Jump to content
Sign in to follow this  
Fredino

vylet do statov autom

Recommended Posts

caute chlapi,tak sme sa rozhodli z priatelkou ze ideme dakde do dalekeho statu a to autom chcel som sa spytat na co dat pozor je jasne ze zajdem na diagnostiku ale hlavne sposob jazdy na mojom hdi ci tomu nemam moc davat na dilaniciach a co ma mozno moze stretnut dajaka porucha coz dufam ze sa nestane vdaka moc za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

no chce jet do států autem...,dotaz jak noha...

tak zaprvé nevím proč na diagnostiku, na dálnicích jsou nějaké limity...,poruch tě může potkat milion,jako bys měl z té cesty strach :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kluci tam posílají motorky,aby se vždy 1/rok svezli po 66 a mohu říct,že to není prdel,tolik papírování atd.trvá to zhruba 1měsíc než tam dojedou(motorky) tak s tím musí člověk počítat a ted si nejsem jistej,ale jezděj cca6 a cesta jim vychází 10:myslim...takže konťas 60 000kč...tak nevím jak by to bylo s autem....co vím tak je lepší si tam půjčit auto a jezdit,je to tam za ,,pakatel,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja myslim, ze o usa nejde :), ac to tak z titulku vypada ...

proste se pta, jestli, kdyz pojede nekam daleko, do jineho statu, treba do portugalska, tak jak ma jezdit, aby minimalizoval pripadne poruchy ...

sice trochu zvlastni dotaz, ale tak jsem to pochopil ja ...

[upravil dne 12/7/11 07:52 BV406]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslím také že nejde o státy, ale o \"cizinu\" s prominutím dotaz hodně špatně položený. No k dotazu a eliminaci poruch, zajeď do servisu, samotnou diagnostiku není potřeba vyžadovat, nebo ti na autě něco blbne? Chtěj prohlídku auta, že chceš absolvovat s autem cestu 2,3,10000 km. Vymění ti nejspíše olej, filtry (záleží kolik máš od poslední prohlídky), kouknou na brzdy, zkontrolují brzdovou kapalinu, kouknou na pneu, vyvážení, tlak stáří ono u nás 7 let staré pneu jsou ještě hojně využívané, ale na jihu při teplotě vozovky 60-70°C můžou bouchnout a ani se tě neptat. To je tak vše, sebou stejně nic nepovezeš, základní nářadí a maximálně tak klínový řemen, ale podle tvého dotazu soudím, že ani ten nevyměníš. Zajdi do pojišťovny kde máš pojištění auta a připlať si za asistenční službu na tuto cestu, ušetří ti to spousty peněz v případě problému, plus pomůžou ti s tlumočením v případě jazykové bariéry. Nalož reflexní vesty podle počtu osob (pojedete dva tak dvě). Měj sebou dostatečnou hotovost (počítej s rezervou minimálně tak dvojnásobku cestovních nákladů) nejlepší je mít mezinárodní embosovanou (má vytlačené jméno, číslo, platnost) platební kartu s dostatkem financí na účtu, nemusíš ji použít, ale v případě problémů pomůže. Pokud nemáš domluv se s příbuznými, zajdi na poštu a vysvětli jim jak se posílají peníze pomocí Western Union, na 99,9% to nebudeš potřebovat, ale pokud nastane to 0,01% budeš hrozně rád že víš jak postupovat a nemusíš zmatkovat, prostě zavoláš domů, řekneš stal se průser, zajdi prosím na poštu do WU a vlož mi tam peníze, hodinu poté si je v místě (většinou také pošty) vybereš a řešíš problém....

Upřesni dotaz kam chceš jet, ono svět je trošku velký a rozličný na \"universální\" radu....

Edit: ještě k tvému dotazu na styl jízdy. Samozřejmě když dáš autu dlouhodobou sodu, zvláště když není na ni naučeno odvděčí se \"stávkováním\" defenzivní jízda těsně pod hranicí rychlostních limitů daných států je to pravé a úsporné i pro peněženku. Pokud pojedeš přes Německo a těšíš se na neomezenou rychlost, tak věř že těch úseků je už poměrně málo, samozřejmě můžeš zkusit co tvé auto dá, sleduj chování, pokud začne \"rachtat\", \"plavat\" a pod. tak dál ho nemuč, ono stejně opět pokud nejsi naučený, tak 200km/h zvládneš tak max 5-10km a budeš z ní unavený. pohodlná cestovní rychlost je do 150km/h a v některých autech ani to ne, jezdil jsem s auty které jeli po dálnici 120km/h a stačilo to, pak kvůli špatnému dezénu pneu vysoká hlučnost, motor zbytečně vytočený....

V zemích na západ od našich dálnic ti nikdo nebude nadávat pokud pojedeš 120km/h, samozřejmě v pravém, ale klidně můžeš i předjíždět, ale pak se vrátit do pravého. po okreskách se jezdí vpravo kolem 100km/h před křižovatkami se zpomaluje. Uvidíš že tam není stres, jako u nás. ono i tolik zatracovaná Itálie a Španělsko je i přes troubení a \"zmatek\" pohodlnější než u nás, jen je potřeba chytit rytmus dopravy. Hodně ke klidu přispěje navigace.

[upravil dne 12/7/11 09:51 tadom]

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry chalani ze som to tak dementne napisal ale tadom my to vysvetlil vo velkom vdaka moc moj styl jazdy bude tych 130km/h vic ani prt netreba to silit co sa tyka kvapalin akurat vymenim teda ten olej vsetko ostatne som absolvoval nedavno(rozvody,klinovy,kladky) a veci tomu podobne ale olej ma uz pred vymenou to jest nejakych 5000km a treba menit,co sa tyka statov chystame sa do Barcelony takze zadna Amerika :) este raz dakujem za vase postrehy

Share this post


Link to post
Share on other sites

5000 do výměny oleje, to bych už vyměnil, jedeš na jih, motor se bude víc hřát, tak proč ho trápit. A brzdovou kapalinu máš měněnou kdy? Tady ti fungovat může, ale sjedeš pár kopců na jihu, kapalina se přehřeje zvodnatí a hned z kapaliny co tam máš teď máš nefunkční vodičku, která funguje max jako generátor páry, u nás hodně zanedbávaná věc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dlouhé cesty doporučuji jízdní styl: 115 km/h, max 120, a před sebou stále aspoň 70 až 100 m místa (odstup).

Dlouhé jízdy vyžadují trénink, ale ne v kondici, nebo vytrvalosti, ale v tom, udržet trpělivost a NEZRYCHLOVAT.

Plán cesty si udělej s velkými rezervami, plánuj tak průměr 80 km/h včetně přestávek, abys nebyl v časovém stresu. Takže 2000 km plánuj 25 hodin. Pokud to stihneš dřív, budeš v pohodě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asi bych nedelal nejake velke opravy tesne pred odjezdem, ono se taky muze tesne po oprave dodatecne neco vysypat a to v nejvic nevhodnou dobu. Evropu jsem se svoji 406 projel docela dost, jih Francie az k za Marseille, Italii cca do pulky poloostrova a nikdy jsem nijaky velky pripravy nedelal, proste kontrola tlaku v pneu (vcetne rezervy, kdyz jsem ji jeste vozil), kontrola oleje a vsech ostatnich provoznich kapalin a vzdy jsem dojel bez problemu, autu davam pravidelny servis (najezdim asi 40tis rocne, celkove ma auto najeto uz pres 400tis km), v poslednich letech si uz na aute vse delam sam, takze vim, co, kdy a jak jsem menil a v jakem stavu auto je. Nahradni vozim akorat zarovky a plynovy lanko (jednou se mi necekane pretrhlo, nastesti ve meste, kde byla pomoc na dosah), v kufru mam pak malou a velkou golu, klice a kleste, par hadicovych svorek ruznych prumeru, par kousku dratu a nejakou izolacku, vic uz asi nema cenu, to by pak clovek mohl s sebou tahat celou dilnu a garaz :)

[upravil dne 12/7/11 22:17 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...