Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Cyklisti-1.5 metru odstup


ozzy56

Recommended Posts

Je tady ještě šance (včerejší zprávy na Primě) "Zákon ještě musí podepsat prezident" snad při jeho inteligenci jim to hodí na hlavu. Nicméně asi není daleko doba, kdy se mezi "pumpičky" zařadí většina z nás. Díky "Elektroteroristům" je nejspíš spalovákům odzvoněno a kdo na elektro-šrot bude mít? Možná tak na eletro-koloběžku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blbá je situace, kdy na ulici (silnici) parkuje jedno auto. Cyklista jede normálně při kraji, ale to auto chce objet. Správně by měl učinit "změnu jízdního pruhu", tzn. podívat se dozadu, dát přednost vozidlům v tom pruhu, dát znamení a pak vybočit.

Myslím že je nebezpečná tato situace, kdy tam cyklista nečekaně vjede a tím předjíždějícímu automobilu silně zúží možnost předjetí.

Podobně, když vjíždí z vedlejší na hlavní, obvykle nedává přednost a zabočuje vpravo. On se tam při kraji "nějak vejde", ale pro auto to znamená najednou zúžení o 1,5 m, přitom naproti jednou auta.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Medvěd taky jsem na to koukal, a vypadá to že to tak vážně bude. V tom případě mi to ale přijde totálně na hlavu - uvedu příklad:

Ulice Mariánské hradby - ten jízdní pruh je poměrně úzký (hádám tak 2,4 metru víc ne), takže i normální auta, pokud jedou ve svém pruhu, míjejí cyklisty dost těsně. A to by mělo být legální!

vlcsnap-2021-09-17-08h45m15s278.thumb.png.b44f68f4c8a6be81445dfde39dbf5376.png

Za křižovatkou v ulici Jelení ale cyklopruh cca 100 metrů není, vozovka je stejně široká. Tam ale už bude potřeba najednou dodržet 1,5 metru. 

vlcsnap-2021-09-17-08h45m29s889.thumb.png.65488809f866c66768aecd9a790af89e.png

Tak a teď mi řekněte, jak je sakra možný že v jednom místě téměř lížu zrcátkem cyklistu a je to legální, ale o 10 metrů dál už bych měl za odstup 1 metr problém? Vždyť je to naprosto nelogický!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pátek odpoledne jsem jel z Letný do Karlína přes ten most, co navazuje na Letenský tunel (býval Švermův, teď je nevímčí). Páč jsem za mostem odbočoval vlevo do Lannovy a dál k Vltavě, stál jsem v poměrně dlouhé koloně (možná víc než půl mostu) a vpravo byl pro normální podjetí rozměrově dostatečný souběžný pruh zcela volný. Teda rozměrově dostatečný by byl, kdyby tam omezovači z Auto*Matu nenamalovali červeně zvýrazněný cyklopruh, který končí asi 50 m před semtamfórem. Všude se tvrdí, že do tohoto pruhu autem nesmím vjet ani v této situaci - ale ....
první auto, co se rozhodlo kolonu podjíždět byli polísmeni a za nima samozřejmě X dalších řidičů, kteří pokračovali rovně ke Kotvě. Já to samozřejmě dělám stejně, páč mi to, že bych kvůli červenýmu kusu silnice měl stát v koloně mezi auty, co míří na křižovatce jinam přijde jako nesmysl, ale už jsem kvůli tomu zažil od pumpičkoidů několik zvednutých hrozících prstíků.

image.thumb.png.145dea8efc712025da4bed09e3a4c333.png

Upraveno uživatelem Medvěd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Most v Brandyse, stejne ty cyklobuzny jezdi po chodniku, a kdyz jedou v pruhu, tak se nedaji objet. Dneska jsem tam stal v kolone a radsi udelam v kolone zachranarskou ulicku, nez abych tam stal jak tydyt a blokoval kvuli cyklobuznam sanitku.... no to vite, ze me ta ludra vyrvala, a byl to asi jedinej co nejel po chodniku.......

image.thumb.png.5bff6f5e3349a62e77e531d8af880973.png

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A motorky bude taky potreba predjizdet s 1.5m odstupem? Ta zranitelnost je dost podobna totiz.

A ze leti 60 na kole kdyz ho rozhodi kaminek na ceste... doprdele tak at tak neleti kdyz to neumi a takova blbost ho rozhodi az pod auto. To je uplne stejny jako kdyz v zatacce trefim autem kanal a sejmu auto, co me predjizdi. Taky jeho chyba, ze ja jsem trefil kanal a nahle zmenil smer?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaujímalo ma, aké sily pôsobia na cyklistu, keď ho míňa motorové vozidlo. Našiel som zhrnutie výskumu, v ktorom sa riešia práve tieto sily.

Môj sumár: Pri prechode vozidla je cyklista najprv odtláčaný od vozidla (čo je dosť logické, keďže vozidlo prednou časťou odtláča vzduch). V zlomku sekundy po tejto odtláčacej sile je zase cyklista priťahovaný k vozidlu. Veľkosť týchto síl závisí od rýchlosti vozidla, jeho velkosti a vzdialenosti od cyklistu. Napr. v prípade testovaného Audi A4 Avant, ktoré prechádzalo okolo figuríny cyklistu vo vzdialenosti 1 m rýchlosťou 80 km/h, bola odtláčacia sila 4,2 N a nasávacia sila 3,2 N. Najnebezpečnejší pre cyklistu je práve prechod medzi týmito silami Napr. pri 40km/h rýchlosti vozidla trvá tento prechod 0,24 s, kedy ešte cyklista stihne zareagovať a sily sú malé, ale pri 100 km/h je to len 0,07 s a sily sú 60-krát väčšie než pri 40 km/h.

Takže, ak vedľa cyklistu prefrčí kamión, autobus, apod. rýchlosťou 100 km/h vo vzdialenosti 0,5 m, tak to musí s cyklistom riadne zamávať. Je tu riziko, že neskúseného (dieťa) alebo nesústredeného cyklistu to môže vtiahnuť do vozovky, resp. do boku vozidla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Akoc - když jsem byl ještě mladé a blbé, jel jsem v mých cca 17ti letech v pátek v noci po třídním srazu (tehdy ještě opravdu abstinent - dnes vím, že i duchem mdlým :D ) z Prahy přes Kolín a Čáslav do Světlé nad Sázavou. Žádná D 11 tehdy neexistovala a tak se kolem mě po dnes tzv. "Staré Kolínské" řítily v podstatě jen kamiony (pravda, bylo jich možná míň než na stejné komunikaci dnes - byť mají vedle dálnici). Já měl klasického Favorita s osvětlením na dynamo, tzn. že mi vzadu mžourala červená žárovička a přední světlo svítilo intenzitou odpovídající rychlosti. Věřím, že se mnou na té silnici nikdo z těch tiráků nepočítal a že jsem pro ně byl něco podobného jako UFO (pokud mě vůbec zaregistrovali) Vyjel jsem někdy hrubě po půlnoci, za Kolínem začalo pršet, u Čáslavi se rozbila přehazovačka a já do Světlé dorazil někdy kolem 10té dopolední, abych se dozvěděl, že kamarádi už jedou závod po Sázavě přes Stvořidla (měl jsem tehdy startovat taky, ale nestihl jsem to :D ) a autobus s mými věcmi už odjel do Ledče. Tak ještě 15 km v dešti do Ledče, tam jsem se převlékl a odjel do sokolovny, kde jsem spal v kuse až do nedělního rána.
Proč jsem se tak rozepsal?
Jednak se chlubím, že jsem jako mladý byl schopen i sportovních výkonů, druhak se chlubím, že jsem tu cestu v noci po silnici 1.třídy přežil, páč ta tlaková vlna od rozjetýho kamionu fakt není nic příjemnýho. Záměrně jsem vůbec nekomentoval ten Tebou vložený příspěvek, páč za mě je to prostě souhra blbých náhod a taky nejsem přesvědčenej, že by 1,5 metru odstupu v podobné situaci mělo šanci něco ovlivnit. Valit 70 km/h na kole na neuzavřené komunikaci je fakt velkej fofr a když se něco vyšmoulí, už se s tím těžko dá cokoli vymýšlet - jen doufat, že poletíš někam do měkkýho - mimo stromy, mostky i jedoucí auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechápem, prečo cestní cyklisti museli trénovať práve na frekventovanej medzinárodnej európskej ceste (E572). Navyše, bicykel s úzkymi galuskami natlakovanými až na 10 b ľahko stratí stabilitu po nabehnutí napr. na kameň na ceste😢. Aj keď sa na ňom viezol teraz už nebohý cyklistický reprezentant, ktorý určite jazdu na bicykli zvládal aj pri vysokých rýchlostiach a krízových situáciách, napr. v peletóne (pre @sitler).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...