Trnda Odesláno 14. srpen 2022 Sdílet Odesláno 14. srpen 2022 Peugeot 5008, r.v. 2018, 180tis., dovoz z Francie. Auto jsem koupil na konci února, proveden pravidelný servis v autotizovaném servise (komplet nové rozvody, pumpa, filtry, náplně apod.) a tři týdny na to mi praskl rozvodový řetěz mezi vačkami ventilů a motor se potkal. Naštěstí při rozjezdu v minimální rychlosti. Na ho... je že neexistuje žádný předpis kontroly nebo výměny řetízku za pár kaček, který by měl přežít životnost motoru. Nakonec se musely vyměnit obě vačky a já jsem o 70 klacků lehčí Takže pánové, až vás bude čekat výněna rozvodů, nešetřete a nechte vyněnit taky rozvodový řetěz vaček pro klid duše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 14. srpen 2022 Sdílet Odesláno 14. srpen 2022 Uvádíš nepřesné informace Ten řetízek nejde nijak zkontrolovat.. aby ses k němu dostal musel by jsi zaplatit 6 hodin práce navíc Výměna řetízku a napínáku nic neřeší.. to je chvilková záležitost Správný postup je přechod z 7mm verze na 8mm verzi, to však znamená vyměnit skříň vaček, vačky, řetízek, napínák a všechny povinné díly kolem.. to se bavíme o cca 30t vč práce a rozvodů.. ale dostupnost dílů je na měsíce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie 1 Odesláno 15. srpen 2022 Sdílet Odesláno 15. srpen 2022 Tak první Vlaštovka ChouLu se nemýlil…to nejsou ani náhradní díly? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 15. srpen 2022 Sdílet Odesláno 15. srpen 2022 napříč značkami , v dodávkách oem dílů je na tom Peugeot - Citroen bohužel nejhůře a lepší zítřky jen tak přijít nemají . Charlie 1 a ChouLu ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Trnda Odesláno 15. srpen 2022 Autor Sdílet Odesláno 15. srpen 2022 Ok, beru že je to práce navíc, tuším že musí dolů jen horní půlka hlavy, ale když si odmyslím autorizovaný servis a jejich cenu práce tak to až tak velký ranec není. Mne to stálo 70 tis a nepojízdné auto na měsíc. A jak píšu, rozvody vás čekají až ve 180 tis km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RichVa Odesláno 15. srpen 2022 Sdílet Odesláno 15. srpen 2022 Zrovna nedávno se to tu řešilo ve zcela jiné sekci - začalo to longlife výměnou oleje a přes řetízky skončilo u povzdechů nad dnešní kvalitou a složitostí motorů . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 16. srpen 2022 Sdílet Odesláno 16. srpen 2022 před 8 hodinami, Trnda napsal: Ok, beru že je to práce navíc, tuším že musí dolů jen horní půlka hlavy, ale když si odmyslím autorizovaný servis a jejich cenu práce tak to až tak velký ranec není. Mne to stálo 70 tis a nepojízdné auto na měsíc. A jak píšu, rozvody vás čekají až ve 180 tis km. 70k v autorizáku nebo garáži? v 95% stačí vyměnit koníky, uložení vaček, vačky a celé to poskladat.. v autorizáku okolo 35k Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Trnda Odesláno 16. srpen 2022 Autor Sdílet Odesláno 16. srpen 2022 Nechci ti brát iluze, ale 70 tis mne to stálo v místním servise. Autorizák mne pěkně na páč to vůbec nechtěl opravovat a rovnou by měnil celý blok motoru výměnou za nový repas z Francie s cenou kolem 150 tis a výš. To mne ty dvě vačky, řetízek, napínák a další nutnosti vyšly myslím ještě rozumě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Trnda Odesláno 29. listopad 2022 Autor Sdílet Odesláno 29. listopad 2022 Pokračování. Jak tak koukám, tak moje poslední reakce je ze srpna. Teď máme konec listopadu a autí sice jezdí, ale občas vyskočí chyba P2448 a spadne do nouzáku. Není to pravidelně, většinou když je potřeba víc výkonu. Už jsem slyšel tolik teoriíí o tom co by to mohlo být, že kdybych dal na každého, tak už mám půl motoru nového. A metodě pokus omyl se bohužel asi nevyhnu, protože nikdo není schopný přesně říct, co chybu způsobuje. Netěsnost saní je vyřazena jako první, špatný EGR ventil by snad psal svoji chybu, DPF je sice horší, ale ne zase tak moc plné, že by se tlakoval obvod a v tuto chvíli přichází na řadu možnost špatného nastavení vaček a hnacího řetízku = hlava dolů. Ale může to být také správně a pak ??? A ještě jeden postřeh, je pravdou, že životnost 7mm verze řetízku mezi vačkami se počítá na 70 tis. km? Jak to vidíte? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 29. listopad 2022 Sdílet Odesláno 29. listopad 2022 35t děláme opravy my jako autorizák přestavba z 7mm na 8mm verzi.. vačky, skřín vaček, řetízek, napínák,vahadla, rozvody, pumpa, práce Takže 70k v garáži je opravdu zlodějina za 8 hodin práce a pár dílů Samozřejmě ve chvíli kdy se to potká a jsou zohybané ventily tak se cena posouvá jinám, ale pokud jsou jen popraskaná vahadla a uniky z válců jsou v toleranci, neni důvod to více rozebírat 7mm jsem viděl prasklej i v 25t.. někde dají více (menší vozy typu 208), někde se nedožijí kila (hodně rifteru) P2448 je dost často špatně postavený řetízek mezi vačkami zoubek sem, tam a je tam a kvuli tomu se opravdu hlava nesundává... stačí jen uložení vaček jak píši výše Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BubakGS Odesláno 29. listopad 2022 Sdílet Odesláno 29. listopad 2022 @ChouLu ... nestras. RIfter vyrobeny na konci roku 2020 uz ma ten odolnejsi retizek nebo ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 29. listopad 2022 Sdílet Odesláno 29. listopad 2022 tak od PSA nebrat ani 1.2 PureTech ani 1.5 HDi ??? Charlie 1 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 29. listopad 2022 Sdílet Odesláno 29. listopad 2022 před 3 hodinami, BubakGS napsal: @ChouLu ... nestras. RIfter vyrobeny na konci roku 2020 uz ma ten odolnejsi retizek nebo ne? Nelze říci musí se sundat trubka od turba a kamerou se podívat na číslo víka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BubakGS Odesláno 29. listopad 2022 Sdílet Odesláno 29. listopad 2022 (upraveno) @ChouLu ...no Ježíši Kriste mě netrestej... Podle VIN to poznat nejde? Upraveno 29. listopad 2022 uživatelem BubakGS Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 29. listopad 2022 Sdílet Odesláno 29. listopad 2022 Bohužel Pouze přímou kontrolou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 29. listopad 2022 Sdílet Odesláno 29. listopad 2022 nezlobte se na mě, ale trhají se jim rozvodové řetízky, tak začnou montovat zesílené, ale podle VIN nejde zjistit od kdy je tam montují , to je Kocourkov Charlie 1 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 29. listopad 2022 Sdílet Odesláno 29. listopad 2022 Jelikož motory se zesílenou variantou 8mm byly i dříve, jen byly pouze pro Riftery, potažmo dvojčata v rámci koncernu, ale kody motorů jsou stejné, tak vlastně nidko pořádně netuší kde co je ale ta kontrola kamerkou je otázka 5 minut Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slimboy Odesláno 29. listopad 2022 Sdílet Odesláno 29. listopad 2022 @ChouLu a pri tych motoroch s 8 mm retazou ste riesili prasknutu retaz pri akom najazde kedze si pisal, ze praska aj ta, ale menej casto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Trnda Odesláno 1. prosinec 2022 Autor Sdílet Odesláno 1. prosinec 2022 Ok, teď už je mi jasné že v jistém autorizáku "mýto" jsou buď straaašné opatrní, nebo úplní ignoranti, když mi už před půl rokem nenabídli místo výměny polomotoru rovnou přestavbu na 8mm verzi. Místo toho jsem auti nechal opravit jinde a teď řeším jak. Citroen se prý k těmto praskajícím řetízkům staví čelem a minimálně se podílí na opravách a to dokonce i u kousků těsně po záruce, jak je na tom Peugeot? Přemýšlím, zda je možné, že by se daly sesadit různé vačky a řetízek a to z verzí 7mm a 8mm, to by totiž znamenalo, že u mne mohou být nové vačky (jelikož se nedělalo nové uložení vaček, tak ta původní verze) a na nich například řetízek 8mm, páč tento rozmšr prý znamená průměr válce uvnitř článku. Je to možné? To jsou zkušenosti k nezaplacení a je dobře, že se to někde řeší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 1. prosinec 2022 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2022 Peugeot hradí několik let po záruce ale je nutné mít kompletní servisní knihu. Nelze poskládat kombinaci 7 a 8mm variant vždy se musí vyměnit vačky, napínák, řetízek, uložení vaček Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.