Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Přehřívání motoru při zátěži


L.U.K.A.S.S.S

Recommended Posts

Dobrý den.

Pročetl jsem zdejší fórum, ale odovědi jsem nenašel.

Vlastním 307 SW 1.6 HDI 80 Kw, 170.xxx nájezd

Jel jsem na dovolenou do Rumunska na známý Fagaraš ( kopce, zatáčky)

Při cestě do Rumunska, žádný problém, ráno po nastartování mi již blikala kontrolka chladící kapaliny, kterou jsem dolil, byla pod minimem.

Dle mého při cestě do těch kopců a plném autě to nezvládalo a přehřálo se, po vypnutí potoru se zvýšila teplota a začlo bublat.

Od této chvíle mi při každém větším kopci stoupala teplota až do červeného pole.

Celou cestu jsem jel s klimou aby se motor chladil, ale jakmile byl vetší kopec, opět se přehřívalo. 

Zjistil jsem, že se mi nespouští sahara, spustila se jen tehdy, když jsem zastavil, jakmile jsem jel, již nešla. Kolegovi ve 206 tce po vypnutí motoru sepla sahara, mě však ne.

Prosím zkušené o radu, čím by to mohlo být, abych nemusel měnit x čidel, atd.

Předem všem děkuji za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží, jestli ti nebuchlo těsnění pod hlavou a ta voda se neztratila přes válce. S tou saharou to chce zkontrolovat relátka na chladičové stěně, případně samotnou saharu (většinou je to vypálený relátko). A pak projít pojistky v BSM jednotce v motorovým prosotoru (silnoproudé pojistky jsou zespod, případně v odděleném malém boxu vedle).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak voda neubyla, pojistky jsou ok.

Zjistli jsem, ze mi sahara ted normalne pri 90 stupnich spina.

Tak ze nemuzu prijit na to, proc pri plnem aute a kopcich, se prehriva a sahara nespina.

Zavzdusnene to neni, nechalo se to odzvzdusnit.

Jinak jsem klimu poustel, aby ta sahara jela alespon na 1 stupen, lepsi nez nic no.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klima naozaj nepomôže ochladiť motor, to už keď tak jedine zapnúť kúrenie v kabíne naplno. Podľa toho ako si to popísal, dávalo by to zmysel keby bol problém so saharou, lenže keby nefungovala sahara, nemala by fungovať ani klíma. Každopádne zkontrolovať alebo rovno vymeniť to relátko na sahare, teoreticky je môžné, že niekedy zopne, niekedy nie. Stále ešte vypína sahara spolu s vypnutím motora?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

příště po jízdě v -kopcích-horách- po dálnici-  nechej běžet motor cca 3-5 minut na volnoběh (motor se zchladí sám, nevypínej ho hned po jízdě!!)

klima na chlazení motoru nemá vliv, lepší je ji vypnout (ani ventilátor na 1. stupeň)

chlazení motoru pomůžeš pustěním topení (voda jde přes radiátor topení u pežotů furt, není tam ventil, jako u S120, ale musíš pustit ventilátor topení, aby se voda v radiátoru chladila--ale v autě bude teplo...)

teď bych s tím nedělal nic a jen sledoval, zda ubývá voda, kam až vystoupá ručka teploměru atd. :myslim

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono, na volnoběch jsem jet nemohl, protože byl přede mnou 10 km úsek do kopce.

S tou klimou, děkuji za radu, měl jsem za to, že to pomáhalo alespoň trošku, příště již budu vědět.

Udělal jsem chybu, že jsem zastavil, vypl motor a otevřel kapotu aby se motor rychleji schladil, nicméně, poté jsem pouštěl topení na plno a teplota se lehce dostávala nad 90 stupňů.

Prozatím tedy budu sledovat stav vody.

Ještě jsem si všiml, že vždy ručička teploty byla cca na 80 stupních a nezvedala se ani v kolonách, ani ve 30 stupňových vedrech, ale od mé dovolené v Rumunsku se ta ručička začala při jízdě hýbat, stačí jet na dálnici a jde k 90, pak asi sepne sahara a teplota padne na 80, předtím tohle nedělalo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, L.U.K.A.S.S.S napsal:

Ano, chápu, jen že kdybych jej nechal běžet na volnoběh, motor by se asi usmažil, teplota rostla i když jsem minutu stál a čekal, sahara nesepla.

Motor jsem vypl, po 30 minutach nastartoval, dal topení na plno a s obavama jel dále do kopců

vidím, že si nedáš říct--nebudu tady rozepisovat, proč by se motor neusmažil, prostě motor se během na volnoběh uchladí sám, nejhorší je to, co jsi udělal--vypnout motor, (ale je to tvoje auto, dělej jak myslíš)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem Ti nahoře psal, že jsem to udělal jednou a naposled, v tu chvíli s obavama.

Jasně že to je to nejhorší a znovu bych to už neudělal.

Píšeš, motor se uchladí sám, on se Ti bez sahary která nespíná sám neuchladí. 

V tu chvíli Ti nepomůže nic, max to otočit a jet dolů z kopce na volnoběch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechaj to na volnobehu 

a zapni kurenie na max(napr ked musis stat v kolone ) ,teplota do 5 minut spadne 

je to sice neprijemne v tychto horucavach  ,ale ucinne 

motor urcite nevypinat jak sa tu uz pisalo 

ak vypnes motor teplota stupne je to bezny jav 

pretoze(valce) blok su stale  rozpalene  a stale odovzdavaju teplotu vode

ale nebezi ti uz vodne cerpadlo ,takze ta voda uz nemoze ist na chladic  a chladit sa ,preto sa uvari 

to iste plati pre turbo upecie sa ti v nom olej(lebo sa zastavi cirkulacia) ak to vypnes 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tento problém som riešil aj ja..Diaľnica, úseky mimo obce teplota 80, problém s priehrievaním začal až keď som začal ísť do kopca..teplota sa začala dvíhať na 90 a až potom zaplo saharu..takže predpokladám že mám tiež poškodený odpor (cievku) na relé a funguje iba druhý stupeň (90stupňov a viac)...a čo sa týka chladenia motora po jazde na diaľnici, kopce a tak, treba to nechať chvíľu na voľnobehu nech sa schladí aj turbo...potom sa v ňom ten olej prehrieva, karbononuje a tak...dosť čo ma tento motor s tým už dosť veľký problém...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...