Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Nic mě nerozezlilo, už mě nebaví číst tvoje uhozený bláboly o "celospolečensky levnějším" a podobné dementní výčty o tom, kolik elektriky se spotřebuje na výrobu spalovacího auta (elektro auta se totiž dělají sama), paliv a podobný kecy. Stejně jako že elektroauta se nemusí servisovat, protože se nekazí, že si brzdový destičky ještě neměnil a podobný bláboly. O startéru ani nemluvě, to už je tedy tak debilní argument odpovídající tomu, že auta svítí žárovkama na elektriku. Už nebudu psát argumenty, protože kdokoliv se zdravým rozumem to pochopí i bez nich. Pro ty ostatní je to stejně jedno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidíš, zase argumentuješ zcela mimo. Celospolečensky je to samozřejmě levnější. Pokud na něco spotřebuješ méně energie, tak je to levnější. Nehledě  na fakt, že nejlevnější elektřina je ta, která nemusela být vůbec vyrobena. Taky jsem popisoval rozdíl mezi pohony, ne mezi autem jako takovým, tedy společnými částmi. To Ti rovněž uniklo a považuješ to za kecy a že se elektroauta dělají sama. Dosavadní servis elektroaut jednoznačně dokazuje, že se kazí daleko méně než spalováky a taky potřebují daleko méně údržby a výměn. Ostatně stačí položit vedle sebe servisní knížky porovnatelných aut od výrobce typu Golf x eGolf, Up x eUP, Kia Soul x Kia Soul Ev, Mercedes B x Mercedes B elektro atp.. A ano, spalovací auta bez elektrického startéru byla o ničem, to je prostě historický fakt. Až s ním, objevem ropy v Texasu, rozjezdem sériové výroby (zejména Fordu) a oběma válkami slavil spalovací pohon úspěch. Těžko to označit za blábol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, to je nejlepší, porovnat stovky vyrobených se stotisící. Statisticky se to porovnává jinak, jenže to by nejprve musel být rozumný vzorek dat. Dovedu si představit, že u Tesel půjde (k počtu vyrobených aut) o velmi nelichotivé číslo... Ale už nebudu psát, je to ztrát mého drahocenného času.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odesel jsem pred casem znechucene z "Quality" vlakna na ION a ejhle hrdinny spisovatel blaboli svy total zkresleny nekolikastrankovy nesmysly na dalsim vlakne!!! Brrrr:grr:grr:grr

Vazeny pane Radovanku, Vam nestaci ze Vam vsichni dotujeme elektrrojizdy Vas i Vasi zeny; MUSITE SKRYTE INZEROVAT i na tomhle vlkne? Moderator by Vam mel dat BAN a pokud chcete inzerovat, tak jako placenou sluzbu. Kdyz jste tolik usetril na PHM, nemel by to byt pro Vas problem. :myslim

Ostatnim sorry za :xvul

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to pacho69: Nechápu. Když vedle sebe položím dvě servisní knížky s povinnými (v rámci záruky) i doporučenými zásahy, tak je to snad jasné, jako facka.

Co se počtu vyrobených vozů týče, tak třeba Nissan Leaf překročil celosvětově 300 tisíc. Tesly se vyrábí ve statisících. A záruka 8 let na auto a 10 na baterky snad taky o něčem svědčí. Ne dokupovaná, základní.

to pesastor: nechápu, co nazýváš skrytou inzercí. Nic neprodávám. Když mi prý dotuješ elektrojízdy mé a mé ženy, kam jsi ty prachy posílal? Mně nic na konto nedošlo. 

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, Radovanek napsal:

Ne, to opravdu není. To počítáš pořizovací náklad FVE na střeše mého rodinného domu rozpočtený na 9 let dosavadního provozu a výroby elektřiny. To bych Ti taky s touto "logikou" mohl tvrdit, že Tě kilometr jízdy autem stojí 50.000,- Kč, protože jsi ho koupil za 500.000,- Kč a ujel s ním prozatím jen 10 km z autosalonu domů. Asi sám cítíš, že je to nesmys

Nesmysl to není. Bohužel ohýbáš fakta. Nebavíme se o pořízení vozu, ale o médiu k pohonu vozu. Já tankuju naftu a v té ceně platím za celý cyklus od výroby po prodej... Pokud ty si vyrábíš elektřinu sám, a tvrdíš, že s ní dobíjíš elektromobil, tak nabíjíš za cenu jakou máš po devíti letech provozu elektrárny tj. náklady pořízení / výroba.

Sám píšeš, že distributor od tebe vykupuje kWh za zaokrouhleno 0,6kč. Bez dotace by to mělo návratnost kdy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale já přeci taky nabíjím od distributora elektřiny. Píšu stále dokola, že v době, kdy elektrárna vyrábí, nejsem s autem doma. Proto ji plánuji zvětšit a doplnit bateriemi. Nevím, jak to napsat ještě lépe. Ano, distributor to ode mne vykupuje za padesátník, ale jen přebytky, co nespotřebuje dům. Dnes třeba pračka a myčka s odloženým startem plus něco málo ostatní spotřebiče v domě (stand by režimy, mrazáky, lednice, vinotéky....). 

Bez dotace bych FVE v roce 2009 nekupoval, protože bych si to nemohl dovolit. Návratnost by při pořizovací ceně 457 tisíc Kč byla (pokud bych bral kWh za občanských 5,- Kč) každý rok 4200 kWh x 5 = 21.000,- Kč tedy skoro 22 let. Jenže díky této podpoře čisté technologie je dnes i bez dotace návratnost nových FVE kolem 10 let, což je v energetice velmi hezká doba návratnosti. Tam se totiž pořizují výrobny na desítky let dopředu. Tak hodně se technologie zlepšila a zlevnila. Například jen FV panely mají o 1/3  větší kapacitu výroby na stejnou plochu. A stojí daleko méně, než stály ty moje. O měniči a montáži nemluvě. FVE jsem nepořizoval kvůli elektromobilu. Naopak jsem elektromobil pořídil až tehdy, když byl cenově dostupný. A i díky vlastnictví FVE, abych lépe využil výrobu. Jenže mezitím přišel tarif D27d Elektromobilita a noční nabíjení. A oba dva jsme měnili práci, máme nyní práci, která zasahuje většinu doby slunečního osvitu. Dříve třeba žena chodila na dvanáctky. Prostě šedivá je teorie, zelený strom života. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, ozzy56 napsal:

tak nějak to myslím bylo: ,,i skladník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále'' :D

A pak se dozví i toto https://www.ontola.com/cs/ondi/keazah/co-znamena-blahoslaveni-chudi-duchem . Co to ale má společného s elektromobilitou a tématem Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D, to fakt ví asi jen pesastor.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda, že tak slabé a předražené. Uvažoval jsem o vyzkoušené silné ikoně http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=20&t=340, ale kolega byl rychlejší, je prodáno. Slabší verzi jsem osobně zkoušel na jízdách kolem Prahy a je to fakt slabota http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=20&t=361. Dojezdově a hlavně rychlostí, když půlka Prahy jsou - podobně jako v Ostravě - výpadovky a rychlostky. Jako kolem hlaváku a na magistrále od muzea po nuselák jsem byl frajer, kličkoval mezi povětšinou stojícími auty vždy dopředu, na semaforech pak byl jednička. Ale jak se vyjelo za Vyšehrad  (byla tam myslím sedmdesátka), tak jsem se poctivě držel v odstavném pruhu, abych nebyl brzda, což jsem byl. Asi jako bych jel na kole. Možná tak na maloměsta, protože i jezdit tím mezi vesnicemi je jako brázdit krajinu na Babetě. Tu jsem v mládí taky měl a cokoliv nad vzdálenost 15 km byl opruz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja neviem Radovánek, ak rátam, že tvoja Fve stala 457 000 Kc, ak si s podporou zaplatil polovicu, cca 230000 Kc, prebytok predavač za 0,5 Kc, a návratnosť bola 22 rokov, teda s podporou pre teba 11 rokov, čo bude v roku 2020, a elektriky predsa mozno za 50kc mesacne, za taríf D27 zaplatis, napr 500 Kc, čo je 11000 Kc rocne, pri beznom tarife možno 1500kc mesacne, budeš na 0 niekedy v roku 2024, až potom by si podľa výpočtu mal začať šetriť to čo si preinvestoval.

Ako viem že napr nákup auta je ekonomický nenavratny, nech ma akýkoľvek pohon, teda pokiaľ na ňom nezarábas, napr rozvozom tovaru, prevozom ľudí a podobne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty výpočty nesedí, protože ta elektrárna byla pořízena v rámci režimu Zelený bonus. A tam to je celé jinak, než dnes, kdy je tzv. investiční podpora, tzn. dostáváš naráz od státu za určených podmínek procenta z ceny pořízení FVE.

Tzn. tehdy jsi si postavil za svoje FVE a stát se zavázal ti proplácet za každou vyrobenou čistou kWh +-10 Kč dalších 20 let. Jedno zda tebou spotřebovanou nebo odeslanou do veřejné sítě jako přebytek. Ovšem musel jsi se stát živnostníkem - výroba elektřiny - musel jsi to mít na rodinném domku, musel jsi mít souhlas případného spoluvlastníka RD (rodičů, manželky atp.), musel jsi to mít přímo propojené s rozvaděčem v RD, musel jsi prvotně spotřebovávat vyrobenou elektřinu v domě, musel jsi doložit svoji spotřebu za minulé roky a podle toho jsi dostal povolení na jen určitou velikost FVE, nesměl jsi překročit 5 kWp, musel jsi vést povinně jednoduché účetnictví, musel jsi měsíčně vystavovat faktury o spotřebě, musel jsi si najít sám odběratele přebytků, jinak jsi je posílal do veřejné sítě zadarmo, musel jsi taky platit za dopravu přebytků po drátech distributora, bez ohledu zda jsi měl odběratele nebo neměl, musel jsi podávat ročně daňové přiznání a platit ze zisku sociální a zdravotní pojištění. Ovšem za to stát slíbil inflační koeficient růstu oné desetikoruny (dnes je to přes 12,- Kč, stanovuje to vyhláškou Energetický regulační úřad) a návratnost investice 10-15 let a pak již jen výdělky 5-10 let. 

Jen pro představu, jak mohutně za 9 let klesly ceny pořízení FVE a že se už vyplatí i bez dotací - moje FVE stála 457 tis. Kč, má jmenovitý výkon 3,6 kWp a vyrobí ročně 4.200 kwh elektřiny. Právě v Prostějově městem stavěná FVE na střeše sportovní haly bude stát pouhých 913 tis. Kč (necelý dvojnásobek), bude mít jmenovitý výkon 29,16 kWp (osminásobek) a předpoklad výroby je 30.000 kWh ročně (sedminásobek). Ovšem podle mých zkušeností to bude spíše 33.000 kWh. Tj. v běžné ceně 5,- Kč/1 kWh 165.000,- Kč ročně, tedy návratnost bez dotací jen na úspoře za neodebranou elektřinu 5,5 roku. Pokud by využili jen polovinu výroby jako já, pak 11 let, ale jde o objekt využívaný přes den, takže spíše využijí klasických 80% a návratnost bude 7 let. Možná využijí více, protože plánují z přebytků akumulaci do bojlerů s vodou jednak pro sprchy, druhá pro přitápění.

S tím autem máš samozřejmě úplnou pravdu. Jako podnikatel je investice do automobilu otázka příjmů a nákladů z jeho provozu plynoucích. U občana jde vyloženě o to, kolik do toho vrazí v konečném součtu. Na kolik ho tedy vyjde 1 ujetý km. A to pořád ještě obvykle nezapočítáváme čas, autu věnovaný - musí se s ním na myčku, garančku, benzínku, dofoukat kola, dolít ostřikovače - a musí někde parkovat. U veřejného parkoviště obvykle trávíme čas a projíždíme zbytečné kilometry při hledání místa, u soukromého na svém pozemku musíme ten pozemek obvykle zpevnit, udělat stavebně i legislativně příjezd, starat se o něj a platit z pozemku daň z nemovitosti. Je to až šílené, co vše sebou vlastnictví auta nese za na první pohled neviditelné náklady, bez ohledu na velikost, určění a způsob pohonu či paliva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musíš dát více podkladů. Barák nebo byt, 4 nebo 5 MWh, topení čím a 6 nebo 7. A stejně je to nakonec o ničem, protože je to hodně individuální. Třeba borec topí  dřevem, které si řeže normální pilou a seká sekyrkou a klínuje. Kolem má svůj les a louky a chová kde co, pěstuje taky. V baráku mám jen pár žárovek, nemá ani televizi, ostatně chodí spát se slepicema. Má pro něj cenu řešit FVE a počítat topení. Nemá. Svítí žárovkou jen proto, že mu tam kdysi natáhli dráty. Jinak by dál měl petrolejku. Spotřeba nula nula nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyssie som to písal, ekonomická 0 je po viac ako 11 rokoch pri Radovankovych parametroch. 

Rátaj s tým že úplne sebestačný od ee aj tak nebudes, čiže niečo aj tak budeš platiť, a prvotná investícia sú okamžite náklady, čiže skutočne šetrenie bude až po 11 roku prevádzky. 

Ak by si si zradal svoje doterajšie faktúry za elektriku, za posledných 10 rokov, prídeš k nejakému číslu, ktoré sa ešte nepriblizuje k cene FVE.

Ale ako sa hovorí, za eko a bio sa platí dvojnásobne :-))))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...