Jump to content
  • Aktuální cíle darů

406 - Sjíždění pneu a přeskakování (hrnutí) kola v plném rejdu


Radek Hurvajz

Recommended Posts

O geometrii na P 406 se tu napsali romány, jenže co jsem přečetl tak nikde není řešení.

Zjistil jsem že se mi sjíždí gumy více na vnější polovině vzorku, vloni na podzim jsem kvuli tomu byl na geometrii a vše bylo v pořádku, na nic nepřišel, kontrola napravy taky OK.

Jen přesně nevím která naprava to dělá protože kola přehazuju zepředu dozadu a naopak, ale podezření je na předek protože letní byli na předku sjetý víc než na zadku

Ted  při stěhování zimních kol jsem si všimnul že je mam taky sjetý k jedný straně, je to vidět když kolo postavim že je sjeté mírně šikmo, po změření je to cca 1,5 mm, tak jsem dnes opět zajel na Geometrii a po změření bylo zjištěno že je vše v tolerancích, vše bylo v zeleném, takže geometrií to není.

Druhá věc je že při plným vytočení kol mi žvejká (hrne) kolo, doleva i doprava a ať jedu dopředu či dozadu což pozoruju taky asi rok zpět. Mechanik neví čím to muže být, na napravě je vše v pořádku. Před asi 6ti lety bylo měněný řízení, ale tohle to nedělalo. Nebo že bych si toho nevšimnul:myslim

Ví někdo, nebo napadá někoho co by to mohlo zpusobovat?  Tlumiče, či něco podobnýho

Gumy mam 195/65/15

Link to comment
Share on other sites

Tento problém se netýká jen naší značky. Obdobně se chovají např. i Fábie. Ač je vše (geometrie = sbíhavost, odklon...) nastaveno dle údajů výrobce a vše je v normě, prostě "Žerou" přední pneu. Nerovnoměrné sjíždění vzorku. V Best Drive od člověka, který věci rozumí jsem se dozvěděl, že se jedná o konstrukční vadu (chybu) a jediná pomoc je nejen pravidelně přehazovat kola na nápravách, ale i přezouvat na ráfku. Životnost pneu se tak dá prodloužit až o 30%. Laicky řečeno: sjedu vzorek na exponované straně až k limitu, otočím na ráfku a namontuji na druhou stranu nebo prohodím předek za zadek a ještě nějaký čas vydržím bez nebezpečí, že mě policajti zkasírují, případně připraví o  OTP za "sjeté gumy". Co na tom, že jen z jedné strany.

Link to comment
Share on other sites

No geometrií to je. To, že je všechno v "zeleném" neznamená, že je to v ideálním stavu. Místo "v zeleném" to vždycky chce posoudit čísla, ono třeba odklon a sbíhavost spolu u tohoto typu nápravy dost souvisí a kombinace hodnot, co jsou tabulkově "zelené" klidně může způsobit to sjíždění. No a pokud to máš víc sjeté z vnějšku, bude třeba sbíhavost trochu "roztáhnout" od sebe. Kolik ji máš teď asi přesně nevíš?

Link to comment
Share on other sites

před 3 hodinami, oddie napsal:

No geometrií to je. To, že je všechno v "zeleném" neznamená, že je to v ideálním stavu. Místo "v zeleném" to vždycky chce posoudit čísla, ono třeba odklon a sbíhavost spolu u tohoto typu nápravy dost souvisí a kombinace hodnot, co jsou tabulkově "zelené" klidně může způsobit to sjíždění. No a pokud to máš víc sjeté z vnějšku, bude třeba sbíhavost trochu "roztáhnout" od sebe. Kolik ji máš teď asi přesně nevíš?

Předek je nulovej, teda 0,00´ zadek nějakých 0.25´ celková, je divný že mi to nikdy předtím nědělalo až poslední dva roky bych tak řekl

Gumy na ráfku neotočím když mají "Outside" stranu, nebo teda otočit se dají, ale nevim jak moc je ta vnitřní strana zeslabená

Co to hrnutí kol???

Link to comment
Share on other sites

Když začne přední náprava přeskakovat při plném rejdu, tak vím že mí zpravidla mává spodní čep na rozloučenou.  Na geometrii vpředu také může mít vliv vyžvýkaný nebo natržený zadní silentblok na rameni. Ten poznáš mimo jiné tak že při prudké akceleraci vozidlo táhne na jednu stranu. Pokud nejsou v háji oba.

Ta geometrie je měřená při stažené nápravě nebo bez úpravy světlé výšky? Pokud měřeno bez stažení, tak doporučuju větší rozbíhavost. Pokud je auto stabilní a "neplave" ani při vyšších rychlostech, tak by zadní náprava měla být OK. 

Link to comment
Share on other sites

Roztáhnul bych ten předek o půl otočky, tzn. pokud máš volant rovně, na každé straně o čtvrt otočky zašroubovat. Bacha, ať nepopleteš směr otáčení ;) Pokud máš volant nakřivo, jde toho využít ke srovnání.

Link to comment
Share on other sites

Oba spodní čepy jsou měněný asi rok zpět, a jsou v pořádku, silentbloky kontroloval, a navíc nikam to netáhne, ale silentbloky nevylučuju, napadlo mě to taky. Jinak měřeno bylo při zatížení, naložili jsme do kufru soudek oleje a nějaký nářadí aby se to dostalo na předepsnou výšku

 

Oddie: no nechal jsem si vyjet z mašiny starý geometrie, až se ke mě dostanou tak se na to podívám a pak to připadně necham zlehka roztáhnout do rozbihavosti, ja mam totiž takovej pocit že to tam dříve tak nastaveno bylo

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tak dneska po prohlídce napravy v servise, nic nenašli, vše je ok a bez vůlí, silenty ramen, spodní čepy atd, všechno v pořádku. Stavil jsem se potom ještě v jednom servise, tam je napadla myšlenka jestli někdy při výměně kulového čepu řízení nemohl někdo namontovat čep jiného tvaru, at už omylem při objednavce nebo zaměnou již od dodavatele, tam by prý geometrie rovně seděla ale mohla by se při vytočení kol měnit. Koukal na to za jízdy v rejdu a kolo se hrne ven, guma se snaží vlézt pod auto. Mam to tam dovezt ve čtvrtek za týden, ověří jestli je tam vše to co tam být má.

No nevim, nějaká rada ještě než tam pojedu

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hej stejne ma byt ,u vsetkych aut(respektive ma tam byt minimalny rozdiel) ,ak to stejne nemas tak sa spravila chyba pri vymene gulovych capov riadenia ,zmeraj suplerov  vycnievajuci zavit(dlzku) na gulovych capoch na oboch stranach malo by to byt cca stejne

pokial v merani bude rozdiel 1 cm a viac neni to dobre lebo to zacne nicit vonkajsi homokineticky klb na strane kde ide vytocit viac

Edited by krtek 2
Link to comment
Share on other sites

No kdysi se měnilo řízení, tak jsme hledali jestli není problem v tom, na zvedaku se nam zdalo že na jednu stranu je to asi o 10 cm na věnci volantu víc, ted když jsem to zklusil před barakem tak se mi to jeví stejně na každou stranu 1,5 + cca 8 cm otáčky ze středové polohy, takže tady to bude snad OK

 

Jinak právě co vím tak třeba škoda 105 měla na každou stranu jiný rejd (poloměr otáčení) i jinej počet otaček volantu napsanej i ve velkým TP, ale to byla starucha a tam se to možná tak dělalo.

Jinak dnes dukladná kontrola v servise kde na to posledně koukali a po zatlačení pajzrem na siletbloky ramen je to asi jasný, rameno uhne až o jeden cm, vule jako taková tam není, ale je to vymačkaný a měkký, takže uvidime po vyměně silentbloků ramen a spousty věci okolo.

Link to comment
Share on other sites

u predneho nahonu je to nevhodne z toho co som uz pisal homokinetak sa natoci do moc ostreho uhla a nici sa ak by to bol extrem co sa stalo mne na favorite kedysi v tom klbe az lupalo pri plnom rejde  ,menili mi capy riadenia a nedali priecku volantu  do roviny a capy vymenili od oka  tym sa to pobabralo 

Link to comment
Share on other sites

tusim tu raz bolo aj vlakno otom jak na 406-ke menil tusim na lavej strane asi 5 krat homokinetak po sebe v kratkom case co je vlastne takmer nemozne ,pretoze tie poloosy su predimenzovane ,(aspon ja som vzivote klb na 406 nemenil nebolo treba) a domnievam sa ze mu ich nicilo prave toto ale dotycny uz nepokracoval vo vlakne takze nemozem potvrdit ze to bolo tymto

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak, zdá se že je vyřešeno, po vyměně silentbloků na ramenech (Swag), zaroveň tyček stabilizatoru  (Swag), a horního uložení který přeskakovalo, tady se taky muselo dát od Swag protože SKF sice přišlo ale sada byla neuplná, takže cenovka vyšší, no celkem 12800,- 

Při vyzkoušení v plným rejdu je problem pryč, silentbloky byli prý utržený, ale tvařili se jako že jsou ok. Tak ještě geometrii a bude hotovo.

Pěkná pecka do ty starý peleše, tak snad ještě chvíli vydrží :o

Link to comment
Share on other sites

Tak ono SWAG horní uložení stojí 2500,- jedna strana no, takže pecka a Monroe tam fakt nedám - http://www.peugeot-club.com/topic/44438-406-bouchani-na-predni-naprave-horni-ulozeni-monroe-vyreseno-reklamace-vyrizena-pozitivne-/#comment-630763, jinak tyčky po asi 800 za kus a silentbloky ty zadní po 900,- kus, přední jsou za miň, asi 400,- nevim přesně, nemam tady ted tu učtenku. Ale co jsem koukal na ceny tak to sedí podle Elitu. A počital 8h prace cca 2800,-, což se mi zda vic než by mělo bejt asi, ale nevim jak dlouho by tohle měli dělat, Reference ma dobrý a děla tam kamoš.

Tak dva roky se na to auto skoro nešahlo, předtím jsem použil starý ložiska na horní uložení, no tak ted to prostě vyšlo takhle, neřešim, penize budou, my nebudem, jezdit potřebuju, 

 

Link to comment
Share on other sites

Tak jako ta práce vychází tak nějak 350/h,účtujou si i víc, Ale je to přesně to samý jako u mě, jednou za čas prostě musí člověk počítat s tím, že nic nevydrží věčně a musí šáhnout hloubš do strožoku, jezdit potřebuju 

mě  minulá stk taky trochu provětrala 

Odesláno z Samsung J 5

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...