Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rozvody 1.5 blueHDi - zkušenost!


Trnda

Recommended Posts

Peugeot 5008, r.v. 2018, 180tis., dovoz z Francie. Auto jsem koupil na konci února, proveden pravidelný servis v autotizovaném servise (komplet nové rozvody, pumpa, filtry, náplně apod.) a tři týdny na to mi praskl rozvodový řetěz mezi vačkami ventilů a motor se potkal. Naštěstí při rozjezdu v minimální rychlosti. Na ho... je že neexistuje žádný předpis kontroly nebo výměny řetízku za pár kaček, který by měl přežít životnost motoru. Nakonec se musely vyměnit obě vačky a já jsem o 70 klacků lehčí 😡

Takže pánové, až vás bude čekat výněna rozvodů, nešetřete a nechte vyněnit taky rozvodový řetěz vaček pro klid duše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvádíš nepřesné informace ;) 

Ten řetízek nejde nijak zkontrolovat.. aby ses k němu dostal musel by jsi zaplatit 6 hodin práce navíc ;) 

Výměna řetízku a napínáku nic neřeší.. to je chvilková záležitost :( 

Správný postup je přechod z 7mm verze na 8mm verzi, to však znamená vyměnit skříň vaček, vačky, řetízek, napínák a všechny povinné díly kolem.. to se bavíme o cca 30t vč práce a rozvodů.. ale dostupnost dílů je na měsíce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, beru že je to práce navíc, tuším že musí dolů jen horní půlka hlavy, ale když si odmyslím autorizovaný servis a jejich cenu práce tak to až tak velký ranec není. Mne to stálo 70 tis a nepojízdné auto na měsíc. A jak píšu, rozvody vás čekají až ve 180 tis km. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Trnda napsal:

Ok, beru že je to práce navíc, tuším že musí dolů jen horní půlka hlavy, ale když si odmyslím autorizovaný servis a jejich cenu práce tak to až tak velký ranec není. Mne to stálo 70 tis a nepojízdné auto na měsíc. A jak píšu, rozvody vás čekají až ve 180 tis km. 

70k v autorizáku nebo garáži? v 95% stačí vyměnit koníky, uložení vaček, vačky a celé to poskladat.. v autorizáku okolo 35k ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci ti brát iluze, ale 70 tis mne to stálo v místním servise. Autorizák mne pěkně na💩 páč to vůbec nechtěl opravovat a rovnou by měnil celý blok motoru výměnou za nový repas z Francie s cenou kolem 150 tis a výš. To mne ty dvě vačky, řetízek, napínák a další nutnosti vyšly myslím ještě rozumě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Pokračování.

Jak tak koukám, tak moje poslední reakce je ze srpna. Teď máme konec listopadu a autí sice jezdí, ale občas vyskočí chyba P2448 a spadne do nouzáku. Není to pravidelně, většinou když je potřeba víc výkonu. Už jsem slyšel tolik teoriíí o tom co by to mohlo být, že kdybych dal na každého, tak už mám půl motoru nového. A metodě pokus omyl se bohužel asi nevyhnu, protože nikdo není schopný přesně říct, co chybu způsobuje. Netěsnost saní je vyřazena jako první, špatný EGR ventil by snad psal svoji chybu, DPF je sice horší, ale ne zase tak moc plné, že by se tlakoval obvod a v tuto chvíli přichází na řadu možnost špatného nastavení vaček a hnacího řetízku = hlava dolů. Ale může to být také správně a pak ???

 

A ještě jeden postřeh, je pravdou, že životnost 7mm verze řetízku mezi vačkami se počítá na 70 tis. km? Jak to vidíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

35t děláme opravy my jako autorizák ;) přestavba z 7mm na 8mm verzi.. vačky, skřín vaček, řetízek, napínák,vahadla, rozvody, pumpa, práce ;) Takže 70k v garáži je opravdu zlodějina za 8 hodin práce a pár dílů ;) Samozřejmě ve chvíli kdy se to potká a jsou zohybané ventily tak se cena posouvá jinám, ale pokud jsou jen popraskaná vahadla a uniky z válců jsou v toleranci, neni důvod to více rozebírat

7mm jsem viděl prasklej i v 25t.. někde dají více (menší vozy typu 208), někde se nedožijí kila (hodně rifteru)

 

P2448 je dost často špatně postavený řetízek mezi vačkami ;) zoubek sem, tam a je tam ;) a kvuli tomu se opravdu hlava nesundává... ;) stačí jen uložení vaček jak píši výše 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikož motory se zesílenou variantou 8mm byly i dříve, jen byly pouze pro Riftery, potažmo dvojčata v rámci koncernu, ale kody motorů jsou stejné, tak vlastně nidko pořádně netuší kde co je :( ale ta kontrola kamerkou je otázka 5 minut ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, teď už je mi jasné že v jistém autorizáku "mýto" jsou buď straaašné opatrní, nebo úplní ignoranti, když mi už před půl rokem nenabídli místo výměny polomotoru rovnou přestavbu na 8mm verzi. Místo toho jsem auti nechal opravit jinde a teď řeším jak. Citroen se prý k těmto praskajícím řetízkům staví čelem a minimálně se podílí na opravách a to dokonce i u kousků těsně po záruce, jak je na tom Peugeot?

Přemýšlím, zda je možné, že by se daly sesadit různé vačky a řetízek a to z verzí 7mm a 8mm, to by totiž znamenalo, že u mne mohou být nové vačky (jelikož se nedělalo nové uložení vaček, tak ta původní verze) a na nich například řetízek 8mm, páč tento rozmšr prý znamená průměr válce uvnitř článku. Je to možné? 

To jsou zkušenosti k nezaplacení 😭  a je dobře, že se to někde řeší.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   1 registrovaný uživatel

×
×
  • Vytvořit...