Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 407 2.0hdi 100kw kolísání motoru.


Fillus

Recommended Posts

Dobrý den, mám 407mu 2.0hdi 100kw označení motoru RHR, najeto 290tis.. Řešíme s mechanikem už cca druhý měsíc problém s kolísáním (cukanim) motoru. 

Popis: při plynulém rozjíždění auto škube,cuká. Při přechodu cca 2000 otáček, jakoby spadlo turbo ale hned to škubene a jede. Na volnoběhu občas kolísání zvuku (bez pohybu otáčkoměru), při tempomatu 130km/h auto přidává a ubírá ale až tak,že se Vám zvedá žaludek. Vše začalo po výměně snímače otáček turba. Pokud autu slapnete jede jak pila.

Do dnešního dne vyměněn EGR (Pierburg), diagnostika čistá, spousta dalších věcí udělaná a problém stále setrvává. Ještě dneska zkoušíme váhu vzduchu ale začínám být bezradny. 

 

Upraveno uživatelem Fillus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jsem na tom dost podobně, taky jsem v koncích. Po výměně turba začalo houpání na volnoběh, občas i v zátahu, plus brutální škubání při lehkém plynu, nejvýrazněji pod 2000ot. Podle dvou mechaniků turbo dělá, co má. Odpojení EGR problém vyřeší, ale už jsem zkoušel 3 různé a pořád je to stejné. Šel jsem i po kabelech EGR do konektoru ŘJ, všechno vede, žádný zkrat. I ten soft ŘJ jsem si nechal aktualizovat, jak tu někdo radil. Možná zkus projít ještě podtlaky, někomu to prý pomohlo. Mě ale ne. Poradí někdo? Nebo by se našel šikovný mechanik v okolí ČB, kdo by mi na to mrknul? 407 2.0hdi RHR

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle toho co píšeš, máme stejný problém.... 

Při  plném zátahu jede auto jako čert ale když chceš jet v klidu tak je problém... dneska jsem zkoušel dalšího mechanika, projel a po diskuzi co jsem  všechno už udělal, mi řekl, že by vyhodil vstřiky a nechal je otestovat...

Paradoxně všechno začalo výměnou snímače otáček turba,které stalo 1400kc, tak přemýšlím, že bych zkusil jiné z ojetiny a pak by se vidělo.... 

Tlaky a podtlaky jsem měl přímo u specialisty,který dle tabulek prošel co šlo a vše na diagnostice v cajku....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Fillus napsal:

všechno začalo výměnou snímače otáček turba,které stalo 1400kc, tak přemýšlím, že bych zkusil jiné z ojetiny a pak by se vidělo.... 

uvažuju úplně stejným směrem. Přijde mi jako nesmyl měnit půlku auta, když vše začalo i u mě výměnou turba. Jenže ten přístup k němu, škoda mluvit. Proto bych rád našel někoho, kdo tyhle auta zná a podíval by se mi přes dia na živá data. Třeba si něčeho všimne. Egr se i na volnoběh cyklicky přiotevírá a zavírá. Nejsem žádný mechanik, prostě nedokážu pochopit proč. A jak to může souviset s turbem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teď tak přemýšlím taky... prostě zkusím a uvidím, egr jsem vyměnil za nový, prošel spoje, hadice, trubky, vyměněna vaha vzduchu a nic..

Já na to borce naštěstí mám ale poprvé mě řekl,že to nechápe,že už neví co by to mohlo být ale že ve finále, to bude úplná blbost....

 

Ještě mě napadá, že když mě odešel ten snímač,tak jsem byl s autem na dovolené a po konzultaci s mechanikem jsem s tím bez turba dojel zpět domů (cca 500km). Popravdě auto vůbec nejelo a na rozjezdech a v kopci mě udělal kamión, holt absence turba byla znát, tak nevím jestli jsem to tím nějak nepohnojil🤔🤔

Upraveno uživatelem pavelu96
Necituj celý přímo předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem se naštval a natvrdo jsem odpojil konektor váhy vzduchu a auto jede naprosto normálně v celem spektru otáček. Žádné cukani, žádné kolísání.... 

Po odpojení jsem nejezdil v normálním provozu cca 50km a rozsvítila se kontrolka řídící jednotky ale to jsem očekával. Po zpětném zapojení opět cukani a kolísání. 

Zkusím vyměnit za váhu z funkčního vozu a pokud bude problém vyřešen,objednám novou.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wow tak to jsem zvědav, určitě dej vědět, jak to dopadlo! Já sehnal servis až na konec roku, tak zatím jezdím s odpojeným egrem. Zajímavé je, že vidím jen chybu na dia, ale na palubce nic nesvítí a auto se tváří bez něj celkem spokojeně. Nechápu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsi dopadl? Já mám pocit, že ta váha vzduchu je slepá ulička. Ať odpojím egr, váhu, nebo čidla na sání těsně před motorem, otáčky přestanou kolísat, auto neškube a tahá jak fík. Když je ale připojeno všechno jak má být, problém je hned zpět. Přijde mi, že odpojením čehokoliv se řj přepne do jiného režimu, kde se problém neprojeví. Ale to je jen můj dohad. Najde se tu někdo, kdo ho potvrdí, nebo vyvrátí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@wopicka tak jak jsi napsal... Dneska jsem dostal novou váhu vzduchu, cena cca 3tis a neni to uplne ono... zlepšilo se to, ale ne na 100%... lehce to škube v situaci,kdy dojedeš např. kamion a táhneš se za ním 85-90km/h a nevis jestli máš řadit 5ku a nebo nechat 4ku🤔🤔🤔 

Ještě mě napadlo, co takhle přehrát software řídící jednotky. Pořád mě nejde do hlavy, že když to odpojim,jede jak má a není žádný problém, protoze pri odpojeni se to prej hodi do prednastaveneho režimu.... nemyslíš že by mohl být problém i zde🤔🤔🤔

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sw jsem po pročtení fóra řešil jako první, mám přehráno. Novou verzi softwaru laicky poznáš tak, že se po vypnutí motoru oklepává egr od sazí. Je to jasně slyšet, když zůstaneš chvilku sedět v autě. Jinak jsem rozdíl v chování nezaznamenal a na závadu to nemělo vliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...