Přejít na obsah
Nemesis

Všetky nové P308 1.2 110k/130k - už iba BA98

Recommended Posts

Ahojte,

Dostal som do ruky predvádzačku P308 1.2 110k a do tej je samozrejme predpísaný už len BA98, žiadny BA95.

Viem, že sa to preberalo v sekcii P2008, ale nie každý potenciálny kupec tam zablúdi tak len pre info.

Pre niekoho to môže byť rozhodujúci faktor.

Moja P308SW 1.2 130k z roku 2015 má samozrejme ešte predpísaný BA95, asi sa to na už zakúpené autá neopovážia meniť.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Díky za informaci, zvažuju nové auto, čímž bohužel musím 308 vyřadit. S nynějším nájezdem je pro mě nafta nesmysl a kupovat 1,2l supersport, co potřebuje 98 oktanový benzín nebudu. Škoda, auto se mně jinak líbí, ale vím, že tohle by mně už z principu strašně štvalo. Nehledě na to, že kdyby s tím motorem nebyly problémy, tak to nepředepisujou...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Je to také diskutabilné.

Moja P308SW, ktorá je predpokladám po motorovej stránke identická s MY 2016/2017 ide na N95 úplne v pohode.

Od začiatku tankujem síce Shell 95 Nitro plus čo je aditivovaná N95 a vôbec žiadne problémy po motorovej stránke nepozorujem.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem si dovolil překopírovat...

Rád by som všetkých upozornil, že PSA vydalo usmernenie k motorom 1.2 PureTech (zatiaľ pre motory s výkonmi 110k a 130k), podľa ktorého sa mení odporúčané palivo z BA95 na minimálne BA98.

Nejde o žiadnu konštrukčnú závadu, toto usmernenie sa týka 5 krajín - SR, ČR, Maďarsko, Rumunsko a Chorvátsko, v ktorých boli robené rozbory paliva BA95 a zistilo sa, že BA95 nemá v našich zemepisných dĺžkach a šírkach také vlastnosti ako na západe EÚ. Benzíny s oktánovým číslom 98 a vyššie majú iné vlastnosti a sú vhodnejšími palivami pre horeuvedené motory.

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Teď je zrovna aktuální téma, Výrobky-produkty-se stejným názvem, mají jiné složení pro západní trhy a jiné pro východní trhy, viz shora jmenované země. Jedná se zejména o prací prostředky, jogurty, nanuky, masné výrobky atd. Složení nafty bylo porovnáváno ve Světě motorů-DIESEL, 3/2012.

Upraveno uživatelem brutall

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Těm kecům o "kvalitě paliva" nevěřím. Viz rozhovor s manažerem kvality spol. Benzina:

Automobilový benzin prodávaný na českém trhu nepochází z jednoho zdroje. Část automobilových benzinů pochází z výroby České rafinérské. Dále se do ČR automobilové benziny dováží, a to ze Slovnaftu Bratislava produktovodem, dále z rafinérie OMV v Rakousku nebo z rafinérií na území Německa. Prémiové benziny kategorie super plus s oktanovým číslem vyšším než 98 se zásadně importují. Pro kvalitu benzinů platí evropská norma EN228 a tu musí splnit všechny rafinérie, které takovýto benzin dodávají na trh. V dnešní době celá řada společností aditivuje benziny a zlepšuje tak jejich užitné parametry. Výrazně nadstandardně jsou aditivovány prémiové benziny nebo prémiové nafty. Mají pak některé deklarované parametry výrazně lepší, než stanovuje norma.

Zdroj zde: http://www.unipetrol.cz/cs/Media/RozhovoryAProjevy/Stranky/On-line-rozhovor-s-Vaclavem-Loulou-expertem-na-pohonne-hmoty.aspx

Takže buď udělá PSA motor, který umí jezdit na benzín podle zmiňované normy, nebo neumí a potřebuje benzín aditivovaný, tedy "nad normou". Od doby 1,6THP trpí motory PSA na karbon, takže zřejmě potřebují benzín aditivovaný o "rozpouštědla karbonu", což dříve zkoušeli přes vlastní aditivum, které jsem si i já s VTi přidával co 5tkm do benzínu. OK, vím, že přímovstřiky obecně mají s karbonem problém, protože benzín neoplachuje sací kanály, ale zároveň tudy putují přes EGR výfukové plyny a olejová mlha z odvětrávání klikovky. Což si nedokážu moc představit, jak to ty aditiva ošetří, ale asi každá troška dobrá. Ale ať z nás nedělají blbce a nesvádí to na kvalitu benzínu.

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono hlavně záleží na tom jestli je to skutečně jen pro těchto pět států. Až budu mít čas tak kouknu jaký benzín mají předepsaný jinde.

Jinak pokud se nepletu jsou to země kam se dováží ruská ropa která mám takový dojem je trochu sirnatější.

Upraveno uživatelem Paulz

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No jelikož se vyrábí s jiné ropy kdož ví. Jinak je to asi preventivní nařízení. Co se týče kvality paliv, tak třeba v Německu je nafta v průměru lepší než u nás. Už jsem tam bral dost krát a rozdíl tam je. Jak je to s benzínem čert ví. Pokud toto nařízení není jinde v EU tak by jsem nějaké obavy neměl. Zase s vysokooktanovým benzínem auto pojede líp s menší spotřebou. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

tankovat do auta 98 oktanů, když je motor uzpůsoben na 95 je nesmysl, motor tu 98 neumí zužitkovat (není na ni seřízen)

francouzi tlačí tu 98 zejména proto, protože mají info, že ve východním bloku benzin 95 NEMA těch 95 oktanů--to je hlavní důvod :roker, vycházejí z toho, že 98 by mohla těch požadovaných 95 mít...:P

Upraveno uživatelem ozzy56

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No řídící jednotka u všech nových aut pozná kolik oktanů benzín má a upraví nastavení. Takže na více oktanů pojede auto líp, jen je otázka o kolik a za kolik....:)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé odkazy i když se jedná o jiné značky (vliv na výkon, čistotu, zazimování, četnost tankování prémiového paliva...). Každý si z toho vybere to svoje...

http://www.autorevue.cz/zmerili-jsme-benzin-s-oktanovym-cislem-95-98-a-100-vysledek-prekvapil

http://www.auto.cz/vysokooktanove-benziny-zadne-zazraky-necekejte-82674

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jaké je přesně situace, ale mám Peugeot 2008 1.2 110k vyrobeného 02.2017 a jako doporučené palivo mám v servisní knížce BA95. Jen mi prodejce při předání řekla ať mu čas od času dopřeji BA98.

Upraveno uživatelem Pavel V.
oprava chyby v textu

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Neptal. To jsem ještě netušil co vše se tu dočtu. Docela mě mate, že nejdřív těmto motorům stačí 95ka. Pak od určitého data výroby, nutně potřebuji 98ku a nyní zase stačí jen 95ka. Nemění kompresní poměr?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×