Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Benzín, Nafta, Akumulátory? Nebo vlastní pohon? Toť otázka :D


Weri 605

Recommended Posts

Morepower: Chápeš to dobře, furt samý kecy o levnějších servisech a tak... při těchto nájezdech se u běžně vyrobenýho auta nemá co opotřebovat, tedy ani servisovat, pokud tedy není porucha.

Radovane můj názor nepopírá fakta, mohu jet se spalovacím autem tak, že budu brzdit opravdu mizivě. Stejně tak můžeš s elektoautem brzdit jak idiot, rekuperace nerekuperace. O tom to opravdu není. Omezení rychlosti třeba na 130 nebo 150 je běžné, navíc při dálničních rychlostech jsou dojezdy většinou třetinové. Trh neroste pro zájem, ale jen díky dotacím a úlevám a "něčeho zadarmo". I tak, až zájemci zjistí, že za 10 let stání na nabíječkách zadarmo nic neušetřili, třeba jim to dojde. S e-autem jsem jel a ať počítám, jak počítám, je to nezajímavé ekonomicky, ekologicky, aktuálně je to slepá ulice.

Jak tu stále říkám, směr do veřejné a nákladní dopravy je správný. Aktuální elektromobilita v osobních autech je totéž, jako diesel 1.0l (ten aspoň nemusí stát každých 100km u pumpy). Aktuální elektromobilita je elektrodebilitou, to, že například "hloupé" japonské automobilky tento směr lehce ignoruje svědčí o tom, co si o něm myslí.

Za mě, ať si každý jezdí čím chce, nicméně to, že si bateriový eletrokrám dokáže vyrábět palivo na místě jsi asi nemyslel vážně, že? Možná, že ji dokáže leckde načerpat, což jaksi není úplně totéž. A právě, že bohužel, jen "leckde".

No já teď cca rok ve F nebyl, ale naposledy jsem si na stanovištích Atolibu potkal i Smarty, možná hybridní, ale měly výfuk ;)

 

P.S. Auto s rokem výroby 2011 a nájezdem 34tkm má roční nájezd 16tkm? Kurňa Radovane, nežiješ na jiný planetě (aneb není rok jako rok)? Rok zde ve Sluneční soustavě myslíme dobu, kdy Země (s velkým Z) oběhne Slunce (s velkým S). Možná to tam u vás máte jinak...

Myslíš, že neumíme počítat (sečtu všechny km a vydělím roky provozu, nedostanu se ani na polovinu tvých 15tkm)

 

Jo k těm důchodcům - Radovane vyplatí, protože s elekroautem za 200t. na chalupu nedojedou a Teslu X, do který by naložili vše, co na zahradu potřebujou a třeba nakoupili si může koupit opravdu jen hodně ujetej magor. I s tím STK (ostatně tam musíš taky) a povinným ručením (to musíš platit taky) se jim to vyplatí. Před 14 dny jsem v zahradnictví potkal dva takové milé důchodce, co tam "jarně" nakoupili, nechali tak 12t a měli co dělat, abys se jim to do kufru vešlo... (tuším x-Trail to byl)

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Radovanek napsal:

Musíš číst v kontextu a podívat se do tabulky s auty k prodeji. 15 je roční. Ale to ho hodně zvyšují firemní auta, protože z víkendové akce pro seniory www.jedusdobou.cz jsem si odnesl i fantastická čísla jako 2, 6 či max 7 tisíc ročně. Ovšem když používají auto k odjezdu na chalupu, kde tráví půl roku a sem tam si přivezou nákup, tak je to pochopitelné. Nebo pán byl půl roku v nemocnici a jeho paní nemá řidíčák. Je zvláštní, že i těmto lidem se vyplatí držet si auto s pravidelnou dvouletou STK+emise a každoročním povinným ručením. Anebo jen neumíme počítat.

No proto se na to ptám. Ale jak to píšeš, tak mi to nesedí. První auto má najeto 34tis, to za (2018 - 2011 = ) 7let provozu je cca 5tisíc km ročně. Nejvíc tam má to poslední a to je cca 12tisíc. Tak tomu nerozumím. Asi sem někde něco nepřečetl. Tak jak to je?

Jinak jak píšeš, cituji :"Směšný nájezd 15 tis. km je to možná pro Tebe, má ho 80% privátních majitelů aut v ČR". Myslíš ročně? nebo za těch 7 let?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bosh vyrábí protijed na dýzly, hmm, tak to pak uděláme garážový test :mrk

Ty nízké nájezdy jsou opravdu legrace, tam se vyplatí taxi jednoznačně. I s 22 Kč za kilometr atp. O MHD nemluvě.

Největší integrátor nabíječek v ČR je http://www.evmapa.cz, tam najdeš prakticky všechny existující od domácích zásuvek po Tesla Superchargers. Snaží se mu konkurovat Polyfazer, ale marně. Jinak je těch map hodně (třeba http://www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html, http://www.kdenabijet.cz/, https://www.premobilita.cz/cs/nabijeni/, https://www.google.com/maps/d/viewer?hl=cs&msa=0&z=7&ie=UTF8&om=1&mid=1KYfZCxqw3Yei4TUz7gKFKowAlsc&ll=50.1116048654978%2C15.398861411415055, http://nabky.com/, http://www.chademo.com/, .........). Apky jsou, ale převážně zahraniční. Já třeba mám v mobilu jen integrátory E-tankstellen a NewMotion, ostatní jsem odmazal. Globálně se vyplatí http://www.chargenow.com nebo http://openchargemap.org/app. Každý slušný moderní elektromobil si totiž vozí aktualizované databáze ve své navigaci. A když nabíjíš na místě, které nezná, nabídne Ti navigace zápis nového místa do databáze včetně údajů o nabíječce (druhy zásuvek/kabelů, rychlost, placení, místo, GPS souřadnice atp.).

Nevím co pořád řešíte s těmi nájezdy. Psal jsem o průměru v ČR  tis. ročně u občana. Auta co vidíte v tabulce mají roční nájezd nižší, prostě jezdila Brno a okolí.

K tomu co se komu vyplatí je třeba přistupovat velmi individuálně. STK má elektromobil taky, ale emise už ne. Povinné ručení má elektromobil taky, ale to nejnižší jako nejmenší motorizace, tedy kolem tisícovky. 

Důchodce s Nissanem X Trail co nechává v zahradnictví 12 tisíc Kč asi nebude obyč pár s důchodem 6 ona a 8 on.

Pokud na stanovištích Autolib stály Smarty s výfukem, tak to jsou obyčejní spalovací ignoranti jako u nás. Taky se nám cpou spalováky na zeleně natřené místo s cedulí jako kráva a nabíjecím stojanem velikosti dvoumetrové ledničky. Jinak Smart se v hybridu nedělá, ale v elektrice ho mít můžeš, navíc s vnitřnostmi od Tesly, Smart ED. U nás v Ostravě zajistí Gregorovi smart-dily.cz https://slovak2.wixsite.com/smartdily.

S tou výrobou jsem to vážně myslel, já mám totiž na střeše fotovoltaiku, takže vyrábím už od roku 2009. Od 2014 i pro svůj elektromobil. Od 2016 pro naše 2 elektromobily. A na VŠB máme Peugeot 106 se starým FV panelem na zahrádce na střeše, vyrobí si za den dojezd cca 10 km. K prohlédnutí zde http://docplayer.cz/7331307-Elektromobily-a-elektromobilita-na-vsb-tu-ostrava-doc-ing-bohumil-horak-ph-d.html v prezentaci, obrázek 9 a 10. A pak i dále s komentářem.

Chce to vyzkoušet moderní elektroauta, ta jsou už někde jinde. Třeba Hyundai Ioniq http://www.hybrid.cz/hyundai-ioniq-electric-soused-z-boleslavi-nema-jen-problem-je-uplne-v-pytli-1 . Peugeot zaspal v roce 2000+. Takže o něm je můj článek v tomto duchu http://www.hybrid.cz/zkusenosti-s-elektromobile-peugeot-ion-po-4-letech-uzivame-si-elektromobility

Upraveno uživatelem Radovanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, slavná evmapa... Jsem si kouknul svoji běžně ježděnou trasi RK-Nitra. Do Brna dobrý, nejezdím na SK po dálnici, je to přes Blavu, zabítý, časová úspora 5 minut je obvykle vykompenzována nějakou dopravní zácpou. Takže Brno/Hodonín/Senica/Trnava/Hlohovec(přes Malženice)/Nitra. Jediná nabíječka je někde na dálnici u Trnavy, takže 40km zajížďka, protože těch 190km bych krom Tesly asi nedával, zvlášť když je třetina po dálnici. S i3 určitě ne.Takže místo dvou hodin tři. Největší prča je, že na Bohunice se koukám hodně velkej kus cesty sklad hmotných rezerv u mezi Bučanama a Trakovicema má sice na cestě radar, ale že by tam umístili nabíječku?

Jo jen tak mimochodem, já autem cestuju, nejezdím s ním kolem baráku, na to mám MHD, takže i kdybych nakrásně měl čím nabíjet (u nás v garáži to nejde), tak při těch dojezdech je mi to k ničemu, změnil bych cestování za jízdu od nabíječky k nabíječce. "Panel na střeše" to nezachrání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak k tomu povinnýmu ručení za elektroauto, zatím je směšný, ale to se rychle změní, až pojišťovna celkem logicky vyhodnotí, že auto s výkonem 400koní naděláš stejnou paseku jestli jede na benzín nebo na elektriku. Zvýhodnění v povinném ručení je opravdu ujeté a důvod je ten, že procentuální podíl elektroaut je zatím tak směšný, že pojišťovny se podvolují eurotrendům. Pokud bude reálně třetina aut elektrických, nezbyde jim, než se přizpůsobit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to nebudu řešit globálně, ale jen jako jeden kus, osobně, tak vzhledem k ceně provozu, bych elektromobil bral. Takle na nákupy, nebo ježdění do háčku, nebo to cmrndání po městě s občasnou návštěvou tesca v letňanech.

Až bude mít dojezd těch 600-700km, abych nemusel nabíjet každou chvíli. Je hrozně zavádějící říct, kdy sem naposled ujel 600km v kuse, ale jde přece o to, že se nemusim s*át s tankováním (=nabíjením) každej den. Až taky to "tankování" bude trvat pár minut i s frontou a síť stanic bude tak hustá jak benzínky. Jo a taky, až to auto bude stát rozumný prachy. Tak o tom fakt začnu uvažovat. Do tý doby ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když nabíjíš doma, tak je to fuk, prostě to zapojíš, stejně jako musíš třeba zalejt zahradu. Když tu možnost nemáš (80% populace), tak je to opruz. Hlavně čekat někde půl hodiny, na nabití. Nedej bože, když tam nejsi jediný(první). No a "tankování" za 8-10kč/kWh pak ztrácí smysl i ekonomicky, díky vysoké pořizovací ceně (to za ten vopruz opravdu nestojí). Já krátký trasy nejezdím vůbec, krom doplňovacího nákupu 1xtýdně, někdy i 1x za 14 dní, který obvykle udělám při návratu z dlouhých tras (chalupa výlet). A že bych na výletě měl u parkování nabíječku, to je fakt naivní představa. Jsem rád, že zastavím někde, kde nepřekážím,  ofiko parkoviště jsou narvaná, všichni někam jezděj. Dojezd 100-160Km (teoretický) je k ničemu. 600 by se dalo přemýšlet, na 70% mých cest bych vystačil, zase bych ale domů dojel s tím, že se nemám v garáži kde nabít a na chalupě bych nabíjel celej víkend a stejně bych nedobil, protože tam to na takový elektrotočky není dimenzovaný. Služebně 400km většinou každý týden, soukromě 1xměsíčně, přes 250 km častěji.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, TomasARN napsal:

Neviem ci mas tak velku garaz, aby si tam napchal elektrarne, ktore dymia a vyuziva ich 99% ludi na dobijanie. Vies, aby to bolo objektivne

Mám opět zopakovat, že na pouhou výrobu 1 L benzínu v rafinerii se spotřebuje 1,3 kWh elektřiny kontinuálně, takže spalovák si právě musí do té garáže nastěhovat k výfuku motoru i uhelnou nebo jadernou elektrárnou, kdežto já si mohu nabít tehdy, když svítí slunce, fouká vítr, teče voda, protože baterce je to jedno? Doma nabíjíme buď z FVE nebo nočním proudem, který je fakticky odpadem z oněch elektráren, protože je levnější vyrábět a prodat ho, než jaderky a uhelky na noc tlumit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Pacho69 napsal:

Hm, slavná evmapa... Jsem si kouknul svoji běžně ježděnou trasi RK-Nitra. Do Brna dobrý, nejezdím na SK po dálnici, je to přes Blavu, zabítý, časová úspora 5 minut je obvykle vykompenzována nějakou dopravní zácpou. Takže Brno/Hodonín/Senica/Trnava/Hlohovec(přes Malženice)/Nitra. Jediná nabíječka je někde na dálnici u Trnavy, takže 40km zajížďka, protože těch 190km bych krom Tesly asi nedával, zvlášť když je třetina po dálnici. S i3 určitě ne.Takže místo dvou hodin tři. Největší prča je, že na Bohunice se koukám hodně velkej kus cesty sklad hmotných rezerv u mezi Bučanama a Trakovicema má sice na cestě radar, ale že by tam umístili nabíječku?

Jo jen tak mimochodem, já autem cestuju, nejezdím s ním kolem baráku, na to mám MHD, takže i kdybych nakrásně měl čím nabíjet (u nás v garáži to nejde), tak při těch dojezdech je mi to k ničemu, změnil bych cestování za jízdu od nabíječky k nabíječce. "Panel na střeše" to nezachrání.

Neboj, situace se zlepšuje a když se bavíš s lidmi z ČEZu, tak to vypadá na rychlonabíječku v každé vesnici. Jen odpovídají stejně už pár let, takže třeba rychlonabíječku u Uherského hradiště postavil dříve soukromník. Škoda, že se nepodařilo na trh ČR proniknout Greenway, ti staví brutálně rychle a na potřebných místech. Jinak jsi si odpověděl sám, je to pro Tebe zatím na Teslu nebo Hyundai Ioniq nebo silnější Leaf 40 kwh baterka. A nabít na cestu zpět v cíli do plna. Ovšem pokud projíždíš Brnem, tak tam je rychlonabíječek přehršle. Můžeš se stavit na chvilku a jen přicucnout, je to běžný postup, když pak po cestě není nic nebo jen pomalé zásuvky nebo nutnost zajížďky. Jinými slovy řešitelné již dnes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Hafity napsal:

Ty ceny jsou impuls JAKO KRÁVA.... :aut

Ano, pro lidi so kupují auta za 30 tisíc a během 2 let do další STK je ojezdí na vrakoviště to není. A je i mnoho dalších s jinými strategiemi. A obrovský zástup těch, co neumí počítat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Pacho69 napsal:

Jinak k tomu povinnýmu ručení za elektroauto, zatím je směšný, ale to se rychle změní, až pojišťovna celkem logicky vyhodnotí, že auto s výkonem 400koní naděláš stejnou paseku jestli jede na benzín nebo na elektriku. Zvýhodnění v povinném ručení je opravdu ujeté a důvod je ten, že procentuální podíl elektroaut je zatím tak směšný, že pojišťovny se podvolují eurotrendům. Pokud bude reálně třetina aut elektrických, nezbyde jim, než se přizpůsobit.

Asi časem možná ano, zatím to trvá 20.rok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...