Jump to content
Sign in to follow this  
dusan2

Nechalo Vás vaše auto niekedy na ceste ?

Recommended Posts

Myslim ze by bolo zaujimave dozvediet sa ake trable sme zazili na cestach , ako daleko od domu a ako ste to poriesili. Par mojich prikladov :

Ford Tranzit rozsypany diferak Wieden 400 km od domu - odtah.

Zase Tranzit prasknuty privod nafty k vstreku, prepojil som to na prepad a dosiel 200 km domov na 3 valce.

Citroen Jumper prasknuta vačka , Dráždany 700 km. Kamos prifrcal s druhov vačkov a opravil to na parkovisku.

Este raz Jumper , Zhorela mi elektrika , Katowice 200 km , Napojil som ventil na privod nafty priamo na baterku, nachal sa roztiahnut a dofrcal domov.

A este raz Jumper , zlomena ojnica 60 km odtah.

Medzi tym par odtahov v ramci okresu.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyjma 2 bouraček vždy dojezd po vlastní ose, byť nouzově.

Fiat 128 sport coupé - veterán: prasklé spojkové lanko, rozjezd startérem se zařazenou jedničkou a následně jízda s řazením bez spojky, asi 50 km, zvládnuto bez zastavení na světlech až domů. Totéž auto těsně po složení - v Itálii po přejezdu Passo Stelvio (2700m.n m.) prasklé těsnění příruby vodního okruhu, cesta zpátky přes něj s doléváním vody, která se kde našla, u známých oprava (vystřižení nového těsnění z klingeritu).

Peugeot 205D - prasklá membrána ruční pumpičky řešena utržením víčka kleštěmi, osušením hajzpapírem a zalepením díry balíčkem žvýkaček - musel jsem rozžvýkat všechny a málem mi upadla huba. Totéž auto - přidření a zakousnutí brzdového třmenu, po marném pokusu o rozhýbání, kdy se po prvním šlápnutí zase zakousl, prostě odpáčení desky a dojezd pokud možno bez brždění, příp. jen ručkou - jen jednou za více než 100km jsem musel šlápnout na brzdu a následně sundat kolo a zase to odpáčit. To samé se mi pak stalo i u 406 u zadní brzdy.

Jinak párkrát roztřepený řemen altíku řešený ustřižením řemene a dojezdem bez dobíjení a posilovače řízení a podobné prkotiny. Jo vlastně ještě na plzeňském sraze na škole smyku prasklá (prošláplá) prorezlá brzdová trubka ve známém bolestivém místě 205 u nádrže, řešeno ustřižením té trubky a zapertlováním kleštěmi, aby neunikal tlak.

Suma sumárum jsem spíš sám jezdil lidi odtahovat nebo zpojízdňovat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mal by si si zmenit nick na Mac Gyver.:D Bez spojky som siel tiez raz domov 150 km. Pri zastaveni na krizovatke start na jednicke. Este casom na par poruch pospominam.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

fiat ritmo r.v. 1987 dosel benzin 3km před F-M - odstraneno dolitím :D

ford scorpio r.v. 1985 roztrhana spojka na kardanu , bylo to v ostrave kousek od servisu

peugeot 309 rv 1992 jednou odesel altik v brezinevsi , odstraneno vymenou druhy den za jiny , do prace jsem dva km dosel:D

peugeot 309 na ceste nera-brno-ostrava odesel modul zapalovani na benzine v brne -po dvou hodinach vyreseno dovezenym jinym modulem

peugeot 406 rv 1998 me nikdy nikde nenechal

citroen c8 rv 2003 na trase osrava-brno-nera me v brne na benzine nechal po zjisteni praskle vysokotlake trubky serva. odvoz jinym clenem do pha a s jinym clenem s vlekem zpet do brna pro auto...

peugeot 207 rv 2007 zatim tuk tuk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne...jen jednou se mi uklepala na 309ce indučka,ale to byla moje blbost.....

Ale na kamionu se mi vysypala motorová brzda,jinak taky klídek když neberu bouchlou gumu a podobný srandy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak taky mam cim prispet. Jednou mi upadl kousek za Prahou na D1 vyfuk od svodu, bejvalky teta dovezla matky a jelo se dal :) pak me to nechalo na Vypichu v krizovatce (velmi prijemne) protoze odeslo rele cerpadla a pak jeste jednou odesla spojka, tak jsem se pres celou Prahu povozil na lane.. jinak zatim nastesti nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě nechala 207 služební kus za Ostravou, na předním pravým boule na vzorku, nedalo se vyměnit kolo páč chyběl takovej ten klíč (neznám odporný termín :) vim jen jak to vypadá nikdo to na té benzince neměl). Cesta do Praglu se odsunula na další den, odtahli mě do ovy do hotelu a druhej den sem popojela do pneu servisu kde se divili, že sem k té benzince za ovou vůbec dojela, protože takovou bouli tam už hodně dlouho neměli :))

a podruhé mě nechala felda předělaná do plynu, vyrazila sem z práce a najednou po dvou nebo třech kilákách auto škytlo a dojelo - ani benzin ani plyn :)) pořešeno hodinovým čekáním na kolegu, kterej mě hodil na benzinku a zpět k autu s kanystříkem :))

tak snad až budu to moje vlastní autí, tak mě nikde nenechá :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praha magistrala na Pankraci v 307 loni na podzim ve 202tic km odesla spojka bez predchoziho varovani. Vyrobni vada pritlacaku nejake mikrotrhliny ci co mel najeto asi 10tic . Foto na odtahovce :papa

post-22166-14109622750457_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednou v Německu na dálnici s dodávkou došla nafta, pomohl Turek :D No a pak jedna zajímavá cesta z Prahy old modelem co měl v tu chvíli 460 000km a odešel mi najednou DRV, ložisko na spojce, pumpa v nádrži a startér :D Takže start přes dvojku s poklepáváním pumpy, když jsem víc přidal, tak to zdechlo a občas se ještě protočil startér, ale prostě jsem dojel - to na Peugeotu miluju, i když je na umření, majitele doveze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bylo toho víc, zkusím to nějak retrospektivně seřadit - možná i mě obsáhlost příspěvku překvapí.

1) Renault 8 - rozhodl se, že dál nepojede, když jsem z vytočené jedničky zařadil zpátečku - následoval odtah a výměna převodovky

2) Škoda 105 - často vařila, řešeno průběžně dolíváním vody, několikrát měněno těsnění pod hlavou i hlava, nakonec diagnóza křivý blok motoru, následně prodej

3) Š 1203 černá dodávka (firemní) - kousek za Chvaleticemi směrem na Přelouč praskl náboj pravého předního kola a to se tudíž zcela odpoutalo od auta. Stalo se cca 200 m po předjetí skupinky cyklistů (dělníků z elektrárny) a auto skončilo v poli vedle silnice. Ty vyděšené pohledy si pamatuju doteď - následoval odtah.

4) Š 1203 modrá dodávka - mezi Českým Brodem a Kolínem najednou rány z motoru a hrozné klepání. Návštěva nejbližšího servisu = diagnoza: Vylágrováno. Firma následně auto prodala.

5) Š 1203 - od koupě ojetiny hrozně drnčela kardanka, nejvíc, když jsem v ní vezl 8 lidí (mikrobus). V servise mi pán sdělil, že auto je \"Navrch huj, vespod hnuj a já, že jsem chuj, že jsem takovou shnilotinu vůbec kupoval. Kardanka prý při zatížení drhne o nosníky kastle a auto je v takovém stavu, že ani autogen už nic nezachrání - následoval prodej

6) Mazda E 2200 - v Novém Boru při fakticky najetých 163 000 km najednou rány z motoru. Odtah do servisu Mazda v Děčíně - diagnoza uvolněný pístní čep a následná oprava motoru za necelý 90 000,- Kč. Od té doby se auto už jen s*alo

7) Mazda E 2200 - v kopcích mezi Lanškrounem a Ústím nad Orlicí najednou vylítla teplota a praskla horní hadice mezi motorem a chladičem. Po zchladnutí dojezd do Ústí a ponechání v servisu

8) Mazda e 2200 - v Jičíně bez předchozího varování klekla spojka. Cesta Jičín - Humpolec na dvojku s modlením, abych v Kolíně nemusel stát na světlech

9) Škoda Favorit pick-up - v Holicích při parkování prasklá poloosa. Odtah do servisu

10) VW T4 Transporter 2,4 D - po výměně oleje v motoru praskl nějaký výměník a najednou byla expanzka místo vody plná oleje. Následný odtah do servisu a oprava - u VW dost častá závada mě potkala asi 3x.

11) VW T4 Transporter 2,4 D - v Praze na Bohdalci praskl silentblok motoru, následoval dojezd do servisu po ose.

12) VW T4 Transporter 2,5 TDI - po výměně rozvodů, kdy byl servis upozorněn na nutnost řádně (na krev) dotáhnout a zalepit hlavní šroub na řemenici se tento v Broumově povolil a rozvody přeskočily. Naštěstí se to stalo při startování, takže to motor rozchodil - stejně ale následoval odtah do Prahy a oprava v rámci reklamace

13) VW T4 2,5 TDI - na R 10 kousek od Turnova kleklo naftové čerpadlo. Následoval odtah do servisu a výměna

14) Peugeot 406 - cestou ze Slaného ztráta výkonu a z auta se náhle stala dýmovnice. Přesto ale dojelo po ose až do Prahy, následně i do servisu, kde po mnoha peripetiích a změnách servisů zjištěný prasklý píst. Oprava provedena PP 205 výměnou motoru kus za kus

Možná toho bylo ještě víc, ale tohle mně napadlo hned jako první nástřel

[upravil dne 12/3/2012 23:47 od Medvěd]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medvěde::mrk:mrk:mrk to teda koukám máš - měl si toho docela dost.

já jenom na Felde špatný termostat v Praze na Čerňáku-odtah po dálnici:mad: do Milovic

Break zatím jede jak má,jenom na Slovensku jsem sjel brzdovú destičku na doraz a udělala rýhu do kotouče-jezdil jsem na Slovensku a cestu zpět a následovala výměna-komplet předek a pak za nějaký čas i komplet zadek

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a nedá mi to nenapsat, co se povedlo tátovi teď, během JEDNOHO roku.

1. Citroen Évasion HDi - colnej na klice, jde na 3 (startuje líp jak když byl OK :D

2. Lancia Zeta 2.1 TD - uštípl se kousek ventilu - píst, hlava KO - výměna motoru

3. Lancia Zeta 2.1 TD - odešlo čerpadlo - výměna

4. Lancia Zeta 2.1 TD - u novýho motoru prolítla ojnice blokem

5. Renault Kangoo 1.9 D - asi před 14 dny vlítl cár z mikrořemenu do rozvodů - odnesl to akorát jeden ventil a to to bylo na dálnici

Takže celkem slušný skóre :bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezny veci jako upadly vyfuk, poruchy brzd, vyskoceny lanko od spatecky, praskla hadicka prepadu u dieselu, praskla benzinova hadice - benzin chcal ven, praskla naftova hadice - salo to vzduch, 309 - v Lublani u benzinky netocil starter - bylo to kontaktem od civky. 309 5x bez duvodu odmitla nastartovat, starter tocil a po chvili si to rozmyslela a chytla, vetsinou kdyz se mnou nekdo jel a chytla az kdyz dotycnej vylezl z auta ven a pak to vypadalo, ze jsem to nejak udelal schvalne.

S tatovo S120 jsme jezdili asi mesic s vymontovanym starterem, startovali jsme to rozjetim z kopce, bezne i na spatecku i karou. Jednou jsem prijel se sluzebni vectrou bez spojky, jednou se 405 bez spojky. Jednou praskla hadice chlazeni u 405, vytekla voda, hadici jsem zkratil a misto vody jsme dolili limonadu a kapalinu do ostrikovacu. Taky se mi natocil na kolo a na naboj a na vsechno mozny nejaky spagat a nesel sundat a rezal jsem ho strepem co jsem nasel.

Ale vzdycky jsem domu dojel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mi to nedá napsat:-)

1) Škoda 120 často vařila, nakonec vyměněno těsnění pod hlavou a zjištěno totální zabetonování hadice co vrací vodu do expanzní nádržky.

Časté chcípání motoru. Zanesený vzduchový filtr.

Spojkový válec, museli mě odtáhnout.

Prasklý klínový řemen. Naštěstí náhradní v kufříku s nářadím.

No jo první auto a první zkušenosti.

2)Škoda Favorit

Častý problém se startováním, nepomohla ani výměna startéru. Při odtahu ruplo oko a odtaženo za rameno.

[upravil dne 13/3/12 12:50 od Lví-ček]

Share this post


Link to post
Share on other sites

306 1.4

Jednou mi asi 500m od domu vystřelila hadička přívodu paliva. Ještě v Belgii z toho v bazru tahali benzín a nenacvakli to správně nazpět.

Jednou prasklé spojkové lanko asi 3km od domu. S asistencí bráchy jsem to rozskákal na startér na trojku a dojel domů.

306 1.8 16V

Odporoučel se startér asi 60km od domova. Naštěstí se po nějakém laborovaní na chvíli chytl a dojel jsem v pohodě domů. Poté proběhl repas. Jinak zatím nic :)

306 1.6 cabrio

Zatím nic. Najel jsem s ním asi 150km od koupě a teď je rozebrané v garáži a připravuje se na sezénu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezmu co bylo v rodině, tedy co si pamatuji (co se stalo i tátovi):

309D - membrána ruční pumpičky (jako oddie), ale jen 2 km od baráku, zastaven známý na cestě a na laně nás dotáhl domů (ale za rameno, oko se utrhlo :D)

Escort TD - spadnul rozvodový řemen, ohoblován na třetinu šířky - 1 km od domu, opět otáhnul známý

306 HDi - utržená řemenice na klice, 60 km daleko, doskákalo se domů. Minulý týden upadl výfuk - 3 km daleko - opět doskákáno.

Avia 31T (´97) - vysypalo se čerpadlo, 100 km od baráku - odtaženo pár km do místního servisu Avia a pak repas čerpadla v Boschi za 30 000 Kč :(

Jinak snad nic, nebo si nepamatuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...