Přejít na obsah
Rud

Nabíjanie batérie v aute

Recommended Posts

Strhol som hrany matičky na mínus póle batérie (P206). Batériu potrebujem dobiť, môžem ju dobiť pripojenú ? Resp.

dobiť tak, že odpojím plus, pripojím na bat. nabíjací kábel a mínus nechám pripojené a pripojím tam nabíjací kábel ?!

Môže sa stať niečo mimoriadne ? Palubný počítač nemám,

kľúč samozrejme nezapnem ...

Prosím o skorú odpoveď.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: purkmistr

nevím proč to odpojovat, nic se nestane (možná jen pro jistotu:D ), ale odpojovat nemusíš ani + -

Protože nevím, jestli má spolehlivou nabíječku. Aby mu neposlala do auta nějaké přepětí.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Stejně jako "Peta" - doporučuju Aku odpojit !!

Může kiksnout dioda v můstku /nevím jakou nabíječku máš/, mezizávitový zkrat v trafu....

Takže - Aku odpojit !!

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

V servisnej knihe sa píše : Nenabíjajte batériu bez odpojenia svoriek pólov - práve preto som mal obavy. Ale praktické skúsenosti majstrov sú praktické skúsenosti, a vlastne aj na základe mojich skromných vedomostí som predpokladal, že by sa vlastne nič nemalo stať. Nabíjačka je staršia, a mám ju už zapojenú na pomalšie nabíjanie pri odpojenom plus-póle z okruhu asi od 10.00 hod. (ukazovateľ kolíše medzi 1,5 - 2).

Zatiaľ v pohode, vďaka !

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud bych nabíjel aku v autě s ŘJ, rozhodně bych baterii odpojil, pokud by tomu nebránilo něco jiného zásadního. Ono se tisíckrát třeba nic nestane, ale případů, kdy byla blbá nabíječka a horší kontakt na baterce, a dotyčný pak měnil půl elektroniky, protože ani přepěťová ochrana to nechytila, jsem už taky pár viděl.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: Rud

V servisnej knihe sa píše : Nenabíjajte batériu bez odpojenia svoriek pólov - práve preto som mal obavy. Ale praktické skúsenosti majstrov sú praktické skúsenosti, a vlastne aj na základe mojich skromných vedomostí som predpokladal, že by sa vlastne nič nemalo stať. Nabíjačka je staršia, a mám ju už zapojenú na pomalšie nabíjanie pri odpojenom plus-póle z okruhu asi od 10.00 hod. (ukazovateľ kolíše medzi 1,5 - 2).

Zatiaľ v pohode, vďaka !

Nevím, jakou máš Aku v kapacitně Ah.

Pokud nemáš nabíječku nějakou "kvalitní rachlokvašku" z Tesca čemuž moc nedůvěřuji , pak by se měla Aku dobíjet

jednou desetinou Ah po dobu 10ti hodin/ideální stav/.

Např. Aku 55 Ah - 5,5 Ampér nabíjet 10hodin - znovu opakuji - ideální stav.

Každopádně 1,5 - 2 Ampéry je dost málo /není to na škodu/ holt se ti změmí doba nabíjení ne na 10 ale 20 i víc hodin.

Každopádně doporučuji přeměřit hustoměrem.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Mně přijde, že řešíš důsledek. není náhodou příčinou problému "Strhol som hrany matičky na mínus póle batérie"? Určitě bude mnohem lepší tu matičku povolit (nebude to sranda) a vyměnit, než pokaždé spoléhat na to, že se nic nestane.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem, tú matičku neskôr určite vymením, len k tomu bude treba čas, určité náradie a možno aj pomocníka.

Veľmi dobrá rada aj k spôsobu a dobe nabíjania !

Skratkou ŘJ zrejme myslíte riadiacu jednotku. Auto je benzín, motor 1.1, palubný počítač ani žiadne iné zariadenia nemám, len základná výbava.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Každopádně doporučuji přeměřit hustoměrem.

Hele, a to mi řekni, jak je to u bezúdržbových utěsněných akumulátorů? Tam to hustoměrem moc nejde... :myslim Ty nemají problémy s elektrolytem?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

mám taky bezúdržbovou baterku a taky má víčka na odšroubování akorát sou schovaný pod nálepkou která je nahoře nalepená.a když dobijim baterku tak ji vždycky odpojuju,může vzniknout přepetí a pak je průser.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: Fakir

Každopádně doporučuji přeměřit hustoměrem.

Hele, a to mi řekni, jak je to u bezúdržbových utěsněných akumulátorů? Tam to hustoměrem moc nejde... :myslim Ty nemají problémy s elektrolytem?

Jo jo - to máš pravdu - u těch to nejde.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

baterky jsou stejné jako kdysi,akorát jim zalepili špunty a napsali na ně bezúdržbové.ale voda se v nich ztrácí i tak.takže pokud není dobíjení v pořádku,baterka dříve odejde....

Jinak ještě k tomu odpojování-já to neodpojuju.ale je fakt,že jistota je kulomet a kdyby se opravdu přepálla izolace v tranformátoru,mohlo by se něco poškodit....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ani nemusí, leckteré nabíječky nejsou s trafem ale impulsní, a když jsou blbě (levně) udělané, tak v okamžiku odpojení zátěže dokážou hodit špičku. Na to právě doplatil jeden z těch postižených - levnou nabíječku hozenou na svorky, s tím že to baterka stejně musí vyfiltrovat - což je pravda, normálně to vyfiltruje, jenže, on měl na té baterce špatný kontakt, takže v určitém okamžiku se baterka chvilkově jakoby odpojila, a nabíječka pustila přes svorky šlehu do palubní sítě. Krajně nepravděpodobná situace, nabíječka by i na to měla být stavěna a něco takového vůbec nedopustit... ale stalo se a frajer se docela prohnul.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×