Guest Petr 3008 Odesláno 17. září 2021 Sdílet Odesláno 17. září 2021 Tady je jasně vidět, jaký je to paskvil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sitler Odesláno 17. září 2021 Sdílet Odesláno 17. září 2021 A k vymáhání. Kdo umí německy, tak doporučuju co vymysleli rakusaci... Taky slusnej oddíl https://www.salzburg24.at/news/salzburg/stadt/stadt-salzburg-polizei-misst-abstand-von-autos-zu-radfahrern-68984731 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantaCV Odesláno 17. září 2021 Sdílet Odesláno 17. září 2021 Je tady ještě šance (včerejší zprávy na Primě) "Zákon ještě musí podepsat prezident" snad při jeho inteligenci jim to hodí na hlavu. Nicméně asi není daleko doba, kdy se mezi "pumpičky" zařadí většina z nás. Díky "Elektroteroristům" je nejspíš spalovákům odzvoněno a kdo na elektro-šrot bude mít? Možná tak na eletro-koloběžku. Charlie 1 a ozzy56 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 18. září 2021 Sdílet Odesláno 18. září 2021 (upraveno) Blbá je situace, kdy na ulici (silnici) parkuje jedno auto. Cyklista jede normálně při kraji, ale to auto chce objet. Správně by měl učinit "změnu jízdního pruhu", tzn. podívat se dozadu, dát přednost vozidlům v tom pruhu, dát znamení a pak vybočit. Myslím že je nebezpečná tato situace, kdy tam cyklista nečekaně vjede a tím předjíždějícímu automobilu silně zúží možnost předjetí. Podobně, když vjíždí z vedlejší na hlavní, obvykle nedává přednost a zabočuje vpravo. On se tam při kraji "nějak vejde", ale pro auto to znamená najednou zúžení o 1,5 m, přitom naproti jednou auta. Upraveno 18. září 2021 uživatelem P607Olda Pepito a Medvěd ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaZ Odesláno 18. září 2021 Sdílet Odesláno 18. září 2021 (upraveno) No jo, jenže podle nových testů pro autoškoly (jak jsem pochopil) ho nesmíš ani omezit (co se týká objetí parkujícího vozidla). Upraveno 18. září 2021 uživatelem HonzaZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sitler Odesláno 18. září 2021 Sdílet Odesláno 18. září 2021 @HonzaZ to jsem tam nikde nenasel. Tam se to tyka opousteni vyhrazeneho pruhu, rozhodne ne objeti prekazky. A cyklista MUSI dat jasne najevo, co chce delat. Tzn vjeti bez ukazani je jeho chyba. Ale bude to chtit kameru v aute. ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 18. září 2021 Sdílet Odesláno 18. září 2021 Četl jsem, že prý ten 1,5 metr neplatí pokud je na vozovce vyznačen cyklopruh. Ví někdo jak tohle bude? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaZ Odesláno 18. září 2021 Sdílet Odesláno 18. září 2021 (upraveno) sitler, jj, máš pravdu. Týká se to vyhrazeného pruhu pro cyklisty. Upraveno 18. září 2021 uživatelem HonzaZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rikic339 Odesláno 20. září 2021 Sdílet Odesláno 20. září 2021 @Medvěd taky jsem na to koukal, a vypadá to že to tak vážně bude. V tom případě mi to ale přijde totálně na hlavu - uvedu příklad: Ulice Mariánské hradby - ten jízdní pruh je poměrně úzký (hádám tak 2,4 metru víc ne), takže i normální auta, pokud jedou ve svém pruhu, míjejí cyklisty dost těsně. A to by mělo být legální! Za křižovatkou v ulici Jelení ale cyklopruh cca 100 metrů není, vozovka je stejně široká. Tam ale už bude potřeba najednou dodržet 1,5 metru. Tak a teď mi řekněte, jak je sakra možný že v jednom místě téměř lížu zrcátkem cyklistu a je to legální, ale o 10 metrů dál už bych měl za odstup 1 metr problém? Vždyť je to naprosto nelogický! Pepito, radim.1008 a Medvěd ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sitler Odesláno 20. září 2021 Sdílet Odesláno 20. září 2021 @Medvěd Ano, bude to tak. Duvod je ten, ze pokud je cyklopruh, jedna se o jizdu v pruzich, nikoliv o predjizdeni. Tedy cokoliv aplikovane na predjizdeni se na to nevztahuje. Pepito ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fruktis Odesláno 20. září 2021 Sdílet Odesláno 20. září 2021 @Rikic339 počkej... Počkej... Ty si vážně čekal od zákonodárců logiku? Včera jsem to řešil s cyklisty po staru...proste jsem ho předjel, tak aby byli všichni spokojeni... A ten bilej pruh přeci není zeď... Naštěstí Pepito ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 20. září 2021 Sdílet Odesláno 20. září 2021 (upraveno) V pátek odpoledne jsem jel z Letný do Karlína přes ten most, co navazuje na Letenský tunel (býval Švermův, teď je nevímčí). Páč jsem za mostem odbočoval vlevo do Lannovy a dál k Vltavě, stál jsem v poměrně dlouhé koloně (možná víc než půl mostu) a vpravo byl pro normální podjetí rozměrově dostatečný souběžný pruh zcela volný. Teda rozměrově dostatečný by byl, kdyby tam omezovači z Auto*Matu nenamalovali červeně zvýrazněný cyklopruh, který končí asi 50 m před semtamfórem. Všude se tvrdí, že do tohoto pruhu autem nesmím vjet ani v této situaci - ale .... první auto, co se rozhodlo kolonu podjíždět byli polísmeni a za nima samozřejmě X dalších řidičů, kteří pokračovali rovně ke Kotvě. Já to samozřejmě dělám stejně, páč mi to, že bych kvůli červenýmu kusu silnice měl stát v koloně mezi auty, co míří na křižovatce jinam přijde jako nesmysl, ale už jsem kvůli tomu zažil od pumpičkoidů několik zvednutých hrozících prstíků. Upraveno 20. září 2021 uživatelem Medvěd Rikic339 a Pepito ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Scratch Odesláno 20. září 2021 Sdílet Odesláno 20. září 2021 Most v Brandyse, stejne ty cyklobuzny jezdi po chodniku, a kdyz jedou v pruhu, tak se nedaji objet. Dneska jsem tam stal v kolone a radsi udelam v kolone zachranarskou ulicku, nez abych tam stal jak tydyt a blokoval kvuli cyklobuznam sanitku.... no to vite, ze me ta ludra vyrvala, a byl to asi jedinej co nejel po chodniku....... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sitler Odesláno 20. září 2021 Sdílet Odesláno 20. září 2021 Rvat klidne muzou, ale tohle NENI cyklopruh. Takze si muzou rvat leda na sebe. Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 21. září 2021 Sdílet Odesláno 21. září 2021 V tomto prípade by dostatočný odstup a znížená rýchlosť možno zabránili tragédii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sitler Odesláno 21. září 2021 Sdílet Odesláno 21. září 2021 A motorky bude taky potreba predjizdet s 1.5m odstupem? Ta zranitelnost je dost podobna totiz. A ze leti 60 na kole kdyz ho rozhodi kaminek na ceste... doprdele tak at tak neleti kdyz to neumi a takova blbost ho rozhodi az pod auto. To je uplne stejny jako kdyz v zatacce trefim autem kanal a sejmu auto, co me predjizdi. Taky jeho chyba, ze ja jsem trefil kanal a nahle zmenil smer? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 21. září 2021 Sdílet Odesláno 21. září 2021 Zaujímalo ma, aké sily pôsobia na cyklistu, keď ho míňa motorové vozidlo. Našiel som zhrnutie výskumu, v ktorom sa riešia práve tieto sily. Môj sumár: Pri prechode vozidla je cyklista najprv odtláčaný od vozidla (čo je dosť logické, keďže vozidlo prednou časťou odtláča vzduch). V zlomku sekundy po tejto odtláčacej sile je zase cyklista priťahovaný k vozidlu. Veľkosť týchto síl závisí od rýchlosti vozidla, jeho velkosti a vzdialenosti od cyklistu. Napr. v prípade testovaného Audi A4 Avant, ktoré prechádzalo okolo figuríny cyklistu vo vzdialenosti 1 m rýchlosťou 80 km/h, bola odtláčacia sila 4,2 N a nasávacia sila 3,2 N. Najnebezpečnejší pre cyklistu je práve prechod medzi týmito silami Napr. pri 40km/h rýchlosti vozidla trvá tento prechod 0,24 s, kedy ešte cyklista stihne zareagovať a sily sú malé, ale pri 100 km/h je to len 0,07 s a sily sú 60-krát väčšie než pri 40 km/h. Takže, ak vedľa cyklistu prefrčí kamión, autobus, apod. rýchlosťou 100 km/h vo vzdialenosti 0,5 m, tak to musí s cyklistom riadne zamávať. Je tu riziko, že neskúseného (dieťa) alebo nesústredeného cyklistu to môže vtiahnuť do vozovky, resp. do boku vozidla. Medvěd ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 21. září 2021 Sdílet Odesláno 21. září 2021 Akoc - když jsem byl ještě mladé a blbé, jel jsem v mých cca 17ti letech v pátek v noci po třídním srazu (tehdy ještě opravdu abstinent - dnes vím, že i duchem mdlým ) z Prahy přes Kolín a Čáslav do Světlé nad Sázavou. Žádná D 11 tehdy neexistovala a tak se kolem mě po dnes tzv. "Staré Kolínské" řítily v podstatě jen kamiony (pravda, bylo jich možná míň než na stejné komunikaci dnes - byť mají vedle dálnici). Já měl klasického Favorita s osvětlením na dynamo, tzn. že mi vzadu mžourala červená žárovička a přední světlo svítilo intenzitou odpovídající rychlosti. Věřím, že se mnou na té silnici nikdo z těch tiráků nepočítal a že jsem pro ně byl něco podobného jako UFO (pokud mě vůbec zaregistrovali) Vyjel jsem někdy hrubě po půlnoci, za Kolínem začalo pršet, u Čáslavi se rozbila přehazovačka a já do Světlé dorazil někdy kolem 10té dopolední, abych se dozvěděl, že kamarádi už jedou závod po Sázavě přes Stvořidla (měl jsem tehdy startovat taky, ale nestihl jsem to ) a autobus s mými věcmi už odjel do Ledče. Tak ještě 15 km v dešti do Ledče, tam jsem se převlékl a odjel do sokolovny, kde jsem spal v kuse až do nedělního rána. Proč jsem se tak rozepsal? Jednak se chlubím, že jsem jako mladý byl schopen i sportovních výkonů, druhak se chlubím, že jsem tu cestu v noci po silnici 1.třídy přežil, páč ta tlaková vlna od rozjetýho kamionu fakt není nic příjemnýho. Záměrně jsem vůbec nekomentoval ten Tebou vložený příspěvek, páč za mě je to prostě souhra blbých náhod a taky nejsem přesvědčenej, že by 1,5 metru odstupu v podobné situaci mělo šanci něco ovlivnit. Valit 70 km/h na kole na neuzavřené komunikaci je fakt velkej fofr a když se něco vyšmoulí, už se s tím těžko dá cokoli vymýšlet - jen doufat, že poletíš někam do měkkýho - mimo stromy, mostky i jedoucí auta. Pepito ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 21. září 2021 Sdílet Odesláno 21. září 2021 Nechápem, prečo cestní cyklisti museli trénovať práve na frekventovanej medzinárodnej európskej ceste (E572). Navyše, bicykel s úzkymi galuskami natlakovanými až na 10 b ľahko stratí stabilitu po nabehnutí napr. na kameň na ceste. Aj keď sa na ňom viezol teraz už nebohý cyklistický reprezentant, ktorý určite jazdu na bicykli zvládal aj pri vysokých rýchlostiach a krízových situáciách, napr. v peletóne (pre @sitler). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 21. září 2021 Sdílet Odesláno 21. září 2021 Já ten trénink chápu, jen měli mít s sebou doprovodné auto a bylo by vše cajk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.