Jump to content

"Nizka" ucinnost brzd + piskani


Duin
 Share

Recommended Posts

Ahoj,

mam cca pred pul rokem vymenene komplet brzdy na predni i zadni naprave vcetne naboju a ovladani rucni brzdy (kotouce + desky ATE). Zkontroloval jsem plovouci casti brzdovych trmenu - vsechny namazane a pekne se hybaly.

Muj subjektivni pocit po vymene byl ze auto brzdi rovnomerne, netahne na stranu a nevibruje do volantu.

Z duvodu obcasneho opojeni kvasenym zrnem auto pujcuji znamym, ktery me odvezou domu a az na vyjimky mi vetsinou rekli ze auto mizerne brzdi.

Je pravda, ze maji novejsi auta a nejspis jsou zvykli na ostrejsi nastup brzd.

Dalsi drobny problem je silne piskani hodne slysitelne pri nizke rychlosti hlavne v uzkych ulickach, pri seslapnuti brzdy zvuk prestane. Znovu jsem zkontroloval plovouci trmeny - vsechno ok. Zaskocilo me, ze v rukach nemam sanci zatlacit pistek do trmenu - je to normalni nebo je pistek zatuhly ?

Pokud zvednu predek auta a zatocim koly, tak se otaceji zlehka (ale ne jako bycikl) a je slyset susteni desek o kotouce.

Bylo by mozne se domluvit s nekym z okoli Olomouce, Prostejova kdo ma stejne auto at zkusi jak mi to brzdi ?

Diky za napady

Link to comment
Share on other sites

Odpoved na tvoju otazku hravo zvladne technicka kontrola.

Nam sa na peugeote stalo, ze sa brzdova hadicka z vnutra rozpadla a nechcelo to brzdit. Po vymene hadic to bolo ok.

Piestiky rukou nezatlacis, to je normalne.

Este dodam, ze valce na meranie ucinku brzd maju aj niektore autoservisy (pneuservisy).

[upravil dne 11/6/12 14:01 od peterr87]

Link to comment
Share on other sites

To že 406 hůř brzdí než novější auta je stará věc. Já když sednu v práci do služebního auta tak taky musím brzdit zlehka abych neměl obličej na skle. Ve své 406 to tak ostře nebrzdí ale je to o zvyku a kdo s tím autem nejezdí pořád tak ty brzdy samozřejmě kritizuje. Samozřejmě si můžeš nechat přezkoušet účinnost brzd na STK.

Link to comment
Share on other sites

Tiež som to spozoroval už dávno, ale tiež som si všimol, že pri prudšom náhlom brzdení akoby tie brzdy mali další posilovač. príde mi to akoby vyhodnotili brzdenie ako núdzové a brzdili lepšie.

Je to o zvyku. napríklad kolegiňa na golfe ked si ho od nej poziciam tak mam hlavu na skle pravidelne.

U peugeota mi to príde také logickejšie. slabšie zatlačíš a tým pádom slabšie dobrzďuješ...

A potom je riadne núdzové brzdenie aj s tým, že zopne smerovky na výstrahu.

Link to comment
Share on other sites

Celkem jde jen o to počítat s tím a nejezdit nadoraz. Zkrátka pokud možno si nechávat odstup a potom se to dá absolutně přežít. Jednou na dálnici jsem měl taky horkou chvilku když mi tam vyjelo auto z předjížděné kolony v pravém pruhu a ve 150 jsem to taky ubrzdil ale byl to nervák. Alespoň jsem nešel hned do smyku a všechno proběhlo v pohodě.:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Džůny

406 s 260 mm kotoučema brzdí fakt nic moc. Ale ty bys měl na dvoulitru mít 283 mm kotouče a to by mělo brzdit podstatně líp.

Mrkl bych na ty hadice. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nějaký brzdový asistent by na nových modelech měl být. Jinak 406 je koráb ležérně se pohupující krajinou a ležérně reagující na brzdy.

Žádná třistakilová navztekaná malorážka nebo německý kostitřas s digitálníma brzdama (ty mají dva stavy: 0=jede, 1= stojí na fleku)

:roker

A tohle jsem našel na gůglu při dotazu \"peugeot 406 nouzové brždění\"

A--T0GK1 - 406D9

VÝVOJOVÉ ZMĔNY - POSTUP(Y) 406

12 - 2 - SYSTÉM POMOCI PŘI NOUZOVÉM BRZDĔNÍ ADAM

Sériové zavedení systému pomoci při nouzovém brzdĕní adam CONTINENTAL TEVES u všech typů motorů .

Adam: advanced dynamic aid mechanism .

Posilovač brzd (32) je vybaven zařízením, které umožňuje zkrátit brzdnou dráhu v případĕ nouzového brzdĕní .

Je to mechanický systém, který umožňuje 2 pracovních režimů :

při pomalém brzdĕní je pomĕr posílení 6

při nouzovém brzdĕní je pomĕr posílení 23

Systém se uvede do činnosti, když výkon pedálu (síla x rychlost) překročí mezní hodnotu, tato mez je seřízena ve výrobĕ .

Hlavní brzdový válec je nadále klasického systému (Hlavní tandemový brzdový válec) .

Tento systém nevyžaduje zmĕnu postupu odvzdušňování brzdového okruhu .

post-21937-1410962497804_thumb.gif

Charakteristiky :

F : síla působící na pedál

P : tlak v hlavním brzdovém válci

(33) křivka pomalého brzdĕní

(34) křivka nouzového brzdĕní

Link to comment
Share on other sites

Je to tak, 406 oproti třeba 407 brzdí opravdu hůře. Když sednu do manželčiny 406, tak mám pocit, že to auto nebrzdí. Ona má zase přesně opačný pocit, když si sedne do mojí 407 a při každém sešlápnutí brzdy jde skoro na sklo. :D Mám tam také na obou nápravách kotouče i destičky ATE a v lednu jsem s tím byl na STK a žádný problém nebyl.

[upravil dne 12/6/12 08:30 od Mike407]

Link to comment
Share on other sites

ti francouzi musi mit fakt vzdycky neco extra :D ... jde to ovsem vyzkouset i jinak, kdyz jedes (treba 70) a zlehka pomalicku zacnes slapat na brzdovy pedal, tak se projevi to typicke 406tkove plynule brzdeni (pro ostatni to znamena \"na kokot brzdy\") ... pokud ovsem zkusis jen kratce a rychle klepnout do pedalu tak je na ten moment to brzdeni uplne jine ...

Link to comment
Share on other sites

Pískání - já mám originál vše a taky mrchy při jemném brždění pískaly. Konečně po více než roce přestaly. Doufám, že je to už nenepadne.

Brzdný účinek - povedlo se mi v cca 100-ce opravdu prudce šlápnout na brzdu. Síla :D (Chtěl jsem u automatu zařadit ručně 6-ku a jaksi nemám spojku, ale jenom brzdu. Kdo zkoušel brzdit levačkou asi ví svoje :D )

Link to comment
Share on other sites

283 mm, desky ate powerdisk, k tomu desky, pancerove hadice a lidi mi budou tvrdit, ze 406 spatne brzdi...................

Link to comment
Share on other sites

a jeste jeden figl na zlepseni brzdeni... Velmi malo lidi vi, ze na P 406 s 283mm kotucama lepsi pasuju desky z P 806. Tyto desky maju vetsi brzdnou plochu, a lepe pokryvaju kotuc... Pri originaloch je kotuc \"obrusovany\" neefektivne...

Link to comment
Share on other sites

283 mm, desky ate powerdisk, k tomu desky, pancerove hadice a lidi mi budou tvrdit, ze 406 spatne brzdi...................

Já tam dal to samý, co píšeš, zgenerálkoval jsem brzdiče, vyměnil všude všechny kroužky, ještě k tomu z čirýho rozmaru vyměnil kompletně kapalinu za ATE blue, a brzdí to subjektivně stejně jako předtím s deset let starou výbavou...

Ale zvykl jsem si a nevadí. Jen po přesednutí do služebního Berlinga new model vždycky na první křižovatce vystupuju sklem, než si uvědomím kde dřepím :aut

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...