Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zajetí motoru


Vlada_dv

Recommended Posts

Ahoj, chci se zeptat jak zajíždíte své mazlíčky? Mě prodejce řekl že prvních 500 km mám jezdit opatrně a pak normálně. Mám 1.2 puretech 130. Už mám 1500km. Zajížděl jsem ho tak, že 1000km opatrně pak 1000az1500km jsem sem tam zvýšil otáčky cca na 4000 a teď sem tam  zkusím i plný plyn a automat si podradi třeba i na 5000ot.

Je to dobře? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiež som sa tento motor (1.2 puretech 130) zo začiatku snažil šetriť, aj keď dlho mi to nevydržalo, asi ani 1000km, potom som mu postupne dával a od takých 3000km mu občas dobre nakladám, mám vyskúšaný aj obmedzovač 😀 Vysoké otáčky mu chutia, vtedy je veľmi živý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odbočim trošku mimo témy zábehu 1.2 Puretech ale mám 1.5 BlueHDi a od nova sa s ním nemaznam. Šľapem mu po krku stále a najviac mu vyhovuje jazda v Šport Režime. Ten motor je skvelý jednak na predbiehanie neskutočne živý a hravý. Dlhodobo mam priemer 5,8 Litra/100km. Ďiaľnica nie je problém spraviť aj vyše 6 litre záleží podľa terénu a zvolenej rýchlosti. Mimo mesto a pri dodržiavaní rýchlosti v pohode sa človek zmesti do 5,5 litra. Najmenej som mal 4,9. Čo sa týka Adblue to si sadlo. Pri 4000km som dolieval 3,5 litra iba z vlastnej zvedavosti. Zaujímavé je že výrobca uvádza 4 nadrže nafty a 1 nádrž Adblue. Vraj časté tankovanie Adblue. No neviem mne jedna nádrž vychádza na cca 16000km podľa jazdy. Uvidíme koľko budem dolievat po príjazde z dovolenky o mesiac. Zatiaľ fičím na naftu OMW Maxmotion alebo Slovnaft EVO plus. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při zajiždeni je potřeba jezdit delší trasy, aby motor byl pokud možno pořád ohraty.  Často řadit, měnit otáčky a zapomenout na tempomat. Prostě motor a převodovku vystavit různým režimům, ale zbytečně nevytacet.  Já tím u svému po 2000 šlápl do plna a jak se mu to líbilo. 😄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určite tomu motoru len pomôžeš. Mne svieti servisný interval za 2000km a to mam na aute necelých 7000km. Pritom interval mam mať 30 000km/1rok. Bolo mi povedané od Servisného technika že si auto vraj samo vyhodnocuje kvalitu oleja a môže si samo skrátiť servisný interval. Taktiež sa servisný interval skráti sám ak sú časté krátke štarty a jazdy po meste. Vraj sú tam čidla a riadi si to samo. No ruku na srdce ono ta eko voda 0w30 je riedke až až. Skôr by som mu doprial 5w30/40. No 4 roky tam bude musieť byt olej Total a potom by som uvažoval nad zmenou značky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že by motor uměl vyhodnotit kvalitu oleje o tom pochybuju. Ale počítač má " svůj rozum " podle kterého pracuje se servisním intervalem takže je pravda že pokud auto často startuje jezdí  na krátké vzdálenosti, často a dlouho vrčí na volnoběh, tak tohle vše dokáže ovlivnit nájezd km v rámci servisního intervalu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim jak peu ale mergl dnes nevyhodnocuje jen kvalitu oleje ..

nema predepsane intervaly, proste vyhodi kdyz je potreba info o potrebe servisu. az v mercedesu po nacteni se zkodu v rj motoru co vse se musi vymenit, filtry, olej v motoru ci automatu aj. 

velicin k vypoctu je mnoho, pocasi, delka jizdy,zpusob jizdy adalsi a dalsi takze nekdo meni olej po 15 tkm nekdo po 30tkm...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...