Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nejde klima !


Seekss

Recommended Posts

Zdravím a vím, že je to již dokola omílané téma, ale z žádném topiku jsem nenarazil na řešení mého problému, takže se omlouvám, pokud již někde bylo něco takového vyřčené.

 

Takže, jedná se o 406ku 2.0 HDI 80Kw r.v.00

 

Šel jsem postupně.

 

Zmáčknu knoflík A/C - nic se vůbec nestane !!!

 

Byl vadný kompresor - sehnal jsem jiný - použitý, ale po připojení na přímých 12V se krásně rozběhne + naplnění nové náplně cca 625g.

 

Stále nic to nedělá !!!

 

Otevřel jsem BSI a nalezl spínací relátko - proběhla koupě a naletování nového.

 

Stále nic to nedělá !!!

 

Odpojil jsem konektor na vysokotlakým čidle a podle již zmíněných rad proklemoval 1-2 3-4 . . . sahara se po proklemování rozběhne,ale.

 

Stále nic to nedělá !!!

 

Takže, slušně řečeno jsem v koncích s nápady co dál, nebo jak to předělat, aby to běhalo.

 

Děkuji za případné rady !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 klemujes to spatne(ked uz klemovat tak piny 1-4 na konektore cidla) zmeraj piny 1-4 ci su navzajom spojene na tlakovom cidle(nie na jeho konektore) ak niesu znamenalo by to prazdnu klimu alebo poruchu tlak cidla

taktiez to co spomina  martinkovic napojit na dia ci su vsetky podmienky na spustenie klimi splnene staci aby ti neslo nejake cidlo teploty a uz ti klimu nezopne

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za konečně vysvětlení jaký piny a hlavně na čem změřit ( následně jsem mohl i pro klemovat ) a zjistit závadu tlakového čidla.

 

Jen ve stručnosti pro ty co budou mít problém s klima jako já :-)

 

Můj poznatek a postup práce:

 

1) Odpojit konektor na vysokotlakým spínači na klimatizaci, změřit zda pin 1 a 4 jsou propojeny na samotným čidle ( pokud ne - klimatizace je buď to prázdná nebo je čidlo v háji )

 

2) Propojit pin 1 a 4 na samotném konektoru a zkusit zda naskočí klima při sepnutí.

 

Pokud ano, řešit doplnění/unik chladiva v soustavě a pak následně opětovné proměření čidla zda už je sepnutý - v opačném případě výměna vysokotlakého čidla.

 

3) Pokud se při proklemování pinu 1 a 4 na konektoru se kompresor nesepnul - odpojit kompresor na konektoru ( přímo u kompresoru) a napojit 12V přímo na konektor, tím se uvidí zda se rozběhne samotný kompresor / pokud ne výměna za jiný.

 

4) Pokud se kompresor rozběhl na napojení přímých 12V je třeba se přesunout k BSI, která se nalézá pod pojistkami, pod volantem, na levé straně. Vyndat a odpojit BSI a ideálně výměnu spínacího relátka viz obr. 21. - sám jsem relátko zakoupil v obchodě Kontakt, kde stálo celých 29 Kč,-

 

Předem ještě jednou děkuji za rada a pomoc.

post-20761-0-97479500-1436893733_thumb.j

post-20761-0-56871300-1436893738_thumb.j

post-20761-0-67002800-1436893747_thumb.j

post-20761-0-75023400-1436893778_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak čidlo mám objednaný a výměna proběhne zítra ( snad )  :D . . . co se týče náplně tak budu doufat, že drží ( nechal jsem jí plnit minulý týden ). . . vyměním čidlo a nechám to zkontrolovat . . . podstatný je, že už má snahu se rozběhnout  :mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem měl tento samý problém a byla chyba v tom relátku.Po výměně funguje tak jak má.Samozřejmě musíš mít dostatečný tlak v chladícím systému,neboli dost chladícího média,což ti projede každý kdo plní klimy.Je to jedna z nejčastějších vad na klimatizaci pokud máš kompresor i trubky i náplń v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plnili to v jednom "parádním servisu" . . . a řekli, že neví přesně kolik má být náplň, že plnička jim říká 625g, tak to tam nacpal a prohlásil, že je to asi vysokotlaký ventil.

Takže, co jsem mohl jsem si udělal a vyměnil a vím, že přes diagnostiku jí rozběhnu, takže v pondělí jsem objednán do jiného servisu, kde vím, že mě nemůžou napomenout, že něco je špatně.

Tím, neříkám, že nemohla pak uniknout jinak, ale než jsem měnil kompresor nechal jsem odsát co tam bylo a bylo tam cca 650g, takže asi tlak držel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 let později...

Vylovím kostlivce:D

včera jsem nechal naplnit klimu a auto mi vrátili s tím že klima je naplněná, těsní, ale nespíná...

včera jsem pouze stačil zjistit, že sahary běží pořád naplno, tak jsem šel po hnědém čidle na termostatu, ale změna žádná. Konektor byl dobře nacvaknutý, zkoušel jsem i druhé čidlo dokonce i místo čidla jsem dal 5w žárovku. Druhé čidlo jsem proměřoval multimetrem a odpor se při zahřívání měnil (zvyšoval se).

Ještě pro úplnost: hnědý konektor byl nějakou dobu trvale odpojený, tak mě napadlo, jestli se neuložila nějaká chyba. 

Nebo je chyba někde v drátech, ale nevím kudy a kam vedou dráty od čidla. Předpokládám do bitronu u LP kola, ale to je jenom moje domněnka a stejně nevím na kterých pozicích konektoru bitronu bych je měl hledat. 

VIN: VF38BLFYE80201817

Díky za každý nápad:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U takhle staryho auta to ulozenou chybou nebude, tam je vse analogovy, nema se kam ulozit, tak tim to nebude.

Hnedy cidlo jde na piny 7 a 14. Ja mel korozi primo v konektoru a i uvnitr bitronu, slana voda se tam v zime dostala pres popraskanou zalevaci hmotu okolo jednotlivych dratu a pak po pinu az dovnitr jednotky a kompletne to sezrala. Musel jsem dat celej novej kus svazku z jinyho auta a novou jednotku.

na pinu 8 je kostra, pin 13 je +12V spinanych pressostatem, 4 a 15 je +12V pres klicek zapalovani a pin 5 je spinany vystup 12V pro klimakompresor. 1 a 10 jsou spinane vystupy na kostru pro tri ovladaci relatka sahar

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...