Jump to content

Naviják rezervy - opět


Ceeper
 Share

Recommended Posts

Zdravím,

můžete mi někdo poradit, jak vytáhnout rezervu z podkabiny u Peugeota 307 Combi?

 

Mlelo se to tu už mockrát, ale můj problém jsem nikde neidentifikoval...

V kufru je plastové cosi, čím by se teoreticky měla rezerva spustit. Ale jak? Když za to zatáhnu, nic se neděje a otočit se s tím taky nedá (viz fotky v příloze).

 

Díky za každou radu.

post-50675-0-25616700-1429018513_thumb.j

post-50675-0-85832900-1429018517_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Víc vytáhnout. Když tak s tím trochu cloumej nahoru a dolů. Až to bude dost nahoře, tak otočit do strany to jde lehce.

Pak nasaď kliku a ve dvou lidech, jeden tahá rezervu dolů a k sobě a druhý povoluje kliku. Pokud rezerva neklesá, tak netoč, jinak zamotáš lanko. Zkoušej tam a zpět.

Před nandáním zpět vše promaž, mechanismus sprejem a lano vazelínou.

Link to comment
Share on other sites

Bohužel to vidím na nový naviják.Měl jsem to úplně stejný,jak to máš na fotce,nejde víc vytáhnout,pruží to.Nedojde k odjištění hrušky navijáku,pokud budeš víc táhnout,akorát urveš ten vyklapovací kroužek.Novej navyják cca 3000,-Kč,až začneš obvolávat vrakáče,zjistíš,že nejseš jedinej kdo ho shání a je to celkem nedostatkový zboží .Já ho sehnal za 1500,- Kč.Zatažení za čudlík jde teď lehce a je doprovázeno klapnutím,jak se odjistí mechanizmus pojistného uzávěru.Můj původní navyják měl zamotaný lanko od původního majitele.

Link to comment
Share on other sites

http://www.peugeot-club.com/topic/26509-navijak-na-rezervu/page-5

 

fucaryk: byl bys tak hodný a poslal mi vadný naviják, použiju ho na repas pro jiné.

 

ceeper: v tom druhém vlákně nabízím repas za 300, jestli chceš, tak ten tvůj pošli.

Bohužel starej navyják nemám,nechal jsem si ho měnit v servisu,protože jsem zjistil jeho závadu v -10 a nechtělo se mě ležet pod autem.

Když jsem ho chtěl zpět,tak leželo na hromádce spousta polámanejch plastů a koleček,prostě ho museli rozlámat,aby dostali ven vůbec rezervu,nešlo s lanem hnout ani o kousek.A to byl servis slušnej,prej už tam taky nějaký navyjáky repasovaly.

Link to comment
Share on other sites

Tak škoda. Jak jsem jinde psal, štve mě, že Peugeot udělal konstrukční chybu a majitelé to musí draze platit.

fucaryk: kdybys tam náhodou šel a nějaký naviják by tam ležel, tak ho vezmi...

 

Fakticky - můj naviják i kastlík rezervy museli taky rozlámat. A hever úplně zrezlý. I když 5008 má jiný naviják, bez toho druhého lanka a bez zajištění pěšákem a kleštinou. Drží to jen na brzdě.

Edited by P607Olda
Link to comment
Share on other sites

Brrr, když to čtu :bojim

 

ještě že má  náše 307 má jednoduchou díru na kolo v kufru vevnitř pod podlahou kufru, to je to nejlepší a nejlevnější řešení

 

Docela mě pobavilo, jak jeden točí klikou heveru a druhej tahá za kolo.... Asi nepřemýšlelí, že auto může někde píchnout jedna žena :D

Link to comment
Share on other sites

Guest servisman

A proto když 307 tak krátkou a neřešit naviják. Ještě že to nedělali u ostatních breaku či SW.Nevím , Proč to tak udělali blbě, když u SW by klidně mohla býti rezerva stejně jako u krátké .Se jen podívejme jak to uděli u 406 dokonce i pro 7 lidí ma klasickou rezervu co si matně pamatuji.

Link to comment
Share on other sites

servisman: taky jsem se rozčiloval proč to tak je ale pak jsem jedou přemýšlel (ani to nebolelo :aut )a myslím,že to je tím,že SW má další sedačky v kufru a potřebuje je ukotvit do pevné podlahy-proto je rezerva na navijáku pod autem

 

edit: a aby se nedělala další úprava karoserie,tak to má Break a SW stejně

Edited by Gabriel 307
Link to comment
Share on other sites

presne tak, a ešte dodám, že nie je pravda, že na manipuláciu sú potrebné dve osoby, dá sa to aj samostatne len treba stále dávať pozor, aby bolo lanko napnuté, aby sa nezamotalo t.j. hlavne pri vyberaní rezervy, opačne je to jednoduchšie, to už sa koleso ťahá po zemi samo pri napnutom lanku, tým samozrejme nechcem tvrdiť, že ten navyják nie je nepodarok, určite sa nepodaril, ale na druhú stranu podoný systém používa veľmi veľa áut, tiež som ho zažil aj vo forde curiér a tiež s ním boli problémy...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Stačí se naučit, jak s navijákem zacházet a problémy nebudou- NEmotat navijákem bezhlavě, ale hrubou silou rvat/trhat za kolo k zemi a postupně odmotávat naviják (minimálně prvotní urvání z čelistí), aby se lanko udžovalo pořád naplé. Na vině je konstrukce a postup v manuálu, ale největší podíl má údržba resp. neúdržba navijáku. Po deseti letech je to vše zatuhlé a jak s navijákem začnete motat, tak se většinou zacuckuje lanko (pokud se to už nepovedlo někomu před váma)- kolo stojí na místě a lanko uvnitř navijáku odmotáváte "naprázdno". Každá 307 má dneska přes 10let a jelikož je naviják na podvozku, tak bude chtít demontovat, rozebrat,  vyčistit, promazat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...