omegaalfa

jak vám jde řadit zpátečka ?

23 posts in this topic

zdravim všechny a chtěl bych se vás zeptat jak vám jde u 307dmiček řadit zpátečka ? u 2,0 hdi 66kw mi to jde celkem přesně a vždy na první pokus , ale u 1,6i 80kw mi to na první pokus nejde a musím prošlápnou spojku třeba 3krát než se mi to povede.......jak jste na tom vy?

díkes za odpovědi:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky se mi občas stane, že ji musím prošlápnout 2krát(max3krát)...třeba když dýl stojím na parkáči, ale je to tak v těch 10procentech případů

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cela prevodovka v 307 stoji za h.vno. Dlhe drahy, clovek aby na to isiel jemne ako na pannu. Niekedy aby to clovek presviedcal. To ze niekedy mi spiatocka aj zaskvrci (aj ked uplne stojim) uz si ani nevsimam. Nikdy som si nemyslel, ze toto napisem, ale: ZLATA FABIA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám právě 1,6 HDi 80 kW, ale žádný problémy se zpátečkou teda nemám (ťuk, ťuk). Úplně zezačátku mi přišla gumovější 1. a 2., ale po pár kilometrech se ty dráhy nějak usadily či co, a teď už mi to přinde přesný jak hodinky. Doufám, že to tak vydrží! :potlesk

PS: Nebo su zvyklej na daleko horší z předchotích aut. :D

[upravil dne 19.2.07 Ferin007]

Share this post


Link to post
Share on other sites

v pohodě,ještě se mi nestalo,že by tam nešla dát rychlost,spokojenost:D:D

holt nemůžu mít všechno:aut

307 2.0HDi 110FAP

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mě už se to taky stalo, ale měl jsem to i dříve u Punta i u Fabie. Stačí sešlápnout spojku, kola se pootočí a je to O.K. Jsou to holt \"zoubky...\"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: berger

Cela prevodovka v 307 stoji za h.vno. Dlhe drahy, clovek aby na to isiel jemne ako na pannu. Niekedy aby to clovek presviedcal. To ze niekedy mi spiatocka aj zaskvrci (aj ked uplne stojim) uz si ani nevsimam. Nikdy som si nemyslel, ze toto napisem, ale: ZLATA FABIA!!!

no ano... zaujimalo by ma, kedy bola vyrobena ta fabia? sa pytam, lebo ja som tiez presiel z fabie (rv 2001) na p307 (rv 2005), no a na prevodovku mam podobny nazor, ako Ty...

fakt na tej fabii to bolo celkom slusne, kratka paka, napriek tomu celkom slusne to fungovalo, malo to protivahu, takze aj pomerne lahko.. napr. z 3 do 4 som to prehodil v podstate 2 prstami... len tak som do toho tukol... akurat jednotka isla niekedy tazsie, ale ziadny problem... aj tak, najlepsiu prevodovku som zazil v bratrancovej volge, mal ju premontovanu z nejakeho zapadneho auta - to bolo nieco fantasticke, presne, rozhodne radenie, cvakalo to, ako nejake mikrospinace, proste uzas... odvtedy som nic take nezazil, pritom to bolo tak 15-17 rokov dozadu... :(

no a teraz k teme... jazdim na P307 66kW asi mesiac, auto ma udajne rok a 9 mesiacov, najazdenich cca 50 tisic, no a s radenim som doteraz nemal problemi, ale vcera (to jest 19.2., prave ked tato tema bola \"zalozena\") som si vsimol, ze sa mi nepodarilo zaradit spiatocku!! spravalo sa to nejak tak, ako pisete... skusal som 2x a nic, tusim to islo len na 3.

To bolo rano okolo 7-ej... potom poobede okolo 17:00, ked som odchadzal domov, zase to iste!! a dnes rano zase!!

zvlastne, ze sa to zacalo presne v den, ked ste zalozili tuto temu :D Uvidim vecer, ked pojdem domov...

Hadam sa to da nejak napravit, kedze je to este (vraj!) v zaruke!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez problémů, ale musí přesně zapadnout...občas se stane, že vyskočí...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, kdysi jsem si zvyknul před zařazením zpátečky tam dát trojku, pak se zpátečkou nejni problém, funguje to na 99% aut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, z řazením mám občas taky problémy. (snad nevadí, že nemám 307) Když jsem to koupil, tak se nedořazovala zpátečka a musel jsem nechat vyměnit delší lanovod k převodovce. Chvilku (2 měsíce) to bylo v pohodě a teď mám ty samé problémy - musím prošlápnout spojku, abych zařadil a to i při řazení jedničky) Čím to může být: vadná spojka (nezdá se mi) nebo "vytahaný" bovden na lanovodu?:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za dva roky provozu se mi nestalo, že bych nedal zpátečku napoprvé. Ty pláče redaktorů nad "gumovým a nepřesným" řazením mi vadí. Kde je psáno, že "správně" je řazení absolutně bez vůle?? Když umím řadit a mám normální cit v ruce, tak tam trefím právě tu rychlost kterou chci. Některé "přesné" kulisy zase tak zarumplují celým autem (přeháním), že se stávají hlavní zvukovou kulisou jízdy. Mě vyhovuje i přesnost ale i nějaká ta vůle.... Jde o zvyk. Pochopitelně vůle škody 100 (od sedadla k sedadlu!) není ono:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě taky připadá směšné, že peugeoty mají gumové řazení, jezdil jsem v octavii I a tam řazení proti 307 bylo o dost tvrdší a horší.Za dva roky provozu řazení lehké a přesné, vždy napoprvé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

so spiatočkou je to v pohode, ale sem-tam z 1 do 2 malý problém do 2 to ide občas ťažšie, no dúfam, že sa to ešte vybehá, mám ubehnuté len 2O tis. takže uvidím

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam auto ktore ma tiez iba 22... km no radenie rychlosti ide zatial fajn ci dopredu alebo do zadu az na to ze ma nrzi ze rychlostna paka sa trosku mika (to je to gumové radenie???) som rtosku z toho smutny no co uz to tak je ale si clovek zvykne ale este sa mi nestalo ze by som sa netrafil do drahy "v celku spokojnost"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám HDI/100kW, a šest rychlostí, zpátečka se řadí zvednutím prstýnku a pak jako jednička, ale ani jednou se mi nestalo že by nějaká rychlost nešla zařadit napoprvé!

[upravil dne 21.6.2007 Leos]

Share this post


Link to post
Share on other sites

u zpátečky je to celkem normál že nejde (je bez synchronizace tak se stane že se zuby zastaví naproti sobě a pak přijde na řadu opětovné sešlápnutí spojky aby se kola v převodovce protočila a zastavila tak jak je to potřeba :super) což neplatí třeba u automatu :D ,horší je to u rychlostí 1-5 či 6 (mě osobně trošku zlobí 3 ale to mi dělalo už u předchozího frantíka citroënu takže jsem zvyklej) na vině je horší synchron což spraví jen jeho výměna a to je nákladné a pracné (převodovka ven a rozdělat :bojim) ale to všichni jistě víte tak čao :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zpátečka mi jde v 90% zařadit na první pokus, stejně jako v jiných autech se kterými jsem jezdil. Ford Escort, Škoda Octavia, Fabia, Felicia, Fiat Tempra, Opel Combo, Astra, Vectra. Pokud nejde zpátečka zařadit, šupnu tam jedničku, popojedu 1-5cm dopředu a pak už tam zpátečka jde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Feri

Původně zaslal: berger

Cela prevodovka v 307 stoji za h.vno. Dlhe drahy, clovek aby na to isiel jemne ako na pannu. Niekedy aby to clovek presviedcal. To ze niekedy mi spiatocka aj zaskvrci (aj ked uplne stojim) uz si ani nevsimam. Nikdy som si nemyslel, ze toto napisem, ale: ZLATA FABIA!!!

no ano... zaujimalo by ma, kedy bola vyrobena ta fabia? sa pytam, lebo ja som tiez presiel z fabie (rv 2001) na p307 (rv 2005), no a na prevodovku mam podobny nazor, ako Ty...

fakt na tej fabii to bolo celkom slusne, kratka paka, napriek tomu celkom slusne to fungovalo, malo to protivahu, takze aj pomerne lahko.. napr. z 3 do 4 som to prehodil v podstate 2 prstami... len tak som do toho tukol... akurat jednotka isla niekedy tazsie, ale ziadny problem... aj tak, najlepsiu prevodovku som zazil v bratrancovej volge, mal ju premontovanu z nejakeho zapadneho auta - to bolo nieco fantasticke, presne, rozhodne radenie, cvakalo to, ako nejake mikrospinace, proste uzas... odvtedy som nic take nezazil, pritom to bolo tak 15-17 rokov dozadu... :(

no a teraz k teme... jazdim na P307 66kW asi mesiac, auto ma udajne rok a 9 mesiacov, najazdenich cca 50 tisic, no a s radenim som doteraz nemal problemi, ale vcera (to jest 19.2., prave ked tato tema bola "zalozena") som si vsimol, ze sa mi nepodarilo zaradit spiatocku!! spravalo sa to nejak tak, ako pisete... skusal som 2x a nic, tusim to islo len na 3.

To bolo rano okolo 7-ej... potom poobede okolo 17:00, ked som odchadzal domov, zase to iste!! a dnes rano zase!!

zvlastne, ze sa to zacalo presne v den, ked ste zalozili tuto temu :D Uvidim vecer, ked pojdem domov...

Hadam sa to da nejak napravit, kedze je to este (vraj!) v zaruke!

Fabca je 2001, Peugeot 2004. Ked sem tam presedlam na Fabcu, tak sa rozplyvam nad dvoma vecami:

- ucinnost posilnovaca (na Fabci aj male decko otoci volantom)

- presne a kratke radenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.