Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Alternátor


pava

Recommended Posts

Zdar pánové, mám takový dotaz. Někdy v zimě cestou z lyžovačky na slovensku se mi rozsvítilo na palubovce STOP + kontrolka baterie a na displeji nápis v angličtině,  což jsem se svýma několika lekcemi pro samouky přeložil jako něco ohledně nízkého nabíjení baterie ( battery charge too loow ). Stalo se to dvakrát po sobě, na chvíli a poté to zmizelo. S autem sem potom zajel za známým do Unicars Zlín, tam proměřil dobíjení, pročistil alternátor ( vyfoukal vzduchem ) a prej všechno OK. Od té doby jsem ujet cca 3000 km a v pohodě. Před týdnem jsem se vracel z Prahy po dálnici  a před Brnem se mi zase rozsvítilo STOP + kontrolka nabíjení, po chvilce to zmizelo. Prej by to mohl být problém s alternátorem. Auto mám 6 let, kupované nové u Peugeot Samohýl Zlín. Najetých mám necelých 80 000, za tu dobu bez problému, mimo roční servisní úkony pouze výměna čidla teploty motoru asi po roce provozu auta. Startuje bez problémů. Tak si myslím že alternátor by měl vydržet delší dobu. Tak pokud se to někomu také nepřihodilo. Dík,Pavel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 8 měsíců později...

Ahoj, problém stále přetrvává. Mám vyměněný alternátor, novou baterku ( nakonec asi zbytečně ).  Navštíven autorizovaný servis Peugeot Unicars Zlín, kde nezjistili nic, spíš se na mě dívali jak na blázna co po nich chci ( nabídly další alternátor, že mají akci a byl by do 10 000 ).Tak  ještě v kostce, nepravidelně se rozsvítí kontrolka nabíjení + nápis STOP a hláška ( battery charge or electrical supply fail - selhání nabíjení baterie nebo elektrického napájení ). Svítí to tak 10 sekund, pak se to ztratí. Jedu z Otrokovic do Tater, cestou tam nic, nazpátek po hodině jízdy po dálnici to pípne, pak třeba ještě několikrát, pak když jezdím doma "kolem komína" tak nic. Sehnal sem autoelektrikáře který tam zjistil chybový kód D 113, nevíte kde zjisti co to znamená? Pučil mi voltmetr do autozásuvky a ukazoval nabíjení i když se zrovna rozsvítila ta hláška. Tak jestli náhodou někoho něco napadle, tak napište, dík Pavel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

tohle bude asi nějaká nemoc, protože mě to už dělá 3 měsíce nepravidelně, alternátor zrepasován, auto jezdilo týden bez hlášek a pak to zase začalo. někdy se hláška objeví 3x za sebou a třeba 5x během 25 km, někdy je několik dní klid. mechanik neví a ptá se kolegů, co by to mohlo být

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože jsem opět nepochodil, tak jsem zkoušel googlit autoservisy na moravě, které se zabývají francouzama. Z Otrokovic byl v dosahu ještě autorizovaný Lion Car Kunovice, no po předešlé zkušenosti s Unicars Zlín jsem hledal raději dál a zkusil štestí v autofajt Olomouc. Zatím nejlepší přístup, elektrikář na diagnostice zjistil problém, který by to mohl způsobovat a to jednotka ochrany a napájení ( viz foto ). Divil se že to nezjistili v autorizovaném servise, nebylo to sice na diagnostice zobrazeno jako závada, ale bylo to uváděno v části denní záznamy ( nebo denní závady či tak nějak ). Nové to stojí kolem trojky, no nabídl se že to zkusí sehnat někde z vrakáče na vyzkoušení. Takže výměna alternátoru a baterky byla zřejmě zbytečná. No na výměnu oleje tam asi jezdit nebudu ( mám to 65 km ) ale na něco většího bych je určitě navštívil, borci působili že ví o čem mluví. Tak uvidím, zdarec.

20200314_132747.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 3 týdny později...
  • O 3 měsíce později...

Dobrý den,

můj P308SW / T9 / 1,6 HDi 88 kW / 2017 (VIN VF3LCBHZ3HS257384) má StartStop a chytré dobíjení.

Mám v palubní zásuvce strčený voltmetr a baterka má často napětí i pod 12 V (v klidu) nebo jen lehce přes 12 V s nastartovaným motorem.

Start Stop mi vadí hodně, ale nyní se více začínám obávat, že mi chytré dobíjení zničí baterku.

Četl jsem, že odchází cca po 3 letech.

Pokud mě to také postihne, je nějaká možnost to chytré dobíjení deaktivovat tak, aby mi to nabíjelo na 14,5 V, jako u aut s normálním regulátorem napětí?

Hezký den,

Vilém

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obávám se, že žádné jednoduché řešení, jak toto obejít, není. Dá se odpojit kabel od BECB, ale je otázka, jak se to bude autu líbit :myslim Pak zkusit přenastavit nastavení přes DIAG, ale bojím se, že nové modely budou už vůči těmto SW úpravám imunní :nevim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...