Jump to content

Porovnání motorů 1.6VTi, 1.6THP, 1.6HDi a 2.0HDi


Recommended Posts

Zdravím,

dělám teď výběrové řízení na nové rodinně/pracovní přibližovadlo. Z mnoha kandidátů zřejmě vyhrává právě 5008. Ale zároveň řeším problém. Doteď jsem měl jen benzínová auta, dočetl jsem se v mnoha recenzích a i tady na foru, že nejlépe vychází motorizace 2,0 HDi. Ale já asi holt nejsem naftovej, trošku mě děsí FAP a i celkově vyšší náklady na servis motoru. Vím, že 1,6 THP raději nebrat, ale zajímal by mě váš názor na motorizaci 1,6VTi. Máte ji tady někdo? Není ten motor na tohle auto příliš slabý?
Motám se v tom už asi dva měsíce, ročně nalítám cca 50t. km, ale i přesto bych asi raději benzín...

Děkuju moc za vaše postřehy

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Proč dáváš znovu odkaz na ten článek z dubna o dvě vlákna výš? Jinak ten článek je klasika auto.cz, bulvární nadpis a skutek utek. Na nadpisy tam jsou experti, na obsah bohužel ne. "Největší fran

@Nosandaa neplatí to jen u auta s FAP.  Mám takovou vlastní zkušenost  -  Partnera jsem kupoval zhruba před 6- ti lety, je to r.2008, 1.6 HDi, je bez FAP.  Auto bylo po prvním majiteli, cca 140 tis km

...který fakt nechceš.

Posted Images

:-) :-) nee, 300.000,- Kč :-) Na nynějším autě, který pomalu umírá (Opel Astra), mám najeto 370t. km a odchází pomalu úplně všechno... Leda bych skočil někam do Áček, tam možná něco zánovního, nikdy nebouranýho, na tachometru 98.900 km a ve skutečnosti 350.t. km určitě mají...
 

Link to post
Share on other sites

Napíšu zkušenost.

Jezdím 307 1,6 benzín vs. 2,0 HDi, (dva páry, 4 auta)

Partner 1,6 benzín vs. 1,6 HDi (1 auto benzín, 4 auta HDi)

Jízda v naftě je mnohem lepší, benzín prostě tak nejede a žere.

 

Doporučuji 1,6 HDi. A když někdo napíše, že 1,6 nestačí, tak nesouhlasím.

Link to post
Share on other sites

Záleží, na režimu jízdy. Nafta (FAP) se nehodí na krátké + pomalé denní cesty. To se FAP jen plní. Je potřeba ho i vypálit. Pokud jezdíš výhradně tak, tak benzín.

Investice do FAP není žádné peklo a jsou to kecy, cena repase je kolem 7tis, nového 15tis. Z mého pohledu se to zveličuje a problémy s FAPem má jen ten, kdo si ke svému režimu ježdění vybral nevhodný motor. V týhle zemi má soro každej v kebuli první oktávku 1.9tdi a s tímhle motorem spojený myšlení, přes které vlak nejede.

 

1.6Vti - nic moc, 5ti kvalt, atmosféra, pořád řadíš, jezdil jsem s tím víkend a zavrhl jsem. Na rodinné auto nepohodlné.

1.6HDi - pohoda, já si robota neoblíbil, ale motor v pohodě stačí, je to hlavně díky jeho charakteristice.

1.6THP - ježdění super, bohužel hodně potíží, motor si udělal špatné jméno.

2.0HDi - dnes jen lituji, že nemám automat, já ho bral proto, že hodně přesedám a nechtěl jsem si zvykat na citelný výkonový rozdíl mezi auty.

 

Nevím tedy jak třívalec THP po FL, do Vti bych nešel z jízdních důvodů, do bazarového THP ze spolehlivostních. Takže v benzínu není moc volba, možná nové 1.2THP. To je zatím dost čerstvé.

Link to post
Share on other sites

Podle mě když nalítáš 50t km za rok tak nafta je jasná volba.

A jestli 1,6 HDI či 2,0 HDI je už jen na Tobě.

 

Sami máme 1,6 HDI a výkonově nám stačí.

Totiž P5008 je rodinné vozítko a pokud vezeš děti tak určitě kudlu nejezdíš. ;) 

Edited by Dodo1976
Link to post
Share on other sites

Já mám 180t km a zatím o FAPu nevím. 2,0 HDi je dobrý, výkonný a pružný motor, jen doporučuji. Jezdil jsem i 1,6HDi, ale u mě platí - objem ničím nenahradíš.

Na město máme C3  Picasso v  benzínu - 1,6VTi a to svezení je někde jinde..ale opravdu po tom chceme jen hopsání po městě a stačí. .A AAA - radši hledej inzerát od soukromníka. Já kupoval taky ojetinu a byl v AAA Ostrava, zkušenosti nic moc...pak jsem koupil firemní na inzerát a spokojenost :-)

Edited by RomanK
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Zdravím, nejde mi teď primárně o tyto dva motory v nadpisu, ale v současnosti mám na jednom autě nájezd 10tis.km/rok. Přemýšlím v budoucnu o druhém autě a to o 5008mě. Stále mi vrtá v hlavě jaký motor. Do města to máme do 5km, do práce 8km. Nájezd se s rodinou určitě zvýší, ale zase se rozdělí mezi dvě auta. Jako optimální volba by dle mého byla 1.6HDi. Ale dnes jsem našel zajímavou 1.6THP http://www.tipcars.com/peugeot-5008/peugeot-5008-16-thp-156k-7-mist-1maj-cz-12102538.html nechám si tu projet VIN, ale mám velké obavy celkově z benzínu. Z pověsti první generace THP a z výkonu a točivého momentu VTi. U nich zase není žádný výběr. :myslim  No mám dilema na zimní večery. :D Co mi k tomu povíte? rady, zkušenosti? Ty si pomalu ve vlákně přečítám, ale je toho tolik... :roll:papa

Link to post
Share on other sites

V 5008 je jen první generace, i když už jsem četl názor, že po roce 201? jsou vylepšené problematické věci, jako rozvody... Druhá generace THP se objevila až v 308II. V nabídce u 5008 jsem ji nikdy neviděl. :myslim Jestli se pletu, prosím opravte mě.

U 1.6HDi to vím. 82kW - 84kW e-HDi.

Link to post
Share on other sites

Já osobní zkušenost nemám, ale bývalý majitel GT měl pro manželku 3008 2012 právě s 1,6 THP a říkal, že to auto je s motorem v servisu několikrát do roka a vyjadřoval se v tom smyslu, že až skončí záruka, tak to jde z domu :(  :myslim 
Jestli budete mít druhé auto na couračky, tak se na benál vykašli a hledej málo jeté HDi. ;) 

Link to post
Share on other sites

Jak říkám, není to má zkušenost :nevim Přijel za mnou s 3008, tak jsme se o ní bavili. Auto jinak chválil, ale říkal, že s motorem má od začátku opakovaně problémy, a že už toho má tak akorát. Že manželka jezdí víc "předváděčkou" než s tímhle...
Jako já osobně bych se toho asi nebál v případě nějaké jasné historie a pořádného proklepnutí. Problémy už jsou celkem zmapovaný, tak se to dá slušně podchytit :myslim Ale, že bych to někomu s klidným srdcem doporučil, to ne. To spíš to HDi v 8V verzi (pokud vůbec v 5008 jsou) ;) 

Link to post
Share on other sites
Jestli budete mít druhé auto na couračky, tak se na benál vykašli a hledej málo jeté HDi. default_Wink.gif 

Do pozice druhého auta spadne 306ka, tu si nechám na ježdění do práce, k lesu a tak. Prostě to co jezdí teď. :D

A co si mám představit pod pojmem málo jeté HDi? To je jaké číslo? 50tis.km nebo i 100tis.km?

Link to post
Share on other sites
  • MJSytic changed the title to Porovnání motorů 1.6VTi, 1.6THP, 1.6HDi a 2.0HDi

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...