Jump to content

P 306 netočí startér


Zizak
 Share

Recommended Posts

Zdravim,

mam P306 1,4 r.v. 96 a poprve jsem mel problem nekdy na jare, kdy jsem zatavil, pokecal se znamym a kdyz jsem pak chtel nastartovat, tak ani tuk (pri otoceni klickem netocil starter, kontrolky a svetla pohasly), po nejakych 10 minutach to uz slo a jelo se. Pak to udelalo znovu po tak 3 mesicich a intevaly se zkracovaly a ted uz to nejde vubec (sem tam se to teda zadari, ale neda se na to vubec spolehnout).

nevite cim by to mohlo bejt (uhliky, kotva?), resp. kde ma tuten motor vubec ulozenej starter, abych na to mohl mrkout :myslim ?

dix za rady

- dobijeni batere jsem nemeril, ale za baterii bych dal ruku do ohne, ze tou to neni (rok stará)

problem je, ze mesic muzu jezdit naprosto bez problemu, popojedu pak treba kilometr, xipnu a uz nenastartuju - ani tuk (fakt to vypada na problem v nejakym kontaktu)

[upravil dne 17.11.05 Zizak]

Link to comment
Share on other sites

Zdravím,jestli po otevření kapoty startér nevidíš,tak je přišroubovanej k převodovce ze zadní strany motoru a dostaneš se k němu nejlíp zespod.Odpoj ze startéru tenkej drát,po otočení klíčku do polohy startování musí jit do drátu proud,jestli tam jde,doporučil bych startér repasovat

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Zizak

Zdravim,

mam P306 1,4 r.v. 96 a poprve jsem mel problem nekdy na jare, kdy jsem zatavil, pokecal se znamym a kdyz jsem pak chtel nastartovat, tak ani tuk (pri otoceni klickem netocil starter, kontrolky a svetla pohasly), po nejakych 10 minutach to uz slo a jelo se. Pak to udelalo znovu po tak 3 mesicich a intevaly se zkracovaly a ted uz to nejde vubec (sem tam se to teda zadari, ale neda se na to vubec spolehnout).

nevite cim by to mohlo bejt (uhliky, kotva?), resp. kde ma tuten motor vubec ulozenej starter, abych na to mohl mrkout :myslim ?

dix za rady

- dobijeni batere jsem nemeril, ale za baterii bych dal ruku do ohne, ze tou to neni (rok stará)

problem je, ze mesic muzu jezdit naprosto bez problemu, popojedu pak treba kilometr, xipnu a uz nenastartuju - ani tuk (fakt to vypada na problem v nejakym kontaktu)

[upravil dne 17.11.05 Zizak]

Jak to popisuješ tak je to určitě přívod od baterie - zkontroluj svorky na obou pólech baterie a také opačné konce těchto drátů, tedy plus na startéru a uzemnění na kostru. Měl jsem to na několika autech, je to tím.

Když ti to udělá tak si můžeš pomoct tím, že pohýbeš těmi silnými kabely - na chvíli to pomůže.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mám P309 1,4 s motorem TU3M který je použit i v P306.Tento problém byl v opotřebovaných uhlících.Starter jsem vymontoval ven po demontáži vzduchového filtru normálně shora.Chce to mít trochu technického ducha a nářadí.Zjistil jsem i prasklý plastový držák uhlíků.Vše jsem koupil v běžné prodejně ND na objednání do druhého dne za solidní cenu,kterou si už nepamatuji,je to už delší doba.Starter chodí na první cvrnknutí!!

Link to comment
Share on other sites

To vím taky,že pohasnutí kontolek nedělají opotřebené uhlíky,ty mohou tak za nepravidelné starty ale to pohasnutí,když už je baterka dobrá a NEVYRAZÍ to žádnou pojistku musí dělat jenom starter.Nedá se nic dělat ale bude muset ven a rozebrat,přetočit kolektor vyčistit a proměřit kotvu.Kdo to ale neumí doma a nemá dobré kamarády,musí do servisu.

Link to comment
Share on other sites

Pohasnutí kontrolek, když je baterka dobrá, nemá žádný důvod dělat startér, spíš to bude špatné ukostření. Přesně tak jak to popisoval už P607Olda. Než se začnete hrabat do startéru, je třeba prověřit všechny silové spoje - hlavně mezi baterkou a kastlí (kostrou), ale především mezi kastlí a agregátem! Ten upadne dost často, není vidět, a motor (tedy i kostra startéru) je pak spojen s baterkou jen přes silentbloky... Takže touto kontrolou v každém případě začít, a pak teprv mudrovat nad startérem.

Link to comment
Share on other sites

Možná to bude znít blbě, ale pokud už si všechno zkontroloval a je to vpořádku, tak zkontroluj ještě regulátor u alternátoru.

Měl jsem u svého 205 TU1M dvakrát (v rozmezí dvou let) zlomený uhlík v alternátoru a nějak to vždycky tak měsíc ještě blbě dobíjelo než to (po druhé ...by to...)chcíplo úplně - což se projevovalo tak, že kontrolka lehce prosvěcovala pouze při vysokých otáčkách, jinak OK. Vidět to bylo jen ve tmě. Když jsem jezdil bez světel (ve dne) tak auto startovalo bez problémů, když jsem jezdil se světly tak motor zatepla občas nestartoval (netočil se startér a kontrolky někdy zhasly, někdy jen pohasly). Vysvětluji si to tak, že baterka vydržela intenzívní vybíjení, ale potřebovala nějaký čas, aby se vzpamatovala - proto to zastudena startovalo bez problémů.

Startér je motor se sériovým buzením, takže největší proud bere, když se netočí - přesně v okamžiku otočení klíčkem.

Kontakty, startér (uhlíky) i kabely byly OK, baterka při občasném měření taky - zřejmě jsem vždy chytil okamžik, kdy altík dobíjel...

Je to tak trochu duchařina, ale po výměně regulátoru za nový problém vždy zmizel.

Link to comment
Share on other sites

jen tak pro jistotu - mě to samé dělalo na passatu a tak jsem nechal zrepasovat starter a zase nic. Nakonec to byl špatně ikdyž z továrny ukostřený motor. Zkus vzít njakej silnější drát a propojit -pól napřímo s motorem, co to udělá. Pokud nic tak to asi fakt bude starter a čeká tě repase. Odkud jsi? Jestli v okolí Třebíče, poradil bych ti dobrého důchodce se super cenama a zárukou.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...