total-quartz-ineo-c3-5w-40-5l_165513

https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-millers-oils-xf-longlife-5w-40-5l_174650

https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-millers-oils-trident-longlife-5w-40-1l_178980

https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-liqui-moly-top-tec-4100-5w-40-5l_54273

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...