Jump to content
Sign in to follow this  
maruskamichalek

Bezpečnostní šroub nejde vysroubovat

Recommended Posts

Vždyť vidíš že ty válečky jsou ošoupaný a ty výřezy na šroubu také.. Musíš je nějak nahradit, nebo na ně navařit housenku svářečkou.
Prostě si nějak poradit, nebo to postav do servisu a budeš to mít bez starostí a rychleji než když tady budeš týden lamentovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ožvejkaný to je, ale zkusil bych nejdřív ten šroub pořádně odrazit, pak tam narazit ten ořech, a s trhákem ho vzepřít třeba o zeď panenkou, aby se nehnul ani o chlup ven a nemohl se žvejkat. Na 99% bych to takhle povolil i v tomhle stavu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem to samé, ořech jsem měl v pořádku. Prostě pneuservis to dorval. Musel se ten bezpečák na kole urvat naklepnutým ořechem z goly. (toto jsou opravdu bezpečnostní šroubym, protože jak se to chytne jen za tu kulatou vnitřní část, tak se ta hlava šroubu ukroutí). Potom jak píše P607Olda, navařit matku a věřit, že to povolí. Po této zkušenosti si kola po pneuservisu povolím a dotáhnu sám.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavně podle je nesmysl zarvat bezpečnostní šroub jako kráva. Nikdy jsem na teoretické věci moc nebyl a když jsme na učňáku probírali různé teorie tak jsem tomu moc pozornosti nevěnoval. Ale tuším že jsem tam slyšel že většině kol by stačili 3 šrouby. Však nejedno auto to tak i mělo tuším že první 106 ? byli taky takto vybavené. A co různá sportovní auta ta mají dokonce jen jednu centrální matici. Takže pokud utáhneš zbývající šrouby tak jak se má tak bezpečák stačí utáhnout na citovku aby se nepovolil ale zároveň aby se neponičil při následném povolování.  Osobně jsem bezpečnostní šrouby nikdy na autě neměl a doufám že je ani dávat nebudu muset. Pravda je že většinou moje auta stojí doma na dvoře nebo na parkovišti za závorou pod kamerou u práce a nebo když na ulici tak jen přes den. Ale chápu že když někdo investuje řádově tisíce do kol a do pneu tak jedna další tisícovka za sadu bezpečnostních šroubů v té částce nehraje velkou roli tím spíš když auto parkuje většinou ve městě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud je bezpečnostní šroub utažený podle předpisu, jde normálně povolit, jenže idiot v pneuservisu ho dorve pelouškem (protože dotáhne radši více než méně) a vyrobí tím problém pro majitele, o strženém závitu radši nebudeme psát :)

přes 40 roků si přehazuju kola sám a nikdy neřešil povolení kolových šroubů, nebo že by mi upadlo kolo

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 23 minutami, P607Olda napsal:

Jestli to půjde panenkou povolit, to ponecháme na zítra, ale mám otázku: co dál? Použít v budoucnosti tento šroub a tento ořech? Anebo přejít na nějaké "jisté" řešení, tedy např. normální šroub?

Jen technická, to panenkou se to nepovoluje, tou panenkou se axiálně dotlačuje ořech k tomu šroubu, aby nesklouzával a nežvejkal se. Povolí se to tím trhákem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpovídal jsem oddiemu. Postup povolení je mi jasný, panenka je vodorovně a trhákem kroutit.

Moje otázka zněla, zda v budoucnu tento konkretní šroub a ořech použít znovu, anebo sehnat jiný bezpečnostní, anebo nahradit šroubem se šestihrannou hlavou.

Aby to v budoucnu šlo běžně povolit, v případě defektu někde na cestě.

Protože pokud se přejde na normální šroub, tak nemá cenu tento nějak šetřit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...