Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Kamiony, strážci zúžení


Rikic339

Recommended Posts

Narazil jsem na toto a docela mě to vytočilo.. Autor videa bych řekl ještě docela kliďas :) 

 

Já dokážu pochopit hodně, jako třeba kdyby to bylo v rychlosti 70 - 80 km/h, dokázal bych pochopit že si řidič nevěří a bojí se nehody.. Ale když zastavuje kolona a on zůstane uprostřed? Většina ostatních kamionu to tam zvládá, je to vidět i na videu.. Ale těchto pár jedinců, to je opravdu moc.. Ty argumenty o plynulosti jsou uplně zcestné, toto je totiž "evidentně plynulejší" :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radime - bus SA nemá snad ve zúžení co se cpát kolem kamionů, tam by ve zúžení neměla vjet ani dodávka typu Transit nebo Ťukáto (byť se tak často děje).
K videu - drtivá většina řidičů kamionů je schopná se ve zúžení držet vpravo. Pochopím - podobně jako Ty - když kamion jede 80 km/h, že se třeba bojí jet po krajnici. Ale v momentu, kdy je rychlost kolony v pravém pruhu výrazně nižší (řekněme pod 60 km/h), měli by tihle mistři volantu zajet vpravo a nechat užší auta projet dopředu. Bohužel ale hlídání a vymáhání je pro policajty mnohem složitější než měřit rychlost a tak do toho jde spousta řidičů kamionů čistě z pozice síly.
Stačí si vzpomenout na situaci v prosinci 2018 u Jihlavy - tam stáli tihle borci tak, že se do úseku nedostal ani sypač, neprojela by ani sanita a dálnice se rozjížděla až do druhého dne odpoledne.

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vcera jsem si dal D1 do Kyjova a zpet, no ja to vnimam takto. Ridic kamionu je ridic kamionu, muze mit za sebou 7 h sichtu a muze me tam o ta svodidla pekne vyklepat. Druhak, nektery useky jsou tak zuzeny, ze i me, to prijde o hubu a jezdi tam hoooodne malo aut v levem. Vetsinou fabie a podobny maly *neumím psát slušně*ky....... Ja uz proste do tech zuzeni do leveho nelezu.

Upraveno uživatelem Scratch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové píchnu do vosího hnízda. Kolik z Vás někdy s takhle velkým autem jelo v této situaci. Aby jste měli představu o tom jaké to je. Tyhle ty pseudo pruhy  v těch omezeních jsou k ničemu. Ano inženýr od stolu to narýsuje do projektu a firma provádějící VDZ ( čáry) to podle toho projektu na tu vozovku nastříká ale ten inženýr nezvedne prdel od toho stolu a nepůjde si " obšlápnout " aspoň pár set metrů tý krajnice jak to tam vypadá a jestli to tam to auto unese ale spoléhá se na to že podle stavební dokumentace tam je únosné podloží jenže od dob Hitlera kdy se ta D1 začala stavět jsou auta násobně těžší a hlavně tam proběhlo xx zásahů do toho podloží který nikdo nedokumentoval natož aby při nich dodržoval nějaké předpisy. Navíc ty pruhy jsou nastříkané i tak že pokud s tahačem pojedeš v ose toho pruhu tak ti vnější hrana soupravy jde na hraně čáry z jedné strany a z druhé máš rezervu v jednotkách cm.  A teď si představte že to v tomhle pruhu valíte povolených 80km/h vedle vás je volný pruh do kterého je značkou zakázán vjezd vozů širším než xx a podle vás se začne pasírovat takovejhle boreček jako natočil to video a v okamžiku kdy ho máte u té trojice kol návěsu musíte z jakéhokoliv důvodu hnout volantem u tahače ( kýchnutí, něco se válí na silnici cokoliv) a je to jen vteřinové cuknutí volantem které je takřka nepostřehnutelné ale ta souprava se v té délce i díky tomu nepatrnému pohybu volantem zavlní a boreček si v ten moment kdy zaregistruje to zavlnění stříkne do textilu a lehne na klakson začne troubit toho se leknete a zavlníte s tím podruhé a při té druhé vlně se boreček vedle vás regulérně po.se.re a jak se lekne tak si křísne o ty kola návěsu a ty ho hodí do toho  provizorního mantinelu nebo opačně a vy aby jste zabránily větší škodě to přitáhnete ke krajnici a v okamžiku kdy se přední pneu dostane mimo beton asfalt tak se zařízne do toho málo nosného podloží a v lepším případě se ta souprava jen zastaví nahnutá se všema kolama mimo pevnou část vozovky v tom horším si to lehne na bok. A průšvih jako brno je na světě.  V roce 2018 jsem jezdil dva měsíce pravidelnou linku kamionem z Prahy do Bratislavy v noci do BA a přes den zpět. V té době tam ještě ač to byl konec stavební sezony ty pruhy takhle byli taky namalovaný. A parťák se kterým jsem jezdil měl kamion dokonale v ruce a v okamžiku kdy musel jet jen v tom zúženém pruhu tak aby se v něm udržel a mohli nás auta předjíždět bezpečně tak jel max. 65 - 70 km/h protože přesně tyhle obavy řidiče kamionu donutí v tom zúžení stáhnout nohu z pedálu. Člověka kterej je třeba trochu z formy to donutí zpomalit i víc nebo který nemá tolik zkušeností. Jasně že to je všechno o ohleduplnosti a věřím tomu že v okamžiku kdy to jde tak ty kluci z těma kamionama k tej krajnici najedou a nechaj ty auta předjet. 

Než mě začnete pranýřovat začněte u sebe a z hlavy vystřelte jak máte osobní auto široký, a napište jak je myšlena šířka vozu na značce zakazující vjezd širším vozidlům.  Z mé osobní zkušenosti 75-85% řidičů neví jak mají široké auto a 75% řidičů neví jestli se do šířky počítají nebo nepočítají zpětná zrcátka. 

A k tomu videu podle mého názoru tam daleko nebezpečnější situaci vytvářel autor videa tím jak opustil vozidlo a tím vytvořil překážku v plynulosti provozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

215 i se zrcatkama. A vcera jsem to tam mel jednou hodne tesne, to kdyz se kamiony skoro zastavily a pak se zacly rozjizdet, tak tam jsem jich nekolik predjel ale pak jsem si tam v jednu chvili hodne nadaval, a spolujezdkyne mela vyraz smrti ve tvari. To bylo hodne na tesno. No jak pisu, kdyz nemusim, do tech levych pruhu s vetsim autem nejezdim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 50 minutami, Vena garážmistr napsal:

......Jasně že to je všechno o ohleduplnosti a věřím tomu že v okamžiku kdy to jde tak ty kluci z těma kamionama k tej krajnici najedou a nechaj ty auta předjet. .......

Tak tomu bych opravdu moc rád věřil, leč bohužel mé zkušenosti mluví trochu jinak - a sice: Při mých velice častých jízdách po našich pseudodálnicích sedocela často setkávám se skutečností, že kolona kamionů v pravém pruhu začíná např. 1, 2 nebo i 5 km před zúžením a současně vedle prvního se postaví jinej kamion (tedy do levého) a zůstane stát, páč jenom ON něco veze a bez něj bychom si ani řiť neutřeli. Neříkám, že jsou takoví všichni, ale že by to byly vyjímky - to teda taky ne. Takže se vytvoří špunt a 5 km před zúžením je šňůra bloklá levým strojem a před ním se neustále prodlužuje prázdný úsek. Chápu, že je poněkud frustrující poskakovat a čučet, jak mě předjíždí jeden OA nebo dodávka za druhým - ale holt i to je součást této profese a tím, že zablokuju levej se nikdy nic neurychlilo. To je třeba taky věc, kterou by PČR měla řešit a neřeší.
K předjíždění ve zúžení - je zajímavý, že 80% kamionů vpravo jet dokáže a 20% s tím má problém. Jak jsem psal - jede-li kamion 80 km/h (oni když můžou, tak spíš jedou 85 - 88), ať si jede jako král. Ale pokud před sebou vidí, že jeho kolegové brzdí či skoro stojí, měl by mít soudnost a stáhnout se ke kraji a ne, jako ten Slovák zastavit s čárou mezi kolama. To, jak ten vytrubovač vyběhl taky považuju za blbost, kdyby se to rozjelo, mohl by mít dost problém

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Vena garážmistr Promiň ale to co píšeš se vide moc netýká. Já s tebou samozřejmě souhlasím, ale ve videu i sám autor říká že za jízdy dobrý - ale proč ho nepustí když se ta kolona kamionu zastavuje? Proč to většina zvládá a těchto pár jedinců to schválně postaví tak aby nemohli OA projet, ačkoli je levý pruh uplně volný a OA by tak mohla v klidu jet dál? Já toho autora znám i osobně, bavil jsem se s ním o tom. Sám mi řekl, že kdyby v tom zúžení jely 70 - 80km/h takto prostředkem, tak z toho video asi ani neudělá.. Ale tady je jasně vidět úmyslná blokace - a navíc ty argumenty? jak toto pomohlo plynulosti provozu? odpověď asi všichni známe - nijak.. 

Takže v situaci kterou popisuješ s tebou souhlasím, ale ta se netýká tohoto případu. 

Jinak já přesnou šířku neznám, to přiznávám - ale vím že se nevejdu ani do 2,2 se zrcátky :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom dodám jedno moudro který  nám do hlavy vtloukal instruktor v AŠ nikdy ti nic není potom proč ten před tebou jede jako prase a ty nemáš právo ho soudit nebo vychovávat na to má právo jen policajt nebo soudce. 

K tomu videu v okamžiku kdy zastavil s čárou mezi kolama viděli jste co má na pravým boku? Ano teď budu že na co kdyby se nehraje ale výš jestli tam nepřekáželo něco ve vozovce a proto on zastavil tak jak zastavil, výš jestli nemá náhodou naloženo přes rozměr vozu a snaží se tím co má navíc do něčeho nešťouchnout. Nevíš takže by jsi neměl o jeho stylu jízdy vynášet soudy. 

Ano vím že jsem zaujatý a klidně to přiznám kulatá lopata mě živila skoro dvacet let a troufnu si o sobě prohlásit že jsem z té staré šoférské školy kdy pro nás který z ní vzešli a máme v sobě ještě aspoň zbytky té stavovské cti je to co se na silnicích děje dost smutné a vím že pár jedinců kazí obraz všem.  Ale nejde házet všechny do jednoho pytle. Ono je to taky o tom se spoustou velkejch aut jezdí mladý kluci který maj sotva zaschlej tisk na řidičáku nemaj zkušenosti a šéf je honí jak jen může. A on protože je mladej a nezkušenej tak se nechá prohánět a pak to někde vyvalí a má po srandě. Ale věřím a vím že spousta těch prasáren co se na silnicích děje nepochází jen od našich(českých) řidičů ale většinu toho bordelu dělají řidiči aut který mají cizí registraci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 27 minutami, Vena garážmistr napsal:

Jenom dodám jedno moudro který  nám do hlavy vtloukal instruktor v AŠ nikdy ti nic není potom proč ten před tebou jede jako prase a ty nemáš právo ho soudit nebo vychovávat na to má právo jen policajt nebo soudce.

Pod to se podepisuji. Sice to nesouvisí s videem, ale mám k tomu příběh. Když byla uzavřena hlavní cesta mezi Hronovem a Náchodem, objížďka vedla vesnicemi, kde jinak jezdilo jedno auto za hodinu. Lidem se pochopitelně nelíbil zvýšený provoz a vykřičeli si omezení na 30 km/hod (schválně, zkuste si tak někdy jet na volné široké silnici). A ještě se "domluvili" a jezdili tam opravdu těch 30 a méně. Pěkně po prostředku, aby nešli předjet. Docela mě štvali, protože vůbec nemohou vědět, jestli třeba nevezu manželku těsně před porodem do nemocnice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já se do toho úzkého levého necpu, protože nemám dobrý pocit, když je ten kamion tak blízko :), asi je to i tím, že jsem se kulatou lopatou živil, takže vím, že je těžší udržet v pruhu náklaďák s vlekem (návěsem) než osobní auto

osobně si myslím, že v těch zúženích by měl být jen jeden pruh a rychlost snížena na 80-110, aby mohli všichni plynule jet bez možnosti kolize s autem v úzkém levém pruhu :myslim

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Medvěd  napsal jsi, že před zúžením bývá kolona kamionů vpravo a levý jede. No a nabízí se otázka: proč je kolona kamionů a ne osobáků? Když mame zip a střídavou jízdu? Jeden osobák a pak kamion a kolona kamionů by měla být i rychlejší, protože na delku je kamion za 3 osobáky. 

No jenže odpověď je jasná, před jeden kamion se nasere 5 osobáků a kamiony stojí frontu. Takže se kamioňákům vůbec nedivím, když levý bloknou. Oni pak jedou "spravedlive" stejně rychle jako osobáky za nima.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

David - kamion je
a) cca 3x delší než OA, tudíž kolona je logicky delší
b) na rozjezdu holt pomalejší a tak se mezi ně naskládá těch OA víc
nic z toho ale žádnýho šulina za volantem neopravňuje k blokaci levého pruhu (ostatně už většinou i díky takovým osazeném DZ Zákaz jízdy NA v levém pruhu, že?)

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Medvěd pokud je pred zúžením kolona vlevo osobáků a vpravo kamionů, tak je osobáků 3x vice a přesto jedou rychleji. To ze se kamion rozjede pomaleji neopravnuje ridice OA k tomu, aby se před něho nacpal. No a protože se před ne porad nekdo cpe i kdyz by neměl, tak oni ten levy bloknou i když nesmi. Mmch, ony ty kamiony se rozjíždí pomalu právě proto, aby nesejmuli nekoho kdo se tam cpe. Jinak by ten rozjezd az tak pomaly byt nemusel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak je to letos, ale vím že jak jsem jezdil tu linku tak u mnoha těch omezení byla osazená krom jiných i  informační tabule " střídavá jízda" právě z důvodů o kterých jsem psal. 

 Ty plošné zákazy předjíždění kamionů podle mě neřeší vůbec nic naopak dopravu to zbytečně zpomaluje v místech kde by to mohlo jet úplně v klidu. Např. příjezd do Prahy po D11 někde od 6 km přenosné značky zakazující předjíždění nákladních vozidel. Ku Praze jede kolona 2- 3 vojenských tater doprovázená vojenskou policií. Kdo s tatrou jezdil tak vím že to není dálniční vozidlo tím spíš pokud je to obuté na taktických pneumatikách jedou si svých 65 -70 km/h oni jedou v podstatě maximum co jim dovoluje auto dovoluje. Než ten 6km úsek projedou tak kamiony a ostatní vozy který mají zákaz předjíždět za nima utvoří kolonu přes celý ten zakázaný úsek a trvá to minimálně 40 minut než se ty vozy po silniční síti v okolí prahy rozptýlí a je v podstatě jedno jestli ty vojenský tatry na černém mostě pojedou dál jako na Teplice nebo Brno. A v realitě posledních týdnů toto byl dost častý úkaz. Ano kolony vozidel HZS který jezdili do Prahy pro zdravotnický materiál jezdili nepravidelně ale taky to byli konvoje čítající xx kusů techniky a jezdili každý den někdy dvakrát.   Ale je jedno jestli první pojede pomalá tatra od vojáků nebo souprava nadměrné přepravy na úseku kde úplně v pohodě dokáže nákladní auto předjet i osobák je to nesmysl a podívejte se kolik jezdí po dálnicích lidí v osobáku kterým dělá potíže dodržovat ustanovení o jízdě v pruzích a kolika z nich dělá potíže i jen to aby jeli trvale rychleji než 80km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zákazy předjíždění kamionů jsou prostou a zcela logickou reakcí na to, jakým způsobem NĚKTEŘÍ mistři volantu jezdí. Takže za mě jedině dobře a jsem zastáncem i plošného zákazu předjíždění jako to mají Slováci nebo aspoň značených a opravdu důsledně hlídaných úseků předjíždění aut nad 7,5 t, jako to funguje v DE. Tam jsou třeba kolem Nurnburku mnohakilometrové úseky zákazu předjíždění NA a žádnej "TIRák" si tam do levýho přes den vjet netroufne, páč by ho svlíkli i z trenek.
Další věc, co by měla být hlídaná a postihovaná je objíždění zpoplatněných úseků po silnicích nižší třídy, z kterého mají problém hlavně obce a kraje spravující komunikace, které na denní jízdy desítek kamionů nebyly stavěné. Nechápu, proč správce komunikace nemůže tuto osadit značkou zakazující vjezd vozidlům třeba nad 8 t (samozřejmě s vyjímkou pro zásobování fabrik a obchodů). Jakmile by šlo o TRANSIT, tak pokuta v řádu tisíců a ono by to šlo.

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Vena garážmistr myslím že kdyby tam něco měl po pravé straně, tak mu to řekne když za ním šel :) A proč tak tedy nejedou všechny kamiony? Proč to ostatní kamiony zvládají? Tak sakra kdybych měl překážku nebo měl naloženo přes rozměr a někdo zamnou takto přišel, tak mu to snad řeknu ne? A ne že budu kecat něco o plynulosti a předbíhání?? Já chápu že jsi se tím živil a proto se toho řidiče snažíš hájit.. Ale možná si prostě přiznej že i mezi řidiči kamionů jsou bohužel individua kteří kazí pověst ostatním.. A k tomu co vás učil v autoškole - přesně to platí i pro kamiony.. Hledět si svého a nevychovávat řidiče ve zúžení tím, že je budu blokovat když stojí kolona a já nevím proč.. Neni to policajt aby "reguloval dopravu". 

Já osobně řidiče kamionu velice respektuji, vím že spoustu řidičů OA jim dělají prasárny, stejně tak vím že se před ně bohužel cpou při zipu.. Jenže já to třeba nedělám a znám spoustu lidí kteří to tak nedělají - tak proč bych pak měl trpět i já? Nejde podle toho ale soudit všechny a trestat a vychovávat všechny - to je velmi bezohledné a omezené jednání. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...