Xenostellar Odesláno 2. červenec 2012 Sdílet Odesláno 2. červenec 2012 Ahoj, přestala mi chladit klimatizace, v servisu mi řekli, že média tam je dost a poslali mě do Peugeotu na diagnostiku. Tam řekli, že na diagnostice nic neni, a že nespíná spojka klimatizace. To prej může mít víc příčin a že by začali výměnou kompresoru a repasovanej stojí 16 tisíc Tak se chci zeptat co si o tom myslíte. Šla by vyměnit třeba jen samotná ta spojka? Zkoušel to někdo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miroja Odesláno 2. červenec 2012 Sdílet Odesláno 2. červenec 2012 Ak sa nemylim, a ma to ma rovnaky princip ako na 306-ke, tak skus najskor skontrolovat, ci ti ide napatie na elmag spojku ked ma zapnut klimu. Mal by tam byt pri kompresore konektor, tak meraj napatie na jeho dvoch pinoch. Ak je tam napatie, potom by som hladal chybu v elektromagnete spojky. Ak nie, je to mimo spojky (kompresora). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 2. červenec 2012 Sdílet Odesláno 2. červenec 2012 Spojka vyměnit jde, ale častěji než spojka bývá vadné čidlo tlaku a nebo jen prázdná ( nebo přeplněná ) klima. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BV406 Odesláno 2. červenec 2012 Sdílet Odesláno 2. červenec 2012 To prej může mít víc příčin a že by začali výměnou kompresoru a repasovanej stojí 16 tisíc :D a vem si, kolik skoleni na to museli ti chlapici absolvovat ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomMaister Odesláno 2. červenec 2012 Sdílet Odesláno 2. červenec 2012 To prej může mít víc příčin a že by začali výměnou kompresoru a repasovanej stojí 16 tisíc :D a vem si, kolik skoleni na to museli ti chlapici absolvovat ... Odborník se pozná ty dnešní autorizáky nic jinýho neuměj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xenostellar Odesláno 3. červenec 2012 Autor Sdílet Odesláno 3. červenec 2012 OK, udělám nějaký pokusy a dám vědět. Zatim díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stejsn Odesláno 3. červenec 2012 Sdílet Odesláno 3. červenec 2012 Novej kompresor stojí 11, nedávno mi ho v Praze v jednom servisu ale vyměnili z 8500 i s prací. Podmínkou bylo nechat jim ten starý. Jestli mi tam dali funglovku nebo nějaký repas neřeším, hlavně že z toho jde mráz jak z Kremlu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr_C Odesláno 3. červenec 2012 Sdílet Odesláno 3. červenec 2012 Odpor cívky klimatizace má být cca 4 Ohmy. Zkusit změřit ideálně na minus kolíku baterie a na hnědém přívodním vodiči k cívce. Pokud je odpor nekonečný, jít na ten konektor u kompresoru. Jestliže je problém v cívce, tak se dá samostatná sehnat podle typu kompresoru kolem 1500 peněz. Demontáž je celkem jednoduchá, alespoň u 206. Potřeba je k tomu 14 ořech a klíč od flexy (ten s těma dvouma kolíkama) na povolení toho přítlačného talíře spojky. Pokud se nejde dostat na pojistný kroužek řemenice, stačí uvolnit kompresor z upevnění a na hadicích jej trochu naklonit. Řemenice se stahuje i s ložiskem a možná to půjde jen rukou. Poprvé jsem musel použít stahovák, ale pozor, hřídel, co trčí z kompresoru není ta, proti které se stahuje ta řemenice s ložiskem. To je nasunuté na skříni kompresoru a opěr by tedy měl být proti té skříni. Pak se ukáže už jen cívka, která je také zajištěná segrovkou, jako řemenice. Obě segrovky jsou vnější, jsou potřeba roztahovací kleště. S největší pravděpodobností bude špatný termokontakt, který je zalitý v epoxidu u vinutí. Kdo se chce pustit do převíjení cívky, tak vybourat původní vinutí z epoxidem zalitého hliníkového tělesa. To jde fakt blbě. Změřit drát a spočítat počet závitů. U 206HDi jsem to navinul 300 závitů vodičem 0,63, dal izolaci a zalil dvousložkovým silikonem. Je tam ještě dioda, která asi zajišťuje zkratování cívky, nebo něco takového, při obráceném připojení napětí. To jsem neřešil, protože mám udělané celé nové ovládání klimatizace a sahary. Také je tam ještě ten termokontakt, tak ten se mi tam už nevlezl. Dodělám si tedy ještě hlídání teploty z vnější strany cívky. Další věc je ten tlakový snímač. Opakuji znovu snímač (nezaměnit se slovem spínač). U 206HDi převádí tlak na odpor a ten si pak vyhodnocuje řídící jednotka. Nahradil jsem jej spínačem 2/17/28 bar a připojil do vlastního řídícího obvodu. Rozepsal jsem se víc, ale může to být inspirace k hledání závad v klimě. Jo a při montáži je dobré zkontrolovat zajištění cívky, protože mezera mezi cívkou a řemenicí je asi 0,5mm. Na závěr několikrát zatočit spojkou kompresoru, aby se nahromaděný olej (vzniklé nakloněním kompresoru), dostal z pístu ven. [upravil dne 3/7/12 11:42 od Petr_C] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koblih69 Odesláno 3. červenec 2012 Sdílet Odesláno 3. červenec 2012 Třeba kompresor ( Sanden SD7V16 ) je v Kelly standardně za 8750,- tedy když vezmu nějakou základní slevu pro klubáky tak nějakých 6 900,- včetně DPH, ale na netu se dá koupit od 4 865,- http://www.zbozi.cz/?q=DK%20K0070%20%09&typ=nabidky&seradit=nejlevnejsi [upravil dne 3/7/12 12:46 od koblih69] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 3. červenec 2012 Sdílet Odesláno 3. červenec 2012 Ta dioda je zřejmě paralelně k cívce a slouží k potlačení napěťových špiček při odpojení proudu. Pokud je to spínané přes relé, tak to moc nevadí, pouze to víc opaluje kontakty. Pokud je spínání přes polovodič, taky by jediné rozepnutí odrovnalo ten spínač. Často mívá spínací prvek u sebe ještě jednu takovou diodu, pro jistotu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miroja Odesláno 3. červenec 2012 Sdílet Odesláno 3. červenec 2012 ...Je tam ještě dioda, která asi zajišťuje zkratování cívky, nebo něco takového, při obráceném připojení napětí... [upravil dne 3/7/12 11:42 od Petr_C] Ta dioda je tam na potlacenie napatovych spiciek, ktore vznikaju pri spinani,ale hlavne pri rozpinani tej elmag. spojky. Ak by bola naprikald skratovana, moze to poskodit vystupny prvok ovladania tejeto elmag spojky (pravdepodone rele, pripadne iny vykonovy spinaci prvok). Ak je prerusena, neplni funkciu a vtedy sa napatove spicky siria po elektroinstalacii vozidla. Nemusi sa nic stat (oktem rusenia autoradia),ale moze vdaka tomo odist nejaka elektronicka vybava auta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr_C Odesláno 3. červenec 2012 Sdílet Odesláno 3. červenec 2012 Tak dík za info, aspoň vím, k čemu mohla sloužit. Já mám teď zvlášť udělaný řídící obvod, kterým spínám relé kompresoru a ventilátoru. Silový obvod je potom oddělený. Můžu jí tam ještě dát, předpokládám, že patří v propustném směru paralerně na cívku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miroja Odesláno 3. červenec 2012 Sdílet Odesláno 3. červenec 2012 Urcite v zavernom, paralelne k cievke (katoda na +). Ak nevies aky tam bol original, vyber nejaku rychlu aspon na 5A. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr_C Odesláno 3. červenec 2012 Sdílet Odesláno 3. červenec 2012 Mám jí, společně s ostatníma dílama, které mi nadbývají po opětovné montáži. Ne, zbyla jen ta dioda. Ale od pohledu bych měl strach, že na těch 5A pleskne a bude po ní, protože je taková malá a nanicovatá. Tak jí ještě poměřím a dám jí tam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miroja Odesláno 4. červenec 2012 Sdílet Odesláno 4. červenec 2012 Cez diodu netecie prud trvale, iba v okamihu vypnutia, ked ma polacit napatovu spicku,ktora vznikne nahlym prerusenim prudu v indukcnosti (cievke elemag. spojky). Takze sa tam pouzivaju didoy, ktore su stavane na kratkodobe velke spicky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marko306 Odesláno 4. červenec 2012 Sdílet Odesláno 4. červenec 2012 Z tých vašich elektrikárskych komentárov som pochopil akurát ako mám dať dole kompreso:D Inak nedávno kamarát riešil nefunkčný klimakompresor (ale na Astra G) a mal tam odfajčené iba nejaké uhlíky či čo. Oprava za pár korún. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xenostellar Odesláno 11. červenec 2012 Autor Sdílet Odesláno 11. červenec 2012 Ahoj, díky za rady. Změřil jsem odpor cívky a je nekonečný. Měřeno přímo na konektoru cívky. Pak jsem zkoušel měřit napětí na konektoru, který jde do cívky a kde by mělo být napětí, když by měla klima sepnout, ale nic jsem nenaměřil. (samozřejmě nastartováno, klima zaplá) Další věc je, že se mi netočí větrák chladiče. Ještě jsem nezjistil jestli je to přímo větrákem nebo někde po cestě. V Peugeotu tvrdili, že by mohla být odpálená ta řídicí jednotka, ale že zatim nevědi. Vypadá to na víc závad najednou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal.x Odesláno 11. červenec 2012 Sdílet Odesláno 11. červenec 2012 ten větrák si zkoušel jak že nejde ? při klimě se spne až za chvilku při nárustu tlaku v systému takže když nesepne kompresor tak nejde ani větrák Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal.x Odesláno 11. červenec 2012 Sdílet Odesláno 11. červenec 2012 a jinak tadle novější bsi už má kompresor spínanej tranzistorem takže jestli je cívka poškozená tak s připojenym konektorem na cívce nepustí voltíky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xenostellar Odesláno 12. červenec 2012 Autor Sdílet Odesláno 12. červenec 2012 To mi řekli taky v tom peugeotu, že ten větrák nejde. Nevím jak na to přišli, ale je fakt, že jsem ho dlouho neslyšel. Cívka má nekonečný odpor, tak je někde přerušená a když by měl kompresor sepnout, tak by v konektoru přeci mělo být napětí ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.