Georgew Posted May 17 Share Posted May 17 (edited) Zdravim ve spolek, potýkám se s problemem u Peugeot 407 SW 2,2i Benzin / plyn, ze kdyz je motor studeny, tak sice nastartuje nadrb, ale kdyz seslapnu pedal, tak se zacne dusit a skubat a nekdy scipne. Po zahrati jede na benzin v pohode, ale mam pocit, ze musim vic "slapat na pedal". Svicky jsem menil za doporucene NGK. Napadlo me cerpadlo. pojistka ok, ale mam pocit, ze bylo slyset cerpadlo docela hodne po otocenim klickem - "takovy huceni". Ted musim nasponovat usi, abych ho slysel. Hledal jsem i palivovy filtr, ale nenasel jsem ho pod prahem zadniho spolujezdce. Pry by mel byt soucati palivoveho cerpadla v nadrzi ... Jak se prepne na plyn cca 1200 ot/min fici motor jak "dabel" :-)) Tak nevim kam jeste mrknout a jak zkontrolovat to palivovy cerpadlo .... Poruchy motor nehazi - mam tu "origo / cina" diagnostiku. Najezd cistych cca 230 000km. Zkontrolovano podle VIN, servisky a pojistovakem, kdyz mi kamionak na benzince pomuchlal dvere a blatnik. Diky za odpoved. J.P. Edited May 17 by Georgew Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VojtouNerCZ Posted May 17 Share Posted May 17 Mrkni přes diag na teplotu vzduchu v sání. Stejný problém na 2.0i, způsobovalo to tohle čidlo. I když byla okolní teplota 10, hlásilo 40. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Georgew Posted May 17 Author Share Posted May 17 Dik za tip dobre zkusim na to mrknout. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vena garážmistr Posted May 17 Share Posted May 17 Nemám rád plynová auta. Ale respektuju že je někdo provozuje a ze svých zkušeností vím že i když se to na plyn tváří bezproblémově tak je dobré nechat to jednou za čas prohlídnout " plynařem ". Začal bych tím že bych to nechal prohlédnout u plynaře a pak řešil další ale asi nic nezkazíš výměnou toho čidla co psal Vojta to čidlo nebude stát svět a může posílat milné hodnoty. inoxing 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Georgew Posted May 17 Author Share Posted May 17 Vena garážmistr, buhuzel v dnesni dobe a kazdodenimu najezdu cca 100km jina moznost neni ... leda, ze bych "vydelaval jen na benal". Vema Trading katastrofa kvalita, takze to rozehrivam na EuroOil ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VojtouNerCZ Posted May 17 Share Posted May 17 Já mám plyn ode dneška. A právě do teď jsem furt tohle řešil. Nakonec jsem se začal orientovat v diagnostice a mrkl na všechny čidla. Nezdála se mi právě ta teplota vzduchu v sání, 30° rozdíl je už poměrně dost. Jinak koukám Olomouc, zkus Nečase v Zábřehu. Jsou tam machři na frantíky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Georgew Posted May 18 Author Share Posted May 18 VojtouNerCZ. Diky za tip. Zkusím vomrknout napred to cidlo ... mozna dnes. Pak mam v planu omrknout to cerpadlo. Zahadou mi je, kde to ma palivovy filtr ... snad je na cerpadle. Ano jezdim kazdy den Zabrehem. Kdyz nepochodim stavim se k nim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted May 18 Share Posted May 18 pokud není palivový filtr (na benzín) před pravým nebo levým zadním kolem --je to takový váleček o průměru cca 6 cm a délce cca 10 cm--tak ho nemáš vůbec , ale v elektrickém čerpadle v nádrži určitě je, ale kdo by ho tam čistil, že ? na druhé straně u staršího auta bývá pěkně zaje*aný takovým šlemem..., diagnostika pak ukáže malý tlak paliva v nízkotlakém okruhu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Georgew Posted May 18 Author Share Posted May 18 (edited) Tak jsem vykuchal podle youtub navodu palivovy cerpadlo, abych omrkl jeho stav a take pro klid svedomi. No jenze mi pekne nasmradlo benzinem auto Palivove cerpadlo vypada jako nove. Tlak v palivove soustave je take, pac pri sundavani palivove hadice po pulhodinove laboraci benzin vystrikl dost razantne. Take jsem Diag Boxem nameril naky parametry a nezda se mi, ze by nejaka teplotni sonda blbla. Zhruba to odpovida ocekavanemu stavu. Seskladal jsem take nejake to individualni mereni ... v priloze ... nevim neprijde mi to spatne. Chyby to zadny nehlasi ... Jedine co me napada, kdyz jezdim z devadesati procent na plyn, ze mam "navyklou kalibracni krivku" v ridici jednotce motoru na plyn ... a proto mozna ma ridici jednotka chaos pri studenem motore a benzinu ... Nebo benzinove vstrikovace jsou zatuhle ?? Zapalovaci rampa bude asi ok. Na plyn neni zadny problem, svicky nove ... Ty puvodni NGK byli suche ... zadny saz, karbon nebo neco podobneho viz priloha. Pravda je, ze u predchozi 407 100kW rady exkluzive mi to hodilo chybu zapalovani ve valci. Vymena zapalovaci rampy a byl klid. Tady nevim jestli to umi, pac mi praskla zarovka v hlavnim svetlometu a zadna hlaska "Bulb Failure" jako u rady 407 exklusive ... Takze co model, to jine chovani ?? Servis, povazuji za totalni posledni moznost. Nemam u nas v okoli dobre zkusenosti ... Jo co se tyce pumpnout nekoho o balik tu neni problem .... chces reklamaci? Jdem se soudit ... Bohuzel tot me zkusenosti ... Tak se snazim prijit na problem pokud mozno sam ... bohuzel ... Edited May 18 by Georgew Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VojtouNerCZ Posted May 18 Share Posted May 18 (edited) Zrovna u Nečase bych se nebál. Hlavně tam začínají diagnostikou, které oni rozumí, ne jak jinde, zkusíme vyměnit tohle a třeba to pomůže (takto mi to dělali tady na Kolínsku, proto jsem si nakonec začal prznit auto sám, zadarmo :D). Na plyn problém není, protože to na plyn nestartuje. Kdyby se ti podařilo nastartovat na lpg, udělalo by to úplně stejný problém. Dost často se v souvislosti s tímto problémem u motoru 2.0i RFN zmiňují hydroštely. 2.2 je dosti podobný motor, tak jestli netrpí na stejný problém. Edited May 18 by VojtouNerCZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Georgew Posted May 18 Author Share Posted May 18 (edited) VojtouNerCZ, nastartovat jen na plyn jde. Musi se ale podrzet tlacitko na tom "plynovym display" a prepne se to hned na plyn ... tam problem nemam. Zkousel jsem to. Vzhledem k tomu, ze ten plyn se vali primo do sani a vyhyba se vstrikovacum, tak to vypada na problem kolem nich ... Jeste si nastuduji reset krivky v ridici jednotce motoru a mezitim budu zkouset jizdu jen na benal. Tam me to ted smeruje, kdyz vim, ze je benzinopvy palivovy filtr v pohode ... Taky je pravda, ze si zvejkne tak litr oleje za dva mesice ... Jinak u urcitych nizkych otacek se ozyva cvakani "ventilu?" kdyz pridam otacky nebo snizim je to cajk ... Olej mam 15W40 Trysk ... ale tak ty hydrostely by mohli delat paseku ... No vokouknu tu problematiku ... Vypada to, ze Necase budu muset zkusit ... Edited May 18 by Georgew Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Georgew Posted May 19 Author Share Posted May 19 (edited) Tak jsem jeste vomrk to mereni a ta vstupni lambda sonda se chova nejak divne ne? Nemela by padat az k nule a vypada to jako ze funguje / nefunguje. A pri akceleraci je to taky jakysi prapodivny bych rekl ... Meril jsem to jen pri benzinu. Jak bude cas mrknu jak se to chova u plynu. Je mozne, ze pri plynu to nevypousti takovy sajrajty a neni potreba "regulovat bohatost" smesi .... Pak se to u plynu chova jako ze je vse v poradku a vsichni jsou spokojeni Druhy obrazek ukazuje spravny prubeh. Cervena cara pred katakem, modry za -> (melo by se smrdlat okolo 450mV) .... Ted jak to overit ... Lambda regulace spalovacího motoru Edited May 19 by Georgew Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjtwister Posted May 19 Share Posted May 19 (edited) Tyhle problémy mám u svého auta už 9 let, co jsem ho koupil. Dělá to nejvíc v létě. První roky jsem to zkoušel řešit vervou, velfobinem, vifem, stabilizátorem benzínu a nevim čím ještě. Nic, kromě vyjetí starého benzínu a natankování nového nepomohlo. Už to neřeším, zvykl jsem si, dvakrát za léto benzín vyjedu do prázdna a žiju s tím. To jsou moje zkušenosti na tyto problémy, které začínají startem na drc a problémovým rozjezdem do minuty po startu. Postupně to po prvním startu chcípne a chytne napodruhý, za pár dní napotřetí... na popátý, to pak už vyjedu benzín, natankuji 1/4 nádrže nového a je na několik týdnů klid. Děje se to jenom v létě, když je spotřeba benzínu minimální. Za mě je to problém s benzínem. Kdyby to bylo nějaké čerpadlo, ventily, nebo nevím co ještě, tak by se to za těch 9 let a 140tis km, co auto vlastním, dávno "rozseklo". Momentálně najeto celkem 310tis km. Ale je to furt stejné. Jediný, co bych ještě omrknul, jsou dlouhodobé adaptace benzinové jednotky (Long Fuel Trim). Jestli náhodou špatně seřízený plyn nehodil hodnotu někam hodně mimo. Já se pohybuji max +/-3%, podle stylu jízdy. Jinak teda, nejsem úplně diagnostik a na ten problém to asi vliv nemá, ale prošlo to emisema? Je v pořádku katalizátor? Ta sonda za katem by neměla moc kopírovat sondu před katem. Naopak by měla ukazovat po zahřátí hodnotu blízkou nule bez větších výkyvů. Edited May 19 by mjtwister Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Georgew Posted May 19 Author Share Posted May 19 (edited) mjtwister Dik za info tak je to asi tak ... Asi jsem se dopracoval ke zjisteni, ze je katak v haji ... Podle toho co jsem se docet, tak ta sonda za katakem ma davat to co je na tom AVL DiScope 990. Tudiz jen nepatrna zvlneni. Ovlinovat to asi muze pac ta jednotka podle toho upravuje bohatost smesi ne ? Zivotnost je neco mezi 200 000 - 300 000 km. Tak jsem googlil a vypada to na to, ze jsou tam dva kataky. Asi jsou ze zlata za ty pecky co chtej ... Jeden na motore a druhej nekde na potrubi? Nema nekdo schema vyfukoveho systemu pro P 407 2.2i 120kW ? Nic se nepodarilo najit ... Edited May 19 by Georgew Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjtwister Posted May 19 Share Posted May 19 Mám pocit, že 407 s 2.2 benzinem má nějaký složitější výfuk, že má snad tři tlumiče nebo něco takového. Katalizátor bude jen to u motoru si myslim. Hlavně ten výfuk na 2.2 je celkově dost pálka. Než jsem koupil 406, toužil jsem po motoru 2.2. Po těch letech jsem ale rád, že jsem se mu vyhnul, protože na to není výfuk k sehnání... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Georgew Posted May 19 Author Share Posted May 19 (edited) mjtwister jo je tam toho nejak moc ... a je to Katalyzator 0341K4 (090-615) . Toto jsem zatim sehnal. Jsem koukal, jak se tam dostanu a zalomim tam ruky No jedna lambda je z vrchu a druha zatim nevim. ... No ja tu 2.2i vzal pac jsem mel predtim 2.0i, nez me sestrelil stojiciho fetak plnou parou zezadu. 2.0i mel jen petikvalt a ta sestka tam proste chybi .... Jinak ty grafy jsou podobny na plyn a benal co jsem "meril" diagboxem ... Edited May 19 by Georgew Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlkklx Posted May 26 Share Posted May 26 Myslím že se pouštíš do moc velkých akcí,po zkušenostech z provozu 3kusů 807 2.2 na plyn bych v první řadě zkusil odstavit plyn(nejlépe vyndat pojistku řídící jednotky LPG),napojit diagnostiku,provést autokalibraci (nevím jestli si pamatuji přesně jak se to v menu jmenuje).Diag tě celým postupem provede,počítej že to chvíli trvá.Řj si tak nastaví nové mapy,staré se smažou.Pak nějaký den jezdi,ale nech pořád odpojený LPG.Uvidíš co bude,hádal bych že nebude problém.Mě to celé rozhazoval váznoucí vstřik LPG,kompletně rozhodil bemnzínovou mapu ŔJ.Ale určitě nejdřív zkusit nejdříve bez plynu a pak něco řešit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.