Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Webasto - záruční oprava


Recommended Posts

Webasto –  záruční servis
 

V lednu mi přestalo fungovat seriově dodávané nezávislé, neprogramovatelné topení Webasto.
Tohle poznáte hned, v autě je zima jako v ruském filmu a při venkovní teplotě -9°C se ručička teploty motoru nedotkne čísla 90°C ani po ujetí 80km.

Po obtelefonování pár servisů, jsem se rozhodl pro Auto Došek v Mělníku. Praha i Kladno byla tragédie, ale to je na jiný příběh.

Jedna návštěva diagnostika na počkání, druhá návštěva za týden, výměna celého Webasta na počkání. Skvělé jednání.

Co se týká samotné závady, prý se Webasto „upeklo“. Jde tam o to, že se v určité době montovalo jakési Webasto bez čerpadla a v době kdy Webasto běží a zasáhne funkce Start/Stop, upeče se. Zní to jako pohádka, ale zatím jsem se pravdy nedobral.

Výsledek je tento:
číslo dílu, které jsem tam měl 9809034880 Peugeot
číslo dílu, které tam mám 9809034780 Peugeot, prý s čerpadlem.

webasto.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi to není složité vysvětlit. Zkusím to pomocí selského rozumu. Webasto topí (hřeje) aby udrželo motor v nějaké provozní teplotě k tomu aby se to vyrobené teplo mohlo distribuovat dále do systému je potřeba aby se chladicí medium " hýbalo " takže pokud není oběhové čerpadlo součástí Webasta tak se k " pohybu" používá vodní čerpadlo motoru které "hýbe" celou náplní. No a pokud S@S systém zastaví motor tak se mu zákonitě přestane točit vodní čerpadlo které " pohybem" chladicího media zajišťuje distribuci tepla které vyrobí Webasto no a když se to teplo z Webasta nikam neodebírá tak dojde k jeho přehřátí a nejspíš i k vnitřní destrukci. Proto Ti namontovali Webasto s oběhovým čerpadlem které zajistí že i v okamžiku kdy S@S zastaví motor potažmo vodní čerpadlo tak se bude chladicí medium pořád " hýbat " čímž bude z Webasta odebírat vyrobené teplo a Webasto se nebude moci přehřát. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže tohle nezávislé topení nefunguje bez motoru? Myslel jsem, že i když není programovatelné, tak ručně zapnu, za třeba 15 minut sednu a jedu s ohřátým autem. Pak by to nemělo být závislé na čerpadle v motoru. Jestli to funguje jen s motorem, tak to je takový polovičatý řešení 😐

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle není "nezávislé " topení, to je prakticky jen příhřev motorů. Ony ty moderní diesely neprodukujou až tak moc odpadniho tepla, takže moc netopí a vytopit velké auto v zimě pak trvá hodně dlouho. Mělo to už Galaxy/Sharan už někdy v r.98.

Dá se z toho ale relativně jednoduše dovyrobit nezávislé topení třeba i vč. ovládání mobilem.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé. Webasto bez vlastního čerpadla jsem ještě neviděl. Ono je to docela chytré zařízení s vlastní elektronikou a bez vlastního čerpadla by se těžko regulovalo. Jestli je na tom obrázku to, co ti vymontovali, tak pokud se nemýlím, tak tam je vidět čerpadlo vlevo nahoře. Je to to černé, mimo vlastní těleso topení a vede do toho přívodní hadice a z druhé strany kabel k motorku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prihrievac , je bez obehoveho cerpadla vody vo vadsine aut....aktivuje sa , az po starte auta....

preto sa cerpadlo dokladalo a prerabalo sa aj ovladanie , aby sa dalo spustit pred chodom motoru....

to , ze ho rj chrani je ok...no asi S@S nezvladalo....vzdy sa vyplo , pripadne znizilo vykon , no zub casu ho znicil...tymto rezimom...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, martinecondrej napsal:

takže tohle nezávislé topení nefunguje bez motoru? Myslel jsem, že i když není programovatelné, tak ručně zapnu, za třeba 15 minut sednu a jedu s ohřátým autem. Pak by to nemělo být závislé na čerpadle v motoru. Jestli to funguje jen s motorem, tak to je takový polovičatý řešení 😐

Je to tak, bez nastartovaného motoru to neběží. Na druhou stranu to během chvilky topí a ohřeje motor. Dá se to dodělat, stojí to cca 12 tisíc a stane se z toho nezávislé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Marc159 napsal:

Zajímavé. Webasto bez vlastního čerpadla jsem ještě neviděl. Ono je to docela chytré zařízení s vlastní elektronikou a bez vlastního čerpadla by se těžko regulovalo. Jestli je na tom obrázku to, co ti vymontovali, tak pokud se nemýlím, tak tam je vidět čerpadlo vlevo nahoře. Je to to černé, mimo vlastní těleso topení a vede do toho přívodní hadice a z druhé strany kabel k motorku.

Nee, to je "ukradený" obrázek z netu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, vladosr napsal:

prihrievac , je bez obehoveho cerpadla vody vo vadsine aut....aktivuje sa , az po starte auta....

preto sa cerpadlo dokladalo a prerabalo sa aj ovladanie , aby sa dalo spustit pred chodom motoru....

to , ze ho rj chrani je ok...no asi S@S nezvladalo....vzdy sa vyplo , pripadne znizilo vykon , no zub casu ho znicil...tymto rezimom...

Tomu rozumím, ale když ráno v mrazu nastartuji auto, ujetu 500 metrů a vypnu motor, tak webasto ještě chvilku slyšitelně běží. Musí se přeci nějak dochladit a to bez oběhu vody dost dobře nejde.  Ale možná, že mám verzi s elektrickým čerpadlem. Každopádně teď už to nezjistím, protože jsem si to nechal předělat na dálkové ovládání, takže vlastní čerpadlo to má určitě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prave to, co este pocujes je dochladovanie.....po vypnuty motoru  sa vypne aj palivo pre webasto a bezi  ,, prefuk ,,vzduchom ,

ako pred startom webasta , ventilator ochladzuje spalovaciu komoru...

z vyfuku sice ide teplo , ale bez splodin paliva....chladenie je tak viac ucinne , ako teplo odoberat vodou...hlavne , ked je uz voda tepla...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

 Peugeot aj Citroen v zakladu pritapeni nema, len za priplatok, alebo potom vybava allure ma standardne pritapeni, ale len  to jednoduche  pri nastartovanom motore,  za priplatek klasice s dalkacem.

Podobne to bude mat aj Proace Verso, jukni cennik ... tam to bude

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 11 měsíců později...

Asi by som chcel moc, že jedno webasto je na prikurovanie zadnej časti, a druhé na diaľkové ovládanie.  Lebo v denníku to tak vyzerá za 800e len domontovanie DO? Nemá tu niekto so zapojením hadíc od kúrenia v celom aute? Resp aj s webasto? Chcem si vybrať travellera ale L2 je dlhé a zakazujú parkovanie nad 5 m asi teda pôjdem do L1 teda M 

Upraveno uživatelem richmond
Doplnenie textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dojem, že to topení přitápí vodní okruh motoru a ne vzduch, takže to stejně zvlášť dozadu teplé foukat nebude. Jestli chceš bez nastartovaného motoru vytápět nezávisle vnitřek auta vzadu, musíš mít oddělené teplovzdušné topení.....které tedy za 800e pořídíš 😉

Jestli se pletu, tak mě nějaký spokojený uživatel opraví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dostal jsem jeden ovladač. To by mi ani tak nevadilo, ale vadí mi, že nelze Webasto spustit nějakým tlačítkem přímo v autě. Již samotný klíč je dost velký a ovladač se mi tahat nechce- a když ho nechám položený v autě, tak ho tam večer zapomenu a ráno....brrrr

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...