Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

508 aisin


Dykman

Recommended Posts

dobry den,

mám na 508sw 2.0 hdi 120 kw najazdenych 108 000 km, niekto radi vymenit preventivne olej v prevodovke, tak som zistoval v priamo v peugeote, ze ci je to nutne, ale v peugeote mi tvrdili, ze pokial nemam ziadny problem neodporucaju,  ze to moze v niekotrych pripadoch aj uskodit, ze je napln dozivotna a uplne v pohode vydrzi 200000 km alebo 10 rokov....tak sa chcem opytat na vase skusenosti

Upraveno uživatelem Dykman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já se také o to zajímal a většina servisáků radila nemontovat se zbytečně do věcí, které fungují jak mají. Jestli nemáš s převodovkou problém, tak já bych nic neřešil. Známý má také 508 a nalitáno 230000 bez zásahu do převodovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DykmanNo já nevím o automatických převodovkách je tady popsáno spousty stránek textů. Stačí si to přečíst a dozvíš se tam co potřebuješ. Ale ono je lepší založit nové vlákno aby člověk nemusel nic hledat a nic zbytečného číst. 

@borek88 jasně staré pravidlo praví co Tě nebolí to neškrábej a co funguje v tom se nešťourej. Samozřejmě že ta převodovka vydrží bez jakéhokoliv zásahu třeba 300 000 km ale určitě nebude fungovat tak jako když se jí dá alespoň minimální péče a u automatické převodovky Ti každý normální automechanik řekne max. 60 000 km a vyměnit olej a každý normální automechanik řekne ale dej to do firmy kde se tím živí protože než to udělat polovičatě tak je lepší to nedělat vůbec. Polovičatě je podle mě to že se auto zvedne vypustí se jízdou trochu ohřátý olej z převodovky a pak se to vypuštěné množství doplní novým olejem. Pořádně provedená výměna je že se to udělá i s tím proplachem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak a já si zase myslím, že ten ofiko zdlouhavý postup je bezpečnější, protože v tomhle případě se nedá vyměnit filtr (bez rozebraní) a tou proplachovou mašinou se s z něj můžou uvolnit nečistoty a dostat se někam, kam nemají :nevim Na druhou stranu, pokud dá servis na proplach mašinou záruku, není se čeho bát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořádně = vyměnit všechen olej a vyměnit filtr. U Aisinu AM6 ...to bez rozebrání nejde. Nejsem si jistý, ale první verze měly jiný účinnější filtr a od nějaké verze je tam snad jen kovové sítko, ale třeva se pletu. Otázka je , co to udělá, s tím bincem zachyceným na filtru při proplachu opačným směrem jak píše @MJSytic.

Jde to asi i takto???

 

Upraveno uživatelem Agrafik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, ChouLu napsal:

Osobně raději vyměním celou náplň, než sotva půlku :) 

Proto se to mění několikrát. Ne jen jednou. Oni při tom proplachu taky nepoužijí 7l oleje, ale mnohem víc :myslim  Ale je to každého věc, jakou cestou se vydá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ved prave, ze nechcem zanedbat udrzbu auta, len som bol prekvapeny z vyjadrenia mechanika v peugeote, kde mi povedali, ze by to minimalne do 200 000 km vobec neriesili, pokial nieje ziadny problem..

 

Upraveno uživatelem Dykman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mechanik Peugeotu má instrukce, že je náplň doživotní (do konce životnosti převodovky), a že se nemění. Přeložil bych to tak, že mají spočítáno, že to záruku vydrží. Pak jim je to už jedno...
Když už se někdo rozhodne neměnit, měl by alespoň pravidelně kontrolovat hladinu oleje. Nízká hladina je pro převodovku větší zlo, než neměněný olej :nevim 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve zkratce: Dolije se 0,5l oleje, přeřadí se všechny rychlosti, nechá se olej zahřát na 60°C, a pak se uvolní kontrolní šroub (při běžícím motoru). Olej, co je tam navíc vyteče. Jak začne olej odkapávat, zase se to zašroubuje a hotovo.
Princip je vysvětlen v tomto videu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 2. 2020 at 15:06, MJSytic napsal:

Mechanik Peugeotu má instrukce, že je náplň doživotní (do konce životnosti převodovky), a že se nemění. Přeložil bych to tak, že mají spočítáno, že to záruku vydrží. Pak jim je to už jedno...
Když už se někdo rozhodne neměnit, měl by alespoň pravidelně kontrolovat hladinu oleje. Nízká hladina je pro převodovku větší zlo, než neměněný olej :nevim 

pravidelně kontrolovat hladinu oleje v převodovce? Měl jsem za to, že hladina se nedá kontrolovat 🤨

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bavíme se tu o automatické převodovce AM6/AT6 od AISINu. Jak je to u robota netuším. Ale předpokládám, že pokud tam kontrolní otvor je, bude to podobné, jako u manuální převodovky, kde je z boku kontrolní/nalévací otvor :myslim 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Člen Tommy C4 tu mal aj návod na výmenu v 508, skús mu. Napísať. Kamoš má 508 gt, a tiež povedal že si dával meniť olej v prevodovke, ale že necíti žiadny rozdiel. Má najazdené skoro 400 000 km,nekupoval nové, asi 5r, a povedal že pri výmene oleja po 60000 km a jeho cene , je pri 300000 km odporúčaná generálka automatu v cene cca 1000€. Výmena oleja cca od 100 do 200€ ,podľa typu. Tak tiež neviem čo v mojom aute. Mám Aisin, najazdené zatiaľ 68000 km, 3 roky ma. Premýšľam že to dám asi vymeniť pri 100 000 km,  a potom sa uvidí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...