L.U.K.A.S.S.S Odesláno 2. září 2019 Sdílet Odesláno 2. září 2019 Dobrý den. Pročetl jsem zdejší fórum, ale odovědi jsem nenašel. Vlastním 307 SW 1.6 HDI 80 Kw, 170.xxx nájezd Jel jsem na dovolenou do Rumunska na známý Fagaraš ( kopce, zatáčky) Při cestě do Rumunska, žádný problém, ráno po nastartování mi již blikala kontrolka chladící kapaliny, kterou jsem dolil, byla pod minimem. Dle mého při cestě do těch kopců a plném autě to nezvládalo a přehřálo se, po vypnutí potoru se zvýšila teplota a začlo bublat. Od této chvíle mi při každém větším kopci stoupala teplota až do červeného pole. Celou cestu jsem jel s klimou aby se motor chladil, ale jakmile byl vetší kopec, opět se přehřívalo. Zjistil jsem, že se mi nespouští sahara, spustila se jen tehdy, když jsem zastavil, jakmile jsem jel, již nešla. Kolegovi ve 206 tce po vypnutí motoru sepla sahara, mě však ne. Prosím zkušené o radu, čím by to mohlo být, abych nemusel měnit x čidel, atd. Předem všem děkuji za pomoc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 3. září 2019 Sdílet Odesláno 3. září 2019 Záleží, jestli ti nebuchlo těsnění pod hlavou a ta voda se neztratila přes válce. S tou saharou to chce zkontrolovat relátka na chladičové stěně, případně samotnou saharu (většinou je to vypálený relátko). A pak projít pojistky v BSM jednotce v motorovým prosotoru (silnoproudé pojistky jsou zespod, případně v odděleném malém boxu vedle). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L.U.K.A.S.S.S Odesláno 3. září 2019 Autor Sdílet Odesláno 3. září 2019 Kdyby fouklo těsnění, tak by se voda ztrácela pořád, po dolití jsem najel přes 1000 Km a voda se neztrácí. Podívám se na pojistky, děkuji. Kleindorf ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pecino Odesláno 5. září 2019 Sdílet Odesláno 5. září 2019 Klimou motor nechladíš, tím ještě více přitápíš, ale do kabiny chladíš. Klima bere pár kw z výkonu motoru takže v kopcích ti ubere výkon. Pokud se ti zavzdušnil systém a přehřívá se to, je možné že tam bude někde šroubek na odvzdušnění jak u benzínu 1.6 ozzy56 a 307rg ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L.U.K.A.S.S.S Odesláno 5. září 2019 Autor Sdílet Odesláno 5. září 2019 Tak voda neubyla, pojistky jsou ok. Zjistli jsem, ze mi sahara ted normalne pri 90 stupnich spina. Tak ze nemuzu prijit na to, proc pri plnem aute a kopcich, se prehriva a sahara nespina. Zavzdusnene to neni, nechalo se to odzvzdusnit. Jinak jsem klimu poustel, aby ta sahara jela alespon na 1 stupen, lepsi nez nic no. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
307rg Odesláno 5. září 2019 Sdílet Odesláno 5. září 2019 Klima naozaj nepomôže ochladiť motor, to už keď tak jedine zapnúť kúrenie v kabíne naplno. Podľa toho ako si to popísal, dávalo by to zmysel keby bol problém so saharou, lenže keby nefungovala sahara, nemala by fungovať ani klíma. Každopádne zkontrolovať alebo rovno vymeniť to relátko na sahare, teoreticky je môžné, že niekedy zopne, niekedy nie. Stále ešte vypína sahara spolu s vypnutím motora? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 6. září 2019 Sdílet Odesláno 6. září 2019 příště po jízdě v -kopcích-horách- po dálnici- nechej běžet motor cca 3-5 minut na volnoběh (motor se zchladí sám, nevypínej ho hned po jízdě!!) klima na chlazení motoru nemá vliv, lepší je ji vypnout (ani ventilátor na 1. stupeň) chlazení motoru pomůžeš pustěním topení (voda jde přes radiátor topení u pežotů furt, není tam ventil, jako u S120, ale musíš pustit ventilátor topení, aby se voda v radiátoru chladila--ale v autě bude teplo...) teď bych s tím nedělal nic a jen sledoval, zda ubývá voda, kam až vystoupá ručka teploměru atd. krtek 2 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L.U.K.A.S.S.S Odesláno 6. září 2019 Autor Sdílet Odesláno 6. září 2019 Ono, na volnoběch jsem jet nemohl, protože byl přede mnou 10 km úsek do kopce. S tou klimou, děkuji za radu, měl jsem za to, že to pomáhalo alespoň trošku, příště již budu vědět. Udělal jsem chybu, že jsem zastavil, vypl motor a otevřel kapotu aby se motor rychleji schladil, nicméně, poté jsem pouštěl topení na plno a teplota se lehce dostávala nad 90 stupňů. Prozatím tedy budu sledovat stav vody. Ještě jsem si všiml, že vždy ručička teploty byla cca na 80 stupních a nezvedala se ani v kolonách, ani ve 30 stupňových vedrech, ale od mé dovolené v Rumunsku se ta ručička začala při jízdě hýbat, stačí jet na dálnici a jde k 90, pak asi sepne sahara a teplota padne na 80, předtím tohle nedělalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fruktis Odesláno 6. září 2019 Sdílet Odesláno 6. září 2019 A spina ti sahara na první rychlost? Dela mi to podobné alotrie a nefunguje mi právě první rychlost. Pak když sepne druhá rychlost už to nestihne v zátěži ochladit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 6. září 2019 Sdílet Odesláno 6. září 2019 nepíšu JET na volnoběh, ale nechat motor po větší zátěži běžet chvíli na volnoběh--když vypneš motor, je to ta největší chyba pro motor a turbo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L.U.K.A.S.S.S Odesláno 6. září 2019 Autor Sdílet Odesláno 6. září 2019 Sahara mi předtím nespínala vůbec, alespoň myslím, když se auto přehřívalo. Teď, už saharu jde slyšet, jak spína a motor se nepřehřívá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L.U.K.A.S.S.S Odesláno 6. září 2019 Autor Sdílet Odesláno 6. září 2019 Ano, chápu, jen že kdybych jej nechal běžet na volnoběh, motor by se asi usmažil, teplota rostla i když jsem minutu stál a čekal, sahara nesepla. Motor jsem vypl, po 30 minutach nastartoval, dal topení na plno a s obavama jel dále do kopců Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fruktis Odesláno 6. září 2019 Sdílet Odesláno 6. září 2019 Podle mě je chyba jak psali výše...zkus někoho s diagnostikou at ti vyzkouší že ti spina sahara obě rychlosti... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 6. září 2019 Sdílet Odesláno 6. září 2019 před 4 minutami, L.U.K.A.S.S.S napsal: Ano, chápu, jen že kdybych jej nechal běžet na volnoběh, motor by se asi usmažil, teplota rostla i když jsem minutu stál a čekal, sahara nesepla. Motor jsem vypl, po 30 minutach nastartoval, dal topení na plno a s obavama jel dále do kopců vidím, že si nedáš říct--nebudu tady rozepisovat, proč by se motor neusmažil, prostě motor se během na volnoběh uchladí sám, nejhorší je to, co jsi udělal--vypnout motor, (ale je to tvoje auto, dělej jak myslíš) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L.U.K.A.S.S.S Odesláno 6. září 2019 Autor Sdílet Odesláno 6. září 2019 Teď jsem Ti nahoře psal, že jsem to udělal jednou a naposled, v tu chvíli s obavama. Jasně že to je to nejhorší a znovu bych to už neudělal. Píšeš, motor se uchladí sám, on se Ti bez sahary která nespíná sám neuchladí. V tu chvíli Ti nepomůže nic, max to otočit a jet dolů z kopce na volnoběch. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 6. září 2019 Sdílet Odesláno 6. září 2019 (upraveno) nechaj to na volnobehu a zapni kurenie na max(napr ked musis stat v kolone ) ,teplota do 5 minut spadne je to sice neprijemne v tychto horucavach ,ale ucinne motor urcite nevypinat jak sa tu uz pisalo ak vypnes motor teplota stupne je to bezny jav pretoze(valce) blok su stale rozpalene a stale odovzdavaju teplotu vode ale nebezi ti uz vodne cerpadlo ,takze ta voda uz nemoze ist na chladic a chladit sa ,preto sa uvari to iste plati pre turbo upecie sa ti v nom olej(lebo sa zastavi cirkulacia) ak to vypnes Upraveno 6. září 2019 uživatelem krtek 2 ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pajtaš Odesláno 6. září 2019 Sdílet Odesláno 6. září 2019 Presne tento problém som riešil aj ja..Diaľnica, úseky mimo obce teplota 80, problém s priehrievaním začal až keď som začal ísť do kopca..teplota sa začala dvíhať na 90 a až potom zaplo saharu..takže predpokladám že mám tiež poškodený odpor (cievku) na relé a funguje iba druhý stupeň (90stupňov a viac)...a čo sa týka chladenia motora po jazde na diaľnici, kopce a tak, treba to nechať chvíľu na voľnobehu nech sa schladí aj turbo...potom sa v ňom ten olej prehrieva, karbononuje a tak...dosť čo ma tento motor s tým už dosť veľký problém... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L.U.K.A.S.S.S Odesláno 14. září 2019 Autor Sdílet Odesláno 14. září 2019 No mi už to začlo házet vysokou teplotu ikdyž stojím v kolonách třeba 10 minut, nezbyde, než dát topení na max, pak se dá dojet. Zatím jsem na závadu nepřišel. Mám pocit, že se sahara spustí, jen když stojím, jakmile jedu, asi sahara nesepne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fruktis Odesláno 14. září 2019 Sdílet Odesláno 14. září 2019 A už si byl na diagnostice jestli ti jedou obě rychlosti sahary? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L.U.K.A.S.S.S Odesláno 14. září 2019 Autor Sdílet Odesláno 14. září 2019 Do servisu se dostanu až příští týden. Ještě mám pocit, že mi možná prasknul někde u motoru výfuk, dle zvuku. Tak mě napadá, jesli tím prasklým výfukem nemůže zvýšovat tak zajímavě teplotu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.