Jump to content
parizov

Nové označenie PHM na pumpach

Recommended Posts

E10 snad v americe existuje

jedna se jen o jiny pomer Ethanolu / benzinu

takze pri pomeru 50:50 mas odhadem E40  :myslim:myslim

 

 

tekhle nejak to muze vypadat v zahranici
(ta uplne v vlevo je natural 87 nebo jakej pouzivaj)
maxresdefault.jpg

 

Edited by Havlicek.Lukas

Share this post


Link to post
Share on other sites

E10 – 10 % lihu, 90 % naturalu 95. V Německu ho už pár let prodávají, skoro nikdo to nechce.

E85 – 85 % lihu, je potřeba přestavba + zápis do TP, cenová úspora za tohle palivo je bohužel směšná

Share this post


Link to post
Share on other sites

Německy neumím, kdo mi to přelouská? :D

To se zase v Bruselu nudili... Místo toho, aby se pěstovalo jídlo, tak se bude ještě víc huntovat půda pro biopaliva. Už teď stačí biosložky a slavný bioplynky. :bacha

Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 11 hodinami, radim.1008 napsal:

Německy neumím, kdo mi to přelouská? :D

strc to do uja googla cely dokument on ti to prelouskne

 

 

tohle by si zvladnul i bez prekladu
PEUGEOT
Všechna vozidla vyrobená od 1. ledna 2000
byly
jsou E10
kompatibilní
,
vyjma: všech 406 2,0 HPI motoru TSN (549 a 550)
Pro všechny ostatní vozy
Modely je
Kompatibilita E10 je od tlaku vzduchu v pneumatikách štítku
zřejmé, že na A
Sloupec nebo B
Sloupec (na straně řidiče) je připojen (místo uchycení
viz také návod k obsluze).
Krabicová čísla (
OPR
code)
poskytnout informace o E10
kompatibilita:
Poslední dvě číslice vpravo (to je 2 číslice nebo 2 písmena
be) jsou irelevantní. Je-li číslo před těmito dvěma body je větší než nebo rovna 8454 je E10
přidán kompatibility.
(Příklad: 11939 je větší 8454: vozidlo E10
kompatibilní)
V případě pochybností se obraťte na nejbližší PEUGEOT
Obchodník, nebo PEUGEOT
-Kundenbetreuung pod
Telefon 0800 1111999 w
konec (0,039 € / min. z pevné sítě společnosti Deutsche Telekom AG, mobilní sazby
se mohou lišit a vyšší než 0,42 EUR / min.).

Edited by Havlicek.Lukas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Další výhoda elektromobilu - elektřinu těžko někdo zkurví. Ale benzín a naftu odjakživa. Ovšem soucítím s Vámi pánové a dámy, je to další státní svinstvo. I mně se 2 elektromobily Peugeot Ion stojí ještě před domem pod plachtou benzínový Citroen Berlingo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten ethanol má hned několik nevýhod, je dost agresivní a váže na sebe vodu, takře působí korozivně na cokoli kovového s čím přijde do styku a taky slušně rozkládá gumový součástky. Taky snad vodí elektřinu. Z těhle důvodu by měly odcházet ponorný čerpadla v nádrži a ty má většina aut, původní gumový hadice, těsnění, kovový potrubí, nádrže... Taky má mnohem menší výhřevnost než klasický benzín, takže aby fungoval se stejným výkonem a taky startovat, je ho potřeba do motoru dostat znatelně víc na stejné množství vzduchu. Jako bonus na tohle palivo není žádná norma, takže nikdo nezaručí, že na jedné pumpě natankuju e85 a bude to stejné jak e85 z jiné pumpy. Snad jediná výhoda je možnost agresivnějšího předstihu a vyšší komprese oproti N95, ale kvůli tomuhle účelu už mi přijde jednodužší použít n98 a jiná prémiová paliva. Je ale otázka jak moc ty nevýhody budou znát když toho bude v palivu jen 10 procent. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím jak kdo-osobně jsem v xantii jezdil a občas  jezdím od N95 což je 95% benzín a 5% etanol až po E85 což  je 85% etanolu /lihu,alkoholu.../ a 15% benzínu a NIC se neděje najeto od doby přesednutí na jiná paliva asi 50 000Km? nevím kdy přesně jsem natankoval první desítku etanolu.Jediné co odešlo bala zapalovací rampa a nějak matně tuším,že to asi nebylo palivem ale stářím a najetými kilometry.Jde o Motor stejný jako třeba v P406-1,8i 16V 81kW- LFY v xantii rv 1996.

To F:I.K všeobecně se tvrdí že  s lihem maji problém auta do RV +-1990 která mají údajně hadičky a těsnění pal.soustavy z pryže,kdežto od daného roku již  není jen pryž ale  víc syntetiky?Navíc si pleteš Etanol a Metanol .Etanol není korozivní byť je asi víc korozivní než klasický benál, METANOL ,ten je silně korozivní, jinak metylalkohol!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak hádat se s tebou o tom nechci, osobně jsem nezkoušel co jak naleptává a vůči čemu je agresivní, to jsou spíš načtený "fakta". Ale sám jsem ho ve svém autě (rfs 120kW) zkoušel čistý - mimo nějakého malého zbytku benzínu v nádrži a krom problémů se startovánim auto nejelo a cukalo. Začalo se chovat normálně až po tom co jsem výrazně zvedl tlak paliva. U staré 1,6 8V to nebylo tak markantní, ale taky mi to s tím nejelo dobře. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opravdu nevím, co tím EU sleduje. Jen si opět ,,poštve" proti sobě lidi. Osobně mám obavy z E10. Začíná se s E10 strašit. Že by lobby automobilek o větší prodeje? Je to jen politika.
   Nevím, jak se bude 406 i 106 chovat na E10:nevim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...