Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Jak co udělat na Citroenu C5 (X7)


Francouz_407

Recommended Posts

Nevím kam to dát, ale chtěl bych sem dávat dotazy ohledně mojí C5 (X7) r.v.2016. To první co jsem zjistil a co jsem nevěděl se týká akumulátoru. 
Dobíjení a výměna akumulátoru. 
Dobíjení - je možné dobíjet akumulátor s připojenou baterií k vozidlu. Mám nabíječku CTEK CT5 start/stop, určená pro akumulátory start/stop, ten mám. Nicméně prý když se dobíjí, tak se může dát plus na svorku baterie a mínus NE. To se musí dát na místo které je k tomu určené. V manuálu o tom zmínka není. Dokonce baterie na konektoru plus má páčku na odpojení ale na svorce mínus není nic. Kde je to místo určené, někam na kostru?

Výměna akumulátoru - není to prý tak jednoduché. Buď vyměnit stejný za stejný, pokud vyšší Ah, tak se musí v diagnostice nastavit přesná hodnota akumulátoru, kvůli eco módu.  

Máte s tím někdo zkušenost? 

Baterie_01.png

Baterie_02.PNG

Baterie_03.PNG

Baterie_04.PNG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

při nabíjení baterie dej svorku plus nabíječky na svorku plus baterie, svorku minus nabíječky dej na čistou kovovou část motoru nebo karoserie co nejdále od baterie--je to proto, aby při případném jiskření nebouchla baterie, je to jenom teoretická možnost, ale dnes se tohle zapojení nabíječky doporučuje, ostatní neřeš, nabíječka vyřeší sama..., baterii při výměně dej podle původních hodnot a při samotné výměně baterie měj auto pořád připojené na zdroj proudu (baterii), nemusíš pak řešit kraviny, které souvisí s odpojením baterie ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak myslíš při výměně mít stále na zdoji proudu. Myslíš nechat zapnutou nabíječku na kabelu který je připojen na plus baterie a mínus nabíječky na kostru. Baterii odpojit a připojit novou, stále bude nabíječka připojena vozidlo neztratí napětí? To je celý fígl? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud neches znova nastavovat hodiny - jazyk- dojezdy oken - popripade elektrickeho sibru mej auto na nejakem trvalem napeti ale je to zbytecne s*ani
staci odpojit a ty vyse zminovane ukony mas udelane rychleji nez se motat s nejakym kabelem okolo a resit druhy zdroj proudu

EDIT: ted me napadlo - neni nahodou to dobijeni baterie na karoserii vozu z duvodu ze tam je ten debilni system start stopu aby auto vedelo ze je dobijene ?
jinac kdyz ma pristup na oba kontakty baterie dal bych to na ne naprimo

Upraveno uživatelem Havlicek.Lukas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako druhý zdroj určitě nemůžeš použít nabíječku :roll Musel bys použít jinou baterii. Ale kvůli nastavení datumu a času je to zbytečná práce. Nic jiného se po odpojení baterie nestane...
Hlavně před odpojením počkej, až auto usne a po zapojení počkej pár minut, než se probudí. Jak se píše v manuálu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 27 minutami, Francouz_407 napsal:

Prý se musí nastavit krajní polohy oken po znovu připojení baterie.

Pokud bych dával větší Ah, co by se stalo. Musel bych do diagnostiky něco přenastavit?

Měl jsem na 508 (to samé jako C5) baterku odpojenou Xkrát a kromě datumu a času jsem nikdy nic nastavovat nemusel. Základ je mít zavřená okna, auto zamknuté kapotu otevřenou, baterii odpojit po usnutí auta.
Po připojení nové auto nechat pár minut, a pak teprve odemknout (otevřít dveře).
Větší baterku tam nedáš. Máš S&S takže musíš dát EFB případně AGM a tam se ti rozměrově větší než 70Ah nevejde.
Když koupíš silnější tak to bude obyč a za rok jí tím S&S odděláš.
Ale ano, přes DIAG se nastavuje jak kapacita (velikost) akumulátoru, tak jeho typ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, tak díky. Ten kablík už mi dává smysl. Ještě pár dotazů.

1. Pokud je baterie původní, tedy 6 let stará, mám ji vyměnit preventivně nebo čekat...

2. Proč nemá baterie na mínusu stejnou svorku na rychlé odepnutí, má to nějaký důvod?

3.  Někdo uvádí, že idealni je po výměně baterie nechat auto v klidu cca 2 hodiny, aby si jednotka baterie novou baterii. V manuálu je 1 minuta, podstatné je to co je v manuálu?

4. V manuálu je ještě po výměně aktivovat dálkové ovládání, s tím jste se nesetkali? To se dělá jak?

Upraveno uživatelem Francouz_407
oprava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1)Baterii bych vyměnil, až zdechne. Případně jí nech otestovat zátěžákem, a když na tom bude s kapacitou špatně, tak jí vyměň, ať máš klid. Záleží na každém, jak se k tomu staví...
2)Baterie dříve žádné rychlo-svorky neměly - vše se šroubovalo. Dneska jsou baterky většinou špatně přístupné, tak mají na + pólu rychloupnutí, aby se auto dalo od baterie snadněji odpojit v případě potřeby. Navíc u - bývá už jednotka BECB, takže o další důvod s tím nic nedělat.
3)Stačí pár minut, jak uvádí manuál.
4)Jen pokud se to nějak rozhodí. Mě se to nikdy nestalo na žádném Peugeotu. Věřím, že u C5 to bude taky bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minus je hur pristupny ale ja mam na Traveleru hned vedle kostrici bod s velkym a dobre pristupnym kontaktem.
Prodejce tvrdil ze pokud budu startovat pres kabely nebo dobijet, tak at davam minus radsi tam, aby se nedej buh neodpalilo cosi co resi S&S. Na tom minusu je mam dojem nekolik primo pripojenych slabych kabliku, takze i tak by se tam blbe cvakala svorka od startovacich kabelu nebo nabijecky.

CTec comfort kabliky tusim byly u nabijecky same ale nikdy sem je nepouzil. Dobijim z externi nabijecky tak vyjimecne ze me to doted nestalo za to je nekam instalovat. A to mi nektera auta stala mesice bez pohybu a pak na prvnich par otacek jela. Ale jezdim mix delek takze na tech 50km+ trasach se stiha asi dobijet vse co je potreba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten kablík jsem měl součástí dobíječky už jsem ho namontoval.

Auto je z roku 09/2016 - na baterii je 280816 - takže je původní. Asi je to ne výměnu nebo čekat.
Pokud vyměnit mám dobré zkušenosti s bateriemi Banner, ale jsou dražší:
Banner Running Bull AGM 12V 70Ah 720A
Exide Start-Stop EFB 12V 70Ah 760A EL700

Jaké máte Vy na START/STOP

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterku bych začal řešit až v případě, že zpozoruješ nějaké problémy při startování. 6 let na baterku je dost, ale ještě ti může nějaký čas sloužit. Ve 406 jsem měl baterku 8 let a to tam byla ještě od předchozího majitele, nevím jak dlouho jí tam měl on. Nakonec jsem jí vyměnil, ale spíš z preventivních důvodů :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, velkybanan napsal:

Nemam s&s ale mel jsem tam tuto
Poněvadž jsem baterku potřeboval hned dal jsem tam dle vin 70 ale příště jde zade 75 jednoznačně 

Když nemáš S&S a ekodobíjení, tak proč ne. Jenže pokud tam ty ekovychytávky máš, tak narazíš na to, že v daném rozměru víc jak 70Ah EFB/AGM nekoupíš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...