Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Spouštění klima


Davis

Recommended Posts

Kluci mám dotaz: mam automatickou dvouzounovou klimu. Od začátku běží v pohodě. Podotýkám, že přes léto pouštím, v zimě mám vypnuté A/C - nechladim, když chci topit (teplota nastavena většinou 22). Já vim, plno lidí namítá, že má běžet pořád, i když nechceme chladit, ale mě to přijde zbytečný, studený vzduch je i při topení cítit vlezlo, navíc je sporný, zda má systém běžet pořád viz http://blog.kerpof.net/auta/jak-si-nerozbit-klimatizaci/  Kompresor nemá rád spínání.

 

Takže během zimy pustim A/C občas, vždy spíš když je nad 10 stupňů, aby se promazal. No a dnes jsem zkusil opět zapnout, bylo asi 8 nad nulou. Kompresor nesepnul. Jak to máte vy?  Jsou o tom spory, že kompresor kvůli ochraně nespíná, když není určitá venkovní teplota (někdo uvádí nad-5,  0, někdo nad 5, někdo i nad 10 stupňů) Víte někdo, jak to opravdu  je? Mám se děsit poruchy, nebo se kompresor prostě i při sedmi osmi stupních ještě nezapne stisknutím A/C? Režim auto jsem nezapínal. 

Upraveno uživatelem Davis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Být tebou tak to neřeším. Je chladno a klima nemá důvod zapínat kompresor, protože chladný vzduch na míchání má. Uvidíš až bude teplo. Já osobně vůbec klimu neřeším. Mám v létě v zimě nastaveno auto a nikdy jsem u žádného auta s klimou problém neměl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

odkaz jsem si přečetl a nevěřím, že se najde takový blbec, který zapíná klimu při otáčkách motoru 5000 :mrk , ale můžu se mýlit ;)

 

taky mi jeden vysvětloval, že je lepší při zapínání klimy sešlápnout spojku :o:)

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mě šlo o zjištění, jestli vám při teplotách 7 nebo 8 stupňů sepne kompresor (poznáte to cvaknutím, vyšší otáčky na volnoběh, z průduchů jde chlad), já spuštění kompresoru poznám. Mně prostě v těchto teplotách nesepne, tak řešim, jestli mam zajet na kontrolu do servisu klimatizace, nebo počkat na vyšší teploty. Čidlem teploty na zrcátku se kompresor klima patrně neřídí (zkoušel jsem zahřát rukou a nic) a asi by ani nebylo bezpečné, aby se řídila podle zrcátka (může být v mrazu na sluníčku).

 

Jestli chladit i v zimě je samozřejmě diskutabilní. Já to na automatice nenechávám, protože je mi v zimě nepříjemný míchání teplého vzduchu s klimatizovanym, když chci topit. Ale chápu, že nekdo to neřeší. Okna se mi v autě nemlží, a kdy jsou zamlžené, vždy je hned zbavim orosení teplým vzduchem.

Upraveno uživatelem Davis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím bych to neřešil a počkal na vyšší teploty. 

Nicméně klima v zimě má svou funkci, nevím, že by z ní šel studený vzduch :myslim, ale klima vzduch vysušuje, tudíž se ti rychleji odmlží okna. Vhodné například pokud do vozu naneseš sníh, tudíž v autě je hodně vlhkosti. 

 

Obecně klima nespíná, pokud je málo chladiva. Jak máš starý vůz a kdy naposledy bylo doplněno chladivo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsem zapnout klimu při cca 6 stupních a sepla... Nevím jak to je v teplotách hodně pod mínus, ale přesně jak tu psal kolega. Klima vysušuje vzduch což je velmi potřeba v zimě když se mlží okna, takže by se zapnout měla. To, že sepla klima poznám při volnoběhu. Nepatrně se změní zvuk. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpovědi, už mam jasno. Byl

sem v garáži 15 stupňů, a stejně nesepla, takže někde chyba. Už tam mohlo být míň chladiva, tak snad to bude jen tím. Na doplnění to nebylo asi od novoty.

Klimatizaci mam rád, když je teplo, ale v zimě ji nezapinam porad, jen občas, při oteplení, aby se proběhla, jak se doporučuje a právě v pátek nesepla. Vím, že vysušuje, ale v zimě mi není v autě příjemná, prostě ji poznám, je pocitově vlezlo. Navíc, když se klima nechá na automatice, mokrej výparník akorát při prostojích hnije a smrdí (když se 5 min před koncem jízdy nevypne a nevysuší). Prijde mi to i nelogický chladit (odebírat motoru výkon), abych vzduch pak ohřál, když chci topit. Navíc studený vzduch z venku má sám o sobě nízkou vlhkost, už tím že je studený, okna se mi nemlží. Ale jak sem psal, na tom se lidi neshodnou :) jo, když je teplo, rád chladim.

Ale díky za reakce

Upraveno uživatelem Davis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zimě je sice relativní vlhkost vzduchu nižší, ale důvod proč se mlží okna hlavně v zimě je ten, že se vlhký vzduch, který vydechneš vysráží na chladném skle. Klima je pak nejrychlejší řešení v rámci desítek vteřin. Máš ale pravdu, že je vážně zbytečné ji zapínat aby vyráběla studený vzduch když ho je venku dost a tím mírně zvyšovala spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U automatické klimy spusť režim odmlžení čelního skla (levým dolním tlačítkem na  panelu klimy) 

Klapky se nastaví na čelní sklo, ventilátor na nejvyšší výkon a hlavně ZAPNE KOMPRESOR klimy  - klima svítí na auto (tak se píše i v příručce).

Uděláš-li to při volnoběhu, měl by jsi podle výkyvu otáčkoměru poznat, že se skutečně sepnul a tlačí chladivo (bere výkon z motoru). Pokud to přes "rambajz" ventilátoru neuslyšíš, požádej někoho aby Ti tlačítko sepnul až budeš venku u otevřené kapoty poslouchat. Měl by jsi jasně slyšet sepnutí. 

 

Tento režim fakt vede k hodně rychlému odmlžení - podstatně rychlejšímu než jen ventilátor na plný kule na čelní sklo zejména u studeného auta. Po vypnutí si "pamatuje" předchozí nastavení -> jezdím s nastaveným topením (teplotou, ventilátorem, polohou klapek) podle sebe a ráno když se mlží, tak namísto zběsilého točení vším možným jediným tlačítkem nechám odmlžovat. Jakmile je vidět, jedním tlačítkem vypnu a vše se nastaví do "normálu". Odmlžení trvává v řádu jednotek desítek vteřin - většinou do minuty

 

Jestli mi auto v tu chvíli žere o pár desetinek víc fakt neřeším, potřebuji co nejdříve vidět ven a výkonu motoru mám i tak dost. ;-)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdo zase říká, i technici, když klima funguje, nedávat doplnit, nestourat do ni.

Tak je to složitý, ale jasně třeba pak je víc klid. Desinfikuju si sám 4krát do roka pripravkem přímo od peugeotu, to je samozrejmý. A to od tý doby, co mi technik ukázal postup dle servis a řekl, ze ve znackovym to jinak nedelaj.

Tlačítko odmlžení znám, ale nepoužívám. To jsem i ted zkoušel, stejně nesepne. Běžně ho taky nepoužívám, zdá se mi to nápor na větráky, myslím ze tak dostanou zabrat, kor ráno v zimě. Ale ani fakt nemam problém se zamlzovanim v zimě, to spíš v lete, když prší a to klimu poustim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Používám přípravek zakoupený v náhradních dílech Peugeot, stál cca 300 Kč. Přesný název zjistim a doplnim, nemám ho teď u sebe. Dodává se s delší hadičkou. Hadička se strká do všech průduchů, sprej zmáčkně a pomalu vytahuje - sprej umí velice jemný aerosol. Takto všechny výduchy s tim, že ty tři nad rádiem radši moc ne, technik mě varoval, aby nezatekl do rádia apod. Má se strčit i dole u výparníku, ale ta, taky opatrně, přesně ty cesty neznám. Chvíli nechat účinkovat. No a pak se nastaví vnitřní okruh, pustit větráky, nepuštět klima (odmáčknout A/C) aby nesvítilo, zavřít auto a nechat 5 až 10 minut foukat skoro na max, vzduch tak cirkuluje i přes výparník. Vypnout motor, nechat pár minut účinkovat a pak zase zapnout větráky, vypnout vnitřní okruh, aby se desinfekce vyfoukala, otevřít dveře auta, vyvětrat.   

U toho spreje se mi líbí, že zajímavě voní, specificky a hlavně dlouho vydrží. Po nastartování to ještě několik týdnu příjemně zavane. Od tý doby mi nevoní všelijaký vonítka z drogerií na větráky, radši častěji tento sprej,

 

Když měnim kabinovej filtr, trošku sem stříkl při zapnutém větráku u nasávání vzduchu (jak se vyndá pylový filtr), ale to mi zase technik moc nedoporučuje. Dřív sem to tak dělal u climpuru.

 

Sprej vydrží na několikrát, koupil sem ho loni na jaře, použil asi 6krát, a je tam tak polovina.

 

Samozřejmě neručim, že je to nějak intenzivní desinfekce, firmy na autoklimatizace používaj různý metody (ozonem, apod) a asi budou i oponovat, navíc hodně zadělanej výparník asi tyhle sprejíky nevyčistěj, ale mně vyhovuje.

 

Kdo má typy na jiné postupy nebo zkušnosti z firem autoklima, sem s nimi.

Upraveno uživatelem Davis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Davis

 

:) no chlape, nevím s kterýma technikama probíráš klimu, ale přístup když klima funguje, neštourat do ní se mi nezdá--to se můžeš dostat do situace, že ti přestane fungovat cestou na letní dovolenou, což není nejlepší začátek relaxace, ale uznávám -- dá se vyřešit všude po Evropě, rozumnější myslím je, sjet co dva tři roky do klimaservisu, kde za cca 500 i s doplněním chladiva máš na další roky vystaráno...

ovšem jinak přístup nedrbat do něčeho co funguje vřele doporučuju, ale má i vyjímky... ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ozzy56

 

nešťourat, jsem nemyslel že by se nemělo dát jednou za dva tři roky na kontrolu tlaku a klima - to ano, měl jsem na mysli, nedoplňovat každý půl rok, jak radí lidé, kteří servis provádějí. Respektive firmy na klima rády straší, že každý rok se ztratí 30 procent chladiva, což jsem u žádného auta nepocítil. Já právě spíš slyšel případy, že ti co štouraj, tak jezděj pak každej rok.

 

Jestli klima neodejde na dovolené..to se může stát vždy. Ale uznávám, že údržba riziko snižuje, jako u všeho.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zdar pánové, dnes sem si při tříleté garančce nechal zkontrolovat klimu, technik říkal že bylo odsáto 370 gramů a doplněno na 450 gramů, takže po třech letech úbytek 80 gramů chladiva. Takže možná to bylo zbytečné ale aspoň mám klid. Nedostatek chladiva se údajně také projevuje jakoby syčením při zapnutí klimy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...