Jump to content
Instalathorcz

Po startu minutu vůbec auto netáhne , chyba P0410

Recommended Posts

Ahoj lidi. Prolezl jsem tady fóra a tento problém jsem tu nenašel. Mám Peugeot 307CC 2,0 100KW a koupil jsem ho s touto vadou která sice nijak neovlivňuje jízdu ale prostě bych jí chtěl vyřešit. Po startu  se auto minutu klepe celé jak ratlík a při pokusu přidat plyn okamžitě padají otáčky a nebo to i chcípne když dám plynu moc. To všechno trvá zhruba minutu než se auto zklidní, přestane se klepat a jde krásně pak za plynem a můžu jet. Když to píchnu na diagnostiku tak mi to vyhodí chybu P0410 která je pouze dočasná takže se mi nerozsvítí ani kontrolka motoru. P0410 je podle mojí diagnostiky a Googlu Secondary Air Injection Malfunction což ukazuje na problém na ten kompresorek co vhání vzduch do katalyzátoru. A tady narážim na problém. Po startu ten kompresorek běží zhruba minutu ale rozhodně se mi nezdá že by byl nefunkční protože když dám palec na ten vstup vzduchu tak je tam podtlak jak kráva a je vidět že funguje. Pak mě napadla další věc jestli to náhodou nemůže dělat načatá lambda sonda že třeba už není tolik OK ale ještě je dost dobrá na to aby to vyhodilo chybu. Nesetkal jste se někdo s tímto problémem? Dal by se případně ten kompresorek nějak vyčistit jestli v něm třeba nejsou jen zoxidované kontakty nebo voda jak se to prý často stává? Nechce se mi ho totiž hned měnit když očividně funguje i přes tu chybu. Nový v druhovýrobě totiž vyjde na necelých 5000 Kč z Německa a to je dost na to abych to jen tak vyměnil a pak zjistil že to dělá furt

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ventil na motoru, kam vede ta hadice od kompresoru sekundarniho vzduchu je ok ? muze byt zakarbonovany a nepohyblivy, tedy nepusti vzduchu od kompresoru nebo je naopak trvale otevreny

samotny novy ventilator cca 50-80 USD z ciny (byva i k dodani z nemeckeho skladu), ale pokud tenhle stavajici saje a fouka, tak tam bych problem nevidel, nicmene ano, pokud by nefoukal, muze byt zarezly, ale to by se zas vubec netocil a vypaloval maxi pojistku v motorovem prostoru, to dle popisu nevypada na tvuj pripad. Rozebrat se "da" , nekdy jsou ale zarostle srouby v hlinikovem telese tak, ze se ulamou a to pak je spis na novej kousek.

Edited by Ferry

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 8 hodinami, baffy napsal:

Možno som prehliadol ,ale aká diagnostika?

Vyzkoušel jsem 3. Mám takovou obyčejnou na Wi-fi , pak mám o něco lepší z Aliexpresu s displejem a pak jsme to zkoušeli u kamaráda v servisu na profesionální diagnostice Bosch za nějakých 155 litrů která je fakt dokonalá a je univerzální na všechny značky a pokaždé P0410 dočasná chyba. Kamarád mi koukal i na LIVE data a nenašel žádnou anomálii. Do autorizáku jsem radši ani nešel protože jejich styl diagnostiky kdy mi řeknou že mám chybu P0410 a že mi vymění kompresor vzduchu je fgakt nepoužitelný protože jsem si na 100% jistý že funguje

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Ferry napsal:

ventil na motoru, kam vede ta hadice od kompresoru sekundarniho vzduchu je ok ? muze byt zakarbonovany a nepohyblivy, tedy nepusti vzduchu od kompresoru nebo je naopak trvale otevreny

samotny novy ventilator cca 50-80 USD z ciny (byva i k dodani z nemeckeho skladu), ale pokud tenhle stavajici saje a fouka, tak tam bych problem nevidel, nicmene ano, pokud by nefoukal, muze byt zarezly, ale to by se zas vubec netocil a vypaloval maxi pojistku v motorovem prostoru, to dle popisu nevypada na tvuj pripad. Rozebrat se "da" , nekdy jsou ale zarostle srouby v hlinikovem telese tak, ze se ulamou a to pak je spis na novej kousek.

Ventil jsem měl venku taky už. Je to ten vedle EGR a měl na sobě takový malý nános karbonu tak jsem ho celý na noc vystříkal čističem na EGR , ráno ho propláchl technickým benzínem a po vyschnutí namontoval zpátky. Byl čistý pak ale dělá mi to dál. Už jsem kontroloval i případné netěsnosti ale když silně foukám do té hadice tak až po ventil to je těsné až až protože jsem měl co dělat než jsem přefouknul ten ventil. Kdyby to někde ucházelo tak by to nešlo tak těžko. Fakt nevim co tomu je. Pravda nijak to pak jízdě nevadí až se to po minutě ohřeje ale štve mě to že musím minutu čekat a prostě minutu nikam nemůžu jet a když jo tak musím dát vyšší otáčky a pomalu s hrabáním vyjet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, měl jsem asi stejný problém. Sice se mi auto neklepalo, ale bylo použitelné až tak minutu po nastartování. Do té doby to vůbec netáhlo. Ale začalo to z ničeho-nic. Prostě jsem jednou ráno nastartoval ... a "bylo to tam".Ten sekundární vzduch (vstřikování vzduchu) jsem odpojil, protože se mi zdálo, že bez něj to je trochu lepší. Ale pokud to odpojíš tak, že vytáhneš relé ze svorkovnice v motoru - nebo bude mít relé špatný kontakt, bude to hlásit chybu. Což může být příčina tvé hlášky. Jinak, po výměně lambda sondy se to dost zlepšilo, ale úplně nezmizelo. Auto jsem prodal s upozorněním na tento projev motoru, a dál už info nemám. Akorát mi zbyl ten vzduchový kompresor který jsem vyndal že si ho vyčistím a už na to nedošlo. Jinak tahle sranda tam prý byla snad kvůli německu, že to snižovalo emise po nastartování. Bylo to na P406 2.0 100kw

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já jsem bohužel majitel 307CC původem z Německa :D Minulý majitel to prodal taky s touto závadou. Bazar mi o tom poctivě řekl což jsem se divil a dali mi slevu pár tisíc s tím že to stejně prý bude dělat lambda. Nikdo si s tím neví rady a do autorizáku nejdu. To se radši neučim kouřit a dám si po startu cigáro než abych ještě někdy vlezl do Autodakar Peugeot :D

Edited by Péťa
Necituj předchozí příspěvek

Share this post


Link to post
Share on other sites

mno, jestli jsi mel problem prefouknout ten ventil, tak mozna bude chyba v nem (jeste bych ho teda zkusil rozhybat vic), ja musel davat fungl novej a tam stacilo lehce fouknout a otevrel se (starej se nehnul ani trochu a pri pokusu o demontaz a vycisteni se mi rozpadl). Ten ventilator zas takovej tlak nedela, mozna ze ho prave neprefoukne. Ventil ma spis za ukol nepustit tlak spalin v opacnem smeru, aby neposkodily ten ventilator ( kondenzace vody, karbon atd.)

Jedina cesta by jeste byla, sehnat komplet ridici jednotku s BSI jednotkou a cipama immo z auta se stejnym motorem, ale bez tehle emisni blbiny, a cele to demontovat a zaslepit. Bohuzel jednoduse se to ve stavajici ECU motoru deaktivovat neda (alespon jsem cetl, ze se to neda tak jako to jde napriklad u EGRu a FAPu u dieslu) a kdyz to nebude funkcni a bude to hazet chyby, vzhledem k tomu, ze se to tyka emisniho systemu, bude asi pozdeji problem na STK, kde to nemusi prolezt na diag na readiness kodech

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...