Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Spojka klimatizace


Xenostellar

Recommended Posts

Ahoj,

přestala mi chladit klimatizace, v servisu mi řekli, že média tam je dost a poslali mě do Peugeotu na diagnostiku.

Tam řekli, že na diagnostice nic neni, a že nespíná spojka klimatizace. To prej může mít víc příčin a že by začali výměnou kompresoru a repasovanej stojí 16 tisíc :)

Tak se chci zeptat co si o tom myslíte. Šla by vyměnit třeba jen samotná ta spojka? Zkoušel to někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak sa nemylim, a ma to ma rovnaky princip ako na 306-ke, tak skus najskor skontrolovat, ci ti ide napatie na elmag spojku ked ma zapnut klimu. Mal by tam byt pri kompresore konektor, tak meraj napatie na jeho dvoch pinoch. Ak je tam napatie, potom by som hladal chybu v elektromagnete spojky. Ak nie, je to mimo spojky (kompresora).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Novej kompresor stojí 11, nedávno mi ho v Praze v jednom servisu ale vyměnili z 8500 i s prací. Podmínkou bylo nechat jim ten starý. Jestli mi tam dali funglovku nebo nějaký repas neřeším, hlavně že z toho jde mráz jak z Kremlu :)

4fe75bb7028cb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpor cívky klimatizace má být cca 4 Ohmy. Zkusit změřit ideálně na minus kolíku baterie a na hnědém přívodním vodiči k cívce. Pokud je odpor nekonečný, jít na ten konektor u kompresoru. Jestliže je problém v cívce, tak se dá samostatná sehnat podle typu kompresoru kolem 1500 peněz. Demontáž je celkem jednoduchá, alespoň u 206. Potřeba je k tomu 14 ořech a klíč od flexy (ten s těma dvouma kolíkama) na povolení toho přítlačného talíře spojky. Pokud se nejde dostat na pojistný kroužek řemenice, stačí uvolnit kompresor z upevnění a na hadicích jej trochu naklonit. Řemenice se stahuje i s ložiskem a možná to půjde jen rukou. Poprvé jsem musel použít stahovák, ale pozor, hřídel, co trčí z kompresoru není ta, proti které se stahuje ta řemenice s ložiskem. To je nasunuté na skříni kompresoru a opěr by tedy měl být proti té skříni. Pak se ukáže už jen cívka, která je také zajištěná segrovkou, jako řemenice. Obě segrovky jsou vnější, jsou potřeba roztahovací kleště. S největší pravděpodobností bude špatný termokontakt, který je zalitý v epoxidu u vinutí. Kdo se chce pustit do převíjení cívky, tak vybourat původní vinutí z epoxidem zalitého hliníkového tělesa. To jde fakt blbě. Změřit drát a spočítat počet závitů. U 206HDi jsem to navinul 300 závitů vodičem 0,63, dal izolaci a zalil dvousložkovým silikonem. Je tam ještě dioda, která asi zajišťuje zkratování cívky, nebo něco takového, při obráceném připojení napětí. To jsem neřešil, protože mám udělané celé nové ovládání klimatizace a sahary. Také je tam ještě ten termokontakt, tak ten se mi tam už nevlezl. Dodělám si tedy ještě hlídání teploty z vnější strany cívky. Další věc je ten tlakový snímač. Opakuji znovu snímač (nezaměnit se slovem spínač). U 206HDi převádí tlak na odpor a ten si pak vyhodnocuje řídící jednotka. Nahradil jsem jej spínačem 2/17/28 bar a připojil do vlastního řídícího obvodu. Rozepsal jsem se víc, ale může to být inspirace k hledání závad v klimě. Jo a při montáži je dobré zkontrolovat zajištění cívky, protože mezera mezi cívkou a řemenicí je asi 0,5mm. Na závěr několikrát zatočit spojkou kompresoru, aby se nahromaděný olej (vzniklé nakloněním kompresoru), dostal z pístu ven.

[upravil dne 3/7/12 11:42 od Petr_C]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba kompresor ( Sanden SD7V16 ) je v Kelly standardně za 8750,- tedy když vezmu nějakou základní slevu pro klubáky tak nějakých 6 900,- včetně DPH, ale na netu se dá koupit od 4 865,- http://www.zbozi.cz/?q=DK%20K0070%20%09&typ=nabidky&seradit=nejlevnejsi

[upravil dne 3/7/12 12:46 od koblih69]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta dioda je zřejmě paralelně k cívce a slouží k potlačení napěťových špiček při odpojení proudu. Pokud je to spínané přes relé, tak to moc nevadí, pouze to víc opaluje kontakty. Pokud je spínání přes polovodič, taky by jediné rozepnutí odrovnalo ten spínač. Často mívá spínací prvek u sebe ještě jednu takovou diodu, pro jistotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Je tam ještě dioda, která asi zajišťuje zkratování cívky, nebo něco takového, při obráceném připojení napětí...

[upravil dne 3/7/12 11:42 od Petr_C]

Ta dioda je tam na potlacenie napatovych spiciek, ktore vznikaju pri spinani,ale hlavne pri rozpinani tej elmag. spojky.

Ak by bola naprikald skratovana, moze to poskodit vystupny prvok ovladania tejeto elmag spojky (pravdepodone rele, pripadne iny vykonovy spinaci prvok). Ak je prerusena, neplni funkciu a vtedy sa napatove spicky siria po elektroinstalacii vozidla. Nemusi sa nic stat (oktem rusenia autoradia),ale moze vdaka tomo odist nejaka elektronicka vybava auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dík za info, aspoň vím, k čemu mohla sloužit. Já mám teď zvlášť udělaný řídící obvod, kterým spínám relé kompresoru a ventilátoru. Silový obvod je potom oddělený. Můžu jí tam ještě dát, předpokládám, že patří v propustném směru paralerně na cívku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám jí, společně s ostatníma dílama, které mi nadbývají po opětovné montáži. Ne, zbyla jen ta dioda. Ale od pohledu bych měl strach, že na těch 5A pleskne a bude po ní, protože je taková malá a nanicovatá. Tak jí ještě poměřím a dám jí tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, díky za rady. Změřil jsem odpor cívky a je nekonečný. Měřeno přímo na konektoru cívky. Pak jsem zkoušel měřit napětí na konektoru, který jde do cívky a kde by mělo být napětí, když by měla klima sepnout, ale nic jsem nenaměřil. (samozřejmě nastartováno, klima zaplá)

Další věc je, že se mi netočí větrák chladiče. Ještě jsem nezjistil jestli je to přímo větrákem nebo někde po cestě. V Peugeotu tvrdili, že by mohla být odpálená ta řídicí jednotka, ale že zatim nevědi.

Vypadá to na víc závad najednou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...