jbily Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Uznávám, že blbý a primitivní dotaz, ale... Ztratil jsem originální klíč na kola, kde na druhém konci je zářez na odšroubování závěsu, na kterém visí rezervní kolo. Včera jsem se s tím pachtil, ale nešlo mi to odmontovat - jak a čím to řešíte? Neměl jsem u sebe moc vercajku, tak a? vím, co připravit. Rezervu jsem ze celou dobu měl vytaženou jen jednou, takže ten závěs se závitem půjde asi dost ztuha... Díky Btw. pažoutí systém uchycení rezervy je podle mne pěkná blbost, jakákoliv nutnost výměny kola znamená - i v relativně příznivých podmínkách - slušně zaprasené ruce, nohy, no prostě všecko... V zimě jsem měnil kolo na dálnici u služební oktávky, za 10 minut nebylo co řešit, pohodička, v čistotě... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Odmontovat jakkoli (hasákem) a nech si na ten šroub navařit matici nebo kratičký šroub se šestihrannou hlavou, pak to uděláš klíčem na kola. Zespodu je dobré celý ten závit napatlat vazelínou, aby byl do budoucna chráněn před korozí a špínou. Ještě jeden tip - používal jsem na 605: To kolo tam nasadit a zvednout na háček byl nadlidský úkol, zvláš? v čistém oblečení. Pomáhal jsem si nůžkovým zvedákem, zapřeným pod ten kovový držák. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbily Posted August 10, 2005 Author Share Posted August 10, 2005 jj, ten tip na navaření matice se mi líbí, supr idea Aspoň nějaké usnadnění v tom kravsky vymyšleném systému... Díky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Driver Posted August 10, 2005 Share Posted August 10, 2005 Všechno má svý výhody a nevýhody. Když máš zase rezervu klasicky pod podlážkou v kufru a náhodou jedeš s kufrem naloženým až po střechu, tak to taky není nic příjemnýho všechno vyložit, vytáhnout rezervu a potom to zase naházet zpátky. Tohle se mi stalo jednou na horách když jsem přímo prorazil o šutr fungl novou pneumatiku, jeli jsme v autě tři, kufr narvaný věcma, byla tma jak v pytli, sněžilo a já jsem zjistil, že nemám klíč na kola Naštěstí se našel ochotný řidič, který mi klíč půjčil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKCZ Posted August 11, 2005 Share Posted August 11, 2005 Sice je ta rezerva vystavena extremnim vlivum a je vicemene stale zasvinena ale take v tom nevidim problem i v tom co poznamenal Driver... btw. ruce mas pak stejne zasvineny od toho kola ktery menis a ja si standartne vozim jedny pracovni rukavice stale v kufru.. PS: S tou matkou to je opravdu velice dobrej napad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbily Posted August 11, 2005 Author Share Posted August 11, 2005 Souhlasím s Driverem s tím, že obě verze mají své výhody i nevýhody. Přestože mám Pažouty rád a tento je můj druhý v řadě, vždy jsem našel na tomto systému - pro mne - spíš více nedostatků a nepohodlí. Samozřejmě záleží na tom, za jakých okolností je člověk nucen s rezervou manipulovat (plný kufr x hnus na silnici x bláto na polničce x přimrzlý, zarezlý hák, zkorodovaný disk rezervy...)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetrLBC Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 No podle mě má více nevýhod systém pažout - nevím jak vy, ale kdybych měl naloženej kufr, tak se stejně k té blbé matici nedostanu a kolo nepovolím :-( Takže stejně budu muset z kufru něco vyházet. Navíc mě štve že tam není plnohodnotná rezerva, nechtělo by se mi jet třeba do chorvatska s tím malým prckem :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbily Posted August 24, 2005 Author Share Posted August 24, 2005 Tak já jsem ten závěs rezervy o víkendu rozhýbal, takže jsem zas na chvíli v klidu (do dalšího zatuhnutí...). Nicméně - kolo mám plnohodnotné, i když na 14\" disku (185/65/14), v létě ale jezdím na 15\" (195/55/15). V tom nebude ani tak problém, otázka je, kam s tou 15\" pneu, kterou píchnu. Do toho držáku pod auto se mi nevejde a kam ji nacpu v případě plného kufru nevím... J. PS: Toto \"cvičení\" jsem prováděl v naprosto ideálních podmínkách - teplo, sucho. \"Aplikoval\" jsem i rukavice. Zjištění je takové, že je nutné brát s sebou ještě nějakou plachtu nebo igelit, protože tu rezervu nevytáhnu ani nenandám zpět bez toho, že bych si - minimálně - kleknul, ne-li lehnul pod auto... PPS: do toho Chorvatska odjíždím zítra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKCZ Posted August 25, 2005 Share Posted August 25, 2005 Mely by tam bejt dve diry v tom uchyceni k autu .. ja tam mam standartne rezervu 195/55 15\" a vejde se bezproblemu .. a myslim si ze i na tohle nastaveni by tam 14\" nemela litat.. to druhy je totiz si myslim pro NEplnohodnotnou rezervu.. btw kdyz dobre namazes tak to jen tak nezarezne .. aspon ja s tim nikdy neml problem PS: Tak bud jsem sikovnej nebo sem carodej ale i bez kleknuti jsem schopen kolo vyndat i zandat a to vse s 15\" Nekdy na srazu muzem vyzkouset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vvitty Posted August 25, 2005 Share Posted August 25, 2005 taky mam plnohodnotnou rezervu a vejde se v pohode... akorat je potreba vyhodit tu dojezdovku a dat tam normalni disk... pocitam, ze tomu tak neni jen u GTI verzi co se tyka reznuti, staci to obcas prostriknout a namazat... na 309 to nezarezlo ani po 15 letech, (narozdil od zadni napravy, ktera sla hned po koupi do srotu ) a u rezervy uvnitr musis VZDYCKY vyndat VSECHNO, tady staci vyndat par drobnosti nad sroubem, coz je docela vyhoda. co se tyka reznuti samotne rezervy, ja ji vzdycky na jare vyndam, umeju od soli a bordelu, trosku osetrim... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lipnicak Posted August 28, 2005 Share Posted August 28, 2005 Panove,asi neznate system skoda 120 Pokud mate lehce promacklej kufr,tak rezervu vyndate jen za pomoci tazneho lana a nejblizsiho stromu a pokud mate uzovku tak neodevrete ani zamek co drzi suplik rezervy. Je to mozna trochu na prd,ale pokud se to poradne rozhejbe a namaze ten zavit rezistinem,nebude to problem rozebrat. Mista je tam dost a dojezdovy kolo nemusi bejt extra krasny.Taky bych nechtel vyhazovat kufr kdybych nekde nalozenej pichnul.Pristup se mi zda vcelku dobrej a kdyz by tam byla matka .Malokdy cpu nakupy az k zadni stene. Jinak klic pasuje i ze zigula a krasne drzi i v original drzaku na klic . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
budvar Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Původně zaslal: jbily Tak já jsem ten závěs rezervy o víkendu rozhýbal, takže jsem zas na chvíli v klidu (do dalšího zatuhnutí...). Nicméně - kolo mám plnohodnotné, i když na 14\" disku (185/65/14), v létě ale jezdím na 15\" (195/55/15). V tom nebude ani tak problém, otázka je, kam s tou 15\" pneu, kterou píchnu. Do toho držáku pod auto se mi nevejde a kam ji nacpu v případě plného kufru nevím... J. PS: Toto \"cvičení\" jsem prováděl v naprosto ideálních podmínkách - teplo, sucho. \"Aplikoval\" jsem i rukavice. Zjištění je takové, že je nutné brát s sebou ještě nějakou plachtu nebo igelit, protože tu rezervu nevytáhnu ani nenandám zpět bez toho, že bych si - minimálně - kleknul, ne-li lehnul pod auto... PPS: do toho Chorvatska odjíždím zítra No tak to já se těším, že se mě to snad taky povede - nafouklou rezervu už zpátky nevrátím - tak ju vozím v kufru ale už aby šla zpátky pod zadek P.S. ač mám 405... [upravil dne 11.5.2008 budvar] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jirkafous Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Taky uvažuju o tom tam dát normální kolo - udělal bych tu drátěnou klec jinou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest servisman Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 u své bejvalky 405 jsem to obtížně rozebral,závitníkem a očkem projel závity namazal a pak to šlo.Jak se dlouho nepoužívá tak pak to dovede nasrat,když to nejde dolů.Vlasní zkušenost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave_k Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Někde jsou tady fota udělátka co si vyrobil Zila. Byl to prstýnek z trubky. Coulka myslím. Do ní napříč vevařená kulatina na žlábek v úchytu a z vrchu Z kulatiny Téčko na zabrání rukou. Chytře vymyšleno. Našel jsem. [upravil dne 12/5/08 Dave_k] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EXI.60 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 To je divný,ja jsem tam měl místo rezervy daný kolo 15\" 185/55 vešlo se tam uplně v pohodě.Na original litem disku od Peug.klec je asi origo.Akorát ten šroub byl už navařenej na šestihran,nevím jestli nebyla delší ta závitová tyč.Takže u 306 to nemuže byt problém!: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peugeotkovic Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 no to pravda nedomysleli.. s tím umístěním pod vůz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vvitty Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 naopak, to umisteni pod autem je super, pokud tahas plnej kufr tak nemusis vyndavat veci na silnici... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hnjupis Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Podle me pohoda...mam i zkusenost s vymenou v noci v desti na rušne silnici(Česke Budejovice-Vodnany) a slo to rychle...Nasadil sem rukavicky(vozim v kufru troje kdyby mel nekdo chut zabrat) a uz sem jel..nestopoval sem ale myslim za cca 5-8 minut nebylo co delat a upaloval sem k domovu..I kdyz sem jel cca 110-130 a je na dojezdovce psano 80 Km/h nic se nedelo a jelo to v poradku..matku a celou kostrukci pravidelne kazdy rok nekolikrat vyndam a promazu,kolo skouknu a vycistim a pohoda.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lubk0 Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 No ja som rezervu daval dole prednedavnom prvy krat a nebolo to nic strasne, klaknut som si musel ked som ju tam daval ale to je vsetko. Rezerva bola troska nahrdzavena, ale iba troska, aj tak som ju vybrusil, natrel a nakoniec natrieakal na cierno Mam iba dojazdovku, ale menit ju nebudem A klietka je dost velka, verim ze by sa tam mestilo hocico vecsie, 15 trebars v pohode... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.