Jump to content
Lucie88

Filtr pevných částic

Recommended Posts

Ahojte chtěla bych se zeptat majitelů Peugeotu 407 r.v.2007 co Vám dělá auto když se zapne regenerace filtru pevných částic..Rozsvítí se nějaká kontrolka nebo tak něco? Děkuji za odpověď :)

Edited by Lucie88

Share this post


Link to post
Share on other sites

ano, motor má takový dunivý zvuk, a když v průběhu regenerace vypneš motor (protože dojedeš do cíle cesty), ventilátor (sahara) před chladičem se roztočí na MAX,  protože musí uchladit teplo, vzniklé při regeneraci -- FAP je totiž hned za chladičem...

je tady někde link na dodělání kontrolky regenerace FAP, kdybys ji chtěla, ale nemůžu ho najít

Edited by ozzy56

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdravujem všetkých, rád by som sa spýtal, pri akých podmienkach sa obnovuje FAP filter na P407, rok 2009, 2,0 HDI, 103 kW? (Myslím tým podmienky ako: napr. minimálna rýchlosť 50 km, alebo zaradený aspoň 3-tí 4-tý rýchlostný stupeň, alebo aké otáčky motora, teplota motora atď...neviem ...)

Ide mi o to že auto chodí žiaľ už len po meste a krátke trasy, na STK bude určite problém s emisiami...To že treba raz za čas auto prehnať aspoň 30 km atď to viem, ale chcel by som vedieť konkrétne prevádzkové podmienky pri ktorých dochádza k obnove FAP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takhle konkrétní podmínky se nedají pojmenovat. V okamžiku kdy FAP vyžaduje regeneraci tak ji zahájí a buď je dokončena nebo se ukončí vynuceně zastavením  motoru. Pokud auto jezdí převážně po městě tak je dobré jak píšeš jednou za čas min. 1x za měsíc vzít někam tzv. vyhnat pavouky a nemusí to být nutně dálnice a jet na rychlostním limitu. Stačí je když to auto tzv. vezmeš u držky a kus cesty v okamžiku kdy je vše provozem zahřáté na provozní teploty tzn. že v místech kde normálně jezdíš na volný 6°  pojedeš na vytočený 5° nebo tam kde jedeš  5° na  4° zkrátka aby jsi motor dostal taky do jiného spektra otáček než běhá v normálním provozu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citace z TOHOTO článku:
Jak používat vozidlo, aby byla životnost filtru co nejdelší?
Základní jízdní návyky není v zájmu dlouhé životnosti filtru pevných částic nutné měnit. Hlavním faktorem ovlivňujícím životnost filtru je množství usazeného aditiva, a to je přímo úměrné množství spotřebovaného paliva. Je však samozřejmě nutné respektovat případná doporučení řídicího systému FAP a v případě potřeby dodržet pokyny pro úspěšnou regeneraci a zamezit tak zbytečnému navýšení množství usazených sazí ve filtru. Příliš vysoké množství sazí totiž přináší při procesu regenerace riziko vysokých teplot ve filtru pevných částic, což může způsobit jeho poškození.

Jedním z častých mýtů je, že vozidlo vybavené filtrem pevných částic není vhodné pro jízdu ve městě. Není to pravda - systém řízení regenerace PSA dokáže filtr účinně regenerovat už při rychlosti 50 km/h. Pokud je automobil delší dobu provozován v hustém městském provozu s rychlostmi pod 50 km/h a nelze kvůli tomu provést při jeho zaplnění regeneraci, je uživatel v dostatečném předstihu informován, aby během následujících 100 kilometrů jel po dobu minimálně tří minut rychlostí alespoň 50 km/h. To není nic, čeho by měl být problém dosáhnout. Z hlediska optimální životnosti filtru pevných částic je rovněž velmi důležité používat odpovídající motorové oleje dle norem PSA, které mají velmi nízký podíl popela, pokud dojde k jejich spálení při průniku do spalovacího prostoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...