JohnnyGreen Odesláno 12. červen 2005 Sdílet Odesláno 12. červen 2005 Čau, autobaterie mi ukazuje na voltmetru 7.5V , je nějaká šance ji dobít ? Je to Delco Freedom L2 300 12V K tomuhle stavu jsem se dopracoval docela zvláštně: Asi před týdnem se mi povedlo baterii úplně vybít, když se nezastavil větrák vepředu. Po nastartovaní z kabelů a pár desítek minutách jízdy šlo auto druhý den jakž takž nastartovat, třetí den už poměrně v pohodě. Začal jsem zase jezdit s rádiem a nabíjet si v autě mobil a někdy 5. den už byla baterie zase tuhá. Chtěl jsem ji řádně dobít doma, ale koukám že má 5V . Podařilo se mi ji dobít na 7.5V, ale po dalším nabíjení se napětí moc nezvětšuje. Nabíjim to nějakou starou nabíječkou na hodnotě 2.5 (nevim čeho . Maximum je 3.3 a minimum 0.3 . Při nabíjení je z baterie slyšet takový šumění-bublání. No a kdyby nezbylo než koupit novou, nevíte někdo o nějakym levnym shopu na Praze 5 ? Díky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Butch Odesláno 12. červen 2005 Sdílet Odesláno 12. červen 2005 7,5 V je dost málo, takže ta baterie už je asi nepoužitelná. Než si pořídíš novou tak si zjisti proč ti odešla tato aby ti to samé neudělala i ta nová. Nejde ti něco do zkatu co nemáš přes pojistku? nemáš roysvícené nějaké žárovky např v kufru, nehulíš audio na plné kule při vypnutém motoru, jak říkám nejdřív zjisti proč se ti vytřískala stará baterka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kurt Odesláno 12. červen 2005 Sdílet Odesláno 12. červen 2005 Asi tam odešel některý z článků - pokud je ta baterie starší, nebo delší dobu úplně vybitá, je to normální. Bohužel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 12. červen 2005 Sdílet Odesláno 12. červen 2005 a neni to jeste originalni baterie ktera by mohla mit za sebou tak 8 let provozu ? nekde na ni musi byt rok vyroby, myslim, ze se s tebou zacala loucit a je cas sehnat novou. Nicmene jak psal Butch zkontroluj nebo si nech zmerit jakej je odber pri vypnutem klicku, jestli neni jeste chyba nekde jinde. Jinak k te nabijecce tvoji, hodnota 2.5 bude patrne proud v amperech. pri nabijeni plati ze se nabiji proudem 1/10 kapacity baterie, cili u 55Ah baterie to je 5.5A, takze ta tvoje nabijecka je tak na nabijeni maximalne 33Ah baterie. O shopu v Pze nevim, ale investoval bych do nejake renomovanejsi znacky coz bude tak kolem 1500 Kc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vvitty Odesláno 12. červen 2005 Sdílet Odesláno 12. červen 2005 Napsán autorem Ferry pri nabijeni plati ze se nabiji proudem 1/10 kapacity baterie, cili u 55Ah baterie to je 5.5A, takze ta tvoje nabijecka je tak na nabijeni maximalne 33Ah baterie. O shopu v Pze nevim, ale investoval bych do nejake renomovanejsi znacky coz bude tak kolem 1500 Kc nabijes ji i touhle, ale bude to trvat 2x dele... shop v praze... treba http://www.autokelly.cz ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Swallow Odesláno 12. červen 2005 Sdílet Odesláno 12. červen 2005 To je na novou baterii, u téhle jsou články pod hraničním napětím cca.1 V na článek a nabít už nepůjdou ( následek úplného vybití baterie ).Takže koupit novou baterku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tommate Odesláno 12. červen 2005 Sdílet Odesláno 12. červen 2005 taky myslím že se baterka může \"zabít\" totálním vybitím - ale záleží na typu či značce - 7volt je asi smrt:( - jednou se mi podařilo na čas oživit baterku dolitím koncentrátu kyseliny, ale pokud to pomůže tak jen na chvilku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Swallow Odesláno 12. červen 2005 Sdílet Odesláno 12. červen 2005 Je vcelku jedno, jaký typ či značka baterie to je,Pb baterie mají cca.1 V na článek, NiMH 0,9V na článek, Lion, LiPol a NiCd články si už nepamatuju, všechny mají mají nějaké mezní napětí, pod které se nesmí vybít.Nejvýš by mohly mít dražší baterie zabudovány ochrany proti vybití pod mez.Ale vzhledem k tomu, že všechny články mají vlastní vnitřní odpor=samovybíjení, tak by to stejně příliš nepomohlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dave_k Odesláno 12. červen 2005 Sdílet Odesláno 12. červen 2005 No a co takhle skusit nějakýho autoelektrikáře, kterej Ti změří elektrolyt případně zjistí jestli nějakej ten článek je kaput. A při tom si nechat změřit dobíjení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-=Michal=- Odesláno 12. červen 2005 Sdílet Odesláno 12. červen 2005 Napsán autorem JohnnyGreen Čau, autobaterie mi ukazuje na voltmetru 7.5V , je nějaká šance ji dobít ? Je to Delco Freedom L2 300 12V K tomuhle stavu jsem se dopracoval docela zvláštně: Asi před týdnem se mi povedlo baterii úplně vybít, když se nezastavil větrák vepředu. Po nastartovaní z kabelů a pár desítek minutách jízdy šlo auto druhý den jakž takž nastartovat, třetí den už poměrně v pohodě. Začal jsem zase jezdit s rádiem a nabíjet si v autě mobil a někdy 5. den už byla baterie zase tuhá. Chtěl jsem ji řádně dobít doma, ale koukám že má 5V . Podařilo se mi ji dobít na 7.5V, ale po dalším nabíjení se napětí moc nezvětšuje. Nabíjim to nějakou starou nabíječkou na hodnotě 2.5 (nevim čeho . Maximum je 3.3 a minimum 0.3 . Při nabíjení je z baterie slyšet takový šumění-bublání. No a kdyby nezbylo než koupit novou, nevíte někdo o nějakym levnym shopu na Praze 5 ? Díky moc Je to chemie. Když olověnej akumulátor vybiješ do mrtě, tak v něm proběhnou nevratné chemické reakce a baterka je hin. (hin myšleno, že pak jde nabít třeba jen na 20%). To je prostě neokecatelnej fakt. S tou teorií, že ti pravděpodobně odešel jeden článek a dává to 7,5 V bych úplně nesouhlasil. Asi záleží jak odejde, ale principiálně jsou články zapojeny do série, takže odejde jeden = nefunguje nic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JohnnyGreen Odesláno 12. červen 2005 Autor Sdílet Odesláno 12. červen 2005 Děkuju za všechny rady, baterie se vůbec nenabíjí, takže je asi opravdu mrtvá. Podle zdrojů na internetu to vypadá, že je to hodně starej kousek, jestli ne úplně původní z výroby. Takže jdu zejtra do Kelly koupit novou... Ještě jednou díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 12. červen 2005 Sdílet Odesláno 12. červen 2005 Napsán autorem JohnnyGreen Děkuju za všechny rady, baterie se vůbec nenabíjí, takže je asi opravdu mrtvá. Podle zdrojů na internetu to vypadá, že je to hodně starej kousek, jestli ne úplně původní z výroby. Takže jdu zejtra do Kelly koupit novou... Ještě jednou díky Jestli je to cerna baterka, bez dolivacich otvoru, s takovym tim magickym okem co je bud zelene, bile nebo cerne (aspon myslim ze takovy barvy tam maj byt a ty barvy ukazujou stav baterie - zelena -dobra, bila - dobit, cerna -smrt ) tak je to urcite original, rikam podivej se na obal, je tam 100% vyrazen rok vyroby Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-=Michal=- Odesláno 13. červen 2005 Sdílet Odesláno 13. červen 2005 Napsán autorem Ferry Napsán autorem JohnnyGreen Děkuju za všechny rady, baterie se vůbec nenabíjí, takže je asi opravdu mrtvá. Podle zdrojů na internetu to vypadá, že je to hodně starej kousek, jestli ne úplně původní z výroby. Takže jdu zejtra do Kelly koupit novou... Ještě jednou díky Jestli je to cerna baterka, bez dolivacich otvoru, s takovym tim magickym okem co je bud zelene, bile nebo cerne (aspon myslim ze takovy barvy tam maj byt a ty barvy ukazujou stav baterie - zelena -dobra, bila - dobit, cerna -smrt ) tak je to urcite original, rikam podivej se na obal, je tam 100% vyrazen rok vyroby .....ale je vidět, že 3roční životnost baterie lze překonat . Kámoš má takhle v 1,4 Renaultu baterku už od roku 1996 a stále \"dokonale\" funkční i v zimě. Docela riskuje chlapec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Odesláno 13. červen 2005 Sdílet Odesláno 13. červen 2005 baterka muze \"zdechnout\" ze dne na den treba uz po dvou letech a ani k tomu nemusi mit nejaky zvlastni podnet, jako treba totalni vybiti. Taky muze baterka vydrzet 7let v pohode, pak je pro ni ale kazde totalni vybiti rizikem. Jinak, u olovenych akumulatoru je priblizne 2V na clanek a baterky se nabiji na 120% jejich kapacity, takze nejcasteji 12hod proudem 1/10*kapacita baterky. Kdyz se bude baterka nabijet delsi dobu mensim proudem, tak se tim nic nepokazi, naopak muze to byt pro ni lepsi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-=Michal=- Odesláno 13. červen 2005 Sdílet Odesláno 13. červen 2005 Pro nevoli smazáno [Editován dne 13/6/05 -=Michal=-] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Operator Odesláno 13. červen 2005 Sdílet Odesláno 13. červen 2005 Napsán autorem Radek baterka muze \"zdechnout\" ze dne na den treba uz po dvou letech a ani k tomu nemusi mit nejaky zvlastni podnet, jako treba totalni vybiti. Tak tak, mě už na dvou autech odešla ze dne na den bez jakéhokoliv předchozího varování v podobě horších startů, apod. A nepomohlo ani její dobití. Nová baterka se prý má v rámci údržby alespoň jednou ročně dobít. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr605 Odesláno 13. červen 2005 Sdílet Odesláno 13. červen 2005 Napsán autorem -=Michal=- Napsán autorem Radek baterka muze \"zdechnout\" ze dne na den treba uz po dvou letech a ani k tomu nemusi mit nejaky zvlastni podnet, jako treba totalni vybiti. Taky muze baterka vydrzet 7let v pohode, pak je pro ni ale kazde totalni vybiti rizikem. Jinak, u olovenych akumulatoru je priblizne 2V na clanek a baterky se nabiji na 120% jejich kapacity, takze nejcasteji 12hod proudem 1/10*kapacita baterky. Kdyz se bude baterka nabijet delsi dobu mensim proudem, tak se tim nic nepokazi, naopak muze to byt pro ni lepsi. Problém je, že pokud je baterka mrtva, tak ma ve většině případů velmi nízkej odpor a tudíž lze na tom zničit i nabíječku. Nejlépe se to pozná na nabíječce s ampérmetrem, který ačkoli je baterka nefunkční ukazuje max hodnotu . No, já bych tohle téma radši uzavřel, protože se tady začínají objevovat pravé perly. Viz \"velmi nízkej odpor\", nebo \"ampérmetrem, který ačkoli je baterka nefunkční ukazuje max hodnotu\". Prostě ta baterka je mrtvá, tak bych ji nechal odpočívat v pokoji. Bylo to jasný hned z prvního příspěvku a nestačím se divit, co se kolem toho dá ještě říct... Ale rád se pobavím novými teoriemi o vybitých akumulátorech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 13. červen 2005 Sdílet Odesláno 13. červen 2005 Tak tak, mě už na dvou autech odešla ze dne na den bez jakéhokoliv předchozího varování v podobě horších startů, apod. A nepomohlo ani její dobití. Nová baterka se prý má v rámci údržby alespoň jednou ročně dobít. Dyk se ti dobiji pri kazde jizde :D spis si jednou za rok nechat zkontrolovat dobijeni, to jsi slysel ne ? Me kontrolu dobijeni delaji v ramci zaruky u baterky co jsem kupoval predloni vzdy na jare a na podzim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-=Michal=- Odesláno 13. červen 2005 Sdílet Odesláno 13. červen 2005 Napsán autorem Petr605 Napsán autorem -=Michal=- Napsán autorem Radek baterka muze \"zdechnout\" ze dne na den treba uz po dvou letech a ani k tomu nemusi mit nejaky zvlastni podnet, jako treba totalni vybiti. Taky muze baterka vydrzet 7let v pohode, pak je pro ni ale kazde totalni vybiti rizikem. Jinak, u olovenych akumulatoru je priblizne 2V na clanek a baterky se nabiji na 120% jejich kapacity, takze nejcasteji 12hod proudem 1/10*kapacita baterky. Kdyz se bude baterka nabijet delsi dobu mensim proudem, tak se tim nic nepokazi, naopak muze to byt pro ni lepsi. Problém je, že pokud je baterka mrtva, tak ma ve většině případů velmi nízkej odpor a tudíž lze na tom zničit i nabíječku. Nejlépe se to pozná na nabíječce s ampérmetrem, který ačkoli je baterka nefunkční ukazuje max hodnotu . No, já bych tohle téma radši uzavřel, protože se tady začínají objevovat pravé perly. Viz \"velmi nízkej odpor\", nebo \"ampérmetrem, který ačkoli je baterka nefunkční ukazuje max hodnotu\". Prostě ta baterka je mrtvá, tak bych ji nechal odpočívat v pokoji. Bylo to jasný hned z prvního příspěvku a nestačím se divit, co se kolem toho dá ještě říct... Ale rád se pobavím novými teoriemi o vybitých akumulátorech. To víš studium z FELu na člověku alespoň nepatrné základy elektrotechniky zanechá, ale někteří experti se nenechají poučit ani tím sdělovaným málem.... Jinak malý a velký odpor viz. Ohmův zákon = stačí když si otevřeš fyziku ze základky (pokud byla dokončena). Baterie má vnitřní odpor - to jsi také nikdy neslyšel. Pokud tedy elektrolit nebo elektrody v olověném akumulátoru vykazují vady, tak může dojít jak k přerušení vodivosti, tak ke \"zkratu\" (celá baterka se tváří jako kus drátu). Tak a teď můžeme teprva to téma uzavřít, jak jsi navrhoval :papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rimmer Odesláno 13. červen 2005 Sdílet Odesláno 13. červen 2005 No jak rika Petr, nevim co tu resite kdyz ji hodite pres noc na nabijecku a rano vam to nenastartuje, tak je cas jit koupit novou. Samo je dobre zjistit, co to mohlo zpusobit, ale pokud je stara, tak to je vcelku normalni ze proste chcipne Ad dobijeni baterky, tak je vcelku jedno kolik amper do ni valis pokud se drzis rozumne meze. Dulezite je pro baterku, aby pri nabijeni moc nevrela, a aby se moc neohrala. Klidne do ni muzes rvat 10-15amper, ale je treba to hlidat, protoze pri takovem nabijecim proudu se rychle zveda teplota a baterka se vcelku rychle nabije a prebijeni takovym proudem je spatne, protoze to bude jak rychlovarna konvice Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.