Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Depollution faulty system, 1.6 vti 88kw 2008


Juri002

Recommended Posts

Zdravím,

mam takový problém. Asi týden dozadu jsem jel z Prahy a vyskočila na mě hláška depollution faulty system a rozblikala se oranžová kontrolka motoru. Zastavil jsem a vypnul motor a znova nastartoval. Hláška znova se objevila a kontrolka už jenom svítila. Změna v jízdních vlastnostech nebyla žádná, motor běžel jak měl.

Druhý den jsem chtěl jet za známým co má diagnostiku, že to napíchne. Po nastartování se hláška neobjevila a ani kontrolka nerozsvítila. Na diagnostice to ukázalo chybu P1340. Hledal jsem různě tady ve fórech a k ničemu konkrétnímu jsem nedošel, jenom že může být špatný konektor.

Dnes jsem jel domů a těsně před domem se rozsvítila znova ta stejná hláška i kontrolka, tentokrát ale už motor nejspíš skočil do nouzového režimu (ztráta výkonu, jede na 3 válce a na volnoběh docela kucká).

Volal jsem do servisu, řekl jsem mu ten kód chyby a prý našel v PC že by se měl vyměnit olej, filtry a nalít do nádrže aditivum. Moc se mi to nezdá, že by to bylo jenom to...

Je to opravdu možné, že by bylo takhle snadné řešení? Co radíte vy? 

Předem děkuji 🙂

Upraveno uživatelem Juri002
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Juri002 changed the title to Depollution faulty system, 1.6 vti 88kw 2008

ozzy, právě že to byl autorizovaný servis Peugeot kam jsem volal, už jsem tam byl jednou, když jsem měl problém s autem 🤔

 

jarokare, zkusím ty svíčky, stejně jsem měl v plánu je už vyměnit, horší je to s tím klíčem, asi mají nějaký speciální na výměnu svíček, protože klasický klíč se do toho prostoru nevejde, je moc široký...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Milan+ Čtrnáctku? Já byl v Hronově v několika obchodech a neměli. V autodílech říkali, že věci na motorky nevedou :DAni v Kelly ho neměli na prodejně. A protože jsem měl přirozebraný vršek motoru, chtěl jsem to řešit hned, nečekat až něco přijde. Pravda, u benzinky jsem nebyl ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Zdravím, tak chyba vyřešena.

Se svíčkami a cívkou jsem čekal do výplaty. Dneska jsem si konečně našel čas na to a s kolegou jsme to hodili projistotu ještě jednou na diagnostiku. Chyba pořád ta samá. 

Vyměnil jsem všechny svíčky a dál novou cívku na válec, který ukazoval chybu. Vše funguje jak má, diagnostika po pár km jízdě je bez chybičky.

Děkuji za rady všem 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 11 měsíců později...

Ahoj, mám stejnou hlášku jako kolega výše, stejné cukání, pocit, že to jede na 3 válce. V servisu to píchnuli na diagnostiku a ukázalo to na 4. válci chybu. Vyměnila se svíčka a pro jistotu i cívka. Chyba naskakovala dál, vyměnil se pak ještě vzduchový filtr (i když starý nevypadal nějak extra jetě). Pořád stejná chyba. Zítra tedy ještě zkusím vyměnit zbylé svíčky a uvidím.

Jen jako bonus se mi s tou chybou rozjede sahara na plné otáčky a točí i po vypnutí motoru, dokud se nevymlátila baterka. Hned jsem tedy radši koupil novou, tahle už byla trošku starší.

Dalším bonusem je, že palubní počítač přestal ukazovat aktuální spotřebu.

A poslední čeho jsem si všiml, tak když odpojím baterii, abych zastavil tu saharu, tak po znovu zapojení se mi denní nájezd km vrátí do stavu, kdy jsem nastartoval. Celkové najeté km auta zůstanou tak jak mají.

Někdo nějaký tip, kde by mohl být zakopaný pes? Vše začalo dělat v jeden okamžik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

mám stejný typ motoru (rok výroby 2012), najeto 118 tkm a zapalovací cívka mi odešla už celkem třikrát, pokaždé na jiném válci. Rozjetí sahary naplno a nefunkčnost palubního počítače je při nouzovém režimu standardní. Když se mi to stalo poprvé, také jsem zazmatkoval a odpojil baterku (ta sahara jede naplno po vypnutí zapalování docela dlouho, ale pak se sama vypne). Po poslední závadě cívky se mi ale stalo, že mechanik použil neoriginální diagnostiku, která ukázala chybu zapalování na jiném válci, než ve skutečnosti byla. Tak jestli to třeba není také Tvůj případ.

Jinak podle zkušeností servisu originální cívky (Bosch) odcházejí dost často a mnohem spolehlivější jsou z druhovýroby NGK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže to bylo jak psal skanderborg. Neoriginální diagnostika původně hlásila chybu na čtvrté cívce a po výměně cívky a svíčky mu ta chyba z diagnostiky zmizela, ale problém přetrvával. Koupil jsem tedy  diagnostiku přímo pro Peugeoty a ta ukázala chybu na 3 válci. Vyměnily se pro jistotu všechny cívky a svíčky a je klid. Auto jezdí jak má, sahara už neblázní a i palubák se taky srovnal. Takže diagnostika pro Peugeoty za 3k překonala tu univerzální v servisu za 80k. Ještě jednou děkuji za navedení správným směrem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.sunnysoft.cz/z/513PFX-016/autophix-9850-autodiagnostika-obdii-pro-peugeot-citroen-v-cestine.html

Tuhle cenu měli na black friday do konce listopadu, ale koukám, že jí ještě podrželi.

 

A ještě jeden poznatek. Cívky jsem si nechal označit na jaké pozici byly a vzal si je, že na ně kouknu a tři byli úplně čisté, jen z té jedné na zmíněném třetím válci, po klepnutí vypadalo dost bordelu (zpečené saze). Tak bych řekl, že i podle toho se dá poznat, která je v háji.

Upraveno uživatelem pavelu96
nepiš další příspěvky - použij "Upravit"
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...