Jump to content
  • Current Donation Goals

chcípe


jansali

Recommended Posts

Zdravím všechny Peugeo?áky. Mám P 405 1.9 benzín a mám problém se chcípáním motoru. Ráno nestartuju normálně, ujedu tak 3km a auto si občas cukne. Jedu dál a najednou to přestane táhnout a začne se klepat celé auto. Za chvilku to ale přestane a jede normálně. Asi po 10minutách zastavím a motor sám od sebe chcípne. Nastartuju a motor se zase celý klepe, jako když to běží jen na tři válce. Chvíli ho nechám cukat a po několikátém prošlápnutí plynového pedálu se to zase umoudří. Když je motor zahřátý, tak po nastartování běží asi 10sec. a sám chcípne.

Poraďte prosím někdo co s tím. Díky Honza.

Link to comment
Share on other sites

Mam podozrenie na ten zapalovaci modul, kedze to za tepla chcipa. Alebo potom kabel k svieckam, resp. ta cievka zapalovania.

Za normalnych okolnosti, ked je motor zohriaty (alebo aspon nie uplne studeny), ked ide motor na volnobeh na 3 valce, nechcipne, nie? Mne to nechciplo (P309, 1,4), ked som mal raz odpojeny jeden kabel k sviecke (zabudol sa nasadit pri vymene sviecok). Presiel som s tym par metrov a len sa mi zdalo, ze to slabsie a trochu divne taha...

Ak by to bol ten kabel (iba jeden), dalo by sa to zistit tak, ze jeden vytiahnes zo sviecky a nastartujes. Ak sa motor bude spravat rovnako, bude to ono. Neviem vsak, ci to prilis nevadi ECU, niekde som totiz cital, ze by motor nemal ist pri odpojenom kabli ku svieckam, vraj to moze poskodit ECU. Ked je vsak zavada na tych kabloch, tak to bude nieco podobne, ako odpojeny kabel... Neviem, nech sa k tomu vyjadri vacsi borec...

Link to comment
Share on other sites

Něco podobnýho už jsem jednou řešil a nakonec to dělala elektromagnetická jehla uzávěru paliva. Mám 405 GLD, ale postupně jsem zjistil že když nejede nebo zlobí, tak je to vždycky zaoxidovanýma kontaktama konektorů, takže nejdřív prolez všechny konektory až pod palubku s kontaktolem (rozpojit, proštříkat, opakovaně zastrčit). To klepání naznačuje, že to je vzduchem (vzduchový filtr, sání, klapky) nebo zapalováním (špatná jiskra), ale klidně to může dělat i vstřikovací čerpadlo (málo pravděpodobné), taky zkontroluj jestli běží správně podávací čerpadlo (od nádrže). Ale spíš to ukaž někomu, kdo s tím má zkušenosti, na dálku ti většinou nikdo přesně neporadí. :myslim

Link to comment
Share on other sites

Tak jsem to skusil znovu nastartovat a pokud je motor studený, tak to nedělá. Ale jakmile se zahřál, tak mu začaly dost kolísat otáčky, ale nechcípnul. Bylo to asi na hranici, protože ty otáčky byly chvílema dost nízké. No zkusím ještě ty kontakty, kabely a pak tu diodovou diagnostiku.

Link to comment
Share on other sites

dělá mi to to samý :grr

moje 205ka (1,1 r.v. 91) má úplně stejný příznaky :(

ráno, když je chladno a motor je studený, se podaří nastartovat a dá se s tím někam dojet, ale jakmile se venku oteplí nebo se motor zahřeje, začne to zlobit a jak to chcípne (hlavně při dobržďování před křižovatkou a na volnoběh), je to v .....

zkoušel jsem už všechno možný, ale jsem z toho pomalu zoufalej.

potenciometr škrtící klapky to není, diagnostika nic nezjistila, čerpadlo jede, tlak na přívodu benzínu mi změřili ok, svíčky jsou nový...

mám teď pořád podezření, že je někde problém s podtlakem, nebo nějakým čidlem, protože se mi to už několikrát podařilo chcípnout při volnoběhu při razantním sešlápnutí brzdovýho pedálu a taky mám občas pocit že posilovač brzd vynechává.

chystám se ještě změřit odpory čidel, který by s tím mohly souviset a zkontrolovat, jestli někde nezlobí elektrika. nějaký nápady, na co se zaměřit ?

Link to comment
Share on other sites

Jen taková stupidní úvaha, ale párkrát jsem se s tím setkal. Jde přisát vzduch do nádrže? Nastartuješ a spotřebováváš benzín, v nádrži se pak tvoří podtlak a dusí to motor protože čerpadlo už nepřemůže podtlak v nádrži. Vyzkoušet hadičku na vyrovnávání atm. tlaku. Platí stejně při zaneseném palivovém filtru.

Jen takový nápad, pokud ten zamikus není někde na motoru, elektrice...

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Ladis

Jen taková stupidní úvaha, ale párkrát jsem se s tím setkal. Jde přisát vzduch do nádrže? Nastartuješ a spotřebováváš benzín, v nádrži se pak tvoří podtlak a dusí to motor protože čerpadlo už nepřemůže podtlak v nádrži. Vyzkoušet hadičku na vyrovnávání atm. tlaku. Platí stejně při zaneseném palivovém filtru.

Jen takový nápad, pokud ten zamikus není někde na motoru, elektrice...

čéče zrovna tenhle problém měl jednou jeden motorkář v Uničově. Zasviněný víčko od nádrže a motor sám neměl tu sílu nasát. Ovšem vyčistilo se víčko a mašina jela jak pila

Link to comment
Share on other sites

Něco jsem našel :

Nepravidelný chod motoru naprázdno

• Nesprávně nastavená rychlost chodu naprázdno

(kapitolu 4A, 4B nebo 4C).

• Ucpaný vzduchový filtr (kapitola 1).

• Netěsnost podtlaku v karburátoru, tělese škrtící klapky,

sacím potrubí nebo přidružených hadicích

(kapitola 4A, 4B, 4C nebo 4D).

• Opotřebená, vadná nebo nesprávná mezera zapalovacích

svíček (kapitola 1).

• Nestejné nebo nízké kompresní tlaky válců

(kapitola 2A nebo 2B).

• Opotřebená vačka váčkového hřídele (kapitola 2A nebo 2B).

• Nesprávně napnutý rozvodový řemen (kapitola 2A nebo 2B).

• Vadný karburátor (kapitola 4A).

• Porucha v systému vstřikování paliva (kapitola 4B nebo 4C).

Toto je z manuálu a ještě připojuji zkontrolovat výfuk (díry) a případně Lambda sondu. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...