Jump to content

P306 - sedan, zprovoznění druhej mlhovky


dolly1010
 Share

Recommended Posts

Ani nevím proč ale některý auta maj mlhovku jen nalevo. Výrobci aut by měli dodržet trošku symetrii :D

Na některejch autech se musí přidávat zvlášť světlo, naštěstí na 306ce (na sedanoj - starší model, nevím jak to je u ostatních) je to úplně primitivní záležitost tak na 5 minut :)

1) Odšroubujet pravé světlo

2) Odděláme desku se žárovkama

3) Vylomíme záslepky

Stačilo v této díře vylomit dva plastový zoubky (viz. další obrázek)

mlhovka-1.jpg

Plastový zoubky. Z jednej strany lesklý

mlhovka-2.jpg

4) Do desky přidáme žárovku 12V 21W

Hádejte do kterej z volnejch děr se přidá 21W žárovka :D

mlhovka-3.jpg

5) Smontujeme a dáme si pifko. Kdo pivo nepije může si dát Kofolu :)

Origo návod můžete shlédnout na této stránce (moje stránka, takže žádný kopírování se nekoná :))

[upravil dne 3.4. 12 20:00 od dolly1010]

Link to comment
Share on other sites

dolly1010: Symetrii výrobci dodržují, tím, že na obě strany dají stejné lampy (jen zrcadlově převrácené). Si vem, kdyby napravo dalo lampu s vykousnutou mlhovkou...

Tohle je stálý problém. Některý auta, zejména starší, napravo nemaj ani v lampě zrcadlo a někdy ani v patici na žárovku ten spodní jazýček. Fakt! Už jsem to viděl.

Takže mě taky vadí jen jedna mlhovka...

Ale jedna stačí - prý se dává jen jedna proto, aby kdyby ti prdla levá žárovka, tě někdo nesejmul, protože by si myslel, že ti svítí levá...

Link to comment
Share on other sites

Mnoho výrobců to rovněž řeší tak, že na levé straně je mlha, na pravé zpětné. Lampy jsou v podstatě stejné, jen barva skla je ruzná. Jestli si dobže pamatuji, kdysi, když nebyly povinné, tak se ta světla přidávala, jako přídavná. Smělo být pouze jedno přídavné zpětné do mlhy a pouze jedno přídavné couvací (bílé). To přídavné zpětné mlhové smělo být pouze uprostřed nebo nalevo, couvací mohlo být kdekoli (asi). Řešení je z toho patrné, a dnešní výrobci to neřešej jinak. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Edisone - v počtu povolených přídavných světel nemáš pravdu. V r. 1984 vyhláška umožňovala buď montáž jedné zadní mlhovky (uprostřed auta nebo v jeho levé polovině) nebo dvě symetricky umístěná přídavná světla - a to se týkalo i couvaček, jen tím, že v případě jedné couvačky musela být ve středu auta nebo v jeho pravé části (pamatuju si to, protože jsem se to musel ve škole biflovat včetně přesně daných míst, kam taková světla mohl mechanik umístit. Jediná světla, po kterých se zcela nepochopitelně za totáče šlapalo byla přídavná brzdová, což byl pro tehdejší zákonodárce jen kapitalistický výstřelek - dnes už jsou u nových aut dokonce standartem).

[upravil dne 8/9/2009 Medvěd]

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: zzipCZ

no dřív to bylo tak že byla jen jedna mlha a pokud mnělo auto tažný tam musel mět mlhy na obou stranách:super

To počujem prvý krát a pritom poznám všetky vyhlášky od roku 1978. (povinné preškolovanie)

Od tohoto roku to platilo ako napísal Medvěd. Predtým neviem.

[upravil dne 8/9/09 pastorek]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...