Jump to content

Repro do 406


VIP3R
 Share

Recommended Posts

Měl bych pár lama-dotazů ohledně zapojení repro do 406ky.

Komponenty:

rádio SONY CDX-F7750 je na cestě

repro dopředu SONY XS-HT170SN už mám doma a zatím jsem zapojil jen středobasy

repro v zadním nově vyrobeném platu SONY XS-F693N zatím měnit nebudu

Ve 406 jsou výškáče (ty moje jsou úplně dead, oba jsou rozskočené na kusy - zajímalo by mě co jim předchozí majitel udělal) v palubce a středobasy ve dveřích - je tam teda už někde nějaká výhybka nebo jestli je to tam napojené jen přes rozdvojené kabely - je tam přístup jak k penězům a nejsem z toho moc moudrý... Každopádně tam dám ty výhybky od repráků, ale chtěl bych vědět jestli tam něco takového už je nebo ne a případně kam je nejlepší ty výhybky umístit?

Další dotaz je jestli má smysl tahat k těm reprákům nový - silnější kabely, když tam zatím neplánuju žádný zesík, takže bych musel asi připájet nové kabely přímo na ISO konektor a pak je nějakým brutálním způsobem natahat do dveří a dozadu. Jde mi o to jestli to bude mít nějaký zásadní vliv na kvalitu zvuku, když použiju nové nebo stávající kabely?

Link to comment
Share on other sites

Řeším něco podobnýho, akorát si to budu dávat dohromady asi až se počasí umoudří ale zjiš?oval sem teorii už teď. Tady je co mě zhruba ostatní poradili (specialista MK405 a taky P607Olda):

\"origo papíráky mají místo výhybky ořezávací kondík pro vejškáč, kterej je někde na drátech kousek od výškáče\" - to by mělo být i v 406, já to ale asi nebudu úplně kuchat a nový dráty natáhnu nějak zvláš?. Ještě nevím kam schovám výhybky, musím se podívat kolik je místa za krytem u noh, nebo najdu nějaký pěknější místo.

Co se týče kabelů, já sem vzadu neměl repráky takže když sem si dával dozadu tak sem dával koupený káble, nijak supertlustý nebyly a stačilo to. Osobně si myslím že by měli stačit ty origa. Jinak tuším že ty dráty vedou pod těma plastovýma krytkama prahů na dveřích, takže ten přístup není nejhorší.

Dívám se že máš pěknou soustavičku :)

Link to comment
Share on other sites

Do dveří bych nové kabely netahal, to je mechanický problém jak je tam hezky ukrýt. A nejsou moc dlouhé, takže to asi nepoznáš. Pro zajímavost (teď ráno se mi to nechce počítat): Jaký je odpor měděného vodiče průřez 0,75 mm2 délky 1,5 m, 2 žíly, a jaký by byl při průřezu 2,5 mm2. Jaké je to procento vůči 4 Ohmům? (Odhadem - bude to asi 0,07 Ohmu, a když to snížíš na 0,02 Ohmu, tak to bude hrát hlasitěji asi o 1,5 procenta.) A přechoďáky konektorů? budou vyšší než uvedené hodnoty.

Jestli Tě zajímá skin-efekt, tedy šíření vysokých frekvencí po povrchu, pak doporučuji pozlacené (to myslím žertem).

[upravil dne 5.1.06 P607Olda]

Link to comment
Share on other sites

Cau

výhybky by se Ti měli vejít do palubky (na boku je ten sundavací kryt a pod nim je nosník na palubku) tak na ten nosnik je přidělej Stejným otvorem natahneš i dráty k výškám, sundáš plastový kryty sloupku a pak je tam místa celkem dost.Už jsem to dělal ve svojí 406 a dobrý.

Původně jsem chtěl výšky umístit na palubku pomocí orig mřížek (lamino domky, ale pak jsem si radši zjistil co stojej ty mřížky a byla to palba 1300,- :o podle tvrzení typa ze servisu. Tak jsem protáhl drát na palubku, domečky přilepil transparent silikonem (takže až to budu prodávat tak jenom ty domky utrhnu a je to

Link to comment
Share on other sites

A kabel z ISO konektoru vede kam?

Do toho vejškáče v palubce, tam je ten kondík a pak to vede dál do dveří?

Zítra na to vlezu, tak abych to zbytečně nehledal, dík.

Jinak mě těší, že se mi potvrdila má teorie, že nové kabely asi fakt nemá cenu natahovat, asi by to za tu dřinu ve výsledku nestálo...

Link to comment
Share on other sites

výhybky se dají schovat kamkoli: do kastlíku, do dveří, pod palubovku kam tě jen napadne jen do nich nesmí tect voda (vnitřek dveří:bojim)

co se tíče kabelů já je měním :P není snad potřeba na rádio 2x2,5mm2 (to mám na zesíku) myslím že stačí 2x1mm2 (koupíš v bauhausu do 10,-/m) na vejškáče i menší, tu kabeláž co je u repráku vyhazuju rovnou (moc tenká) u tsarej orig drátů je to spíše otázka izolace nevíš jak na tom je, ono koupit nové rádio a nová repra a usmažit je proseklým kabelem nestojí za to a mě ta práce výměny i baví :mrk

měnil jsem je u sebe už 3x ... TUS je potvora :aut:roker:roker

Link to comment
Share on other sites

Tak jsem dneska jako blbec 2 hodiny prolejzal palubní desku, co šlo sundat, to jsem sundal (přístrojovka, středový panel, schránku u spolujezdce), ale kabely k reprákům jsem nenašel, asi jsou schované až někde úplně vzadu a to bych musel vyhodit komplet celou desku a na to kašlu.

Takže to asi dopadne tak, že stejně natahám nové kabely - připájím je na ISO konektor, protáhnu je na boky palubky, pod krytky schovám výhybky, natáhnu to nahoru k vejškáčům, ALE totálně netuším jak se dostat do té gumové průchodky do dveří???

To bude největší kámen úrazu, kdybyste někdo měl nějakou radu jak se tam k tomu dostat, tak bych byl vděčný...

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: VIP3R

Tak jsem dneska jako blbec 2 hodiny prolejzal palubní desku, co šlo sundat, to jsem sundal (přístrojovka, středový panel, schránku u spolujezdce), ale kabely k reprákům jsem nenašel, asi jsou schované až někde úplně vzadu a to bych musel vyhodit komplet celou desku a na to kašlu.

Takže to asi dopadne tak, že stejně natahám nové kabely - připájím je na ISO konektor, protáhnu je na boky palubky, pod krytky schovám výhybky, natáhnu to nahoru k vejškáčům, ALE totálně netuším jak se dostat do té gumové průchodky do dveří???

To bude největší kámen úrazu, kdybyste někdo měl nějakou radu jak se tam k tomu dostat, tak bych byl vděčný...

na to mám skvělou pomůcku (muj vynález :roker:D) mám cca 1m dlouhej bovden ten prostrčím tou gumovou potvorou (u 405 je do esíčka) a na konec bovdenu izolačkou nalepím kabel a tahám a zdruhé strany tlačím :super a jde to jak pomásle a to jsem tam ted cpal 2x2,5mm2

Link to comment
Share on other sites

Já to do dveří tahal taky a je to pěknej marast. Tahám to přesně jak píše MK, ale já mám místo bovdenu takovou antikoro strunu.

Kabel jsem protáhl pod tou plastovou hovadinkou s konektorama a pak to to tý gumy s drátama, která jde do dveří(na stranách na podbězích pod palubkou).

Jde to i skrz ten bajonet s konektorama , ale musí se to vyndat, vybrat prázdnou pozici, vyvrtat díru a pak zase poskládat. což nějakej čas zabere. Já to táhnul pod tim a je to v pohodě.

Ani nebudeš muset sundavat tapec, protože se dam dá sáhnout rukou přes ty díry na repráky.

Jen hezky pracuj na ozvučení :):D

Jestli budeš tahat novej kabel i k zadnim repro, tak bych to rovnou připravil na zesik, natáhnul tam signál, napájení a kabely k předním repro, Tím se vyhneš případnému opětovnému rozebírání ;) Jak píše opět správně MK TUS je svině:D

Link to comment
Share on other sites

Díky za tipy, nejhorší bude asi dostat se vůbec k tomu konektoru do dveří, dneska jsem tam sundal všechno možný a stejně to bylo ještě něčím zakryté. Taky je docela problém, že mám velký pracky a blbě se mi někam dostává. :D

Hlavně že jsem si já vůl kupoval P406 Jak na to? - ta knížka je fakt na houby, ještě jsem tam nikdy nenašel nic co by mi pomohlo, hlavně že to stálo 700...

A nenasazujte mi pls brouka do hlavy se zesíkem, nebo ho tam fakt dám!!!

A budu hluchej a chudej. :myslim

Už jsem jednou měl choutky na subwoofer, ale úspěšně jsem je zapudil, když jsem zjistil co všechno bych musel natahat dozadu...

Btw. Fakt netuším co je to TUS, tak mě poučte (jsem úplnej začátečník samouk, ale snad se to zlepší)...

[upravil dne 6.1.06 VIP3R]

Link to comment
Share on other sites

myslím že dělat příprávu kabeláže pro zesík do budoucna je nesmysl

1) nevíš jakej zes případně koupíš a jaké budeš potřebovat kable

2) budeš tahat repro kable zezadu z kufru od zesíku do dveří, ne od rádia

3) za rok koupíš za stejnu cenu kvalitnější, takže to má cenu řešit najednou

jj kabelování a tlumení je ta horší stránka muziky:D

TUS je Tappaja upgrade sydrom neboli něco koupíš vyměníš koupíš jiné a za krátko měníš zase za lepší a někdy to nestihneš ani namontovat a měníš:D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Jo, to je mi jasný, že když už něco dávat, tak najednou.

Jenže kdybych se nechal ukecat na kabely, tak bych si (jak se znám) koupil už i ten zesilovač.

PS: Tak jsem zjistil, že jsem taky obětí TUS aniž bych věděl jak se to jmenuje (sotva jsem koupil jedny repráky, jedno rádio, tak kupuju další a další a další), to samé s upgradem počítače atd... :super

Link to comment
Share on other sites

S tim napájecim kabelem to neni podle mně zas taková pravda jak píše mk405.

Když dá nějakou 20 nebo 25 tak tim nic nezkazí a bude mít na normální instalaci pokoj. (pokud by to chtěl hnát do nějakejch obr wattů tak je to samo málo:D)

švihni tam zesik, na všechny repro a zesik na sub (stejně Tě to čeká :D)

Link to comment
Share on other sites

neukecáte mě :roker je to nesmysl dělat to předem, záleží na délce toho kable jak můžeš vědět kam se ti ty zesíky třeba vejdou, jak je tam poskládáš když budou dva (4k a 2k) kde budeš mít místo dělení takhle aby jsi natáhl kabel a nechal jsi v kufru smotané 2m navíc aby ti to vyšlo k zesíku kterej může mít napájení z druhé strany. čím větší kufr tím větší rezerva a zbytečný výdaj.

20mm2 nebo 25mm2 kabel by bylo ještě na delší debatu tento přuřer bych dal jen tak pro basák pokud je to totiž třeba sedan potřebuješ alespon 250W a to bude 20mm2 akorát když k tomu dáš ještě 4k tak si můžež dát minimálně 35mm2 vše je hlavně v závislosti na celkových metrech a ampérech.

jaké asi koupíš pojistkové pouzdro? do 100A je je AGU nad 100 ANL? v závislosti na budoucím zesu.

Navíc jsem záměrně psal o všech kabelech ne jen o napájecím třeba tam budeš muset porovnat i vyhybky a tak by jsi musel mít i ty reprokable o 2m delší.

pokud se netrefíš ve svém odhadu tak jsi vyhodil pracy zbytečně a budeš to muset vyměnit, každopádně proděláš prachy za metry navíc.

co když drív než zesík vyměníš auto tak zase zbytečná práce, co když si ty zesíky nakonec vůbec nekoupíš, budeš potřebovat prachy na potřebnější věci

nechte si poradit, je to nesmysl dělat předem

[upravil dne 8/1/06 mk405]

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Já mám dotaz ohledně repra ve 406. Mám tam vše původní orygo. Rádio 4030 repro vepředu ve dveřích, vejškáče v palubce a zadní vzadu na \"platu\" dá-li se tomu tak říkat.

Za těch cca 10let provozu jsou repra tak trochu vyprskaný. Resp. když to trošku zesílím (tak na polovinu), tak hlavně ty zadní začnou prskat. Jako takový to při tom TUC ...A to C už není C ale spíš \"Přřřřřs\" ... Jako že nestíhaj, víte co myslím néééé :D

Tak se chci zeptat, když vyměním ty 4 repra (dveře + zadek) tak jestli to přestane. Kabely a takový ty wolovinky měnit nechci, rádio už vůbec těch 5W výkonu mi bohatě stačí :D

Pokud to půjde, tak jaký repro mi dopručíte? Chci nějaký normální-levný-solidně kvalitní a hlavně takový, který tam v poho vyměním, abych nemusel nic pájet, řezat a tak:mrk

Díky

Link to comment
Share on other sites

mk ty tady šéfuješ hifi,co?:D

Jinak kabeky na origo repra sou zbastlený pod popelníkem ale zapojení je strašný,nepochopil sem to..Jinak přípravu bych natahal napřed..když už jsou plasty a zadní sedačka dole...neni to tak strašný tahání..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...